Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Noël Schuurman wrote:
Ik zag dat Biffy Clyro en The Kills al in het voorprogramma van Foo Fighters verschijnen bij enkele shows.

Foo Fighters en The Kills zijn beiden al voor de zondag bevestigd misschien dus ook een grote kans dat Biffy Clyro op deze dag zal spelen


Biffy Clyro staat die zondag op Open Air St; Gallen. Op vrijdag staan ze op Main Square Arras. Wordt dus zaterdag of donderdag voor hen op Werchter (als ze komen)

Lekker in een tent gooien, komen ze veel beter tot hun recht dan vroeg op de mainstage. Kijkend naar de namen zou je dan donderdag zeggen?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Everyknight wrote:
Noël Schuurman wrote:
Ik zag dat Biffy Clyro en The Kills al in het voorprogramma van Foo Fighters verschijnen bij enkele shows.

Foo Fighters en The Kills zijn beiden al voor de zondag bevestigd misschien dus ook een grote kans dat Biffy Clyro op deze dag zal spelen


Biffy Clyro staat die zondag op Open Air St; Gallen. Op vrijdag staan ze op Main Square Arras. Wordt dus zaterdag of donderdag voor hen op Werchter (als ze komen)


Lekker in een tent gooien, komen ze veel beter tot hun recht dan vroeg op de mainstage. Kijkend naar de namen zou je dan donderdag zeggen?

ik hoop dat ze op donderdag in de tent staan. Lijkt me ook stom om ze op zaterdag een tent te zetten want dan clashen ze bijna 100% zeker met een andere rock, punk, ('hardere' band) dus heb je sowieso gemor, terwijl op donderdag enkel dat kan gebeuren wanneer je ze samen zet met POR. Maarja het verleden leert dat werchter daar niet echt rekening mee houdt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Kleinere naampjes van Ardentes die we ook niet meer hoeven te verwachten; J Bernardt, TaxiWars, Henri PFR, Jeremy Loops, Hydrogen Sea, Tout Va Bien, Jacle Bow, Kenji Monogue etc etc.. Aantal namen die ik toch jammer vind :/
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Solange nu ook op Open'er (28/6) ! Dan toch op RW? :) Qua vrouwelijke acts heeft RW weer een pak mogelijkheden

edit: Solange staat dus op Roskilde en Open'er maar heeft ook optredens in New Orléans (1/7) wtf?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.475
718
Kleinere naampjes van Ardentes die we ook niet meer hoeven te verwachten; J Bernardt, TaxiWars, Henri PFR, Jeremy Loops, Hydrogen Sea, Tout Va Bien, Jacle Bow, Kenji Monogue etc etc.. Aantal namen die ik toch jammer vind :/

Voor Belgische namen geldt die regel niet ;)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Solange nu ook op Open’er (28/6) ! Dan toch op RW?
1f642.svg
Qua vrouwelijke acts heeft RW weer een pak mogelijkheden

edit: Solange staat dus op Roskilde en Open’er maar heeft ook optredens in New Orléans (29/6 en 1/7) wtf?
Volgens mij 1 optreden op het Essence Festival in New Orleans (29/6-2/7). Als ze daar op 2/7 staat, zou het nog kunnen dat ze op 29/6 RW doet... Van mij mag het in ieder geval!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Volgens het festival staat ze er op zaterdag (1/7) onmogelijk dat ze op zondag dan terugvliegt voor RW. 28/6 staat ze op Open'er dus technisch gezien gaat het dan enkel nog op vrijdag of zaterdag kunnen, meeste kans op vrijdag eerlijk gezegd. En dan gok ik dat ze voor Open'er op Roskilde staat..
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Volgens het festival staat ze er op zaterdag (1/7) onmogelijk dat ze op zondag dan terugvliegt voor RW. 28/6 staat ze op Open’er dus technisch gezien gaat het dan enkel nog op vrijdag of zaterdag kunnen, meeste kans op vrijdag eerlijk gezegd. En dan gok ik dat ze voor Open’er op Roskilde staat..
Ik zie nu inderdaad dat ze op zaterdag 1/7 ingepland staat voor Essence. Donderdag 29/6 lijkt me dan de enige mogelijkheid voor RW, maar dan moet ze inderdaad vóór Open'er nog op Roskilde staan... Ik betwijfel het...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Wat namen die nog niet vaak vernoemd zijn:

Twee 'ouderen' die net een datum in Nederland aangekondigd hebben:
CJ Ramone: 19 juni in Zwolle en 15 juli Eindhoven. Ook nog heel wat andere data die periode, maar nog geen Belgische datum.
Dinosaur Jr.: 14 juni in Amsterdam. ook heel wat data hierrond, begin juli bijvoorbeeld op Mad Cool Festival.

Ook nog een kanshebber:
Coheed and Cambria, vanaf 9 juni in Europa. Stonden in 2010 nog op de mainstage op Rock Werchter.


Zeker een kleinere kans voor deze acts, maar er is een kans.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
De Chainsmokers waren in de AB schijnbaar behoorlijk ruk.

http://www.dansendeberen.be/2017/02/22/the-chainsmokers-ab-roken-is-dodelijk-eentonig/
http://www.demorgen.be/muziek/the-chainsmokers-in-ab-party-in-parijs-aan-zee-b52fc37a/

 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.384
2.738
De Chainsmokers waren in de AB schijnbaar behoorlijk ruk.

The Chainsmokers @ AB: Roken is dodelijk eentonig

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="http://www.dansendeberen.be/2017/02/22/the-chainsmokers-ab-roken-is-dodelijk-eentonig/embed/#?secret=PGozbylxP2" data-secret="PGozbylxP2" width="600" height="299" title="“The Chainsmokers @ AB: Roken is dodelijk eentonig” — Dansende Beren" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>
http://www.demorgen.be/muziek/the-chainsmokers-in-ab-party-in-parijs-aan-zee-b52fc37a/

Onderaan dat artikel staat; Voor wie de jongens nog een kans wil geven: op donderdag 29 juni palmen ze de main stage van Rock Werchter in.

Weten ze meer of gokken ze wat?
Want als dance afsluiter mag het van mij wel wat meer zijn dan 2(blijkbaar saaie) DJ's.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Want als dance afsluiter mag het van mij wel wat meer zijn dan 2(blijkbaar saaie) DJ’s.
Komt wel goed joh, ze spelen Coldplay, RHCP, Blink 182 en The Killers nummers allemaal in hun set, wordt vast en zeker geweldig !!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
mattman wrote:
De Chainsmokers waren in de AB schijnbaar behoorlijk ruk.

The Chainsmokers @ AB: Roken is dodelijk eentonig


<iframe class=”wp-embedded-content” sandbox=”allow-scripts” security=”restricted” src=”http://www.dansendeberen.be/2017/02/22/the-chainsmokers-ab-roken-is-dodelijk-eentonig/embed/#?secret=PGozbylxP2″ data-secret=”PGozbylxP2″ width=”600″ height=”299″ title=”“The Chainsmokers @ AB: Roken is dodelijk eentonig” — Dansende Beren” frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no”></iframe>
http://www.demorgen.be/muziek/the-chainsmokers-in-ab-party-in-parijs-aan-zee-b52fc37a/


Onderaan dat artikel staat; Voor wie de jongens nog een kans wil geven: op donderdag 29 juni palmen ze de main stage van Rock Werchter in.

Weten ze meer of gokken ze wat?
Want als dance afsluiter mag het van mij wel wat meer zijn dan 2(blijkbaar saaie) DJ’s.

Je bent me net voor! Dit viel me ook al op.

Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden, betekent dat Arcade Fire niet zo super laat klaar is. Misschien nog een leuk toetje in The Barn erna.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden, betekent dat Arcade Fire niet zo super laat klaar is. Misschien nog een leuk toetje in The Barn erna.

Dat is exact mijn idee, zou leuk zijn om naar AF de Barn headliner mee te pakken (gok dat Lorde daar dan staat). Kan dan altijd nog terugkomen om het einde van hun set te zien.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.670
2.289
2de datum voor QOTSA, de week voor RW in Canada. Een maand later zitten ze in Japan. Ertussen kan veel natuurlijk, maar ik noteer ze toch voor 2018.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.670
2.289
Joslittel wrote:
Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden, betekent dat Arcade Fire niet zo super laat klaar is. Misschien nog een leuk toetje in The Barn erna.


Dat is exact mijn idee, zou leuk zijn om naar AF de Barn headliner mee te pakken (gok dat Lorde daar dan staat). Kan dan altijd nog terugkomen om het einde van hun set te zien.
KOL 21h-22h30
AF 23h15-0h45
Chainsmokers 1h30-2h30
Zoiets waarschijnlijk? Wat de Barn Headliner nog altijd tijdens AF zet. De Klub C headliner zal nog mogelijk zijn.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.670
2.289
jefferke wrote:
2de datum voor QOTSA, de week voor RW in Canada. Een maand later zitten ze in Japan. Ertussen kan veel natuurlijk, maar ik noteer ze toch voor 2018.


Kun je een linkje sturen naar dat optreden in Canada? Ik kan het nergens vinden.
http://www.montebellorockfest.com/en/news/rockfest-unveils-12th-edition/
 

Dipas

Playlistbediener
22 dec 2016
8
0
mattman wrote:
De Chainsmokers waren in de AB schijnbaar behoorlijk ruk.


Had niks anders verwacht. De dansende beren zitten er voor mijn gevoel pal op lol

Ik ben vorige week ook naar Afas/hmh geweest voor de Chainsmokers (voor de gezelligheid met een vriend mee en om ze toch nog een kans te geven). Ik vond er ook niks aan, ze speelden weinig van hun eigen muziek en als ze die al speelden was het maar voor maximaal 20 seconden, zoals closer (hebben ze die avond minstens 4x gedraaid). Het was te vergelijken met een groot schoolfeestje. Het publiek ging nog het hardste los toen ze Red Hot Chili Peppers en Coldplay draaiden. Ik sla ze deze zomer dan ook over.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Ik zie QOTSA nog komen op de zondag eerlijk gezegt. Verder hopen op Wu-Tang of A Tribe Called Quest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken