Pinkpop 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.559
5.404
Neil Young is nog steeds een geweldige artiest. Maar inderdaad, je zou het voor beide kanten niet meer moeten willen. Neil Young heeft gewoon een andere publiek dan de gemiddelde Pinkpoppper. En dat is prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DadRock

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Neil Young is nog steeds een geweldige artiest. Maar inderdaad, je zou het voor beide kanten niet meer moeten willen. Neil Young heeft gewoon een andere publiek dan de gemiddelde Pinkpoppper. En dat is prima.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik Neil Young al eens gezien heb. Maar het is wel echt heel specifiek voor mensen die gek zijn van zijn muziek (en dat zijn er vast veel, maar niet genoeg om een dag te dragen). Heel introvert, lange stukken met zijn rug naar het publiek, ongelofelijk lange solo's. Als je niet bekend bent met zijn werk, zul je ook weinig nummers horen waarbij je denkt: oh ja. Heel anders dan pak'm beet Paul McCartney. Ik denk dat niet-fans zich snel bij hem vervelen.

Neil Young is daarom in mijn ogen zeker geen geschikte headliner voor Pinkpop. Hoe prachtig zijn muziek ook is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DadRock

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.559
5.404
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik Neil Young al eens gezien heb. Maar het is wel echt heel specifiek voor mensen die gek zijn van zijn muziek (en dat zijn er vast veel, maar niet genoeg om een dag te dragen). Heel introvert, lange stukken met zijn rug naar het publiek, ongelofelijk lange solo's. Als je niet bekend bent met zijn werk, zul je ook weinig nummers horen waarbij je denkt: oh ja. Heel anders dan pak'm beet Paul McCartney. Ik denk dat niet-fans zich snel bij hem vervelen.

Neil Young is daarom in mijn ogen zeker geen geschikte headliner voor Pinkpop. Hoe prachtig zijn muziek ook is.
Ja ik ben ook bij de laatste 2 ZiggoDome shows geweest, en dat was gewoon enorm tof. Vooral zijn gitaarwerk is echt fantastisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.633
632
Gewoon een fenomeen, staat in top 3 van mijn favoriete artiesten. Laatste keer Ziggo was super, kennelijk zijn langste solo concert ooit. Ging maar door, ongekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en Raskolnikov

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
728
577
Gewoon een fenomeen, staat in top 3 van mijn favoriete artiesten. Laatste keer Ziggo was super, kennelijk zijn langste solo concert ooit. Ging maar door, ongekend.
Was (en hopelijk is) gewoon een live fenomeen inderdaad. Ik blijf hopen op een soloconcert of inderdaad op Bospop. Op Pinkpop past hij helaas niet i.c.m. de andere artiesten op de line-up.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
634
354
Ik kon kings of leon vroeger best waarderen, maar na 2x pinkpop moet ik er echt niks meer van hebben. Totaal geen beleving en ook nog veel te vroeg gestopt. Merk dat ik daardoor de muziek thuis ook niet meer luister, terwijl ik het vroeger echt wel kon waarderen.
 
  • Winning
Waarderingen: Fornax

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.559
5.404
Ik ben een van de weinig KoL liefhebbers hier denk ik. Ik snap het geen beleving idee eerlijk gezegd nooit echt. Ik vond ze op Pinkpop ook waarderen dat ik ze zag (2011 en dat jaar met SOAD). Het is geen Hey Ho, Clap your hands band als Green Day. Maar ik vind ze vrij ingetogen, maar ingetogen kan ook een beleving zijn. Het zijn boerenjongens die het gemaakt hebben tot rocksterrenstatus waar ze moeilijk mee kunnen handelen. Dat zie je aan alles, maar ik vind dat ook wel weer zijn charmes hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en wenteldave

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.822
2.452
Kings of Leon is, van de shows die ik gezien heb, wel altijd een band die super strak speelt. Weinig energieke optredens inderdaad, maar puur uit de muziek op zich kan ik wel genoeg energie halen om een leuke concertervaring te hebben.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.633
632
Misschien vloeken in de kerk, maar bijvoorbeeld Tool speelt toch ook gewoon uitsluitend superstrak zonder interactie. Ja ok, hebben dan wel wat (freaky) visuals. Dat vind iedereen, inclusief mezelf, fantastisch. Dus snap de haat richting KoL niet zo, die doen niet veel anders. Alleen de muziek is uiteraard stuk toegankelijker.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Ik heb ook wel een zwak voor Kings Of Leon. Drie keer live gezien en het bevalt me wel, gewoon superstrak. En ze hebben veel toffe numemrs. Al vind ik de eerste 3 albums geweldig, daarna is het wel meer eenheidsworst geworden. Maar hoe dan ook echt wel een goede band. Al missen ze wat uitstraling om te headlinen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Festivaltime en ChrisV

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
401
140
De slechte reputatie heeft Kings of Leon vooral opgebouwd in hun periode na "Sex on Fire". Je zag overduidelijk een band die niet wist wat ze met hun nieuwe status aan moest. Soms venijnige opmerkingen naar het publiek als ze alleen de hitjes enthousiast werden onthaald. Dit image kleeft nog steeds aan de band

Ik moet echter zeggen dat hun shows na 2022 echt veel beter zijn geworden. Op Mad Cool vond ik ze echt veel beter. Veel meer interactie, veel meer spelplezier. Volgens mij was de show op het bospop terrein, ondanks de lage opkomst, prima ontvangen. Het zal niet mijn favoriete headliner zijn, maar als je ze samen met Limp Bizkit en The Killers op één dag kunt neerzetten koop ik een kaartje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.559
5.404
Misschien ligt het ook aan de mens zelf natuurlijk. Ik ben zelf irl ook vrij introvert en rustig. Dus ik kan mij daar mogelijk meer in vinden dan een of andere pop-act met 130 achtergrond danseressen ofzo. Maar ik vind hun discografie ook enorm goed, laatste albums waren wel wat minder inderdaad. Maar goed daar hebben wel meer bands last van :).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Voor mij gaat het bij KoL niet zozeer om de interactie. Wel om de output die kwalitatief enkel daalt en geen headliner waardig is. En ja, dat is voor vele bands het geval, maar in tegenstelling tot Green Day of PJ kunnen ze ook niet rekenen op een classic/genre defining status die hun positie als headliner in stand houdt.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
634
354
Ik ben een van de weinig KoL liefhebbers hier denk ik. Ik snap het geen beleving idee eerlijk gezegd nooit echt. Ik vond ze op Pinkpop ook waarderen dat ik ze zag (2011 en dat jaar met SOAD). Het is geen Hey Ho, Clap your hands band als Green Day. Maar ik vind ze vrij ingetogen, maar ingetogen kan ook een beleving zijn. Het zijn boerenjongens die het gemaakt hebben tot rocksterrenstatus waar ze moeilijk mee kunnen handelen. Dat zie je aan alles, maar ik vind dat ook wel weer zijn charmes hebben.
Zal altijd kwestie van smaak zijn. Maar als ik dit jaar naar Queens of the stone age kijk: Ook geen gekkigheid, gepraat of flauwigheid met het publiek. Maar toch een intense show vol passie waar je als publiek helemaal in meegezogen wordt.

Ik miste dat toaal mij KoL. Kan zijn natuurlijk dat het tegenwoordig beter is.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.822
2.452
Zal altijd kwestie van smaak zijn. Maar als ik dit jaar naar Queens of the stone age kijk: Ook geen gekkigheid, gepraat of flauwigheid met het publiek. Maar toch een intense show vol passie waar je als publiek helemaal in meegezogen wordt.

Ik miste dat toaal mij KoL. Kan zijn natuurlijk dat het tegenwoordig beter is.
Bij Queens gaat het ook om de muziek, maar Josh Homme heeft natuurlijk wel echt het charisma van een frontman van een grote band.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
634
354
Bij Queens gaat het ook om de muziek, maar Josh Homme heeft natuurlijk wel echt het charisma van een frontman van een grote band.
Eens. Snap dan ook niet dat ze nog geen headliner zijn op de grote festivals. Hebben in mijn ogen alles: De hits, strakke live show en zoals je zegt, de aantrekkingskracht van Josh.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Waarom was Coldplay ook alweer uitgesloten?

Zag wel dat ze 22 en 23 juni in lyon staan. Zou in theorie toch gewoon kunnen op de vrijdag dan toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken