Pukkelpop 2024

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.097
577
Heerlijke dagen gehad.

- Erg genoten van Raye, Sugababes, Amenra en the Atomic Orchestra.
- Sam Smith had ik het meest zin in, maar door the Belgian Disease (niet alleen the Dutchies kunnen het) een beetje verpest. Tot 3 keer toe een andere plek gezocht, maar telkens weer dat gepraat.
- wat de vorige schrijver ook schreef, die Boilerroom verpest in zowel de DanceHall als de Marquee toch wel veel momenten. Helemaal als een artiest iets rustigs wil brengen.
- Backxwash was inderdaad een mooi, maar bevreemdend iets. Volgens mij vond ze het zelf ook apart, afgaande op haar lach.
- Wunderhorse is alles al over gezegd, kan het er alleen maar mee eens zijn
- Offspring: heb je maar een uurtje, ga je de helft van de tijd kletsen terwijl je een uur vol hits kunt spelen.
- Kabin Crew op verzoek van dochter van vriendin naartoe gegaan. Maar wat was dit leuk zeg. Iedereen die Spark mee kon zingen. Alleen dat Ierse accent. Ik kon er vaak niets van maken wanneer de kinderen iets vroegen aan het publiek.
- Wat een vriendelijk personeel achter de togen. Weet dat dit al jaren zo is, maar mag toch nog weer een keer benoemd worden.
- Systeem met de eco-coins werkte volgens mij best goed
- Ben er nog niet over uit of ik liever de bonnetjes heb of digitale munten. Zaten nu wel op het laatst met wat overgebleven bonnen.


Volgend jaar weer!
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
162
120
Ondertussen ook stilaan bekomen van een héérlijke vierdaagse!

Bij deze dus ook mijn top 10:
1. Romy
2. Confidence Man
3. Fontaines D.C.
4. Soulwax
5. Fred Again..
6. Sugababes
7. The Streets
8. Sam Smith
9. Sylvie Kreusch
10. Crystal Fighters

Eervolle vermeldingen: The Atomic Orchestra, NAFT, Pommelien Thijs, Becky Hill en Brihang

Tot volgend jaar!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Wat een gekke opmerking. 1 show staat gelijk aan hoe het altijd is? Op Lowlands 1 van de hoogtepunten op vrijdag.
Als jij je publiek zo laat staan, ook gewoon maar een half uur speelt ipv de beloofde 3 kwartier, dan ook nog waanzinnig kut speelt en dat ook duidelijk komt door drugs gebruik. Vind ik dat echt schandalig!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.679
Als jij je publiek zo laat staan, ook gewoon maar een half uur speelt ipv de beloofde 3 kwartier, dan ook nog waanzinnig kut speelt en dat ook duidelijk komt door drugs gebruik. Vind ik dat echt schandalig!
Waanzinnig kut waag ik te betwijfelen gezien de recensies, maargoed. Jij gaat dus ook nooit meer naar Rammstein, QOTSA, Green Day, Pearl Jam kijken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en DontClingToLife

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Waanzinnig kut waag ik te betwijfelen gezien de recensies, maargoed. Jij gaat dus ook nooit meer naar Rammstein, QOTSA, Green Day, Pearl Jam kijken?
Die heb ik allemaal gezien, sommige meermaals en die hebben mij nog nooit laten staan. Dus nee hoor daar ga ik graag nog eens heen. Als iemand jou huis komt stucen het ziet er niet uit ga je daar toch ook niet mee akkoord. Sterker nog dan ga je een refund vragen. Dat zou ik als PKP bij deze mannen ook doen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.679
Die heb ik allemaal gezien, sommige meermaals en die hebben mij nog nooit laten staan. Dus nee hoor daar ga ik graag nog eens heen. Als iemand jou huis komt stucen het ziet er niet uit ga je daar toch ook niet mee akkoord. Sterker nog dan ga je een refund vragen. Dat zou ik als PKP bij deze mannen ook doen.
Ook een goede stucker kan een slechte dag hebben. Wellicht mensen een tweede kans geven, al helemaal mensen die minder op hun kerfstok hebben dan Lindemann en Homme 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.746
9.692
Ja geen idee wat daar gebeurd is. Ook voordat ze er een dik kwartier te vroeg mee stopten liep die Club sneller leeg dan normaal is. Net zoals bij de Murder Capital op RW23 knapte ik een beetje af op het aanstellerig gedrag van die frontman.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.153
3.062
Ja geen idee wat daar gebeurd is. Ook voordat ze er een dik kwartier te vroeg mee stopten liep die Club sneller leeg dan normaal is. Net zoals bij de Murder Capital op RW23 knapte ik een beetje af op het aanstellerig gedrag van die frontman.
Dat is echt zo'n ding ja, bij die stroming postpunk bands. Boos kijken, wanneer je nummers als bangers kan neerzetten, werkt zo goed op de een of andere manier. Vaak vinden artiesten connectie met het publiek door voor een stukje aardig te zijn, maar wanneer het alleen door de muziek komt, heeft het nog meer impact.(Fontaines DC)
Als het echter niet werkt, gaat dat boos kijken en boos doen averechts werken en wordt het al snel vervelend. Vond dat ook bij de murder capital vorig jaar op DTRH.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.679
Dat is echt zo'n ding ja, bij die stroming postpunk bands. Boos kijken, wanneer je nummers als bangers kan neerzetten, werkt zo goed op de een of andere manier. Vaak vinden artiesten connectie met het publiek door voor een stukje aardig te zijn, maar wanneer het alleen door de muziek komt, heeft het nog meer impact.(Fontaines DC)
Als het echter niet werkt, gaat dat boos kijken en boos doen averechts werken en wordt het al snel vervelend. Vond dat ook bij de murder capital vorig jaar op DTRH.
Bij TMC had ik dat ook, die missen ook wel de songs denk ik. Frontman komt ook een stuk minder sympathiek over.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.743
1.303
Wunderhorse was niet zo heel goed en verre van sympathiek... Akkoord. Maar hier word inderdaad wel wat overdreven.
Soms denk ik dat het maar goed is dat sommige mensen hier de gemiddelde jaren '90 Pinkpops niet hebben meegemaakt (Thelonious Monster, The Pogues... anyone?).

Jimi Hendrix die pas om 8u 's ochtends speelde op Woodstock of een Eddie Vedder die half bezopen aan het podium gaat hangen 10 meter de lucht in om vervolgens op het publiek te duiken worden geromanticeerd als de hoogtepunten van de festivalgeschiedenis. Maar valt er hier eens een spatje regen, komt iemand 8 minuten te laat, is de shuttlebus 700m verder wandelen of hebben ze maar 3 verschillende soorten burgers dan is half België op hun tenen getrapt om vervolgens het jaar erop gewoon mooi terug +/- 500 euro aan hetzelfde festival te geven.

Lang verhaal kort, het was weer een geweldig mooi weekend, we zijn rot verwend met zo'n goed geoliede machine en zo'n gevarieerde line up met honderden acts. En er zijn veel meer positieve dingen die een pluim verdienen, dan te klagen over de negatieve.


ps. deze rant gaat niet alleen over Wunderhorse. Tijdens het weekend merkte ik ook veel geklaag over de kleinste pietluttigheden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.538
1.778
Als jij je publiek zo laat staan, ook gewoon maar een half uur speelt ipv de beloofde 3 kwartier, dan ook nog waanzinnig kut speelt en dat ook duidelijk komt door drugs gebruik. Vind ik dat echt schandalig!
Dat mag je schandalig vinden. Maar beetje gek om te zeggen dat het Pukkelpop optreden de benchmark is hè.
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Ook een goede stucker kan een slechte dag hebben. Wellicht mensen een tweede kans geven, al helemaal mensen die minder op hun kerfstok hebben dan Lindemann en Homme 😉
Sorry maar dit WAS al hun tweede kans. Vorig jaar hadden ze last minute geen zin en kwamen ze helemaal niet opdagen, dit jaar waren ze high as a kite en performden ze ver beneden de maat + stopten ze te veel te vroeg + speelden ze hun (enige?) bekende nummer niet eens. Laatste keer dat ik zo'n zootje zag, was met Gonjasufi 14 jaar geleden die stond te vechten met zijn eigen microfoon, waarschijnlijk omdat hij door de drugs dacht dat het een buitenaardse wesp was.
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Dit 100 procent. Pukkelpop blijft een prachtfestival.
Uiteraard, Wunderhorse is maar een kleine voetnoot in een prachtige vierdaagse. Gewoon jammer dat je zo'n band dan aangekruist hebt als één van de te checken acts en die dan zo erg teleurstelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: aardvark

aardvark

Campingartiest
24 aug 2023
58
50
Wunderhorse was niet zo heel goed en verre van sympathiek... Akkoord. Maar hier word inderdaad wel wat overdreven.
Soms denk ik dat het maar goed is dat sommige mensen hier de gemiddelde jaren '90 Pinkpops niet hebben meegemaakt (Thelonious Monster, The Pogues... anyone?).

Jimi Hendrix die pas om 8u 's ochtends speelde op Woodstock of een Eddie Vedder die half bezopen aan het podium gaat hangen 10 meter de lucht in om vervolgens op het publiek te duiken worden geromanticeerd als de hoogtepunten van de festivalgeschiedenis. Maar valt er hier eens een spatje regen, komt iemand 8 minuten te laat, is de shuttlebus 700m verder wandelen of hebben ze maar 3 verschillende soorten burgers dan is half België op hun tenen getrapt om vervolgens het jaar erop gewoon mooi terug +/- 500 euro aan hetzelfde festival te geven.

Lang verhaal kort, het was weer een geweldig mooi weekend, we zijn rot verwend met zo'n goed geoliede machine en zo'n gevarieerde line up met honderden acts. En er zijn veel meer positieve dingen die een pluim verdienen, dan te klagen over de negatieve.


ps. deze rant gaat niet alleen over Wunderhorse. Tijdens het weekend merkte ik ook veel geklaag over de kleinste pietluttigheden.
Allemaal heel juist maar dat spreekt zo'n zaken nog niet goed. Ik heb de jaren '90 en zelfs '80 meegemaakt en apprecieerde dergelijke fratsen toen ook al niet. Maar het is idd een discussie in de rand van wat zoals elk jaar een topervaring is. Ongeëvenaard qua organisatie: 3 dagen full house en nergens langer dan enkele minuutjes moeten wachten voor om het even wat, meestal zelfs niet; het in mijn ogen meest gevarieerde muziekaanbod in festivalland en een blijvend scherpe programmatie...ik kom al sinds 1990 en zolang de fysiek het trekt, zal ik blijven komen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Dat mag je schandalig vinden. Maar beetje gek om te zeggen dat het Pukkelpop optreden de benchmark is hè.
Dat komt omdat het een van de allerslechtste optredens is geweest die ik mij kan herinneren in 20 jaar concerten en festivals. Wij konden alleen Gnash noemen als vrienden groep op LL ergens voor Corona…
Dan ga ik het echt geen nieuwe kans geven. Moet jij zeker wel doen. Maar ik sla even over!

Jammer dat het over dit belachelijk slechte optreden gaat. Want hierboven wordt heel terecht aangegeven dat PKP verder fantastisch was. Met enorm veel hele mooie shows!
 
  • Leuk
Waarderingen: CSM en DirkG

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
78
127
Voor de mensen met tickets voor Fontaines D.C. in Vorst of de AFAS - je krijgt Wunderhorse nog 2 keer voorgeschoteld.
Ik ga alvast ruim op tijd om ze nog eens te kunnen zien.

Daarnaast was het naar mijn ervaring helemaal niet het slechtste wat ik heb gezien dit weekend, ook al hebben ze mij ook een beetje teleurgesteld.
Misschien komt het omdat ik hun muziek gewoon al goed ken, ik weet het niet, maar er wordt hier toch vrij zuur gedaan over hun optreden dat helemaal niet zo slecht was.

Niet dat ik het nodig vind om het arrogante gedrag van de band te verdedigen, maar ik heb Bloc Party ook eens enorm dronken zien sucken op BKS. Had ik ze toen afgeschreven had ik ze nadien niet meer gezien met hun integrale, zij het omgekeerde, Silent Alarm set op Cactus, wat prachtig was.

PS: Ik noemde de band sinds Pukkelpop vorig jaar zelf al cancelhorse omwille van alle cancels in de zomer. Vermoed wel dat de zanger toen sukkelde met mentale problemen omwille van een overlijden in zijn naaste omgeving.
Ze blijven goed materiaal hebben en brengen en wellicht zullen we er nog veel van horen, dus spaar je woede en frustratie maar voor de toekomst :)
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
864
1.032
Net zoals bij de Murder Capital op RW23 knapte ik een beetje af op het aanstellerig gedrag van die frontman
TMC gaf op Here’s the Thing een topshow waarna James bij de Merch stond te signeren. Vond hem daar zeker wel sympathiek dus voor mij niet echt een goede vergelijking. Ga Wunderhorse zeker nog een tweede kans geven in de Afas voor Fontaines en misschien nog wel een derde bij een headline show van ze. Denk dat we vooral ook gewoon teleurgesteld zijn omdat er veel echt naar uitkeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: DontClingToLife

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • deev
  • inasw