Pukkelpop 2024

Bert

Support act
14 nov 2014
938
932
Ik heb me overigens meermaals gedurende het weekend afgevraagd of de speakers halverwege mainstage en halverwege in de Marquee überhaupt wel aan stonden. Bij een aantal bands leek daar geen geluid uit te komen en konden de oordoppen snel worden opgeborgen.
Was ook mijn ervaring.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Als ik pukkelpop op canvas terugzie valt mij vooral op hoeveel artiesten het zelfs niet meer wegsteken dat er een tape meeloopt waar ze af en toe wat overheen zingen. Noem me maar een boomer, ik vind dat een afknapper.

Al die instrumenten die je hoort die nergens te bespeuren zijn ook. Zonde.

(Is niet typisch voor pukkelpop uiteraard)
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket, bartv en Joe

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
78
127
Als ik pukkelpop op canvas terugzie valt mij vooral op hoeveel artiesten het zelfs niet meer wegsteken dat er een tape meeloopt waar ze af en toe wat overheen zingen. Noem me maar een boomer, ik vind dat een afknapper.

Al die instrumenten die je hoort die nergens te bespeuren zijn ook. Zonde.

(Is niet typisch voor pukkelpop uiteraard)
Hangt af van de act. Zal je sneller zien bij hiphop en pop dan bij rockbands.
Niet altijd natuurlijk, maar daarom knap ik vaak af op dergelijke acts.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en randyrw

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Als ik pukkelpop op canvas terugzie valt mij vooral op hoeveel artiesten het zelfs niet meer wegsteken dat er een tape meeloopt waar ze af en toe wat overheen zingen. Noem me maar een boomer, ik vind dat een afknapper.

Al die instrumenten die je hoort die nergens te bespeuren zijn ook. Zonde.

(Is niet typisch voor pukkelpop uiteraard)
Dat is al heel lang zo, ik begin het steeds minder storend te vinden. Kwestie van gewoonte zeker...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.097
577
Ja ja. Dat vogeltje dat Eminem noemt als mogelijk headliner vliegt al jaren langs. Die gaat nog een keer door een kat opgepeuzeld worden.
 
  • Haha
Waarderingen: Pukkelpopper

DJ_Tjorre

Campingartiest
2 jun 2023
59
91
Staat in mijn lijstje van slechtste dingen die ik ooit heb gezien. Ik ga al van 2008 naar Pukkelpop met uitzondering van 3 edities.
Ik was er niet bij toen Rihanna langskwam, anders stond die er waarschijnlijk naast.
Echt rampzalig was dat in 2013. Eerst moest Nine Inch Nails vroeger stoppen voor Eminem, waar ze duidelijk (terecht) kwaad over waren (en ik ook). Uiteindelijk bleek dat helemaal niet nodig te zijn, want Eminem was hopeloos te laat. En toen hij dan eindelijk toch verscheen zag ik het minst enthousiaste rap optreden ooit, waarbij hij niet eens de helft van zijn nummers echt mee rapte en hij eruit zag alsof hij zijn belastingbrief aan het invullen was.

Na 40 min afzien ben ik dan maar vertrokken om op de voorste rij bij Godspeed You! Black Emperor te gaan staan (ongelooflijk dat die op pukkelpop hebben gestaan eigenlijk). Gelukkig dat zij (ondanks wat technische problemen) die avond nog magisch hebben kunnen maken.
 

LanderV

Campingartiest
8 dec 2022
53
38
Mijn favoriete optredens:
1. Raye
2. Fred Again..
3. Soulwax
4. Barry Can't Swim
5. The Atomic Orchestra

Mijn dieptepunt:
Tijdens The Streets zo enorm door vermoeidheid overvallen dat ik al rechtstaand in slaap gevallen ben en zo de laatste 10 minuten en mijn favoriete nummers gemist hebben 😭. Uitstekende show wel, lag aan mij!
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Echt rampzalig was dat in 2013. Eerst moest Nine Inch Nails vroeger stoppen voor Eminem, waar ze duidelijk (terecht) kwaad over waren (en ik ook). Uiteindelijk bleek dat helemaal niet nodig te zijn, want Eminem was hopeloos te laat. En toen hij dan eindelijk toch verscheen zag ik het minst enthousiaste rap optreden ooit, waarbij hij niet eens de helft van zijn nummers echt mee rapte en hij eruit zag alsof hij zijn belastingbrief aan het invullen was.

Na 40 min afzien ben ik dan maar vertrokken om op de voorste rij bij Godspeed You! Black Emperor te gaan staan (ongelooflijk dat die op pukkelpop hebben gestaan eigenlijk). Gelukkig dat zij (ondanks wat technische problemen) die avond nog magisch hebben kunnen maken.
En het stond dan ook nog eens vol met Eminem fans aan de Main zodat NIN nauwelijks respons kreeg. Zeer onrespectvol en Trent Reznor was terecht bijzonder slechtgezind.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: bartv en DJ_Tjorre

Endie

Playlistbediener
29 jul 2024
6
8
Ik vond het weer fantastisch! Voor mij is de sfeer op Pukkelpop ongeëvenaard. Slap lullen in het Pukkelpop cafe, goed eten op food wood en top acts gezien.

Greep uit mijn favorieten:
Motionless in White, Rise Against, Flogging Molly, Dead Poet Society, Bad Nerves, Equal Idiots, The Reytons.

Volgend jaar hoe dan ook weer aanwezig 🤘🏻
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
386
207

Dit moet wellicht terug kanker zijn. En ik vermoed dat dit een strijd gaat zijn voor Josh die heel moeizaam zal zijn. Hopelijk dat hij dit overwint maar zie hem niet terugkeren met QOSA voor de festivals in 2025.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: aardvark en Gigi21

Gebruikers die dit onderwerp bekijken