Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Alsjeblieft niet zeg, niet wéér die extreme temperaturen net met Pinkpop. Er kan nog veel gebeuren in de tussentijd gelukkig, maar weer zo’n jaar en dan met verbod op schaduw van de partytent zou wel een tegenvaller.
Mijn interssse voor het weer is groot. Voor de mensen die het niks boeit..negeer dit…

Maar momenteel is er een hoog druk gebied boven Engeland / Duitsland / België en Nederland waarbij Nederland in het centrum zit. Een hoog druk gebied zorgt voor heel lang stabiel weer. Bijvoorbeeld heel lang heel warm of heel lang heel koud. Eigenlijk saai weer.

Er worden modellen losgelaten en die voorspellen dan wat de temperatuur en neerslagkansen gaan zijn. Bij elke meting wordt er dan iets afgeweken dus je hoopt dan elke situatie te hebben meegenomen.

Hoe dichterbij je de echte dag komt hoe nauwkeuriger het is. Pinkpop is nu eigenlijk nog wat te vroeg maar Bruce Springsteen weten we wel al ongeveer wat we kunnen verwachten.

Vanaf komende week gaat de wind iets draaien hierdoor wordt warmere temperatuur aangevoerd. Met Bruce kan je uitgaan van tussen de 24-30 graden nu. Maar ook dit verandert misschien nog.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
1. De hoogtepunten van PP 23?
- P!nk, Tom Odell, de silent disco tijdens RHCP

2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van PP 23? The Hu
Robin Kester (?)

3. Wat wordt de grootste tegenvaller van
PP '23? Goldband, RHCP

4. Wat wordt de grootste meevaller van PP 23? RHCP cancellen last minute en Coldplay komt een uur vervangen

5. Wat worden andere sleutelmomenten van PP 23?
Bij Hollywood Vampires doet Amber Heard een liedje mee op de achtergrond.

6. En wat verwacht je als eindoordeel over PP 23?
- Lineup vrijdag 7,5
- Lineup zaterdag 7,5
- Lineup zondag 5

Publiek 8,5
Sfeer 8,5
Pinkpop crew 9

Dus je graag volgend toch gewoon weer
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Mijn interssse voor het weer is groot. Voor de mensen die het niks boeit..negeer dit…

Maar momenteel is er een hoog druk gebied boven Engeland / Duitsland / België en Nederland waarbij Nederland in het centrum zit. Een hoog druk gebied zorgt voor heel lang stabiel weer. Bijvoorbeeld heel lang heel warm of heel lang heel koud. Eigenlijk saai weer.

Er worden modellen losgelaten en die voorspellen dan wat de temperatuur en neerslagkansen gaan zijn. Bij elke meting wordt er dan iets afgeweken dus je hoopt dan elke situatie te hebben meegenomen.

Hoe dichterbij je de echte dag komt hoe nauwkeuriger het is. Pinkpop is nu eigenlijk nog wat te vroeg maar Bruce Springsteen weten we wel al ongeveer wat we kunnen verwachten.

Vanaf komende week gaat de wind iets draaien hierdoor wordt warmere temperatuur aangevoerd. Met Bruce kan je uitgaan van tussen de 24-30 graden nu. Maar ook dit verandert misschien nog.
Je hebt ook helemaal gelijk, het weer is nu eenmaal van grote invloed op de beleving. Een heel weekend in een poncho moeten rondlopen is niet ideaal maar zo heet als vorig jaar was ook wat ‘over the top’ zaterdag durfde ik pas in de avond aan t bier.

Perfect is wat mij betreft 23 graden, half bewolkt, droog en nog lang warm in de avond.
En natuurlijk ben ik een zeikerd 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
56
73
Ik hoop ook echt op goed weer, lekker in korte broek, beetje smeren, beetje zweten, heerlijk!

Jaaaaren geleden, toen Pink en Prodigy op Pinkpop waren (2010?), 2 dagen goddelijk weer, 3e dag koud met nog koudere kutwind, dat was echt ruk.

Zelfs 4 dagen verzuipen in de blubber van Rock Werchter was nog beter dan dat 😅

Zo extreem als vorig jaar kan ik wel aan, niet wenselijk dat dan weer wel. Vooral niet voor mijn roodharige vriend 😄
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
56
73
Mijn interssse voor het weer is groot. Voor de mensen die het niks boeit..negeer dit…

Maar momenteel is er een hoog druk gebied boven Engeland / Duitsland / België en Nederland waarbij Nederland in het centrum zit. Een hoog druk gebied zorgt voor heel lang stabiel weer. Bijvoorbeeld heel lang heel warm of heel lang heel koud. Eigenlijk saai weer.

Er worden modellen losgelaten en die voorspellen dan wat de temperatuur en neerslagkansen gaan zijn. Bij elke meting wordt er dan iets afgeweken dus je hoopt dan elke situatie te hebben meegenomen.

Hoe dichterbij je de echte dag komt hoe nauwkeuriger het is. Pinkpop is nu eigenlijk nog wat te vroeg maar Bruce Springsteen weten we wel al ongeveer wat we kunnen verwachten.

Vanaf komende week gaat de wind iets draaien hierdoor wordt warmere temperatuur aangevoerd. Met Bruce kan je uitgaan van tussen de 24-30 graden nu. Maar ook dit verandert misschien nog.
Ik vind dit altijd interessant om te lezen, dus van mij mag je blijven delen 👌🏻
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Landgraver

Support act
13 apr 2021
887
421
Mijn interssse voor het weer is groot. Voor de mensen die het niks boeit..negeer dit…

Maar momenteel is er een hoog druk gebied boven Engeland / Duitsland / België en Nederland waarbij Nederland in het centrum zit. Een hoog druk gebied zorgt voor heel lang stabiel weer. Bijvoorbeeld heel lang heel warm of heel lang heel koud. Eigenlijk saai weer.

Er worden modellen losgelaten en die voorspellen dan wat de temperatuur en neerslagkansen gaan zijn. Bij elke meting wordt er dan iets afgeweken dus je hoopt dan elke situatie te hebben meegenomen.

Hoe dichterbij je de echte dag komt hoe nauwkeuriger het is. Pinkpop is nu eigenlijk nog wat te vroeg maar Bruce Springsteen weten we wel al ongeveer wat we kunnen verwachten.

Vanaf komende week gaat de wind iets draaien hierdoor wordt warmere temperatuur aangevoerd. Met Bruce kan je uitgaan van tussen de 24-30 graden nu. Maar ook dit verandert misschien nog.
We gaan het zien.Dus genoeg drinken en goed insmeren.Ben benieuwd naar de WML waterpunten.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wat interessant is om te bekijken is het onweer….

Juni is een van de maanden waarbij de onweerskansen het grootste zijn. Onweer ontstaat door instabiliteit in de lucht. De zogenoemde Cape waarde. Hoe groter de CAPE waarde hoe meer kans op onweer. Onweer is heel plaatselijk en ontstaat eigenlijk pas wanneer er een onverwachte kanteling van het weer is.

Twee situaties:
Een lange periode van warm weer en plotseling koude lucht die eraan komt. Hierdoor is de grond heel warm maar de lucht heel koud waardoor je dus onweersvorming krijgt.

Andere situatie. Langere koudere periode maar plotseling een warme dag.

Pinkpop heeft een communicatiecentrum waarbij er contact is met meteorologen en satellietbeelden continu worden bekeken. Ook heeft Pinkpop natuurlijk veel bliksemafleiders geplaatst.

De kans op onweer is nu lastig te voorspellen. Als er plotseling heftige temperatuur verschillen zijn in de week voor Pinkpop of gedurende Pinkpop is de kans op onweer veel groter.

Onweer vindt over het algemeen bijna altijd in de namiddag of avond plaats. Uitzondering er buiten gelaten ;)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Voorzichtige voorspelling vanuit mijn kant voor Bruce Springsteen:

Warm weer waarbij er een heel klein vleugje wind is. Temperaturen stijgen volgend weekend ietsje. Temperaturen zullen schommelen tussen de 26-31 graden zoals het er nu uitziet. Ik denk dat het net iets te warm zal zijn voor een “optimale” concertbeleving.

Pinkpop waag ik me eind vorige week eens aan 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Je hebt ook helemaal gelijk, het weer is nu eenmaal van grote invloed op de beleving. Een heel weekend in een poncho moeten rondlopen is niet ideaal maar zo heet als vorig jaar was ook wat ‘over the top’ zaterdag durfde ik pas in de avond aan t bier.

Perfect is wat mij betreft 23 graden, half bewolkt, droog en nog lang warm in de avond.
En natuurlijk ben ik een zeikerd 😂
Het weer bepaalt heel veel. Wat je wenst is best wel mogelijk hoor. Nu is het nog te vroeg om te zeggen wat er gebeurt… maar geloof me voor de mensen die naar Bruce gaan..dat wordt echt wel warm denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Kan je wel zeggen dat als het weer zo blijft voor de komende twee weken dit wel echt niet normaal Nederlands weer is voor juni. Oké weekje zon prima maar in juni geen enkele keer even een buitje is wel opvallend.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.412
1.831
Kan je wel zeggen dat als het weer zo blijft voor de komende twee weken dit wel echt niet normaal Nederlands weer is voor juni. Oké weekje zon prima maar in juni geen enkele keer even een buitje is wel opvallend.
Misschien kunnen we een speciaal festivalweersvoorspellingstopic aanmaken? 😄
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Landgraver

Support act
13 apr 2021
887
421
Wat interessant is om te bekijken is het onweer….

Juni is een van de maanden waarbij de onweerskansen het grootste zijn. Onweer ontstaat door instabiliteit in de lucht. De zogenoemde Cape waarde. Hoe groter de CAPE waarde hoe meer kans op onweer. Onweer is heel plaatselijk en ontstaat eigenlijk pas wanneer er een onverwachte kanteling van het weer is.

Twee situaties:
Een lange periode van warm weer en plotseling koude lucht die eraan komt. Hierdoor is de grond heel warm maar de lucht heel koud waardoor je dus onweersvorming krijgt.

Andere situatie. Langere koudere periode maar plotseling een warme dag.

Pinkpop heeft een communicatiecentrum waarbij er contact is met meteorologen en satellietbeelden continu worden bekeken. Ook heeft Pinkpop natuurlijk veel bliksemafleiders geplaatst.

De kans op onweer is nu lastig te voorspellen. Als er plotseling heftige temperatuur verschillen zijn in de week voor Pinkpop of gedurende Pinkpop is de kans op onweer veel groter.

Onweer vindt over het algemeen bijna altijd in de namiddag of avond plaats. Uitzondering er buiten gelaten ;)
Als ik nog denk aan 2014,brrr toen heeft PP veel geluk gehad en kreeg Düsseldorf de volle laag.Onweer blijft toch altijd tricky.Hoop dat niet meer mee te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en Minie

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Kan je wel zeggen dat als het weer zo blijft voor de komende twee weken dit wel echt niet normaal Nederlands weer is voor juni. Oké weekje zon prima maar in juni geen enkele keer even een buitje is wel opvallend.
Interessant om te lezen allemaal, maar is misschien nog wel wat te vroeg. Het kan zomaar omslaan natuurlijk, en het is nog maar begin juni. Ik vind het wel altijd even lekker z'n buitje naar langere warme temperaturen en dan vooral de groenegeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
En wat weer een hel totaal niet geluisterd naar de meningen! Wij doen zo als wij het willen, ik mis Jan
Nou… de kalm aan laan is uitgebreid. Dit is echt iets wat belangrijk is! Ik zie dit dus iets positiever in dan vorig jaar. Het heet nu de kalm aan baan dus vgm zijn daar nu meer eet kraampjes.
 
  • Confetti
Waarderingen: hersenscheetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken