Pinkpop 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.698
9.067
Kan mij wel herinneren dat '22 de vrijdag en zaterdag echt warm was. zondag ook nog maar, toen begon het tijdens Volbeat langzaam te regenen en dat zette door tijdens Imagine Dragons wij zijn toen naar huis gegaan omdat we het ook opeens echt koud kregen en ook gewoon niet meer warm kregen.

Dat was inderdaad het jaar dat het op zaterdag 34 graden was, en op zondag ineens nog maar 23 graden… Heel apart (de temperaturen op Graspop dan wel)
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

elo

Headliner
3 dec 2013
5.619
4.733
l
2 weken voor Pinkpop mijn spoorboekje helemaal af 😃

Komt ie...!

Donderdag:
Biertjes nuttigen op camping A en hopen dat we nog wat bekende gezichten tegen komen, savond silent disco camping B

Vrijdag:

Kawala - Skindred - babymetal - fleddy Melculy - Nathaniel Rateliff - avril lavigne - Keane - maneskin (toch even een stukje van proberen) - kees van hond

Zaterdag:

Joost - Douwe Bob - analogues (probeersel) - Corey Taylor - Against the current - ploegendienst - Pendulum - Vices - Nothing But Thieves - John Coffey

zondag:

Sea Girls - Dool - K's - Greta Van Fleet - Limp Bizkit - Jane's Addiction


krijg het letter type niet meer klein maar Interrupters en Hozier wil ik ook nog wel meepakken

Al met al toch prima vooral de zondag veel must sees!
Zoals verwacht helaas geen headliners voor mij..
Wellicht eens een weekendje Graspop proberen? Je kan toch wel heel even naar Ed Sheeran gaan kijken, ik snap dus nooit waarom je op zo'n groot festival een headliner helemaal zou skippen. Ik ben hem ook gepeerd na een uurtje Pink vorig jaar, dat had ik vooraf ook kunnen doen (want: totaal niet mijn ding) maar dan blijf je toch even om het een kans te geven.
 

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Gaat niet lekker met de verkoop van de tickets. Pinkpop heeft het terrein kleiner gemaakt, WML heeft minder waterpunten hoeven aan te leggen en de bestellingen bij groothandel Sligro zijn voor 1/3 geannuleerd aldus ingewijden. Wordt het dan een evenaring van de slechtst verkochte PP ooit in 2005?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.822
12.560
Gaat niet lekker met de verkoop van de tickets. Pinkpop heeft het terrein kleiner gemaakt, WML heeft minder waterpunten hoeven aan te leggen en de bestellingen bij groothandel Sligro zijn voor 1/3 geannuleerd aldus ingewijden. Wordt het dan een evenaring van de slechtst verkochte PP ooit in 2005?
Oej. Als dit klopt is dat wel echt sneu nieuws. We lopen hier wel veel te bitchen maar toch hoop je ook altijd dat zo gerenommeerd festival wel zijn doelgroep weet te vinden. Wordt herbronnen in Landgraaf als dit klopt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.590
7.588
Wakeup call hopelijk. Tijd om naar het concept te gaan kijken. Denk dat ze met die vaste gast tickets ed ook niet echt vrienden hebben gemaakt.

Sneu voor de hardwerkende organisatie maar niet perse onverwacht nieuws.

Zondag zal wel de drukste dag zijn niet?
 

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Dit gaat Pinkpop echt wel voelen. Het is dan ook niet voor niets dat afgelopen week al bekend is gemaakt dat er een grote rock headliner voor 2025 al bijna vaststaat ( Iron Maiden ?!?). Ze zullen nu al moeten beginnen met een goede marketing voor het festival van 2025. Ik woon een aantal km van PP vandaan en ga eigenlijk ieder jaar. Er zijn echter nu zoveel mensen die ik spreek die aangeven het echte Pinkpop festival niet te zien in het huidge programma. Als je de lokale mensen niet naar het festival krijgt is dat een enorme aderlating! Ik hoop dat Rob Trommelen & Co het beter gaan doen volgend jaar!

Maar goed, ik ben er toch gewoon bij ;) Heb het spoorboekje toch redelijk kunnen vullen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Festivalgek

Campingartiest
8 dec 2023
66
57
Gaat niet lekker met de verkoop van de tickets. Pinkpop heeft het terrein kleiner gemaakt, WML heeft minder waterpunten hoeven aan te leggen en de bestellingen bij groothandel Sligro zijn voor 1/3 geannuleerd aldus ingewijden. Wordt het dan een evenaring van de slechtst verkochte PP ooit in 2005?
Op welke punten en plekken hebben ze het terrein kleiner gemaakt?
 

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Wakeup call hopelijk. Tijd om naar het concept te gaan kijken. Denk dat ze met die vaste gast tickets ed ook niet echt vrienden hebben gemaakt.

Sneu voor de hardwerkende organisatie maar niet perse onverwacht nieuws.

Zondag zal wel de drukste dag zijn niet?
Ik weet niet of zondag het drukste is. Vergis je niet in de populaiteit van Maneskin. Als je afgaat van wat er op Ticketswap te koop staat en dat zijn aardig wat kaarten ( weekend en dagkaarten) gaat het met de vrijdag nog het "beste". Ik denk dat je een goede deal kunt maken op TicketSwap op Pinkpop vrijdag.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.685
732
Even heel erg off topic maar ik kan vast verwezen worden naar het juiste topic.
Ik moet tickets van Taylor Swift doorsturen maar die optie is nog niet beschikbaar bij Ticketmaster. Heeft iemand er ervaring mee of en wanneer die optie vrij komt. En Ticketmaster heb ik al gevraagd...die weten het niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.531
2.040
Even heel erg off topic maar ik kan vast verwezen worden naar het juiste topic.
Ik moet tickets van Taylor Swift doorsturen maar die optie is nog niet beschikbaar bij Ticketmaster. Heeft iemand er ervaring mee of en wanneer die optie vrij komt. En Ticketmaster heb ik al gevraagd...die weten het niet.
Inderdaad niet de juiste plek! Hier praten we over Radiohead of het weer!

Weet het antwoord op je vraag niet; bij DTRH stond een datum vermeld vanaf wanneer je kon doorsturen. Staat dat niet in jouw e-mail?

Maf trouwens dat ze dat bij Ticketmaster niet weten???
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: BeWario en Maria

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.590
7.588
Dit gaat Pinkpop echt wel voelen. Het is dan ook niet voor niets dat afgelopen week al bekend is gemaakt dat er een grote rock headliner voor 2025 al bijna vaststaat ( Iron Maiden ?!?)
Dat zou ook niet echt een heel logische Pinkpopboeking zijn voor mijn gevoel. Maar kan ernaast zitten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.590
7.588
Even heel erg off topic maar ik kan vast verwezen worden naar het juiste topic.
Ik moet tickets van Taylor Swift doorsturen maar die optie is nog niet beschikbaar bij Ticketmaster. Heeft iemand er ervaring mee of en wanneer die optie vrij komt. En Ticketmaster heb ik al gevraagd...die weten het niet.
Paar dagen voor het concert.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
954
1.715
Wat voor nut heeft het verkleinen van het festival terrein? Het is niet zo dat je daar kosten op bespaard? Of doen ze dat om ervoor te zorgen dat het terrein er anders te leeg uit ziet.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.004
3.356
Even heel erg off topic maar ik kan vast verwezen worden naar het juiste topic.
Ik moet tickets van Taylor Swift doorsturen maar die optie is nog niet beschikbaar bij Ticketmaster. Heeft iemand er ervaring mee of en wanneer die optie vrij komt. En Ticketmaster heb ik al gevraagd...die weten het niet.
In dit geval was het Taylor Swift topic een optie geweest, al zie ik dat @daily dinsdag hetzelfde had gevraagd en geen antwoord had gekregen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.531
2.040
Wat voor nut heeft het verkleinen van het festival terrein? Het is niet zo dat je daar kosten op bespaard? Of doen ze dat om ervoor te zorgen dat het terrein er anders te leeg uit ziet.
Dat is het natuurlijk, niets zo killing voor de beleving als een veld dat overduidelijk niet vol zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Wat voor nut heeft het verkleinen van het festival terrein? Het is niet zo dat je daar kosten op bespaard? Of doen ze dat om ervoor te zorgen dat het terrein er anders te leeg uit ziet.
Exact! in 2004 en 2005 was het terrein echt veel te groot voor de toen 36000 bezoekers. Ik hoop dat ze toch minimaal 50000 bezoekers per dag kunnen vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Festivalgek

Campingartiest
8 dec 2023
66
57
Ik weet niet of zondag het drukste is. Vergis je niet in de populaiteit van Maneskin. Als je afgaat van wat er op Ticketswap te koop staat en dat zijn aardig wat kaarten ( weekend en dagkaarten) gaat het met de vrijdag nog het "beste". Ik denk dat je een goede deal kunt maken op TicketSwap op Pinkpop vrijdag.
Wat ik begrepen heb, is dat juist de vrijdag het slechtste is verkocht. Zaterdag en zondag redelijk. Waarvan zondag het beste.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
498
211
l

Wellicht eens een weekendje Graspop proberen? Je kan toch wel heel even naar Ed Sheeran gaan kijken, ik snap dus nooit waarom je op zo'n groot festival een headliner helemaal zou skippen. Ik ben hem ook gepeerd na een uurtje Pink vorig jaar, dat had ik vooraf ook kunnen doen (want: totaal niet mijn ding) maar dan blijf je toch even om het een kans te geven.
Meestal ben ik dan al flink gebroken, snap die verlenging dan ook nooit zo goed.. en vind 2 a 2,5 uur ook vaak te lang, daarom is voor mij het dag programma mischien nog wel belangrijker dan de headliners, lekker een uurtje het beste van!
Bij maneskin en ed sheeran moet ik daar eerst een uur opwachten voor dat ik wellicht iets ken!
Neem Bruce prima artiest maar 3 a 3,5 uur spelen is toch veel te lang dan ben je er toch wel klaar mee?

Graspop is ook een overweging voor mij..
Maar dat hangt een beetje van dit jaar af hoe gaat de sfeer zijn??
Hier op het forum word het pinkpop publiek vaak als aso's weggezet maar ik heb het altijd als heel prettig ervaren (beter als pukkelpop lowlands etc. Om een paar te noemen)
Behalve bij avicci geen idee waar ze vandaan kwamen maar het leek even of ik op Tomorrowland stond allemaal anabolen slikkende patsertjes!!
Sta al jaren op camping A en hebben daar toch een band opgebouwd met vele, niet alleen de festivalgangers maar ook de mevrouw achter de koffie kraam of de bufkes etc. (daar zijn de Friezen ook weer is dan vaak de reactie)
Alleen ept dit de laatste jaren wat af.. hee waar is de groep uit Tiel gebleven of de mannen uit Eindhoven!
Van legertenten tot complete drive in shows sommige kwam de camping mischien niet eens af!

Nu de vaste gast ticket en groeptickets in het leven zijn geblazen verwacht ik weer minder bekenden te zien!
Partytent mag niet meer, muziek installaties worden ingenomen.. sommige zullen hier blij mee zijn maar de aangewezen tijden voorheen zorgden ervoor dat het niet hinderlijk was!
Zaterdagavond was vrijwel iedereen verkleed op de camping, unieke sfeer!!!

Lang verhaal zonder bruikbare informatie, maar blijft met name de sfeer afzakken zal ik het idd overwegen om elders te gaan kijken!
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en DonStroli

Gebruikers die dit onderwerp bekijken