Pinkpop 2024

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
doen...

en ik blijf er bij! Within Temptation past daar ook netjes bij
Beide te lang geleden ja. Mogen wel weer eens komen.

Evanescence in mei nog in Florida.
Within Temptation vorig jaar nog gezien op Park Cuty Live. Ze blijven goed.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
401
140
Geen idee of het hier al gedeeld is, maar een interessant stukje uit een artikel met de Download UK booker m.b.t. de headliners van het 2024 festival seizoen:

However, speaking to the outlet, Copping revealed that the team had found it “really tough” locking in these artists compared to previous years.

“I don’t mind admitting, this year for 2024 we approached 21 different headliners for Download,” he said. “It’s been probably the hardest year – I’ve said that in previous years before when it’s been hard to put the bill together – but this year has been particularly hard.”

According to the festival boss, he has seen that other festivals across Europe have “have been feeling the same” and also “struggling to lock the bands in.”

“Myself and the team, we dug in really hard…We would list all the bands that we should go for and, yeah, it was 21 different acts that we approached. Normally, you’d be looking five, six, seven and you’d find your three from that.

Dit lijkt onze vermoedens te bevestigen dat het qua grote headliners wel eens wat tegen kan vallen volgend jaar. Daarnaast is het wel de uitgelezen mogelijkheid om wat kleinere acts door te schuiven naar grotere posities.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlogjeBabs

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
509
67
Geen idee of het hier al gedeeld is, maar een interessant stukje uit een artikel met de Download UK booker m.b.t. de headliners van het 2024 festival seizoen:



Dit lijkt onze vermoedens te bevestigen dat het qua grote headliners wel eens wat tegen kan vallen volgend jaar. Daarnaast is het wel de uitgelezen mogelijkheid om wat kleinere acts door te schuiven naar grotere posities.

Grote headliners zijn er genoeg. Maar ze kiezen steeds meer voor eigen concerten.
O.a coldplay, rammstein, springsteen.
En de aanwas grote festival headliners is niet zo heel groot. Althans de vijver van pinkpop.
Misschien is het ook eens tijd voor wat nieuwe headliners en vernieuwing. Zo zijn andere bands vroeger ook groot geworden.
Nothing but thieves bijvoorbeeld. Mag van mij wel eens headlinen.
Ben wel benieuwd wat het verhaal is waarom greenday in gelredome staat ipv pinkpop.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
650
720
Eerste show Kings of Leon 4 juli in The UK.
Heb ze idd 2x een saai optreden zien geven als afsluiter op PP, maar was vorig jaar erg positief verrast over hun show op het Bospop terrein!!!
Het veld was echter bij lange na niet vol dus headliner op PP, weet het niet of dat nog veel volk trekt...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.493
11.569
Zie Acda & De Munnik opeens op allerlei posters verschijnen van zeer matige lokale festivals zoals live in het Volkspark. Als ze op Pinkpop staan is het in ieder geval geen exclusieve boeking. Is blijkbaar niet te missen deze zomer die band
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.823
1.943
Zie Acda & De Munnik opeens op allerlei posters verschijnen van zeer matige lokale festivals zoals live in het Volkspark. Als ze op Pinkpop staan is het in ieder geval geen exclusieve boeking. Is blijkbaar niet te missen deze zomer die band
Een gevalletje Kensington.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
398
213
Kom ik nog ff terug op Limp Bizkit... Staan op Lollapalooza, Argentinië toch echt als headliner op het affiche... Met een SZA, Sam Smith en Blink-182...en dan zie ik bijvoorbeeld 30 seconds to Mars daar niet bij staan.... IMG-20231109-WA0009.jpg
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.605
4.349
Kom ik nog ff terug op Limp Bizkit... Staan op Lollapalooza, Argentinië toch echt als headliner op het affiche... Met een SZA, Sam Smith en Blink-182...en dan zie ik bijvoorbeeld 30 seconds to Mars daar niet bij staan.... Bekijk bijlage 6880
Ik heb jaren in Argentinië, Chili en Peru gewoond. Die zijn echt gek op vergane glorie.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.493
11.569
Kom ik nog ff terug op Limp Bizkit... Staan op Lollapalooza, Argentinië toch echt als headliner op het affiche... Met een SZA, Sam Smith en Blink-182...en dan zie ik bijvoorbeeld 30 seconds to Mars daar niet bij staan.... Bekijk bijlage 6880
Ik mag niet hopen dat je hiermee probeert te onderbouwen dat Limp Bizkit een headliner voor Pinkpop is toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.830
6.563
Het zou ergens toch wel heel heel grappig zijn als het wel zo is. Met Acda en de Munnik ervoor als sub. En dan 140,- voor een dagkaartje.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.823
1.943
The Killers is dat nog een optie voor een spot op Pinkpop? Tour komt er aan.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
474
178
Kom ik nog ff terug op Limp Bizkit... Staan op Lollapalooza, Argentinië toch echt als headliner op het affiche... Met een SZA, Sam Smith en Blink-182...en dan zie ik bijvoorbeeld 30 seconds to Mars daar niet bij staan.... Bekijk bijlage 6880
Damn ik word te oud denk ik, Sza en Feid nog nooit van gehoord.. ook na het opzoeken op Spotify kon het ik niet maar wat een streams 😱
Ik hoef niet bang te zijn dat ze ook op Pinkpop zullen staan??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken