Allé ik ben hier verdacht stil geweest maar ik was dus ook 4 dagen op Pukkelpop en ben redelijk zeker dat ik sommigen onder jullie bediend heb in de Beershack. Heel leuke ervaring trouwens en geweldige plek om te tappen, hebben er elke shift een feest van gemaakt dankzij de dj's die er draaiden en het doorgaans leuke publiek daar. Nu ga ik blij zijn als ik een lange tijd niet meer constant in de geur van Desperados, Kriek, Strongbow en die gore Mort Subit Juicy moet staan, wat een hels onding is me dat. Ook ontdekt dat mensen bier aangelengd met bruiswater bestellen en dat de meeste mensen doorgaans nog een vriendelijke "a.u.b." achter hun bestelling plaatsen... mabon we dwalen af.
Tussen de shiften door ook heel wat kunnen meepikken:
Equal Idiots: Was degelijk maar niet overrompelend.
Coely: Wist mij deze keer niet echt te pakken, misschien was ik er niet in de mood voor. Dus maar door naar ILA die wel bonk erop was.
Bizkit Park: Was heel leuk, maar de moshpit waarin ik beland was bestond uitsluitend uit mannen die al een pint of 5 te veel op hadden en dat was wat minder aangenaam, maar goed, daar kan de band niet aan doen natuurlijk.
Brihang: eerste echte hoogtepunt. Strakke show, belachelijk goed gebracht en heel het publiek was mee. Enkel jammer dat veel van de "spontane" bindteksten helaas ingestudeerd zijn, maar dat is klagen op hoog niveau.
Daarna nog doorgezakt ergens tussen Boiler en Club, waarbij vooral het feestje in de Club de moeite was (en niet alleen omdat ik al obscene gebaren makende aan het muilen was met een knappe Grindr date).
Vrijdag de Belgen op de Main gecheckt ( Hof van Commerce en BBR) die beiden een zeer leuke, degelijke show weggaven, al had eerstgenoemde wel ondertiteling kunnen gebruiken.
Dankzij een heel lieve collega toch een uurtje uit mijn volgende shift kunnen vanondermuizen om Fontaines DC te zien. Was zeer goed, maar had wat meer bevlieging in gemogen. Uiteraard is een groot stuk hun act, maar het stoorde een klein beetje. Verder een heel goede set, zowat al mijn favoriete nummers passeerden de revue en Starburster is live nog genialer als op plaat, dedju zeg!
Nu ga ik even vloeken in de kerk, maar Soulwax deed mij niets. Nochtans met een open geest gaan kijken maar ik vond het vooral een moeilijke bedoening het eerste halfuur waardoor de goesting wat weg is bij mij. En uiteindelijk daardoor maar met moeite aan de overvolle tent bij Romy geraakt die een verpletterend goede set speelde!
Over Fred Again.. is al veel geschreven en ik ben het er helemaal mee eens. Het was onaangenaam druk, iedereen die er stond leek er vooral te willen bij zijn geweest en lette niet op. Het hielp ook niet dat je halfweg de wei amper iets van de muziek hoorde en dat de Backyard nog steeds bezig was toen Fred aan zijn set begon waardoor heel de opbouw omzeep was. Zijn uiteindelijk helemaal achteraan bij de Special Beer Bar gaan kijken, waar zowaar het geluid én de bassen goed binnenrolden. Maar het kalf was toen al wat verdronken voor ons en dan moest de bui nog komen. Soit, ik ben blij dat ik erbij was in The Barn. Misschien gewoon die herinnering blijven koesteren en hem volgende keer laten voor wat het is als het weer op een Main Stage is.
Zaterdag S10 voor de vierde keer op een jaar gezien maar wat blijft dat een goede artieste. Zelfs de bloedhete Dance Hall kon daar niets aan veranderen.
Grandson gaf een ok show maar niets wat ik mij lang zal herinneren.
Wunderhorse daarna vond ik eigenlijk wel best leuk. Gaf mij toch in ieder geval zin om meer van hun muziek te ontdekken want ik was vooral geweest omdat ik de naam hier zo vaak zag langskomen.
The Reytons heeft mij positief verrast. Ik had een vriend gestuurd "Wat als Arctic Monkeys effectief met plezier op een podium zou staan" en dat vat het goed samen.
Doordat we mensen moesten ophalen bij Goldband (wat een belachelijk grote massa volk stond daar zeg), helaas niet meer in de uitpuilende Marquee bij Raye geraakt. Buiten was het moeilijk te volgen omdat zowat de helft van de aanwezige pubers had beslist dat het nu een goed moment was om overal waar het maar ging tussen het volk te gaan neerzitten.
Gelukkig op tijd naar Sam Smith waar wij in het tweede vak vooraan links zeeën van plaats hadden de hele show lang. Blijkbaar was dat niet overal het geval? In ieder geval een geweldige show gehad. Het publiek at uit hun hand en Sam gaf alles wat het publiek wilde. Vond het zelfs nog redelijk braaf na alle eerdere reviews die ik gelezen had
Skrillex wegen vermoeidheid vroegtijdig verlaten want wou zondag voor mijn eerste shift graag op tijd de wei op voor Queen Pommelien!
Show van het weekend. Ongezien druk zo vroeg op de dag. Blijkbaar stond ook de hele Kempische Steenweg vol ouders met hun kinderen die de show wilden volgen van buiten de hekken. Heel wat vrienden die sceptisch waren gaven toe dat ze niet verwacht hadden het zo goed te vinden. Volgend jaar dan toch eindelijk terecht een Main spot op Werchter?
Sugababes door de drukte maar een stuk gezien, was onaangenaam en geluid stond op de plaats waar ik stond abominabel.
Dan maar op tijd naar Electric Callboy voor een goede plaats maar we stonden op de golden spot in het tweede vak haast alleen. Onbegrijpelijk want dit was gewoon een van de leukste shows van het weekend. De sfeer tussen de aanwezigen was geniaal, van de driemans circle pit tot het heen en weer springen. Goed gelachen, goed gedanst, meer moet dat niet zijn.
Door etenspauze maar een stukje Fat Dog gezien, klonk geniaal. Kijk al uit om ze eens volledig te ervaren. The Offspring daarna was vooral bezig met wereldkampioen lullen te worden. Irriteerde mateloos.
Het festival afgesloten bij Bolis Pupul en Crystal Fighters, twee leuke feestjes op rij. En daarna nog het bittere einde achter de toog gestaan.
Misschien nog een paar bedenkingen:
Het was soms echt onaangenaam druk bij sommige stages. Beter counter-programma kan daar al veel aan doen denk ik.
Geluid aan de Main (en ook bij de tenten soms) was zeer wisselvallig.
In vergelijking met de grote Live Nation festivals is de prijszetting van het eten en drinken op Pukkelpop al bijna zeer fair te noemen. Vooral de drank was echt zeer fair geprijsd. Applaus hiervoor.
Soundbleed tussen sommige stages was lastig met momenten en zeer afhankelijk van waar je stond.
Bon ik ga nu even bijslapen. Peace out.