Pinkpop 2024

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
401
140
Waarom was Coldplay ook alweer uitgesloten?

Zag wel dat ze 22 en 23 juni in lyon staan. Zou in theorie toch gewoon kunnen op de vrijdag dan toch?
Spelen met hun huidige tour nooit meer dan twee dagen achter elkaar. Daarnaast is hun productie te groot om even op een festival neer te zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: jitsevljds

jitsevljds

Campingartiest
14 okt 2023
61
29
Waarom was Coldplay ook alweer uitgesloten?

Zag wel dat ze 22 en 23 juni in lyon staan. Zou in theorie toch gewoon kunnen op de vrijdag dan toch?
coldplay is veel te groot voor pinkpop en volgens mij doet coldplay (op glastonbury na) geen festivals.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.822
2.452
Eens. Snap dan ook niet dat ze nog geen headliner zijn op de grote festivals. Hebben in mijn ogen alles: De hits, strakke live show en zoals je zegt, de aantrekkingskracht van Josh.
Denk dat het ook een stukje bescheidenheid is. Voor mij hebben ze alles wat een headliner zou moeten hebben.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
377
315
Kings of Leon; schitterend strak live. Prachtige muziek.
Ik heb juist erg weinig met Sex on Fire. Voor mij zijn het; Notion, Pyro, Back down South, Wait for me, The Bandit, Comeback Story, enz enz enz. Schitterend.

Kalm; jaa
Saai; nee vind ik niet. Het is een knap staatje live-werk. Daar kunnen veel bands nog iets van leren. Vaak compenseert de hele show een minder mooi optreden. Hier staat de complete 'show' op kwaliteit. Ik hoef dan geen frontman die zoals zo'n beetje elke Amerikaan roept; 'Julllie zijn het beste het mooiste publiek hier en daar. We love your country, blablabla, OMG. Eerlijke band, gewoon goede muziek.

Die verdienen zeker een plek. Maar ik begrijp goed dat de populariteit wat minder is.
Als het dan toch over een hoge plek voor LImp Bizkit gaat;
LImp Bizkit-Kings of Leon in die volgorde op de mail. Ik zal wel afgeschoten worden door velen, maar zoals hier eerder is gezegd; limp bizkit zal een hoge plek innemen als Jera ze inderdaad niet van Pinkpop af kon snoepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

neus

Dagopener
16 mrt 2019
634
354
Kings of Leon; schitterend strak live. Prachtige muziek.
Ik heb juist erg weinig met Sex on Fire. Voor mij zijn het; Notion, Pyro, Back down South, Wait for me, The Bandit, Comeback Story, enz enz enz. Schitterend.

Kalm; jaa
Saai; nee vind ik niet. Het is een knap staatje live-werk. Daar kunnen veel bands nog iets van leren. Vaak compenseert de hele show een minder mooi optreden. Hier staat de complete 'show' op kwaliteit. Ik hoef dan geen frontman die zoals zo'n beetje elke Amerikaan roept; 'Julllie zijn het beste het mooiste publiek hier en daar. We love your country, blablabla, OMG. Eerlijke band, gewoon goede muziek.

Die verdienen zeker een plek. Maar ik begrijp goed dat de populariteit wat minder is.
Als het dan toch over een hoge plek voor LImp Bizkit gaat;
LImp Bizkit-Kings of Leon in die volgorde op de mail. Ik zal wel afgeschoten worden door velen, maar zoals hier eerder is gezegd; limp bizkit zal een hoge plek innemen als Jera ze inderdaad niet van Pinkpop af kon snoepen.

Ik vind het toch wat makkelijk om het op kwaliteit vs een soort banaliteit te gooien. Genoeg artiesten waarbij de focus op de muziek ligt zonder poespas, en waarbij nooit die saaiheid en vooral des-interesse van KoL van het podium afstraalt. Van wat afgelopen 2 jaar heb gezien al: Bruce Springsteen. Queens of the Stone age, Editors, Rolling Stones, Nothing but Thieves, red hot chilli peppers en vast nog meer.

Allemaal artiesten met de focus op muziek ipv circus, en toch energiek en nooit saai.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
377
315
Ik vind het toch wat makkelijk om het op kwaliteit vs een soort banaliteit te gooien. Genoeg artiesten waarbij de focus op de muziek ligt zonder poespas, en waarbij nooit die saaiheid en vooral des-interesse van KoL van het podium afstraalt. Van wat afgelopen 2 jaar heb gezien al: Bruce Springsteen. Queens of the Stone age, Editors, Rolling Stones, Nothing but Thieves, red hot chilli peppers en vast nog meer.

Allemaal artiesten met de focus op muziek ipv circus, en toch energiek en nooit saai.
Klopt ook zeker! ik benoem ook alleen het andere uiterste (ten opzichte van KOL) waar ik me juist aan stoor. Zoals bijvoorbeeld bij Greenday of The Offspring.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.416
4.797
In die zin zou KoL én Green Day voor het allegaartje dag Pinkpop is, juist passend zijn. KoL strak en gewoon goed, "zoals de plaat". Green Day voor de gitaren weggeven en hey hoo's.

Maar goed, Green. Day gaat 'm dus niet worden.

Nieuwe single van Dua Lipa is niks mis mee wat mij betreft. Mag zeker doorkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

neus

Dagopener
16 mrt 2019
634
354
Klopt ook zeker! ik benoem ook alleen het andere uiterste (ten opzichte van KOL) waar ik me juist aan stoor. Zoals bijvoorbeeld bij Greenday of The Offspring.
Ja snap ik. En het is ook niet echt goed te definieren. Het was bij Josh echt iets ongrijpsbaars waardoor ik al gewoon genoot om hem te zien spelen los van al het andere.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.872
12.344
BST Hyde Park komt met Andrea Bocelli. 😬.
Een weekje later dan gepland....
Alleen heeft dat niet echt iets met Pinkpop te maken... Die zouden wel gek zijn als ze Bocelli neer gaan zetten, dan trekt de verkoop op niks. Wat dat betreft een beetje de Limp-Bizkitdiscussie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.348
6.568
btw over Bospop gesproken, soms zie je wel eens dat NL acts die het ene jaar op Bospop staan het volgende op Pinkpop te vinden zijn.

zie bijvoorbeeld Voltage dat ook wel doen, 2023 Bospop -> 2024 Pinkpop
komen in april ook met nieuw album, dus zou mooi passen
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
267
132
Vandaag uitgebracht; het jubileum album van Passenger met o.a. een samenwerking met Ed Sheeran (Let Her Go). Mocht Ed Sheeran op Pinkpop komen vind ik het realistisch dat Passenger daar ook zal zijn. Lijkt me een mooi en passend duo op die dag om te boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
630
331
De slechte reputatie heeft Kings of Leon vooral opgebouwd in hun periode na "Sex on Fire". Je zag overduidelijk een band die niet wist wat ze met hun nieuwe status aan moest. Soms venijnige opmerkingen naar het publiek als ze alleen de hitjes enthousiast werden onthaald. Dit image kleeft nog steeds aan de band

Ik moet echter zeggen dat hun shows na 2022 echt veel beter zijn geworden. Op Mad Cool vond ik ze echt veel beter. Veel meer interactie, veel meer spelplezier. Volgens mij was de show op het bospop terrein, ondanks de lage opkomst, prima ontvangen. Het zal niet mijn favoriete headliner zijn, maar als je ze samen met Limp Bizkit en The Killers op één dag kunt neerzetten koop ik een kaartje.
Heb ze gezien op het Bospop terrein en daar heb ik inderdaad niets over te klagen gehad. Opkomst van publiek was laag, maar ik vond het zeker geen slechte show. Het is inderdaad geen circus, maar wel enorm strak en met nog voldoende contact met het publiek om ze mee te trekken. Scheelde misschien ook wel dat doordat het een eigen show was, iedereen bijna elk nummer mee kon zingen en niet alleen de hits van Sex on Fire kent.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
540
248
Heb ze gezien op het Bospop terrein en daar heb ik inderdaad niets over te klagen gehad. Opkomst van publiek was laag, maar ik vond het zeker geen slechte show. Het is inderdaad geen circus, maar wel enorm strak en met nog voldoende contact met het publiek om ze mee te trekken. Scheelde misschien ook wel dat doordat het een eigen show was, iedereen bijna elk nummer mee kon zingen en niet alleen de hits van Sex on Fire kent.
Ja precies wat je zegt. Ik heb ze vorig jaar ook op het bospop terrein gezien, maar misschien ook wel omdat de opkomst juist zo laag was kwam het goed en een soort van ‘intiem’ goed uit zijn verf.
Ook heb ik ze nog nooit zoveel interactie met het publiek zien hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken