Pinkpop 2023

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Foo Fighters is gewoon echt nergens voor nodig vooral, waarom zou je die weer boeken?
Dat weet ik niet, maar de suggestie dat ze er weleens zouden kunnen staan kwam van jou. Het is me alleen nog steeds niet duidelijk waarom ze een optie zijn. Ze houden alles achter de schermen goed stil sinds het overlijden van Hawkins, dus ik zou niet weten waar ze staan, maar dat ze touren in 2023 lijkt mij een beetje uit de lucht gegrepen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Werden in het RW topic geopperd als band die volgende week op festivals werden aangekondigd.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dat weet ik niet, maar de suggestie dat ze er weleens zouden kunnen staan kwam van jou. Het is me alleen nog steeds niet duidelijk waarom ze een optie zijn. Ze houden alles achter de schermen goed stil sinds het overlijden van Hawkins, dus ik zou niet weten waar ze staan, maar dat ze touren in 2023 lijkt mij een beetje uit de lucht gegrepen...
Voor het overlijden tourde ze quasi constant. Ook mijn gevoel dat ze de draad snel zullen oppikken, vooral omdat Dave dat wil. En hij is toch het enige écht onmisbare en onvervangbare lid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nou, komende tijd zal het wel moeten gebeuren.
Kwestie van dagen inderdaad...
Vrijdag of maandag uitsluitsel zou ik zeggen, met de laatste aankondigingen en de bekendmaking van de ticketprijzen.
Qua balans als ik bekijk qua headliners, waar ik warm van zou lopen en waar ik voor mijzelf de minst interessante headliner Robbie Williams mee op de koop toe neem en voor mij het affiche op voorhand zouden afmaken :

1 : P!nk - Williams - Guns N' Roses 🏆
2 : P!nk - Williams - Foo Fighters ❤️
3 : P!nk - Williams - AC/DC 🔥
4 : P!nk - Williams - Red Hot Chili Peppers (y)
5 : P!nk - Williams - Green Day 🎉

Andere opties imo een beetje "meh" en moet ik t.z.t. laten bezinken, denk ik...
(plus nog altijd een angst dat er nog een tour van Beyonce komt 😅)
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Over AC/DC hoef je helemaal niet te speculeren. Die spelen bijna nooit op festivals, omdat ze extreem hoge eisen stellen (qua gage en randvoorwaarden als een eigen podium, waarop naast zijzelf in principe alleen hun vaste supportact van de desbetreffende tournee mag spelen). Zelfs als AC/DC ineens weer zou gaan touren, zal een festival als Pinkpop nooit aan hun voorwaarden willen en kunnen voldoen. Misschien stelden ze minder hoge eisen toen Axl Rose een tijdje als invalkracht fungeerde, maar die is er niet meer bij. Hooguit zou de Australische band een week of zo voor of na Pinkpop op hetzelfde terrein een eigen concert kunnen geven, maar dan kunnen ze net zo goed een andere locatie kiezen, als Malieveld of Gelredome. Aangezien de groep al een tijdje niet meer heeft opgetreden, laat staan met de teruggekeerde zanger Brian Johnson, heeft AC/DC ook helemaal geen festivals nodig om tienduizenden kaartjes te verkopen voor een eventueel concert in Nederland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Nou, komende tijd zal het wel moeten gebeuren.
Kwestie van dagen inderdaad...
Vrijdag of maandag uitsluitsel zou ik zeggen, met de laatste aankondigingen en de bekendmaking van de ticketprijzen.
Qua balans als ik bekijk qua headliners, waar ik warm van zou lopen en waar ik voor mijzelf de minst interessante headliner Robbie Williams mee op de koop toe neem en voor mij het affiche op voorhand zouden afmaken :

1 : P!nk - Williams - Guns N' Roses 🏆
2 : P!nk - Williams - Foo Fighters ❤️
3 : P!nk - Williams - AC/DC 🔥
4 : P!nk - Williams - Red Hot Chili Peppers (y)
5 : P!nk - Williams - Green Day 🎉

Andere opties imo een beetje "meh" en moet ik t.z.t. laten bezinken, denk ik...
(plus nog altijd een angst dat er nog een tour van Beyonce komt 😅)
Ik ga voor je opties 1, 3 en 4. O ja Queen B is wel The Black Magic Woman!!.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Nou, komende tijd zal het wel moeten gebeuren.
Kwestie van dagen inderdaad...
Vrijdag of maandag uitsluitsel zou ik zeggen, met de laatste aankondigingen en de bekendmaking van de ticketprijzen.
Qua balans als ik bekijk qua headliners, waar ik warm van zou lopen en waar ik voor mijzelf de minst interessante headliner Robbie Williams mee op de koop toe neem en voor mij het affiche op voorhand zouden afmaken :

1 : P!nk - Williams - Guns N' Roses 🏆
2 : P!nk - Williams - Foo Fighters ❤️
3 : P!nk - Williams - AC/DC 🔥
4 : P!nk - Williams - Red Hot Chili Peppers (y)
5 : P!nk - Williams - Green Day 🎉

Andere opties imo een beetje "meh" en moet ik t.z.t. laten bezinken, denk ik...
(plus nog altijd een angst dat er nog een tour van Beyonce komt 😅)
Wat een verschrikkelijk drietal
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Een aantal tips:

* Van der Valk in Heerlen
* Snowworld hotel (ligt naast Pinkpop terrein)
*Hotel de Rousch - Heerlen
* Rolduc hotel - Kerkrade
* Kasteel Ter Worm - Heerlen
* Winselerhof - 1.1 km van Pinkpop terrein
* Fletcher Hotel - Kerkrade (goede optie!!)

Pinkpop biedt zelf geen hotels aan. Dat gaat via externe partijen (zoals bijna elk festival dat doet?)

Kom zelf uit het Zuiden dus geen idee hoe duur het is gedurende het Pinkpop weekend.
V
Ik zie helaas dat bijna alle hotels in Landgraaf gedurende het Pinkpop weekend uitverkocht zijn ( wel opvallend ) . Ik heb wel alleen via Booking.com gekeken.
Ik zou voor een airbnb gaan. Zat altijd een hele leuke in Hoensbroek tegenover het kasteel. Wij gingen dan met de auto naar station Hoensbroek en dan met de trein naar Landgraaf
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Absoluut, 13 is een van mijn favoriete albums ooit gemaakt.
Blur krijgt eigenlijk nooit genoeg credits voor hoe drastisch ze hun sound over de jaren veranderd hebben. Wat mij betreft staan ze in hetzelfde rijtje als Radiohead qua populaire mainstream bands die een experimentele kant op gingen. En 13 was er al een jaar éérder dan Kid A!

Zou wel een stunt zijn als ze Pinkpop headlinen. Ik verwacht (en hoop) eerder op BKS of een losse show ergens
Blur is te niche om Pinkpop te headlinen. Das meer materiaal voor BKS, LL of DTRH
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
Nou, komende tijd zal het wel moeten gebeuren.
Kwestie van dagen inderdaad...
Vrijdag of maandag uitsluitsel zou ik zeggen, met de laatste aankondigingen en de bekendmaking van de ticketprijzen.
Qua balans als ik bekijk qua headliners, waar ik warm van zou lopen en waar ik voor mijzelf de minst interessante headliner Robbie Williams mee op de koop toe neem en voor mij het affiche op voorhand zouden afmaken :

1 : P!nk - Williams - Guns N' Roses 🏆
2 : P!nk - Williams - Foo Fighters ❤️
3 : P!nk - Williams - AC/DC 🔥
4 : P!nk - Williams - Red Hot Chili Peppers (y)
5 : P!nk - Williams - Green Day 🎉

Andere opties imo een beetje "meh" en moet ik t.z.t. laten bezinken, denk ik...
(plus nog altijd een angst dat er nog een tour van Beyonce komt 😅)
Zat inderdaad ook aan nummertje 5 te denken, Green Day, nieuw album, en daarmee nieuwe tour.
edit: nummer 1 en 4 zou ik persoonlijk mweh vinden, niet heel sterk. Foo, leuk, maar is denk ik nog te vroeg. AC/DC heb ik niks mee eerlijk gezegd, maar zou wel een goede grote naam zijn voor op het affiche

Plus ik zou nog steeds Eminem een top afsluiter vinden. Imo verkoopt hij sowieso makkelijk de zondag uit...
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Dat weet ik niet, maar de suggestie dat ze er weleens zouden kunnen staan kwam van jou. Het is me alleen nog steeds niet duidelijk waarom ze een optie zijn. Ze houden alles achter de schermen goed stil sinds het overlijden van Hawkins, dus ik zou niet weten waar ze staan, maar dat ze touren in 2023 lijkt mij een beetje uit de lucht gegrepen...
Voorgevoel (;
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ik denk dat we vrijdag wat nieuws krijgen...
zoals gezegd, P!nk was vrijdag 7 oktober, precies 3 weken later op vrijdag 28 oktober Williams...
weer exact 3 weken verder is aanstaande vrijdag.
het is te toevallig?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken