Pinkpop 2024

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.170
3.098
Hoe weet je dit? De zondag is in ieder geval zéker het drukst voorlopig. Vrijdag en zaterdag lopen heel erg slecht. Rond de 30.000 voorlopig (incl weekendtickets). Dat zal nog wel wat aantrekken de komende weken, maar boven de 40.000 gaan die dagen niet komen ben ik bang. Zondag loopt ver voor en zal tegen de 60.000 aanhikken. Daarom is het verkleinen van het terrein wel vreemd...
Een zonnige zaterdag kan die dagverkoop nog wel redden denk ik. Maar een vetpot zal het inderdaad niet worden.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ik weet niet of zondag het drukste is. Vergis je niet in de populaiteit van Maneskin. Als je afgaat van wat er op Ticketswap te koop staat en dat zijn aardig wat kaarten ( weekend en dagkaarten) gaat het met de vrijdag nog het "beste". Ik denk dat je een goede deal kunt maken op TicketSwap op Pinkpop vrijdag.
Ik denk dat ook, vind de vrijdag persoonlijk lang zo slecht nog niet hoor.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Dat zou ook niet echt een heel logische Pinkpopboeking zijn voor mijn gevoel. Maar kan ernaast zitten.
Er is al vanalles voorbij gekomen inmiddels voor 2025, Muse, FF, Springsteen, Iron Maiden volgens mij U2 ook al maar kan mij vergissen hoor.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Wat voor nut heeft het verkleinen van het festival terrein? Het is niet zo dat je daar kosten op bespaard? Of doen ze dat om ervoor te zorgen dat het terrein er anders te leeg uit ziet.
Dat zou indd de enige reden kunnen zijn die ik kan bedenken, al is het bij Pinkpop nooit echt leeg althans ik heb nog geen jaar gedacht dat het echt rustig was.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Dit berichtje van @zworp3 in het BKS-forum is voor jullie ook relevant.

"Volgend jaar in het weekend van 13-14-15 juni."

BKS springt dus over het pinksterweekend heen. Grote kans dan dat Pinkpop volgend jaar in het Pinksterweekend is (7 - 9 juni) is.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Meestal ben ik dan al flink gebroken, snap die verlenging dan ook nooit zo goed.. en vind 2 a 2,5 uur ook vaak te lang, daarom is voor mij het dag programma mischien nog wel belangrijker dan de headliners, lekker een uurtje het beste van!
Bij maneskin en ed sheeran moet ik daar eerst een uur opwachten voor dat ik wellicht iets ken!
Neem Bruce prima artiest maar 3 a 3,5 uur spelen is toch veel te lang dan ben je er toch wel klaar mee?

Graspop is ook een overweging voor mij..
Maar dat hangt een beetje van dit jaar af hoe gaat de sfeer zijn??
Hier op het forum word het pinkpop publiek vaak als aso's weggezet maar ik heb het altijd als heel prettig ervaren (beter als pukkelpop lowlands etc. Om een paar te noemen)
Behalve bij avicci geen idee waar ze vandaan kwamen maar het leek even of ik op Tomorrowland stond allemaal anabolen slikkende patsertjes!!
Sta al jaren op camping A en hebben daar toch een band opgebouwd met vele, niet alleen de festivalgangers maar ook de mevrouw achter de koffie kraam of de bufkes etc. (daar zijn de Friezen ook weer is dan vaak de reactie)
Alleen ept dit de laatste jaren wat af.. hee waar is de groep uit Tiel gebleven of de mannen uit Eindhoven!
Van legertenten tot complete drive in shows sommige kwam de camping mischien niet eens af!

Nu de vaste gast ticket en groeptickets in het leven zijn geblazen verwacht ik weer minder bekenden te zien!
Partytent mag niet meer, muziek installaties worden ingenomen.. sommige zullen hier blij mee zijn maar de aangewezen tijden voorheen zorgden ervoor dat het niet hinderlijk was!
Zaterdagavond was vrijwel iedereen verkleed op de camping, unieke sfeer!!!

Lang verhaal zonder bruikbare informatie, maar blijft met name de sfeer afzakken zal ik het idd overwegen om elders te gaan kijken!
Persoonlijk, Pinkpop vind ik juist relaxed je kunt zijn wie je bent, dragen wat je wil. De meeste zijn aardig, beleefd en behulpzaam. Vooral het laatste gewoon mensen die je eigenlijk niet kent komen vragen of alles wel goed gaat, als er iemand onderuit zakt is er altijd iemand die een helpende hand bied. Nogmaals persoonlijk vind ik er altijd een fijne relaxte sfeer en voelt het toch wel als een soort van thuis komen. Wij verheugen ons ook echt op Pinkpop elk jaar weer opnieuw, kunnen daar ook echt naartoe leven ook als de line up misschien wat tegenvalt, er staat altijd genoeg dat wel leuk genoeg is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vusjke88 en Minie

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.509
8.773
Dat zou ook niet echt een heel logische Pinkpopboeking zijn voor mijn gevoel. Maar kan ernaast zitten.
Daar heb je gelijk in. Ik zag toevallig een bericht dat Iron Maiden hun tour gaat doortrekken naar 2025. Vandaar, Maar ik zie nu ook dat Rob Trommelen al aangaf dat het om Foo Fighters gaat.

Iron Maiden zal toch over het algemeen alleen metal festivals doen, misschien dat Pinkpop wat extra geld kan neerleggen om dat te veranderen, maar dan zie ik eerder gewoon wel een Volbeat de north afsluiten met een vergelijkbare, meer Pinkpop-toegankelijke rock headliner… Volbeat plus Muse / Foo Fighters op 1 dag? Of is dat weer too much?

Maar Iron Maiden (en hetzelfde zal gelden voor een Volbeat, al is die logischer voor een breder publiek) heeft normaal in dat weekend ook al keuze uit Hellfest, Graspop en Copenhell, want Hellfest is als t goed is alleen dit jaar verplaatst voor de FF…
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en colette283

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Als pinkpop volgend jaar terug in het graspopweekend zou zijn, en ze zouden als headliners foo fighters, iron maiden en nog een of ander popbandje hebben.
Zou het wel eens goed kunnen dat ze beide bands delen met graspop want foo fighters speelt dit jaar in Juni en Juli op de meeste grote mainstreamfestivals dus die gaan volgend jaar niet afkomen enkel voor pinkpop exclusief. en maiden is de huisband van graspop.
Zet daar in Dessel nog 2 grote headliners bij en graspop verkoopt op 1,2,3 uit en pinkpop blijft weer met de kaarten zitten.
Omdat de undercard het volk niet lokt.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Iron Maiden zal toch over het algemeen alleen metal festivals doen, misschien dat Pinkpop wat extra geld kan neerleggen om dat te veranderen, maar dan zie ik eerder gewoon wel een Volbeat de north afsluiten met een vergelijkbare, meer Pinkpop-toegankelijke rock headliner… Volbeat plus Muse / Foo Fighters op 1 dag? Of is dat weer too much?

Maar Iron Maiden (en hetzelfde zal gelden voor een Volbeat, al is die logischer voor een breder publiek) heeft normaal in dat weekend ook al keuze uit Hellfest, Graspop en Copenhell, want Hellfest is als t goed is alleen dit jaar verplaatst voor de FF…
Volbeat+Muse ik zou direct tekenen 😁
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.170
3.098
Persoonlijk, Pinkpop vind ik juist relaxed je kunt zijn wie je bent, dragen wat je wil. De meeste zijn aardig, beleefd en behulpzaam. Vooral het laatste gewoon mensen die je eigenlijk niet kent komen vragen of alles wel goed gaat, als er iemand onderuit zakt is er altijd iemand die een helpende hand bied. Nogmaals persoonlijk vind ik er altijd een fijne relaxte sfeer en voelt het toch wel als een soort van thuis komen. Wij verheugen ons ook echt op Pinkpop elk jaar weer opnieuw, kunnen daar ook echt naartoe leven ook als de line up misschien wat tegenvalt, er staat altijd genoeg dat wel leuk genoeg is.
Ik vind het ergens wel jammer dat veel mensen een festivalsetting nodig blijken te hebben om dit normaal te vinden of zelf zo te zijn. Dit zou toch ook niet teveel gevraagd moeten zijn in het dagelijks leven?
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ik vind het ergens wel jammer dat veel mensen een festivalsetting nodig blijken te hebben om dit normaal te vinden of zelf zo te zijn. Dit zou toch ook niet teveel gevraagd moeten zijn in het dagelijks leven?
Klopt heb je gelijk in, heb dit op andere plekken wel al anders ervaren. En het zou in het dagelijks leven ook zo moeten zijn, helaas is dat niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Het zou indd niet nodig moeten zijn dat een festival setting hier voor nodig is om dat normaal te vinden. Helaas of nou ja helaas is misschien ook niet het goede woord is dit wel onze ervaring met Pinkpop. Maar ook op Pinkpop tijdens Goldband een groepje Engelse jongens mijn vriend kwamen vragen of hij niet pilletjes voor hun had🤦.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
ik hoorde ook van vrijwilligers die normaal achter de bar staan,. dat pinkpop dit jaar beduidend minder mensen nodig heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.464
6.707
ik hoorde ook van vrijwilligers die normaal achter de bar staan,. dat pinkpop dit jaar beduidend minder mensen nodig heeft.
zullen wij gaan bewijzen dat dat niet nodig is ;)


Announces Last Call GIF
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.464
6.707
@DennisvdBr jij enig idee voor hoeveel man er plek is op de campings?
ik dacht (sorry voor de late reactie)

Camping A is max ca 8000 campeerders
Camping B is max ca 12000 campeerders
Camping C is max ca 15000 campeerders
Totaal max ca 35000 campeerders
(Maar, volgens mij is C tegenwoordig een stuk ingeslonken en meer parkeerplaats, kan dus zijn 30.000 campeerders waarvan ca 10.000 op C)
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
ik dacht (sorry voor de late reactie)

Camping A is max ca 8000 campeerders
Camping B is max ca 12000 campeerders
Camping C is max ca 15000 campeerders
Totaal max ca 35000 campeerders
En die zijn normaal ook niet vol toch? Genoeg mensen die in een hotel of vakantiepark verblijven die dagen, of mensen zoals wij die niet ver hoeven te reizen en gewoon thuis slapen.
En dan heb je nu ook de Glamping nog erbij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken