Terug van een geslaagde editie. Dit is mijn mening en was mijn beleving bij de artiesten die ik gezien heb.
Top 3 van dit weekend
Thee Sacred Souls, Gewoonweg schitterend. Die sla ik nooit meer over als ze nog eens in de buurt zijn.
Fat Dog, geen onterechte hype en blij dat ik al lang mijn ticket voor de Botanique heb
Sam Smith
Voordien had ik niet gedacht dat ik dat zou schrijven over Sam Smith want dat is eigenlijk mijn ding niet.
Ik herkende de liedjes natuurlijk wel. Die show was gewoon heel goed.
Ook heel goed vond ik:
Amenra - al is het geroezemoes in de tent bijzonder storend bij zo'n concert. Maar Amenra is nooit slecht.
Marc Rebillet
Fontaines D.C. - ook hier was er waarschijnlijk meer van gekomen moest het publiek niet zo lame zijn. Vooraan links een feestje, maar zelfs in dat vak achteraan stonden mensen onophoudelijk te tateren. Verschrikkelijk dit jaar.
De 20 minuten set van
Ronker DWNTWN
Chalk al voelde ik dat niet iedereen mee was. Die hebben toch fantastisch materiaal hoor.
Equal Idiots, Brihang, Bizkit Park, Skrillex, Bad Nerves ook wel het vermelden waard.
Beneden de verwachtingen:
Wunderhorse Hier al een paar keer benoemd. Vorig jaar enorm ontgoocheld dat ze na een reeks van random cancels ook Pukkelpop cancelden.
Krijgen ze nu een herkansing, doen ze op de één of andere manier weer een cancel halverwege de set en ben je eigenlijk gestraft als je toch hen koos boven The Vaccines.
Ik blijf erbij, hun materiaal is enorm goed en het had daadwerkelijk potentieel om één van de optredens van het weekend te worden maar de sfeer werd er snel uitgestoomd in die overhitte tent. Hopelijk doen ze beter in het voorprogramma van de fonteintjes. Ze hebben mij alleszins meegekregen in het voorprogramma van Pixies in maart vorig jaar.
Fred Again.. Hoewel je niet kan klagen over de set en de show was dit gedoemd om overhyped te zijn. De weide stond overvol met kwebbelende mensen die stonden te wachten op de momentjes om hun IG verhaal mee te voeden. Was toch plezanter 2 jaar geleden in de Dance Hall. Ik kan wel niet zeggen dat ik me niet heb geamuseerd.
Verder heb ik eigenlijk niets gezien dat ik écht slecht vond al brengt het op dit moment niets memorabels naar boven.
't Hof Van Commerce had wel een memorabel stuk met Timothée Chalamet in de chalet.
Heb vanop een afstand
Lip Critic en
Backxwash gezien en ondanks de goede reviews voor Backxwash was het in onze groep een inside joke geworden. Ook
Enter Shikari is toch vergane glorie hoor.
Spijt dat ik gemist heb:
Raye niet genoeg verkend op voorhand
The Vaccines alleen de laatste nummers gezien (dankzij het vroege stoppen van Wunderhorse)
Hang Youth gewoon veel te vroeg na 3 dagen festival
Glass Beams die 'flauwe zondag' was een aaneenschakeling van bands en clashes tussen 16h en 0h dus we moesten wel een gaatje vinden om te eten.
Stake heb ik de eerste drie nummers gezien en hoewel dit de band is die ik al het meest in mijn leven heb gezien, klonken ze strakker dan ooit. Maar de weide raakte opgevuld voor Fredje en dat ik nog maar 1 keer gezien.
The Haunted Youth maar ik moest wel kiezen voor een band die ik nog nooit had gezien. Ik krijg wel nog een paar herkansingen. Ik had ze ook al enkele keren gezien.
Verbetering voor volgend jaar:
- Misschien een apart weekend of aparte weide voor Boilerketjes want die Boiler werkt toch enorm storend als je in de Dance Hall staat. Ik kan de Boiler wel appreciëren maar er zijn toch interessantere dingen op de weide en ik gun iedereen zijn plezier maar niet als het plezier van andere dingen ermee wordt verstoord.
- Geen bands in hetzelfde genre laten clashen aub
- De attention span trainen om langer dan 20 minuten geconcentreerd naar iets te kunnen staan kijken. Ik weet niet of het komt door TikToks of door Reels maar ik link dat onophoudelijk getater bij concerten toch daaraan. I know, old man yells at cloud, maar je kan thuis of op café goedkoper je oninteressante mening delen hoor. Moeite doen om vooraan te staan bij een concert maar dan de hele tijd staan babbelen, dat begrijp ik echt niet.