Pinkpop 2023

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.061
1.924
Tjah. En voor anderen is het jammer dat Pink en Robbie Williams ermee gaan lopen.

Je kan nooit voor iedereen goed doen, laat GNR nu maar komen.
Dit dus exact. Er zullen een hoop mensen zin hebben gehad en kaarten hebben gekocht voor Guns op Pinkpop in 2020. Idem voor de Peppers. Drie jaar verder, en beiden zijn nog steeds niet opnieuw aangekondigd, en ondertussen staan Pink en RW er, dus een van beiden keren ook in 2023 nog niet terug. Dus waar Timmetje het oprecht jammer zou vinden als Guns de 3e naam is, daar vind ik het juist geweldig wanneer in ieder geval één van die namen er eindelijk staat…
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
632
353
Ben benieuwd wanneer we info krijgen over de voorverkoop voor mensen die hun ticket gehouden hebben. Waarom die info niet vast delen zodat we weten waar we aan toe zijn?
 
  • Geweldig
Waarderingen: Superedo

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hou op met de peppers. vorig jaar bij RW gezien en zelden zo'n slecht optreden gezien. Zelfs Keane was beter en meer enthousiasme
Ik was er ook, en ik vond er weinig mis mee. Snap niet wat er zo slecht aan was volgens jou?
En Keane is een geweldige live band dus de opmerking "zelfs Keane was beter" slaat ook nergens op. Als je het over (live) zangkwaliteiten hebt dan staat Tom Chaplin natuurlijk sowieso wel een hele hoop treden boven Anthony Kiedis, dus dat is überhaupt geen vergelijking. Maar dat zeg ik als fan van beide bands en als iemand die van beide shows genoten heeft.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
PP 2022 - Pearl Jam
2019 - The Cure / Fleetwood Mac
2018 - Pearl Jam
2017… vreemd eend miss Green Day?
2016 - Paul Mc Cartney

Pinkpop heeft de laatste jaren altijd wel een meer “classic” act geprogrammeerd .

Die mist er nu gewoon nog. Dus Guns & Roses zou inderdaad goed kunnen.
Robbie Williams is ook al redelijk "classic" inmiddels
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Heeft weinig met smaak te maken. Hier leeft de frontman nog.
Haha.. je zit mensen te corrigeren als ze "Guns & Roses" schrijven, terwijl je tegelijkertijd roept dat the Prodigy niet meer kan omdat de "frontman" dood is.

Keith was het gezicht, niet de frontman.
Ik heb The Prodigy in juli live gezien, dit was de meest energieke show wat ik van ze heb meegemaakt.

Ze kunnen echt nog wel headlinen, wellixht in een co-headliner constructie, omdat de shows van the Prodigy altijd maar 1 uur en 20 minuten zijn.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.091
8.209
Ben benieuwd wanneer we info krijgen over de voorverkoop voor mensen die hun ticket gehouden hebben. Waarom die info niet vast delen zodat we weten waar we aan toe zijn?

Was dat niet gewoon een dag eerder dan de reguliere verkoop?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.414
2.540
Goed punt...
er mist een rock-headliner en een "classic"-headliner die beschikbaar is voor mainstream festivals... btw ook ter 'vervanging' van RATM misschien (?)

imo past GnR nog aardig in dat plaatje.
Daarbij, die komen niet enkel naar EU om Glasgow in te halen nog...
Ik denk dat jullie teveel zoeken achter de boeking van headliners op Pinkpop. Mojo boekt artiesten die groot genoeg zijn om het veld in Landgraaf te vullen, die redelijk passen bij het (brede!) profiel van Pinkpop, die in het PInkpopweekend beschikbaar zijn en die ze niet met een eigen show in bijvoorbeeld Arena of op het Malieveld kwijt kunnen. En dat zorgt het dit jaar voor dat er nu twee pop-acts geboekt staan.

Mojo kijkt echt niet of bijvoorbeeld GnR wel/niet aansluit op die twee acts. Als Pinkpop het beste past in de schema's dan worden ze daar geplaatst.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.660
820
Ik denk dat jullie teveel zoeken achter de boeking van headliners op Pinkpop. Mojo boekt artiesten die groot genoeg zijn om het veld in Landgraaf te vullen, die redelijk passen bij het (brede!) profiel van Pinkpop, die in het PInkpopweekend beschikbaar zijn en die ze niet met een eigen show in bijvoorbeeld Arena of op het Malieveld kwijt kunnen. En dat zorgt het dit jaar voor dat er nu twee pop-acts geboekt staan.

Mojo kijkt echt niet of bijvoorbeeld GnR wel/niet aansluit op die twee acts. Als Pinkpop het beste past in de schema's dan worden ze daar geplaatst.
Juistem, we moeten mijns inziens eens af van het idee dat "Pinkpop boekt" Mojo boekt. Niet meer of niet minder
Mojo kijkt wat er tourt, en wat er past qua tourschema , meer niet.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.599
Ik denk dat jullie teveel zoeken achter de boeking van headliners op Pinkpop. Mojo boekt artiesten die groot genoeg zijn om het veld in Landgraaf te vullen, die redelijk passen bij het (brede!) profiel van Pinkpop, die in het PInkpopweekend beschikbaar zijn en die ze niet met een eigen show in bijvoorbeeld Arena of op het Malieveld kwijt kunnen. En dat zorgt het dit jaar voor dat er nu twee pop-acts geboekt staan.

Mojo kijkt echt niet of bijvoorbeeld GnR wel/niet aansluit op die twee acts. Als Pinkpop het beste past in de schema's dan worden ze daar geplaatst.
Ik snap helemaal wat je bedoelt maar be het er niet helemaal mee eens. Als je het boek van MOJO hebt gelezen wordt er een stuk geschreven over Pinkpop. Pinkpop en MOJO is echt een hele goede warme samenwerking. Pinkpop heeft dus ook inbreng in wat voor “genre” ze aan muziek willen hebben. Het is niet zo dat elke random grote naam die een veld uitverkoopt naar Pinkpop komt.

Beschikbaarheid van acts, datums , etc spelen inderdaad mee. Maar Mojo zal ook altijd proberen een meer “classic of rock “ act te boeken mits er dan ook echt een beschikbaar is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ik denk dat jullie teveel zoeken achter de boeking van headliners op Pinkpop. Mojo boekt artiesten die groot genoeg zijn om het veld in Landgraaf te vullen, die redelijk passen bij het (brede!) profiel van Pinkpop, die in het PInkpopweekend beschikbaar zijn en die ze niet met een eigen show in bijvoorbeeld Arena of op het Malieveld kwijt kunnen. En dat zorgt het dit jaar voor dat er nu twee pop-acts geboekt staan.

Mojo kijkt echt niet of bijvoorbeeld GnR wel/niet aansluit op die twee acts. Als Pinkpop het beste past in de schema's dan worden ze daar geplaatst.
In dat geval, is Beyonce nog best aannemelijk ;)
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.585
4.329
Ik snap helemaal wat je bedoelt maar be het er niet helemaal mee eens. Als je het boek van MOJO hebt gelezen wordt er een stuk geschreven over Pinkpop. Pinkpop en MOJO is echt een hele goede warme samenwerking. Pinkpop heeft dus ook inbreng in wat voor “genre” ze aan muziek willen hebben. Het is niet zo dat elke random grote naam die een veld uitverkoopt naar Pinkpop komt.

Beschikbaarheid van acts, datums , etc spelen inderdaad mee. Maar Mojo zal ook altijd proberen een meer “classic of rock “ act te boeken mits er dan ook echt een beschikbaar is.
Dat is heel lang niet meer zo. Die inbreng had buro Pinkpop in de jaren '80 en begin '90.
Niek, Tirsa en hun team houden zich alleen nog maar bezig met alles behalve het programma.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Dat is heel lang niet meer zo. Die inbreng had buro Pinkpop in de jaren '80 en begin '90.
Niek, Tirsa en hun team houden zich alleen nog maar bezig met alles behalve het programma.
ja, daar zit MOJO met heel veel bemoeienis in...

Vind wel opvallend dat P!nk en Robbie Williams volgens mij uit de portfolio van Leon Ramakers komen. (hij zal vast ook een vinger in de pap hebben bij de komst van The Boss naar de Landgraaf gig)
Hopelijk komt de 3de naam uit de koker van Rob Trommelen? Dan zit er misschien wel een rock act aan te komen.... 🤞
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
ben ook wel benieuwd of er een act als 3de headliner komt die nog nooit op Pinkpop gestaan heeft.
Of dat Mojo terugvalt op headliners uit 'recent' verleden.
P!nk is dan wel laatste keer 2010 als Noord afsluiter.
Williams stond er 2015 nog.

in de "herhaal-headliners" zie ik dan bijvoorbeeld : The Prodigy (2010), The Killers (2013), Rolling Stones (2014), RHCP (2016), McCartney (2016), Green Day (2017), Kings of Leon (2017) of The Cure (2019)
De een wat langer geleden dan de andere...
Zou het dan wel voor het Pinkpop affiche netter vinden om een act te zetten die er nog nooit stond.
Wat dat betreft zie ik in Guns N' Roses nog best een kanshebber, ook in het kader van "in de buurt zijn" en op een andere locatie staan na Nijmegen en Groningen... met 2020 nog in het achterhoofd en recent een snel uitverkochte Groningen show, wat Mojo in de kaart speelt.

....Ik heb The Prodigy in juli live gezien, dit was de meest energieke show wat ik van ze heb meegemaakt.

Ze kunnen echt nog wel headlinen, wellixht in een co-headliner constructie, omdat de shows van the Prodigy altijd maar 1 uur en 20 minuten zijn.
zou The Prodigy zich lenen voor zo'n co-headliner constructie waar ze Noord afsluiten? daar zou die 1:20 ook best passen, Volbeat kreeg 1:15 bijvoorbeeld.
Ik zou The Prodigy dan ook best kunnen voorstellen voor Robbie op Noord namelijk, dus niet QOTSA op zaterdag dan?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.788
2.515
Ik gooi het even in de groep, maar Maroon 5 heeft een immens gat in hun "schema" tussen april en augustus.
Nuja, schema... Eerder gewoon een residency in Las Vegas...

Ik lees op hun site dat ze uitpakken met een "World Tour 2022", maar die heeft toch helemaal nog geen halt gehouden op het Europese vasteland?
 

Superedo

Campingartiest
13 jan 2017
53
22
Ik was er ook, en ik vond er weinig mis mee. Snap niet wat er zo slecht aan was volgens jou?
En Keane is een geweldige live band dus de opmerking "zelfs Keane was beter" slaat ook nergens op. Als je het over (live) zangkwaliteiten hebt dan staat Tom Chaplin natuurlijk sowieso wel een hele hoop treden boven Anthony Kiedis, dus dat is überhaupt geen vergelijking. Maar dat zeg ik als fan van beide bands en als iemand die van beide shows genoten heeft.

Ik was er ook, en ik vond er weinig mis mee. Snap niet wat er zo slecht aan was volgens jou?
En Keane is een geweldige live band dus de opmerking "zelfs Keane was beter" slaat ook nergens op. Als je het over (live) zangkwaliteiten hebt dan staat Tom Chaplin natuurlijk sowieso wel een hele hoop treden boven Anthony Kiedis, dus dat is überhaupt geen vergelijking. Maar dat zeg ik als fan van beide bands en als iemand die van beide shows genoten heeft.
wat ik er slecht aan vond? Ten eerste grote pauzes tussen de nummers. Scherm uit, licht uit, lange stiltes. Het was van hak op tak. Normaal bouw je als band je optreden op. Maar hier was het bij peppers een setlist die alle kanten op ging. Het was we doen ons nummertjes even en klaar. Dat was minstens mijn indruk. Laatste keer bij Pinkpop was het al redelijk maar bij RW was het echt slecht. Heel erg slecht!
Keane is vaak (niet altijd naar mijn mening) goed live en dat mag ik zeggen na 6x ze live gezien te hebben.
Daarnaast moet je je afvragen of je RHCP festival laat afsluiten als voorgaande dagen Pink en Robbie slot acts waren. Mijn antwoord daarop is nee
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Gebruikers die dit onderwerp bekijken