Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
volgens mij heeft Maroon 5 nog nooit op Pinkpop gestaan...
daarbij, zou het nog best een heel aannemelijke act vinden om op Pinkpop een (te) hoge spot te pakken hoor... hoog Sky Radio en Q Music gehalte.
 
  • Haha
Waarderingen: Mark's Kal en Superedo

Superedo

Campingartiest
13 jan 2017
53
22
het is eigenlijk zo gek nog niet?
Coppenhell Denemarken, 2018 nog gestaan en past imo best nogmaals voor een Deense show.
Pinkpop, zouden ze 2020 komen.
Firenze Rocks, zouden ze 2020 staan.
Frauenfeld Rocks Zwitserland en Download Germany, dagfestivals met Metallica in 2022.
Vervolgens Glastonbury, volgens de geruchten dus.
Rock Werchter, en dan eventueel Mad Cool en NOS alive waar ze volgens mij ook nog nooit gestaan hebben. Met de inhaal gig van Glasgow tussendoor rond 5 juli (de 2022 datum)

(overigens is Prague Rocks uitgesloten, die hebben al Motley Crue en Def Leppard.)

ik zeg niet dat het gebeurt, maar niet eens zo'n gekke run voor Guns N' Roses? toch...
zeker niet Gek. en dan heb je een band die zeker zonder enige probleem 2,5 uur kan spelen wat vereiste is voor slot van PP
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.787
6.532
volgens mij heeft Maroon 5 nog nooit op Pinkpop gestaan...
daarbij, zou het nog best een heel aannemelijke act vinden om op Pinkpop een (te) hoge spot te pakken hoor... hoog Sky Radio en Q Music gehalte.

Als die komen dan zullen ze wel headliner zijn toch? Maar dat moet je anno 2023 ook echt niet meer willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
437
338
wat ik er slecht aan vond? Ten eerste grote pauzes tussen de nummers. Scherm uit, licht uit, lange stiltes. Het was van hak op tak. Normaal bouw je als band je optreden op. Maar hier was het bij peppers een setlist die alle kanten op ging. Het was we doen ons nummertjes even en klaar. Dat was minstens mijn indruk. Laatste keer bij Pinkpop was het al redelijk maar bij RW was het echt slecht. Heel erg slecht!
Keane is vaak (niet altijd naar mijn mening) goed live en dat mag ik zeggen na 6x ze live gezien te hebben.
Daarnaast moet je je afvragen of je RHCP festival laat afsluiten als voorgaande dagen Pink en Robbie slot acts waren. Mijn antwoord daarop is nee
Helemaal mee eens precies alles wat je noemt stoorde mij ook.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.061
1.924
wat ik er slecht aan vond? Ten eerste grote pauzes tussen de nummers. Scherm uit, licht uit, lange stiltes. Het was van hak op tak. Normaal bouw je als band je optreden op. Maar hier was het bij peppers een setlist die alle kanten op ging. Het was we doen ons nummertjes even en klaar. Dat was minstens mijn indruk. Laatste keer bij Pinkpop was het al redelijk maar bij RW was het echt slecht. Heel erg slecht!
Keane is vaak (niet altijd naar mijn mening) goed live en dat mag ik zeggen na 6x ze live gezien te hebben.
Daarnaast moet je je afvragen of je RHCP festival laat afsluiten als voorgaande dagen Pink en Robbie slot acts waren. Mijn antwoord daarop is nee
Prima onderbouwt. Ik snap je afkeer wel een beetje. Ik heb zelf de Peppers 3x live gezien, waarvan 1x met Frusciante (2007) en 2x met Klinghoffer (2011 en 2016). Die eerste keer vond ik het beste, deels doordat ik de albums na Stadium Arcadium minder vond, en die 'bevuilden' de setlist. Deels ook omdat ik het optreden met Frusciante leuker en energieker vond. Deze ervaring, plus het sowieso geweldige repertoire van de Peppers, maakt dat ik een beetje euforisch was toen ik hoorde dat ze terugkwamen naar Pinkpop MET Frusciante. Maar ik heb natuurlijk niet die gig op RW meegemaakt die jij zo beroerd vond.
Je laatste zin kan ik lastig plaatsen. Als je hem zo stelt dat men zich af moet vragen of je RHCP je festival wel moet laten afsluiten, dan denk ik dat ik daaraan zou twijfelen als op de eerste 2 dagen giganten als bijvoorbeeld Metallica en Pearl Jam staan. Juist nu, na P!nk en Robbie, lijkt me het antwoord op die vraag een glasheldere JA...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Superedo

Campingartiest
13 jan 2017
53
22
Prima onderbouwt. Ik snap je afkeer wel een beetje. Ik heb zelf de Peppers 3x live gezien, waarvan 1x met Frusciante (2007) en 2x met Klinghoffer (2011 en 2016). Die eerste keer vond ik het beste, deels doordat ik de albums na Stadium Arcadium minder vond, en die 'bevuilden' de setlist. Deels ook omdat ik het optreden met Frusciante leuker en energieker vond. Deze ervaring, plus het sowieso geweldige repertoire van de Peppers, maakt dat ik een beetje euforisch was toen ik hoorde dat ze terugkwamen naar Pinkpop MET Frusciante. Maar ik heb natuurlijk niet die gig op RW meegemaakt die jij zo beroerd vond.
Je laatste zin kan ik lastig plaatsen. Als je hem zo stelt dat men zich af moet vragen of je RHCP je festival wel moet laten afsluiten, dan denk ik dat ik daaraan zou twijfelen als op de eerste 2 dagen giganten als bijvoorbeeld Metallica en Pearl Jam staan. Juist nu, na P!nk en Robbie, lijkt me het antwoord op die vraag een glasheldere JA...
Ervaringen per gig verschillen en dat is zeer persoonlijk natuurlijk. Persoonlijk heb ik alle Peppers optredens op Pinkpop gezien misschien vergis ik me maar inmiddels 4x. De eerste 3x vond ik ze geweldig waar ik ze in 2016 redelijk vond. Buiten PP heb ik ze ook op andere gigs gezien en RW vorig jaar was echt een diepte punt. Ik weet dat iedereen een keer een zwak moment kan hebben maar dit was echt de diepte punt en onder enig niveau. En het kan dat een deel van teleurstelling erin kan zitten als je dagen ervoor Pearl Jam en Metallica als dag afsluiter hebt gehad, echter de storende factoren aangaande de optreden die ik ervaarde hebben daar weinig mee te maken.
De laatste gedeelte bedoel ik mee, aangezien ze laatste keer dat ik ze zag zo zwak waren als afsluiter van de festival, ik ze niet bij machte vind om de slot van festival naar hoger niveau te tillen vergeleken met Pink en Robbie. Daarmee zeg ik niks dat mijn persoonlijke smaak voor muziek veel meer hun kant op gaat dan Q-music gehalte ;-) van de andere twee afsluiters
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Zou je Pink en Robbie Williams niet ook als gigant kunnen betitelen? Puur gelet op het aantal kaarten dat ze doen verschuiven, en daar gaat het toch om.
natuurlijk, goed punt...

al zie ik het zelf niet zo logisch dat er een 'gigant' pop-headliner als 3de bij komt.
ook dat er nog geen gitaren-headliner is, is wel verdacht, terwijl er genoeg op tour is (buiten de RATM cancel).
maar, er kan natuurlijk ook vol op een 3tal pop-headliners gegooid worden, met Noord afsluiters in de gitaren-scene? Geen idee...

zelf zou ik The Prodigy als kanshebber zien, maar da's puur op de positie op NovaRock en de Pinkpop-voorgeschiedenis.
Door het Glastonbury gerucht, zie ik best aannemelijk dat GnR een week na Pinkpop behoorlijk in de buurt is.

Volgens mij ligt de kanshebbers momenteel meest in de lijn van:
festileaks.com/2022/10/geruchtenoverzicht-welke-headliners-gaan-de-bovenkant-van-de-affiche-van-pinkpop-2023-sieren/

zou ik dat zelf willen aanvullen als volgt:
- Guns N' Roses (gerucht Glasto week na Pinkpop en inhalen Glasgow met zomertour verwacht)
- Beyonce (hoog op wenslijst Pinkpop, tour verwacht)
- Billie Eilish (? geen idee of ze beschikbaar is)
- Red Hot Chili Peppers (? geen idee of ze touren rond Pinkpop)
- The Cure (? geen idee of ze touren rond Pinkpop)
- The Prodigy (inmiddels headliner NovaRock, uit het artikel verwisseld met QOTSA)
- Florence + The Machine (rond Pinkpop op tour, zondag is mogelijk)
- Slipknot (rond Pinkpop op tour, al verwacht ik ze niet met alle metal-festivals dat weekend)
- U2 (verwacht ik eigenlijk pas 2024 op tour)

aanvulling is welkom
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.372
4.731
Ik bedoelde ook niet dat er een derde pop-naam bij moest gigant of niet). Maar vorig jaar had je twee giganten en een kleinere naam.
Als die lijn wordt doorgetrokken, hoef je als derde artiest geen stadionact of artiest die drie keer de Ziggo vult te verwachten. Een combi FATM/The Prodigy zou ik wel zien zitten trouwens :).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
morgen vroeg in ieder geval Rock am Ring / Rock im Park...

misschien weer een handje vol namen voor Pinkpop bij (ook gezien deze dus in het Pinkpop weekend niet op Hurricane/Southside komen)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.372
4.731
natuurlijk, goed punt...

al zie ik het zelf niet zo logisch dat er een 'gigant' pop-headliner als 3de bij komt.
ook dat er nog geen gitaren-headliner is, is wel verdacht, terwijl er genoeg op tour is (buiten de RATM cancel).
maar, er kan natuurlijk ook vol op een 3tal pop-headliners gegooid worden, met Noord afsluiters in de gitaren-scene? Geen idee...

zelf zou ik The Prodigy als kanshebber zien, maar da's puur op de positie op NovaRock en de Pinkpop-voorgeschiedenis.
Door het Glastonbury gerucht, zie ik best aannemelijk dat GnR een week na Pinkpop behoorlijk in de buurt is.

Volgens mij ligt de kanshebbers momenteel meest in de lijn van:
festileaks.com/2022/10/geruchtenoverzicht-welke-headliners-gaan-de-bovenkant-van-de-affiche-van-pinkpop-2023-sieren/

zou ik dat zelf willen aanvullen als volgt:
- Guns N' Roses (gerucht Glasto week na Pinkpop en inhalen Glasgow met zomertour verwacht)
- Beyonce (hoog op wenslijst Pinkpop, tour verwacht)
- Billie Eilish (? geen idee of ze beschikbaar is)
- Red Hot Chili Peppers (? geen idee of ze touren rond Pinkpop)
- The Cure (? geen idee of ze touren rond Pinkpop)
- The Prodigy (inmiddels headliner NovaRock, uit het artikel verwisseld met QOTSA)
- Florence + The Machine (rond Pinkpop op tour, zondag is mogelijk)
- Slipknot (rond Pinkpop op tour, al verwacht ik ze niet met alle metal-festivals dat weekend)
- U2 (verwacht ik eigenlijk pas 2024 op tour)

aanvulling is welkom
Green Day noem je niet vanwege geruchten dat ze pas later in de zomer in de UK zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
voorlopig laat ik het, vanuit de tunnel waar ik nu in zit, op :
vrijdag : P!nk
zaterdag : Robbie Williams
zondag : Guns N' Roses
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
Haha.. je zit mensen te corrigeren als ze "Guns & Roses" schrijven, terwijl je tegelijkertijd roept dat the Prodigy niet meer kan omdat de "frontman" dood is.

Keith was het gezicht, niet de frontman.
Ik heb The Prodigy in juli live gezien, dit was de meest energieke show wat ik van ze heb meegemaakt.

Ze kunnen echt nog wel headlinen, wellixht in een co-headliner constructie, omdat de shows van the Prodigy altijd maar 1 uur en 20 minuten zijn.
Het gezicht, maar niet de frontman? Ok.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.787
6.532
Gaat Aerosmith eigenlijk ook weer touren volgend jaar? Is ook een rockband die hier nog niet echt is genoemd.
Net als Kiss.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Gaat Aerosmith eigenlijk ook weer touren volgend jaar? Is ook een rockband die hier nog niet echt is genoemd.
Net als Kiss.
Kiss is toch met de laatste shows bezig, of niet?

Aerosmith is doordat Joe Perry met Hollywood Vampires op tour is al uitgesloten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.091
8.209
Kiss is toch met de laatste shows bezig, of niet?

Aerosmith is doordat Joe Perry met Hollywood Vampires op tour is al uitgesloten.

Kiss schijnt in juni/juli nog weer naar Europa te komen. En ook het hele “we komen maar 1x per venue deze tour” kan ook de deur uit, wanneer ze gewoon afgelopen zomer toch weer in de ZiggoDome waren, wegens het succes van de eerste keer
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken