Pukkelpop 2024

saurus

Dagopener
4 feb 2019
649
823
Ook nog complimenten weer voor de foodwood. Dat is toch iets wat ik mis op Rock Werchter. Dan heeft Pukkelpop toch veel meer variatie in het eten. En tijdens het eten kregen we nog een gratis concert van een Mariachiband. Zo gezellig met de zon erbij.
idd qua eten steekt pukkelpop er bij mij toch ook ieder jaar weer bovenuit zoveel lekkere foodtrucks die er staan in die hoek en het aanchuiven valt er altijd goed mee.
Graspop heeft ieder jaar ongeveer dezelfde foodtrucks staan dus die zijn we allang beu, en in Werchter is er wel meer keuze maar pukkelpop spant toch echt wel de kroon en het is nog een gezellig hoekje erbij waar je meestal wel ergens een plekje vind om je eten op te eten.
 

DirkG

Playlistbediener
17 mei 2023
19
35
Mijn favoriete optredens deze Pukkelpop:
Fontaines DC: Gewoon heel sterk optreden, benieuwd naar het nieuwe album vrijdag
Ila: Weer een goede Belgisch groep erbij
Aili: Lekker dansen op hun muziek, overgoten met een Japans sausje. Ook een zeer aanstekelijke frontvrouw.
Sylvie Kreusch: Gewoon top
Thee Sacred Souls: Lekkere soulmuziek
The Atomic Orchestra: Krijg nog kippenvlees als ik het nummer hoor dat Brutus bracht
Flogging Molly: Iers folk feestje
The Reytons: Wat Wunderhorse niet bij had, hadden The Reytons in overvloed, speelplezier. Niet te veel volk in de Club, maar denk dat iedereen wel genoten heeft
Enter Shikari: 👊Was lang geleden dat ik ze nog gezien had. Frontman blijft gewoon crazy
Kabin Crew: Muzikaal misschien niet allemaal even sterk maar hun enthousiasme is wel zeer aanstekelijk. En ze hebben een geweldige hit natuurlijk
ÃO: De ontdekking voor mij dit jaar. Lekker wegdromen in een overvolle Lift
Electric Callboy: Niet nadenken, gewoon feesten
The Offspring: Idem

Big shout out naar alle medewerkers, supervriendelijk allemaal
Tot volgend jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
184
97
Hela! Ik zat daar ook. Zonder coke, tussen de bv’s. Vooral handig voor de wc’s zonder aanschuif en de shuttle bus dienst.
Hela! Ik zat er zelf ook. Efkes toch, ik heb het meer voor de vip village. Af en toe wat rust en lekkereten vind ik aangenamer dan dat lawaai.

Maareuh, mijn Top 3:

The Haunted Youth
Amenra
Miles Kane

Verder nog veel leuks gezien; Slift, backxwash, Fontaines DC, Inhaler, The Kills, The Atomic Orchestra, The Vaccines, Hang Youth, Jesus Piece, The Offspring, Royal Blood.

En natuurlijk weer veel te veel gemist. 🤷‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Jimmeh07

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.679
TMC gaf op Here’s the Thing een topshow waarna James bij de Merch stond te signeren. Vond hem daar zeker wel sympathiek dus voor mij niet echt een goede vergelijking. Ga Wunderhorse zeker nog een tweede kans geven in de Afas voor Fontaines en misschien nog wel een derde bij een headline show van ze. Denk dat we vooral ook gewoon teleurgesteld zijn omdat er veel echt naar uitkeken.
Ja, en Wunderhorse stond tussen het publiek bier te drinken na hun show in Keulen. Kortom: niet zo snel oordelen. Vraag anders @Indiaantje89 eens wat hij van hen vond op Lowlands :)
 

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
592
513
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet helemaal waar opeens al die reacties over Wunderhorse vandaan komen. Wat moet er zo slecht zijn geweest aan die show? Dat ze een kwartier eerder stopte slaat natuurlijk nergens op, maar de show die ze leverde was toch precies een fantastische Wunderhorse show?
Voor mijn idee zijn ze zelfs gegroeid ten opzichte van de show die ik vorig jaar zag in Doornroosje. En de set die ze hebben gespeeld kwam overeen met de festivalsets van deze zomer (staan video’s op Youtube).
 
  • Leuk
Waarderingen: DontClingToLife

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.097
577
Moet ook zeggen dat het geluid bij Wunderhorse voor mijn gevoel niet heel goed was. Toen ik buiten de tent was na een kwartier leek het daar veel mooier dan in de tent zelf.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.867
6.106
Ja, en Wunderhorse stond tussen het publiek bier te drinken na hun show in Keulen. Kortom: niet zo snel oordelen. Vraag anders @Indiaantje89 eens wat hij van hen vond op Lowlands :)
90u48h.jpg
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.867
6.106
maar even serieus, als ik mijn ding moet omschrijven dan moet je denken aan The National en Interpol. En in het begin van deze band kreeg ik ook dezelfde kriebels in de buik zoals ik die dus had bij mijn favoriete bands.
 

Doron

Nieuw lid
10 jun 2022
4
20
Ik zal mijn Pukkelpop-belevenissen ook maar eens gaan delen. Tot nu toe geniet ik al maanden zwijgend van jullie voorpret, speculaties en heerlijke eindeloze discussies!

Voor mij was het de vierde keer Pukkelpop, waarvan de laatste keer alweer 10 jaar geleden was. En potverdikkie, het was een zeer prettig weerzien! Genoten van de sfeer en vooral ook de medewerkers/vrijwilligers. Wat een ontzettend aardige, zachte en lieve mensen!

Ik was ditmaal in mijn eentje naar Pukkelpop (wilde ik wel eens beleven). Het grootste voordeel daarvan is dat je ongelooflijk veel kunt zien, omdat je natuurlijk mega-flexibel bent en nooit hoeft te wachten op anderen.

Enfin, mijn persoonlijke top 10:
1. RAYE (Magistraal!)
2. The Haunted Youth
3. Fontaines DC
4. Thee Sacred Souls (Meer soul op PKP!)
5. Fat Dog (Episch!)
6. Confidence Man (Die act gaat nooit meer uit mijn hoofd)
7. The Streets
8. Nation of Language
9. Ada Oda
10. Model/Actriz

Meer dan eervolle vermeldingen voor Romy (tent steeg op!), Big Special, English Teacher, ÃO (prachtig!) en Hang Youth (40 minuten met een grijns op mijn gezicht gestaan).
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
201
23
Beste optredens:
- Blondshell
- English Teacher
- Sampa The Great (aanstekelijke boel)
- Killer Mike
- Black Box Revelation
- Fontaines D.C.
- Stikstof
- Ada Oda
Ook leuk: het einde van The Streets (na Blondshell :)), Wunderhorse (ook al was het maar een halve show), het einde van The Vaccines (na Wunderhorse), Rise Against, Future Utopia, Romy.

Heel jammer dat ook Yussef Dayes nog afzegde die zondag. :-( Maar: heerlijk weekend gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jimmeh07

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
589
336
Heb ik iets gemist waarom iedereen wunderhorse zo geweldig vindt? Heb die vorig jaar in het voorprogramma van pixies gezien en dat klonk gewoon ok toen.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Om ook even aan te pikken op heel de Wunderhorse heisa... Buiten uiteraard dat ze een kwartier te vroeg zijn gestopt, en hun bekendste nummer niet hebben gespeeld was dit toch echt exact dezelfde beleving als Fontaines DC die iedereen hier aan het ophemelen is? (Fontaines DC speelde vorig jaar trouwens ook hun bekendste nummer niet op Werchter). Beide bands lijken allebei dik tegen hun goesting op het podium te staan en hebben in de verste verte geen nood aan enige interactie met het publiek. Waar trouwens pakweg een Arctic Monkeys ook altijd op afgerekend worden hier. Ik vond beide concerten muzikaal zeer goed (absolute topversie van Teal gehoord!) maar vind het altijd zonde als artiesten geen dankbaarheid tonen voor hun fans. Komt voor mij altijd over als een dikke fuck you, en dat naar de mensen die ervoor zorgen dat ze kunnen doen wat ze graag doen...
 

Doron

Nieuw lid
10 jun 2022
4
20
Dit bestempelen als een 'dikke fuck you' gaat wat mij betreft echt te ver. Ik zie bij Fontaines DC toch echt mannen die zeer bevlogen en gefocust zijn om de muziek zo goed mogen te spelen en te brengen. De één zie daar nonchalance in, maar ik zowat het tegenovergestelde. Publieksparticipatie en leuk doen is voor velen misschien een bonus. Maar onder aan de streep zijn het toch echt muzikanten en geen acteurs.
 

CoinPeter

Campingartiest
22 feb 2024
52
31
Enfin, kunnen we het weer over Fred Again hebben?
Wat een geweldige show om vanvoor mee te maken. Het gaat mij bij hem allang niet meer over de muziek, maar de totale beleving. Ik heb nog nooit zoveel onbekende spontaan elkaar weten omarmen.

Denk wel echt dat de timing van zijn show totaal in de war was door de technische problemen, maar die ga ik hem niet aanrekenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MatisseS

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.679
Om ook even aan te pikken op heel de Wunderhorse heisa... Buiten uiteraard dat ze een kwartier te vroeg zijn gestopt, en hun bekendste nummer niet hebben gespeeld was dit toch echt exact dezelfde beleving als Fontaines DC die iedereen hier aan het ophemelen is? (Fontaines DC speelde vorig jaar trouwens ook hun bekendste nummer niet op Werchter). Beide bands lijken allebei dik tegen hun goesting op het podium te staan en hebben in de verste verte geen nood aan enige interactie met het publiek. Waar trouwens pakweg een Arctic Monkeys ook altijd op afgerekend worden hier. Ik vond beide concerten muzikaal zeer goed (absolute topversie van Teal gehoord!) maar vind het altijd zonde als artiesten geen dankbaarheid tonen voor hun fans. Komt voor mij altijd over als een dikke fuck you, en dat naar de mensen die ervoor zorgen dat ze kunnen doen wat ze graag doen...
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb liever een band die hun set stoicijns afwerkt en alleen 2x thank you zegt, dan een band die 30% van de set vollult metshit die me niet boeit. Verder: hoe goed was Backxwash, die show zindert nog na hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar en Bert

swissepfan

Support act
7 dec 2022
859
746
Wat een geweldige show om vanvoor mee te maken. Het gaat mij bij hem allang niet meer over de muziek, maar de totale beleving. Ik heb nog nooit zoveel onbekende spontaan elkaar weten omarmen.

Denk wel echt dat de timing van zijn show totaal in de war was door de technische problemen, maar die ga ik hem niet aanrekenen.

Maar helaas geraakte die magie niet verder dan het voorste deeltje van de wei en dat is ontzettend jammer. Nochtans had ik verwacht de show van de zomer te zien met 68.000 overhypete mensen die wilden knallen en dansen en wenen en zingen en lachen, maar blijkbaar kwam iedereen om te lullen, zuchten en duwen. 🤷

Blij voor iedereen die het vooraan heeft meegemaakt wel, maar volgende keer trek ik toch mijn conclusies en ga ik iets anders zien.
 

planettelex

Playlistbediener
12 jun 2018
28
14
Ik heb me overigens meermaals gedurende het weekend afgevraagd of de speakers halverwege mainstage en halverwege in de Marquee überhaupt wel aan stonden. Bij een aantal bands leek daar geen geluid uit te komen en konden de oordoppen snel worden opgeborgen.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
827
801
Ik heb me overigens meermaals gedurende het weekend afgevraagd of de speakers halverwege mainstage en halverwege in de Marquee überhaupt wel aan stonden. Bij een aantal bands leek daar geen geluid uit te komen en konden de oordoppen snel worden opgeborgen.
Ik had daar dan weer meer last van de soundchecks van de Backyard en Lift.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken