Pukkelpop 2024

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Tips voor pukkelpop 2025:
Zones inlassen waar het publiek hun bek dient te houden tenzij het je ziel uit je lijf roepen is met de band die je graag wil zien! Nee serieus, wat een ellendig publiek bij zo veel optredens, geef mij maar het meer dedicated werchterpubliek dat vooraan bij de optredens staat
Echt ongelofelijk. Wij Nederlanders staan er om bekend dat we door de muziek heen ouwehoeren, Maar de Belgen kunnen het echt nog veel beter.

Toen ik bij Raye netjes vroeg aan een ventje of hij alsjeblieft ergens anders kon gaan kletsen omdat ik graag naar de muziek wou luisteren. Kreeg ik een betoog dat België een vrij land is en dat wij Nederlanders niet moesten denken dat we op PkP wat konden komen vertellen. Ik ben echt nog nooit agressief op een festival geweest maar het was echt goed dat een van mijn maatjes er even tussensprong… ventje was daarna gelukkig wel wat rustiger.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.746
9.692
Uiteindelijk op zondag nog wat drankbonnen opgedaan, vriendin wou Pommelien nog zien, uiteindelijk nog een toffe set speelde (een stuk beter dan op de Lokerse een jaar geleden). Na Future Utopia wel al huiswaarts gekeerd wegens geen fut en weinig dingen die ons echt nog trokken.

Maar op korte tijd wel erg veel moois meegepikt. Blijft een prachtig festival, met veel fijne mensen (leuke spontane gesprekjes), heel overzichtelijke indeling, nooit té druk. Knap hoe het volk vaak mooi verdeeld is over de stages. Backyard meer gaan appreciëren. Ook meer in de Dance Hall en Lift rondgehangen. Weinig klachten. Alleen hopen dat de laatste dag volgend jaar weer van gebruikelijke kwaliteit is.

Mijn top zoveeltje! Met een unholy top 2 die ik vooraf niet zag aankomen.

1. Amenra
2. Sam Smith
3. Stormzy
4. Fontaines DC
5. Backxwash
6. Killer Mike
7. The Atomic Orchestra
8. Thee Sacred Souls
9. Jazz Brak
10. English Teacher

Ook prima genoten van 't Hof van Commerce, Pommelien Thijs, MS Paint, Future Utopia, stukje Inhaler
Tegenvallers: Debby Friday (jeetje wat was dat zeg), The Kills, stukje Dizzee Rascal en - hekkensluiter - Wunderhorse

Hopelijk tot volgend jaar!
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Echt ongelofelijk. Wij Nederlanders staan er om bekend dat we door de muziek heen ouwehoeren, Maar de Belgen kunnen het echt nog veel beter.

Toen ik bij Raye netjes vroeg aan een ventje of hij alsjeblieft ergens anders kon gaan kletsen omdat ik graag naar de muziek wou luisteren. Kreeg ik een betoog dat België een vrij land is en dat wij Nederlanders niet moesten denken dat we op PkP wat konden komen vertellen. Ik ben echt nog nooit agressief op een festival geweest maar het was echt goed dat een van mijn maatjes er even tussensprong… ventje was daarna gelukkig wel wat rustiger.
Ook wel wat last gehad op Pukkelpop, dit jaar niet gelukkig. Maar die mensen die onverhoopt in de Marquee belanden tijdens een optreden (na een halve dag Boiler) moeten echt geweerd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv, kaoss en roluf

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
38
27
Zondag een dagje Pukkelpop meegepakt. Het viel me op dat het publiek echt passief en saai oogde bij een aantal optredens.
Bij Merol (op het hoofdpodium!) stond het veld aardig vol maar er was geen beweging in te krijgen. Maar goed dat kon nog aan Merol liggen natuurlijk.

Zelfde verhaal later op de dag bij The Offspring en bij afsluiter Royal Blood. Beide bandjes worden nu afgebrand in de Belgische media. Maar met zo’n publiek kun je élke artiest slecht eruit laten zien.

Zelf vond ik the Offspring wel goed en een groepje opgezocht in het publiek dat het wel kon waarderen. Maar als ik dit vergelijk met het optreden bij Pinkpop een aantal jaren geleden of zelfs met het recente optreden bij Hellfest, dan mag je het Pukkelpop publiek figuurlijk dood noemen.

Verder nog Haunted Youth gezien en die spelen gewoon heel tof.
Ook laatste deel sugababes optreden gezien. En goh, daar ging de tent van jong tot oud dan wel uit zn dak!

Ook enkele vette optredens gezien van leuke indie artiesten een daar was de sfeer ook top.

Ook bij de Booth stage en bij de boiler rooms was het publiek actiever. Ik waardeer zowel de bandjes als de dance stages (ben iets meer van de bandjes), dus ik hoop dat Pukkelpop dit brede concept gewoon vasthoudt.

Qua opzet is het in elk geval veel groter en diverser dan Pinkpop. Dus ondanks dat de grote namen een beetje lauw werden ontvangen zal ik zeker nog eens terugkeren in Hasselt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minix en jarne

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
147
122
Niet vergeten: zondag hadden veel mensen ook al 3 dagen in de benen.

Ook een verschil: publiek was gisteren een pak ouder, zeker aan de Main. Altijd moeilijker beweging in te krijgen. Maar ik heb zelfs bij Offspring op 50m van het podium nog kleine moshpits gezien. Bij ons was er aan sfeer geen gebrek.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik vond het publiek over het algemeen goed meedoen. De sfeer was echt top!
The offspring was echt heel slecht vaak zelfs vals. Dan krijg je het publiek uiteraard moeilijk op gang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek, Nijntje en elo

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
38
27
The Offspring deed ongeveer hetzelfde als onlangs op Hellfest. Dus dat zou dan nu opeens slecht zijn? (volgens de Belgische media) Check daar even het publiek bij Hellfest:

Ik stond zelf trouwens voorbij het midden en steeds wat meer naar voren gelopen tot er een paar mensen om ons heen stonden die tekenen van leven vertoonden.


Royal Blood vond ik ook niet veel aan met die pauzes in het donker steeds tussen de nummers. En sorry ze krijgen het ook gewoon niet overtuigend neergezet met maar twee/drie mensen. Nog nooit zo n leeg veld gezien tijdens een headliner trouwens. Zal natuurlijk ook komen omdat eigenlijk Queens of the Stoneage was gepland

Maar een goede show heeft zowel een goede band als een enthousiast publiek nodig. Gisteren was daarvan wel het ultieme voorbeeld.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
864
1.032
Mijn eerste festivalweekend alleen is meer dan geslaagd. Onwijs veel goede dingen gezien en die vrijdag was echt geweldig. Leuke mensen ontmoet en daar weer optredens mee gaan kijken. Daar komt dan altijd de klassieke top 10 bij:

1. Stake - Als Nederlander die nogal fan is van Belgische bands is het geweldig om met al die Vlaamse fans naar zo’n band te kijken. Heerlijke pit, strak gespeeld en geweldig zo op die Backyard

2. Mount Kimbie - Deze band heeft me zaterdagavond nog even opnieuw laten beseffen hoe geweldig live muziek wel niet is. Zat er helemaal in samen met fijn publiek vooraan (geen last gehad van regentouristen).

3. Sugababes - Was in eerste instantie niet het plan hierheen te gaan en zou er ook nooit een concert van bezoek, maar wat een geweldig feest. Iedereen sprong, iedereen danste. Dit soort onverwachte hoogtepunten maken het festival voor mij

4. Slift - Wat een heerlijke band is dit ook. Die lange songs zijn geweldig, visuals on fleek en voor een klein publiek een geweldig optreden weggegeven

5. Fontaines D.C. - Die nieuwe songs zijn heel lekker. Met Death Kink als uitschieter. Linksvoor met veel fans een goed feest gehad. I Love You is ook echt een anthem. Helaas wel maar 2 nummers van Dogrel

6. Raye - Ook deze stond vooraf niet op het programma, moest er even inkomen, maar vooral het tweede half uur zat ik er geweldig in. Wat een stem!

7. Flogging Molly - Het eerste concert waar ik ooit in mijn eentje heen ging. Kan nog steeds alles woord voor woord mee zingen en ook weer een feest zoals gewoonlijk

8. The Streets - Mike Skinner is een hero!

9. Meltheads - Heerlijke opkomende band. Goed gespeeld en een heerlijke afsluiter van die donderdag.

10. Big Special - Dit was een hele leuke opener van die vrijdag. Lekker brak wakker geworden met een koffie. Ga ze zeker in het vervolg nog eens bekijken.

Grootste tegenvallers voor mij waren The Offspring en Wunderhorse. Vond The Offspring echt te veel gelul en slecht geluid en die houding van Wunderhorse was gewoon triest. Die hadden er duidelijk geen zin in. Royal Blood had ik al niks meer van verwacht, vond het beter dan op Werchter maar nog steeds niet overtuigd. Eerste 4 nummers zijn leuk, daarna is het wachten op Figure it Out.

Al met al weer een geslaagd weekend gehad. Volgend jaar weer!
 
Laatst bewerkt:

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
291
144
Mijn eerste festivalweekend alleen is meer dan geslaagd. Onwijs veel goede dingen gezien en die vrijdag was echt geweldig. Leuke mensen ontmoet en daar weer optredens mee gaan kijken. Daar komt dan altijd de klassieke top 10 bij:

1. Slift - Als Nederlander die nogal fan is van Belgische bands is het geweldig om met al die Vlaamse fans naar zo’n band te kijken. Heerlijke pit, strak gespeeld en geweldig zo op die Backyard

2. Mount Kimbie - Deze band heeft me zaterdagavond nog even opnieuw laten beseffen hoe geweldig live muziek wel niet is. Zat er helemaal in samen met fijn publiek vooraan (geen last gehad van regentouristen).

3. Sugababes - Was in eerste instantie niet het plan hierheen te gaan en zou er ook nooit een concert van bezoek, maar wat een geweldig feest. Iedereen sprong, iedereen danste. Dit soort onverwachte hoogtepunten maken het festival voor mij

4. Slift - Wat een heerlijke band is dit ook. Die lange songs zijn geweldig, visuals on fleek en voor een klein publiek een geweldig optreden weggegeven

5. Fontaines D.C. - Die nieuwe songs zijn heel lekker. Met Death Kink als uitschieter. Linksvoor met veel fans een goed feest gehad. I Love You is ook echt een anthem. Helaas wel maar 2 nummers van Dogrel

6. Raye - Ook deze stond vooraf niet op het programma, moest er even inkomen, maar vooral het tweede half uur zat ik er geweldig in. Wat een stem!

7. Flogging Molly - Het eerste concert waar ik ooit in mijn eentje heen ging. Kan nog steeds alles woord voor woord mee zingen en ook weer een feest zoals gewoonlijk

8. The Streets - Mike Skinner is een hero!

9. Meltheads - Heerlijke opkomende band. Goed gespeeld en een heerlijke afsluiter van die donderdag.

10. Big Special - Dit was een hele leuke opener van die vrijdag. Lekker brak wakker geworden met een koffie. Ga ze zeker in het vervolg nog eens bekijken.

Grootste tegenvallers voor mij waren The Offspring en Wunderhorse. Vond The Offspring echt te veel gelul en slecht geluid en die houding van Wunderhorse was gewoon triest. Die hadden er duidelijk geen zin in. Royal Blood had ik al niks meer van verwacht, vond het beter dan op Werchter maar nog steeds niet overtuigd. Eerste 4 nummers zijn leuk, daarna is het wachten op Figure it Out.

Al met al weer een geslaagd weekend gehad. Volgend jaar weer!
Slift is precies wel heeel goe als ze 4de en 1ste zijn ;)
 

DeBaars

Campingartiest
15 okt 2016
84
65
Nou vraag ik me toch echt af wat er met Wunderhorse is gebeurd tussen LL en PKP. Van een goede show op LL naar 'triest' op PKP. Iemand wat meer context vwb de show op PKP?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

swissepfan

Support act
7 dec 2022
858
746
Allé ik ben hier verdacht stil geweest maar ik was dus ook 4 dagen op Pukkelpop en ben redelijk zeker dat ik sommigen onder jullie bediend heb in de Beershack. Heel leuke ervaring trouwens en geweldige plek om te tappen, hebben er elke shift een feest van gemaakt dankzij de dj's die er draaiden en het doorgaans leuke publiek daar. Nu ga ik blij zijn als ik een lange tijd niet meer constant in de geur van Desperados, Kriek, Strongbow en die gore Mort Subit Juicy moet staan, wat een hels onding is me dat. Ook ontdekt dat mensen bier aangelengd met bruiswater bestellen en dat de meeste mensen doorgaans nog een vriendelijke "a.u.b." achter hun bestelling plaatsen... mabon we dwalen af.

Tussen de shiften door ook heel wat kunnen meepikken:

Equal Idiots: Was degelijk maar niet overrompelend.
Coely: Wist mij deze keer niet echt te pakken, misschien was ik er niet in de mood voor. Dus maar door naar ILA die wel bonk erop was.
Bizkit Park: Was heel leuk, maar de moshpit waarin ik beland was bestond uitsluitend uit mannen die al een pint of 5 te veel op hadden en dat was wat minder aangenaam, maar goed, daar kan de band niet aan doen natuurlijk.
Brihang: eerste echte hoogtepunt. Strakke show, belachelijk goed gebracht en heel het publiek was mee. Enkel jammer dat veel van de "spontane" bindteksten helaas ingestudeerd zijn, maar dat is klagen op hoog niveau.

Daarna nog doorgezakt ergens tussen Boiler en Club, waarbij vooral het feestje in de Club de moeite was (en niet alleen omdat ik al obscene gebaren makende aan het muilen was met een knappe Grindr date).

Vrijdag de Belgen op de Main gecheckt ( Hof van Commerce en BBR) die beiden een zeer leuke, degelijke show weggaven, al had eerstgenoemde wel ondertiteling kunnen gebruiken.

Dankzij een heel lieve collega toch een uurtje uit mijn volgende shift kunnen vanondermuizen om Fontaines DC te zien. Was zeer goed, maar had wat meer bevlieging in gemogen. Uiteraard is een groot stuk hun act, maar het stoorde een klein beetje. Verder een heel goede set, zowat al mijn favoriete nummers passeerden de revue en Starburster is live nog genialer als op plaat, dedju zeg!

Nu ga ik even vloeken in de kerk, maar Soulwax deed mij niets. Nochtans met een open geest gaan kijken maar ik vond het vooral een moeilijke bedoening het eerste halfuur waardoor de goesting wat weg is bij mij. En uiteindelijk daardoor maar met moeite aan de overvolle tent bij Romy geraakt die een verpletterend goede set speelde!

Over Fred Again.. is al veel geschreven en ik ben het er helemaal mee eens. Het was onaangenaam druk, iedereen die er stond leek er vooral te willen bij zijn geweest en lette niet op. Het hielp ook niet dat je halfweg de wei amper iets van de muziek hoorde en dat de Backyard nog steeds bezig was toen Fred aan zijn set begon waardoor heel de opbouw omzeep was. Zijn uiteindelijk helemaal achteraan bij de Special Beer Bar gaan kijken, waar zowaar het geluid én de bassen goed binnenrolden. Maar het kalf was toen al wat verdronken voor ons en dan moest de bui nog komen. Soit, ik ben blij dat ik erbij was in The Barn. Misschien gewoon die herinnering blijven koesteren en hem volgende keer laten voor wat het is als het weer op een Main Stage is.

Zaterdag S10 voor de vierde keer op een jaar gezien maar wat blijft dat een goede artieste. Zelfs de bloedhete Dance Hall kon daar niets aan veranderen.
Grandson gaf een ok show maar niets wat ik mij lang zal herinneren.

Wunderhorse daarna vond ik eigenlijk wel best leuk. Gaf mij toch in ieder geval zin om meer van hun muziek te ontdekken want ik was vooral geweest omdat ik de naam hier zo vaak zag langskomen.

The Reytons heeft mij positief verrast. Ik had een vriend gestuurd "Wat als Arctic Monkeys effectief met plezier op een podium zou staan" en dat vat het goed samen.

Doordat we mensen moesten ophalen bij Goldband (wat een belachelijk grote massa volk stond daar zeg), helaas niet meer in de uitpuilende Marquee bij Raye geraakt. Buiten was het moeilijk te volgen omdat zowat de helft van de aanwezige pubers had beslist dat het nu een goed moment was om overal waar het maar ging tussen het volk te gaan neerzitten.

Gelukkig op tijd naar Sam Smith waar wij in het tweede vak vooraan links zeeën van plaats hadden de hele show lang. Blijkbaar was dat niet overal het geval? In ieder geval een geweldige show gehad. Het publiek at uit hun hand en Sam gaf alles wat het publiek wilde. Vond het zelfs nog redelijk braaf na alle eerdere reviews die ik gelezen had 😂

Skrillex wegen vermoeidheid vroegtijdig verlaten want wou zondag voor mijn eerste shift graag op tijd de wei op voor Queen Pommelien!
Show van het weekend. Ongezien druk zo vroeg op de dag. Blijkbaar stond ook de hele Kempische Steenweg vol ouders met hun kinderen die de show wilden volgen van buiten de hekken. Heel wat vrienden die sceptisch waren gaven toe dat ze niet verwacht hadden het zo goed te vinden. Volgend jaar dan toch eindelijk terecht een Main spot op Werchter?

Sugababes door de drukte maar een stuk gezien, was onaangenaam en geluid stond op de plaats waar ik stond abominabel.
Dan maar op tijd naar Electric Callboy voor een goede plaats maar we stonden op de golden spot in het tweede vak haast alleen. Onbegrijpelijk want dit was gewoon een van de leukste shows van het weekend. De sfeer tussen de aanwezigen was geniaal, van de driemans circle pit tot het heen en weer springen. Goed gelachen, goed gedanst, meer moet dat niet zijn.

Door etenspauze maar een stukje Fat Dog gezien, klonk geniaal. Kijk al uit om ze eens volledig te ervaren. The Offspring daarna was vooral bezig met wereldkampioen lullen te worden. Irriteerde mateloos.

Het festival afgesloten bij Bolis Pupul en Crystal Fighters, twee leuke feestjes op rij. En daarna nog het bittere einde achter de toog gestaan.

Misschien nog een paar bedenkingen:

Het was soms echt onaangenaam druk bij sommige stages. Beter counter-programma kan daar al veel aan doen denk ik.
Geluid aan de Main (en ook bij de tenten soms) was zeer wisselvallig.
In vergelijking met de grote Live Nation festivals is de prijszetting van het eten en drinken op Pukkelpop al bijna zeer fair te noemen. Vooral de drank was echt zeer fair geprijsd. Applaus hiervoor.
Soundbleed tussen sommige stages was lastig met momenten en zeer afhankelijk van waar je stond.

Bon ik ga nu even bijslapen. Peace out.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
386
203
Op Lowlands had Goldband een spectaculaire entree op het podium, letterlijk neerdalen vanuit de hemel:) . Kijk maar op deze link
 

CoinPeter

Campingartiest
22 feb 2024
52
31
Nog iemand hier naar Overmono geweest? Heb vanvoor met Marc Rebillet de laatste energie uit m’n lichaam gedanst, voortgestuwd door de geniale set van de twee dobberman lovers. Ik zie hen nog verder doorgroeien van hier. Kunnen echt op Bicep niveau komen denk ik.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
826
801
Misschien nog een paar bedenkingen:

Het was soms echt onaangenaam druk bij sommige stages. Beter counter-programma kan daar al veel aan doen denk ik.
Geluid aan de Main (en ook bij de tenten soms) was zeer wisselvallig.
In vergelijking met de grote Live Nation festivals is de prijszetting van het eten en drinken op Pukkelpop al bijna zeer fair te noemen. Vooral de drank was echt zeer fair geprijsd. Applaus hiervoor.
Soundbleed tussen sommige stages was lastig met momenten en zeer afhankelijk van waar je stond.

Bon ik ga nu even bijslapen. Peace out.
Ja, geen idee waarom die Aperol Spritz en VIP ook nog een DJ-set afspelen, maar dat was redelijk ambetant s'avonds aan de Dance Hall.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nijntje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken