Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Ik ga het hier toch zeggen. Wilde het eigenlijk niet doen, maar er komen zo weinig stemmen binnen dat het een soort laatste noodgreep.

Tot vanavond 18.00 kan je stemmen op zes fantastische festivals die zijn samengesteld in de Festileaks Festival Draft, numero vijf.
Op de eerste pagina van onderstaande link staan alle festivals. Stemmen voor één weekendkaart en één dagticket gaat via een privébericht naar mij. Hopelijk levert dit nog wat extra stemmen op, want er zijn er maar 14 uitgebracht...

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Gezien zijn nieuwe album en het feit dat John Mayer vooralsnog alleen tourdata heeft staan tot maart in Amerika verwacht ik hem zeker in Europa komende zomer. Bij zijn laatste komst vulde hij 2 keer de Ziggo. Prima boeking voor PP als je het mij vraagt.
Ik zie wel een rol als sub voor Pearl Jam of Bruce Springsteen voor John Mayer weggelegd op Pinkpop. Ervan uitgaande dat hij geen headliner is natuurlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik zie wel een rol als sub voor Pearl Jam of Bruce Springsteen voor John Mayer weggelegd op Pinkpop. Ervan uitgaande dat hij geen headliner is natuurlijk.
of sub voor Beyonce op mainstage.
en dan Volbeat als afsluiter Noord en Scooter ( of een andere DJ act ? ) als afsluiter tent.
Denk dat je dan een flinke spreiding hebt van doelgroepen en genres.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Beyoncé zou voor mij de keuze makkelijker maken om mijn kaartje GMM gewoon te behouden. Met Bruce Springsteen wordt het toch al lastiger....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik zie wel een rol als sub voor Pearl Jam of Bruce Springsteen voor John Mayer weggelegd op Pinkpop. Ervan uitgaande dat hij geen headliner is natuurlijk.
Was het niet zo dat John Mayer in 2014 in eerste instantie headliner zou zijn wanneer The Rolling Stones niet haalbaar had geweest?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Oei, John Mayer als headliner... Ik vind zijn muziek leuker dan Beyonce dat zeker, maar of hij nou echt geschikt is als headliner?
Met een sterke sub (Volbeat) zou het nog wel kunnen denk ik.

Edit: Iemand enig idee wat de Editors gaan doen? Kan nog maar weinig over hun plannen vinden.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
John Mayer verkocht wel zowel in 2017 als 2019 in no time 2x Ziggo Dome uit, dus populair is hij zeker in Nederland, lijkt me.

Bovendien denk ik dat hij bij de 'traditionele rockliefhebbers' die al komen voor de 2 andere headliners beter gewaardeerd wordt dan pakweg Beyoncé, maar toch ook voldoende popliefhebbers naar de wei zal lokken. Ik denk dus dat dat geen slechte optie zou zijn als 3e headliner.

Ik heb wel geen idee in hoeverre hij in Europa überhaupt festivals doet?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Edit: Iemand enig idee wat de Editors gaan doen? Kan nog maar weinig over hun plannen vinden.
Hadden wel al een tour in 2020 waar ze ergens in den haag? stonden. Precieze datum en plek weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Hadden wel al een tour in 2020 waar ze ergens in den haag? stonden. Precieze datum en plek weet ik niet. Maar kan ook iets voor dtrh zijn imo.
Ja dat zou moeten zijn 27 juni 2020 Zuiderpark met als special guest De Staat
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
John Mayer verkocht wel zowel in 2017 als 2019 in no time 2x Ziggo Dome uit, dus populair is hij zeker in Nederland, lijkt me.

Bovendien denk ik dat hij bij de 'traditionele rockliefhebbers' die al komen voor de 2 andere headliners beter gewaardeerd wordt dan pakweg Beyoncé, maar toch ook voldoende popliefhebbers naar de wei zal lokken. Ik denk dus dat dat geen slechte optie zou zijn als 3e headliner.

Ik heb wel geen idee in hoeverre hij in Europa überhaupt festivals doet?

Mwa, ik denk dat onder de ‘traditionele rockers’ Beyoncé net het verkeerde voorbeeld is. Denk dat queen B ook onder die groep populairder is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Mwa, ik denk dat onder de ‘traditionele rockers’ Beyoncé net het verkeerde voorbeeld is. Denk dat queen B ook onder die groep populairder is.
dat durf ik niet te zeggen.
Ik denk dat het sowieso 'ander' publiek trekt, zoals dat bij Bruno Mars of Justin Bieber ook was.
Vind de reacties op het Beyoncé-gerucht artikel van Festileaks op Facebook over het algemeen ook niet heel positief.

Ik heb er zelf ook helemaal niets mee, maar ze staat natuurlijk wel heel erg netjes op het affiche. Qua act, qua genre en qua populariteit, toch wel een wereldact die best bij veel doelgroepen bekend is, zou normaal gezien een ArenA kunnen vullen.

Wat ik me wel afvraag, komen haar fans ook naar Pinkpop?
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
dat durf ik niet te zeggen.
Ik denk dat het sowieso 'ander' publiek trekt, zoals dat bij Bruno Mars of Justin Bieber ook was.
Vind de reacties op het Beyoncé-gerucht artikel van Festileaks op Facebook over het algemeen ook niet heel positief.

Ik heb er zelf ook helemaal niets mee, maar ze staat natuurlijk wel heel erg netjes op het affiche. Qua act, qua genre en qua populariteit, toch wel een wereldact die best bij veel doelgroepen bekend is, zou normaal gezien een ArenA kunnen vullen.

Wat ik me wel afvraag, komen haar fans ook naar Pinkpop?
Dat denk ik ook wel, maar het ging mij om de vergelijking met John Mayer. Dan is Beyoncé leuker om naar te kijken en minder slaapverwekkend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dat denk ik ook wel, maar het ging mij om de vergelijking met John Mayer. Dan is Beyoncé leuker om naar te kijken en minder slaapverwekkend.
Dat laatste heb ik dan net anders om ?

ik heb veel meer met John Mayer dan met dat gekrijs van Beyoncé
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
Zomaar uit het niets even 2 namen;
Adele (headliner)
Tash Sultana (halverwege de dag)

Namen nergens op gebaseerd en Adele is qua tour nog niets over bekend, zijn het kanshebbers? Of is een Tash Sultana beter op een BKS of DTRH?

Overigens, Adele lijkt me niet haalbaar, desondanks wel mooier dan Beyonce ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken