Pinkpop 2024

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Zouden vooral de dagkaarten of de weekendtickets achterlopen? Zouden ze de campings ook kleiner maken? Of zijn die al kleiner gemaakt?
Ik denk dat ook, vind de vrijdag persoonlijk lang zo slecht nog niet hoor.
Qua muziekstijl zal het mij wel bekoren, maar het zijn nou niet de bands die de arena's, gelredomes of zelfs meerdere ziggodome's uitverkopen.

Wat ik eigenlijk wel van PP verwacht als grootste festival van Nederland. Lowlands was voor mij altijd het avonturiers festival geweest met namen waarvan ik nog amper had gehoord en er wat viel te ontdekken. En PP was altijd het grote festival waarop de top van de top bijeen kwam.

Sub headliners Avril Lavigne en Royal Blood zijn nou niet echt top of the bill. Avril vorig jaar AFAS, RB vorig jaar nog Paradiso.
En afsluiter North Keane nou ook niet echt. Stond afgelopen april 2024 nog in de AFAS.
Maneskin afsluiter mainstage is ook nog geen Gelredome, Arena act. Ziggodome wel, misschien 2 avonden als ik het door een roze bril bekijk. (Wel veel groeipotentieel) Babymetal 12-6-24 AFAS, ACDA overal te zien.
Yungblud ook de laatste keer AFAS bandje. (Wel veel groeipotentieel) Afsluiter Tinlicker tent ook gewoon overal te zien. Melkweg act.

Kortom hele leuke dag, maar nou niet echt van hier moet ik bij zijn. Ik heb bijna alle leuke bandjes voor mij vorig jaar op Lowlands of in Amsterdam al gezien. Sowieso veel bandjes op PP die je vanaf Q3 2023 en 2024 al overal hebt kunnen zien. Je kunt beter bandjes hebben die hun tour beginnen met PP i.p.v. hier eindigen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Als die verkoop cijfers kloppen krijgt pinkpop een flink pak slaag.
ze hebben 'geluk' dat ze geen grote stadion headliners hebben op vrijdag en zaterdag met een belachelijk gage, denk ik

wij moeten met munten kopen veel goed gaan maken 😅🙈
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Zouden vooral de dagkaarten of de weekendtickets achterlopen? Zouden ze de campings ook kleiner maken? Of zijn die al kleiner gemaakt?

Qua muziekstijl zal het mij wel bekoren, maar het zijn nou niet de bands die de arena's, gelredomes of zelfs meerdere ziggodome's uitverkopen.

Wat ik eigenlijk wel van PP verwacht als grootste festival van Nederland. Lowlands was voor mij altijd het avonturiers festival geweest met namen waarvan ik nog amper had gehoord en er wat viel te ontdekken. En PP was altijd het grote festival waarop de top van de top bijeen kwam.

Sub headliners Avril Lavigne en Royal Blood zijn nou niet echt top of the bill. Avril vorig jaar AFAS, RB vorig jaar nog Paradiso.
En afsluiter North Keane nou ook niet echt. Stond afgelopen april 2024 nog in de AFAS.
Maneskin afsluiter mainstage is ook nog geen Gelredome, Arena act. Ziggodome wel, misschien 2 avonden als ik het door een roze bril bekijk. (Wel veel groeipotentieel) Babymetal 12-6-24 AFAS, ACDA overal te zien.
Yungblud ook de laatste keer AFAS bandje. (Wel veel groeipotentieel) Afsluiter Tinlicker tent ook gewoon overal te zien. Melkweg act.

Kortom hele leuke dag, maar nou niet echt van hier moet ik bij zijn. Ik heb bijna alle leuke bandjes voor mij vorig jaar op Lowlands of in Amsterdam al gezien. Sowieso veel bandjes op PP die je vanaf Q3 2023 en 2024 al overal hebt kunnen zien. Je kunt beter bandjes hebben die hun tour beginnen met PP i.p.v. hier eindigen.
Klopt, alleen is dat niet voor iedereen mogelijk om overal naartoe te gaan.
Als ik naar onszelf kijk, ik heb zelf een dochtertje die 24/7 bij mij is(door omstandigheden ziet zij haar vader alleen begeleid 1x in de 2 weken) mijn vriend heeft 3 zoontjes de oudste is nu 12. Voor ons is het gewoon niet mogelijk om overal naartoe te gaan wat we zouden willen. En daar is Pinkpop ideaal voor, het is dicht in de buurt, je ziet toch verschillende artiesten en het is tot nu toe nog ons kind vrije weekend, de jongens zijn dan bij hun moeder en mijn dochtertje is dan logeren bij opa en oma met de hond.
Voor Pinkpop neem ik ook altijd de vrijdag en maandag verlofuren op, dat kan helaas niet voor elk festival of concert (als dat door de weeks is).
Financieel is het voor ons gewoon ook niet haalbaar om overal heen te gaan, Pinkpop is dan ook een soort mini vakantie. Dit jaar gaan we nog met ons 2 maar ook de kinderen gaven nu al aan alweer met z'n 2, waarop wij ook overleg hebben gehad, als ze willen mogen ze volgend jaar mee, maar dan moet het ook niet na 2 uurtjes zijn dat ze moe zijn of wat dan ook. Daar is het gewoon te duur voor, daarbij komt ik weet niet hoe het met ouders hier op het forum zit. Maar ze zijn veel minder bezig met muziek, dan dat wij dat waren.dus voor ons is Pinkpop nu nog ideaal omdat er vanalles en voor iedereen iets is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Info over de muntprijs is nu ook toegevoegd op de site
pinkpop.nl/festivalterrein/


MUNTPRIJS PINKPOP 2024
Op Pinkpop betaal je eten en drinken met consumptiemunten. De munten worden verkocht per 5 stuks voor €18,50. Er zijn genoeg muntenkassa’s en automaten aanwezig op het festivalterrein. De muntenkassa’s bij de ingang zijn het drukst. Geen zin om in de rij te staan? Koop dan je munten bij een van de minder drukke locaties zoals die bij de Tent Stage.

Je kunt op Pinkpop 2024 munten kopen met cash geld, debit cards (Maestro, Debit Mastercard, Vpay en Visa debit) of creditcards (Visa, Mastercard, American Express, UnionPay, JCB en Diners Club). Consumptiemunten worden minimaal per 5 stuks verkocht en zijn alleen tijdens Pinkpop 2024 geldig.

Ook dit jaar is het mogelijk om niet-gebruikte munten in te leveren. Op vrijdag, zaterdag en zondag kun je bij de muntenkassa’s bij de ingang tussen 21:00 en 00:00 uur overgebleven munten inleveren. Let op: dit kan alleen op deze locatie, alleen op de festivaldagen en niet op de campings.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
345
363
Laat dat nou net het jaar zijn waar het echt veranderde 😊
Trouwe gasten worden opzij gezet,
Zelfs in de mindere jaren neem 2013 stonden wij er.. kwa gezelligheid mischien wel 1 van de betere jaren!
Hoop dat ze het dit jaar wat laten varen kwa muziekboxen.. laatse keer dat we het weer gaan proberen met de bolderkar mocht die er niet doorkomen zal het voor ons ook einde oefening zijn!
Wacht, mag je geen bolderkar meenemen!? Dat was zo'n lifesaver op de andere festivals afgelopen jaar dat ik m ook wilde meenemen dit jaar.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.701
Pinkpop is geen uitzondering van een hoge muntprijs hoor...

Pinkpop 'valt' qua grote festivals nog mee, heb volgens mij nog €3,75 of €3,80 zien langskomen elders
Ondanks dat het hoog is, is Pinkpop hier geen uitzondering en zijn er zelfs festivals inderdaad die nog meer vragen voor een muntje.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Het verhaal over de slechte verkoop verklaart in ieder geval de belachelijk hoge muntprijs
Eerlijk, het is veel geld. Maar als ik het dan vergelijk met afgelopen zondag tijdens de processie die mijn dochtertje mee heeft gelopen in het dorp waar mijn ouders wonen en ik ben opgegroeid €3,- moest betalen voor een fluitje Liefmans . Dan valt het nog enigszins mee.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
438
338
Toch enkel in Nederland dan hoor? Rock Werchter en Graspop 3,5; alcatraz nog minder...
Ja maar uiteindelijk is ‘t er wel duurder omdat je zelden tot nooit een coin (munt) betaald, alles is 1,2 of 2,4 enz. Voor saus bij iets eten extra betalen. Alleen bietje is dan misschien wat goedkoper.

Met de Pinkpop munten is ‘t veel makkelijker. Je weet hoeveel munten je overhebt en wat je er nog mee kunt halen. Met de coins kan ‘t goed zijn dat je coins overhebt waar je niks mee kunt, doordat je niet in hele coins eten betaald.
Dan zou je er nog bij moeten zetten omdat wel te kunnen. En als je er over hebt op ‘t eind moet je een coin betalen om je eigen geld terug te krijgen.

Dus super blij met de munten op Pinkpop. En ja wat duurder so be it. Ga me toch wel onwijs vermaken en genieten van lekker eten en drinken en leuke goede bands op mijn 24e Pinkpop
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
ze hebben 'geluk' dat ze geen grote stadion headliners hebben op vrijdag en zaterdag met een belachelijk gage, denk ik

wij moeten met munten kopen veel goed gaan maken 😅🙈
Of met die stadion act is t gewoon uitverkocht. Ze profileren zich als headliner festival. Als je de FF op vrijdag na Maneskin zet. En i.p.v. Calvin Harris MUSE neerzet is t gewoon volle bak. Dus het is eerder een ongeluk (of onvermogen) dat ze zoiets niet hebben kunnen bewerkstelligen.
 
Laatst bewerkt:

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.461
Hey, geniet van jullie vakantie op Pinkpop over 2 weken! Boeien wat het kost, want het is vakantie hè. Misschien kan vanaf volgend jaar Corendon sponsoren.
Dat de rest kritiek heeft op de bizarre prijzen en ultracommercie is ook helemaal prima.
Ja het is belachelijk aant worden dat je 3,7 voor een cola´tje goed praat.
Ja maar uiteindelijk is ‘t er wel duurder omdat je zelden tot nooit een coin (munt) betaald, alles is 1,2 of 2,4 enz. Voor saus bij iets eten extra betalen. Alleen bietje is dan misschien wat goedkoper.

Met de Pinkpop munten is ‘t veel makkelijker. Je weet hoeveel munten je overhebt en wat je er nog mee kunt halen. Met de coins kan ‘t goed zijn dat je coins overhebt waar je niks mee kunt, doordat je niet in hele coins eten betaald.
Dan zou je er nog bij moeten zetten omdat wel te kunnen. En als je er over hebt op ‘t eind moet je een coin betalen om je eigen geld terug te krijgen.


Dus super blij met de munten op Pinkpop. En ja wat duurder so be it. Ga me toch wel onwijs vermaken en genieten van lekker eten en drinken en leuke goede bands op mijn 24e Pinkpop
Je kan je geld tenminste terugkrijgen, je kan 0,24 munten erbij zetten als je dat zou willen. Je ziet veel makkelijker wat je overhebt in tegenstelling tot die bonnen die overal heen verdwijnen. Op die 0,2 enz. heeft iedereen op het forum van zowel Graspop als Rock Werchter hun beklag gedaan. Maar owee als je hier klaagt, want een cola voor 3,7 waar niks inzit is logisch want op café betaal je 3 euro voor de dubbele hoeveelheid.
Als je 3,7 betaalt voor een munt betaal je dus ongeveer evenveel voor een friets als op bvb RW btw e die werken met hun komma´s. Het verschil is dat drinken tenminste nog iets minder duur is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ja het is belachelijk aant worden dat je 3,7 voor een cola´tje goed praat.

Je kan je geld tenminste terugkrijgen, je kan 0,24 munten erbij zetten als je dat zou willen. Je ziet veel makkelijker wat je overhebt in tegenstelling tot die bonnen die overal heen verdwijnen. Op die 0,2 enz. heeft iedereen op het forum van zowel Graspop als Rock Werchter hun beklag gedaan. Maar owee als je hier klaagt, want een cola voor 3,7 waar niks inzit is logisch want op café betaal je 3 euro voor de dubbele hoeveelheid.
Als je 3,7 betaalt voor een munt betaal je dus ongeveer evenveel voor een friets als op bvb RW btw e die werken met hun komma´s. Het verschil is dat drinken tenminste nog iets minder duur is.
Ik denk niet dat er iemand is die het echt goed praat, maar ze gaan gewoon mee ook met de inflatie. En als we dit al duur vinden, wacht maar tot volgend jaar als die btw verhoging er ook nog eens een keer komt. We klagen allemaal merg en been, maar aan het einde van de rit genieten we allemaal op pp van een biertje, colaatje of cocktail en betalen we het uiteindelijk toch.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.461
Ik denk niet dat er iemand is die het echt goed praat, maar ze gaan gewoon mee ook met de inflatie. En als we dit al duur vinden, wacht maar tot volgend jaar als die btw verhoging er ook nog eens een keer komt. We klagen allemaal merg en been, maar aan het einde van de rit genieten we allemaal op pp van een biertje, colaatje of cocktail en betalen we het uiteindelijk toch.
Ik niet hoor, ik eet enkel avondeten op het festival. Voor de rest drink ik water, omdat het anders helemaal onbetaalbaar zou worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken