Pukkelpop 2024

swissepfan

Support act
7 dec 2022
858
746
Ja, geen idee waarom die Aperol Spritz en VIP ook nog een DJ-set afspelen, maar dat was redelijk ambetant s'avonds aan de Dance Hall.

Bij de stillere momenten bij oa Brihang en S10 hoorde je overal een luide beat over. En idd dat de VIP een eigen DJ heeft is een vreemde keuze.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Dat viel mij toch ook echt op na jaren niet op pkp te zijn geweest. Veel jonge mensen die ergens 5min sfeer maken, filmen, posten en dan weg zijn. Aandachtsspanne lijkt te kort om een heel concert te kunnen meedoen. Jammer wel.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
184
97
Bij de stillere momenten bij oa Brihang en S10 hoorde je overal een luide beat over. En idd dat de VIP een eigen DJ heeft is een vreemde keuze.
De vip lounge aan de boiler wordt uitgebaa(ui)t door de Verzus.
Veel opgeblazen cokevolk.
 

boilerfun

Playlistbediener
1 mrt 2024
48
14
Ik vond de boiler op sommige momenten echt te klein.
Als je na een optreden in de Marquee of Main,... nog een set wou zien in de boiler, kon je er echt niet meer bij.
En van buitenaf gewoon staan luisteren is verre van hetzelfde...
 
  • Leuk
Waarderingen: CSM

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Ook wel wat last gehad op Pukkelpop, dit jaar niet gelukkig. Maar die mensen die onverhoopt in de Marquee belanden tijdens een optreden (na een halve dag Boiler) moeten echt geweerd worden.
Doorgang terug dichttimmeren.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: CSM

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Eerste keer PKP dit jaar. Heb het waanzinnig naar mijn zin gehad. Prachtig festival.

Absolute hoogtepunten waren Romy, naft, Skrillex, Kawala, Raye, Crystal Fighters en de Sugababes.

Bij Fred again was het heel jammer dat zijn stukje op de hoogwerker mis liep. In de Ziggo dome duurde dat stuk een half uur. Nu had ik de hele tijd het idee dat hij aan het tijdrekken was.

Wunderhorse had geloof ik eerst een kilo coke gesnoven, en speelde maar een half uur. Deze band zou voor altijd verbannen moeten worden van de festivals. Nog nooit zoiets slechts gezien.

Nu even een paar dagen nagenieten en een een jaar uitkijken naar het volgende jaarlijkse weekend met mijn maten!!
Wunderhorse was zo slecht dat ik voor het eerst in de geschiedenis een show heb verlaten om een ritje te maken in het reuzenrad.
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
125
232
Verslagje van gisteren:

Hang youth
: Best grappig collectief van Nederlandse 'punkers' die er zomaar even een stuk of 35 nummers doorjoegen in een uurtje tijd. Het helpt natuurlijk als hun nummers vaak slechts een halve minuut duren. Leuke opwarmer voor een mooie dag.
Pommelien Thijs: Erg druk aan de main, zuiver gezongen, je kan niet ontkennen dat ze ondertussen toch heel wat oorwurmen in haar repertoire heeft.
Ramkot: Lekker stevig werk, de Marquee stond goed vol, dan maar vanaf een zijkantje gevolgd. Prima sound.
Lilihell: Even passeren langs de Boiler om de spieren los te gooien op wat leuke beats.
Merol: Speciaal, gekke outfits, wc-papier in haar haar. Weinig van geregistreerd.
EC: Toch iets minder een feestje dan op Graspop, maar nog altijd leuk om volgen (deze keer niet in de pit of vooraan)
Rise Against: Jammer genoeg barstte de Marquee al uit haar voegen toen we er aankwamen. Had deze graag vooraan meegepikt. Geluid kwam niet zo goed over aan de zijkant vooraan, maar toch genoeg om luidkeels mee te brullen met de (verrassend) vele anderen. Tijd om eens een zaalshow van hen mee te pikken.
The Offspring: Zoals al aangehaald werd er wat teveel geouwehoerd tijdens de set. De sound zat niet helemaal lekker, maar hun hits blijven toch lekker mee te brullen.
Motionless In White: Persoonlijk de beste show van gisteren, ik stond vooraan. Goeie energie, stevige sound. Blij dat ik ze eindelijk heb kunnen meepikken na ze vorig jaar gemist te hebben op GMM.
Royal Blood: Kleine teleurstelling, hoewel ik wel fan ben van hun nummers. Ik denk dat ze die headliner status (door omstandigheden natuurlijk) nog niet waard zijn. In een Marquee bvb. zie ik hun show veel beter passen.

Top 3 van zondag:
1. MIW
2. Rise Against
3. EC
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
344
505
Gisteren voor de derde keer een dagje pkp meegepikt en het was uiteindelijk de beste versie tot nu toe.

Great:
Ramkot
- Kwam lekker binnen. Twee verschillende zangers hebben helpt om de show niet te eentonig te maken.
The Haunted youth - Was echt helemaal af, spijtig genoeg niet helemaal vanvoor wegens het uitlopen van Loverman. De oorzaak dat ik een ticket had gekocht en ze hebben de verwachtingen helemaal voldaan.
Rise Against - Wat een zweterig en zalige set was dat. Wel goed veel energie opgedaan daar. Zoals zovele daar gans nat na de show.

Good:
Jesus Piece
- Sweet om op pkp te zien maar net iets teveel repetitie in de set en te weinig variatie.
Loverman - Je merktte dat er toch nog redelijk wat impro in de set zat, wat soms een beetje hakkelig leek erdoor. De muziek was echter prima, de sfeer in de zaal wat minder. Uiteindelijk nog op't podium stukje meegzongen met nog een andere vrouw uit het publiek!
Pommelien Thijs - Echt mijn type muziek niet, maar toch even kijkje gaan nemen. Ik moet toegeven, de hoeveelheid sfeer dat er daar was is de hele dag niet meer evenaard. Tot ver voorbij de soundbooth deed iedereen mee.
Motionless in White - Was echt een goeie set maar door net iets te veel biertjes doorheen de dag toch net iets te weinig van meegehad.
Hang Youth - Sfeermaken om 11u50 is niet eenvoudig maar het lukte ze wel! Vond alleen de sound vreselijk afgesteld. Je kan de zanger echt nauwelijks verstaan, tenzij hij echt aan het schreeuwen was in de mic.

Van ver meegenomen:
EC
The Offspring
Becky Hill

De hoeveelheid zitplaatsen op het terrein en de grootte hoeveelheid wc's was echt aangenaam!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Nog iemand hier naar Overmono geweest? Heb vanvoor met Marc Rebillet de laatste energie uit m’n lichaam gedanst, voortgestuwd door de geniale set van de twee dobberman lovers. Ik zie hen nog verder doorgroeien van hier. Kunnen echt op Bicep niveau komen denk ik.
Ik! Wat een set. Was voor mij de 3de keer, maar veruit de beste. Hun show was stukken beter als vorig jaar Dour. Daarnaast lees ik hier ook heel weinig over Skrillex en Landen en Adriaan. Beide fantastische concerten, vooral Skrillex... Samen met Justice op BKS het beste van 2024, iedereen werd volledig kapot gemaakt en de sfeer in de tent was uitzinnig!
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
De vip lounge aan de boiler wordt uitgebaa(ui)t door de Verzus.
Veel opgeblazen cokevolk.
Hela! Ik zat daar ook. Zonder coke, tussen de bv’s. Vooral handig voor de wc’s zonder aanschuif en de shuttle bus dienst.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Ik! Wat een set. Was voor mij de 3de keer, maar veruit de beste. Hun show was stukken beter als vorig jaar Dour. Daarnaast lees ik hier ook heel weinig over Skrillex en Landen en Adriaan. Beide fantastische concerten, vooral Skrillex... Samen met Justice op BKS het beste van 2024, iedereen werd volledig kapot gemaakt en de sfeer in de tent was uitzinnig!
Ik was bij L&A, het was geweldig
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Top 5 zondag:

  1. Meltheads in de Buzz!!!
  2. Rise Against
  3. Motionless in white
  4. Becky Hill
  5. Hot milk

Eervolle vermeldingen voor: MsPaint (kon helaas m’n bed niet uit komen dus maar een klein stukje kunnen zien), Sugababes voor het heerlijke jeugdsentiment en Electric Callboy omdat ze er altijd zo’n heerlijk feestje van weten te maken. Ook Royal Blood was leuk dankzij de enthousiaste mensen waar ik bij stond in het voorvak. Dat werkte lekker aanstekelijk. Het was een heerlijke 2de keer Pukkelpop voor mij en ik ga volgend jaar niet meer twijfelen tussen Pukkelpop of Lowlands. Pukkelpop heeft m’n hart gestolen ❤️
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.538
1.778
Wunderhorse had geloof ik eerst een kilo coke gesnoven, en speelde maar een half uur. Deze band zou voor altijd verbannen moeten worden van de festivals. Nog nooit zoiets slechts gezien.
Wat een gekke opmerking. 1 show staat gelijk aan hoe het altijd is? Op Lowlands 1 van de hoogtepunten op vrijdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

aardvark

Campingartiest
24 aug 2023
58
50
Top 10

1: Stake
Ik zag ze nooit scherper en beter dan vrijdag. Hopelijk kan de nieuwe gitarist Cis evenaren.
2: Lionheart
De gloriedagen van de Skate stage waren even terug. No nonsense hardcore.
3: Killer Mike
Te weinig volk. Maar zo goed! Met het gospel achtergrond koor erbij een soort kerkelijke ervaring. Als je dan een niet gelovige een uur in je greep kan houden heb je een zeer goede show gegeven
4: Slift
Het enige dat er aan scheelde was dat het te kort was. Voor een band met dergelijke uitgesponnen nummers is 55 minuten echt niet genoeg. Ik heb de regen niet gevoeld.
5: Show Me The Body
Geen makkelijke set maar snoeihard. Hardcore met een hoek af. En Sabotage als uitsmijter. Machtig.
6: Thee Sacred Souls:
Omgekeerd evenredig met nr 5. Liefde ipv woede, schoonheid ipv hardheid...even machtig.
7: Flogging Molly
Nooit gedacht dat zij in een top 10 van mij zouden geraken maar kijk...meegegaan met madam en heel blij dat ik dat gedaan heb. Fontaines DC mag een workshop bij hen gaan volgen. "Plezier op een podium...het kán"
8: Fontaines DC
Ondanks de over the top en onnodige koele houding want wat een sterke songs hebben zij. Gewoon ook goed en strak gespeeld.
9: Chalk
Ik was helemaal mee met hun electronica gedreven postpunk en de oerschreeuwen van de zanger. Zwart, zwarter zwartst.
10:
Jesus Piece
You win some, you lose some. Door het last minute geschuif op zondag moest ik kiezen tussen Fat Dog en Lionheart maar kon ik naast Chalk wel deze zien. Familiedag op zondag? Niets van te merken hier. Noch de muziek noch de pit waren voor "de kindjes", laat het me zo stellen. Verrassend grote opkomst ook.

Daarnaast zeer genoten van Backxwash, Yin Yin en Bolis Popul.

Door clashes Model/Actriz en Fat Dog gemist. 2 keer vloeken toch.

Wunderhorse tenslotte was naar mijn mening gewoon dik in orde tot ze er veel te vroeg de brui aan gaven. Ik denk dat velen hun oordeel van die houding laten afhangen. En dan nog eens Leader of the Pack ostentatief niet spelen. Laat die pretentie over aan zij die het al bewezen hebben. Ik geef ze geen tweede kans...genoeg vissen in de zee.
 

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
78
127
Terug van een geslaagde editie. Dit is mijn mening en was mijn beleving bij de artiesten die ik gezien heb.

Top 3 van dit weekend
Thee Sacred Souls, Gewoonweg schitterend. Die sla ik nooit meer over als ze nog eens in de buurt zijn.
Fat Dog, geen onterechte hype en blij dat ik al lang mijn ticket voor de Botanique heb
Sam Smith
Voordien had ik niet gedacht dat ik dat zou schrijven over Sam Smith want dat is eigenlijk mijn ding niet.
Ik herkende de liedjes natuurlijk wel. Die show was gewoon heel goed.

Ook heel goed vond ik:
Amenra - al is het geroezemoes in de tent bijzonder storend bij zo'n concert. Maar Amenra is nooit slecht.
Marc Rebillet
Fontaines D.C.
- ook hier was er waarschijnlijk meer van gekomen moest het publiek niet zo lame zijn. Vooraan links een feestje, maar zelfs in dat vak achteraan stonden mensen onophoudelijk te tateren. Verschrikkelijk dit jaar.
De 20 minuten set van Ronker DWNTWN 🔥
Chalk al voelde ik dat niet iedereen mee was. Die hebben toch fantastisch materiaal hoor.

Equal Idiots, Brihang, Bizkit Park, Skrillex, Bad Nerves ook wel het vermelden waard.

Beneden de verwachtingen:
Wunderhorse Hier al een paar keer benoemd. Vorig jaar enorm ontgoocheld dat ze na een reeks van random cancels ook Pukkelpop cancelden.
Krijgen ze nu een herkansing, doen ze op de één of andere manier weer een cancel halverwege de set en ben je eigenlijk gestraft als je toch hen koos boven The Vaccines.
Ik blijf erbij, hun materiaal is enorm goed en het had daadwerkelijk potentieel om één van de optredens van het weekend te worden maar de sfeer werd er snel uitgestoomd in die overhitte tent. Hopelijk doen ze beter in het voorprogramma van de fonteintjes. Ze hebben mij alleszins meegekregen in het voorprogramma van Pixies in maart vorig jaar.

Fred Again.. Hoewel je niet kan klagen over de set en de show was dit gedoemd om overhyped te zijn. De weide stond overvol met kwebbelende mensen die stonden te wachten op de momentjes om hun IG verhaal mee te voeden. Was toch plezanter 2 jaar geleden in de Dance Hall. Ik kan wel niet zeggen dat ik me niet heb geamuseerd.

Verder heb ik eigenlijk niets gezien dat ik écht slecht vond al brengt het op dit moment niets memorabels naar boven. 't Hof Van Commerce had wel een memorabel stuk met Timothée Chalamet in de chalet.

Heb vanop een afstand Lip Critic en Backxwash gezien en ondanks de goede reviews voor Backxwash was het in onze groep een inside joke geworden. Ook Enter Shikari is toch vergane glorie hoor.

Spijt dat ik gemist heb:
Raye niet genoeg verkend op voorhand
The Vaccines alleen de laatste nummers gezien (dankzij het vroege stoppen van Wunderhorse)
Hang Youth gewoon veel te vroeg na 3 dagen festival
Glass Beams die 'flauwe zondag' was een aaneenschakeling van bands en clashes tussen 16h en 0h dus we moesten wel een gaatje vinden om te eten.
Stake heb ik de eerste drie nummers gezien en hoewel dit de band is die ik al het meest in mijn leven heb gezien, klonken ze strakker dan ooit. Maar de weide raakte opgevuld voor Fredje en dat ik nog maar 1 keer gezien.
The Haunted Youth maar ik moest wel kiezen voor een band die ik nog nooit had gezien. Ik krijg wel nog een paar herkansingen. Ik had ze ook al enkele keren gezien.

Verbetering voor volgend jaar:
- Misschien een apart weekend of aparte weide voor Boilerketjes want die Boiler werkt toch enorm storend als je in de Dance Hall staat. Ik kan de Boiler wel appreciëren maar er zijn toch interessantere dingen op de weide en ik gun iedereen zijn plezier maar niet als het plezier van andere dingen ermee wordt verstoord.
- Geen bands in hetzelfde genre laten clashen aub
- De attention span trainen om langer dan 20 minuten geconcentreerd naar iets te kunnen staan kijken. Ik weet niet of het komt door TikToks of door Reels maar ik link dat onophoudelijk getater bij concerten toch daaraan. I know, old man yells at cloud, maar je kan thuis of op café goedkoper je oninteressante mening delen hoor. Moeite doen om vooraan te staan bij een concert maar dan de hele tijd staan babbelen, dat begrijp ik echt niet.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken