Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.012
6.055
2019 zou hij ook als headliner komen. Die neemt nu echt geen genoegen met sub. :)
2020 ;)

(maar, dat is wel met de kanttekening dat het toen ook al niet geheel zeker was, volgens mij is die verschoven van de vrijdag naar de zaterdag toen.)

en volgens mij is het al een gepasseerd station, hij zou al "eerder weggevallen" zijn?

1634222100088.png
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Hij was vorig jaar weggevallen. Pearl Jam is nu voor 2022 ook terug. Zou met Post Malone ook kunnen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Echt hilarisch hoe hier bevindingen vaak zo stellig worden neergezet alsof het een feit is. Volgens mij heeft Dennis, bij mij toch zeker, afgelopen tijd toch meermaals bewezen dat hij beter geïnformeerd is dan zeker 95% die hier post.
Hij speculeert zeker vaak genoeg ook gewoon mee zoals wij (hallo Volbeat), maar zijn 'onderbuikgevoel' klopt toch een stuk vaker dan de vaak op niks of in ieder geval veel minder concrete dingen gebaseerde aannames die hier voorbij vliegen.
Maar goed het gaat wel altijd op een normale manier dus het maakt dit topic ook altijd wel weer leuk om te volgen. :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Echt hilarisch hoe hier bevindingen vaak zo stellig worden neergezet alsof het een feit is.
Grotendeels eens, maar in het geval van Post Malone is dat toch ook gewoon zo? Die was in 2020 headliner.
Waarom zou dat, als hij in 2022 wel zou terugkeren, nu niet zo zijn?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
In het geval van Post Malone is dat toch ook gewoon zo? Die was in 2020 headliner. Waarom zou dat, als hij in 2022 terugkeert, nu niet zo zijn?
Daar zijn echt genoeg dingen voor te verzinnen. Corona, breder aanbod komend jaar, lagere eisen van acts als ze maar kunnen spelen, tegenvallende kaartverkoop, als "dance act" na de echte headliner spelen. "Die komt echt niet als sub", het is echt een loze aanname gebaseerd op niks. Dan liever Dennis z'n berichten met bronnen en het op de hoogte zijn van zo'n beetje alles.
Gaat me meer om "staat niet te discussie", terwijl van alle genoemde kanshebbers hier er over niemand zóveel discussie is of die wel headliner zou zijn, ja Volbeat misschien ;).
Was die aankondiging toen ook niet met de verkeerde dag, dat hij eigenlijk sub zou zijn voor RHCP en dat ie was doorgeschoven?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Was die aankondiging toen ook niet met de verkeerde dag, dat hij eigenlijk sub zou zijn voor RHCP en dat ie was doorgeschoven?
Ik dacht altijd dat dat aannames waren maar dat zou best kunnen.

Ik zie hem alsnog niet subben. Als Pinkpop dat voor elkaar krijgt dan zou het wel een fantastische zet zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.012
6.055
Hij was vorig jaar weggevallen. Pearl Jam is nu voor 2022 ook terug. Zou met Post Malone ook kunnen.
klopt, en in datzelfde bericht waar Pearl Jam en Post Malone waren weggevallen, werd direct ook de nieuwe datum voor 2022 bekendgemaakt met Pearl Jam weer als headliner.

Kortom, ik durf absoluut niet stellig te beweren dat hij terug komt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.012
6.055
Ik dacht altijd dat dat aannames waren maar dat zou best kunnen.

Ik zie hem alsnog niet subben. Als Pinkpop dat voor elkaar krijgt dan zou het wel een fantastische zet zijn.
als je mij niet gelooft, misschien geloof je dan Ken19 (?) van efests, na de aankondiging 13 november 2019.
"Yeah, Posty was not supposed to be the Saturday headliner. Originally he was the co of that day. I'm surprised that he is announced as headliner. It needs something extra to have some good ticket sales that day."

stond zelfs fout op de site na de aankondiging:
Screenshot_20191113-165903_Chrome.thumb.jpg.1c81315ae822829cd8557fd340c4fffb.jpg


misschien meer verhelderend dan mijn mening?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje, PJ en T. Roses

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Oh, ik geloof jou ook wel hoor. :) Het was alweer twee jaar terug, dus was niet helemaal zeker meer van het hoe/wat. Ik herinnerde het me alsof ze het gewoon fout op de site hadden gezet.

Post Malone > RHCP was wel een ijzersterke combo geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Ik blijf bij mijn voorspelling. Posty of ID met daarna een populaire dj als afsluiter. Kan een van die acts alvast proeven aan de hoge spot zonder echt afsluiter te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.012
6.055
ja het kan uiteraard altijd nog... Posty als headliner alsnog er bij komt.
of een headline combi op zondag?

ik zou ook niet gek opkijken als Malone Noord afsluiter is voor Pearl Jam hoor. Lijkt me nog steeds ook geen gekke gedachte...

maar met de aankondiging van 2022 met Pearl Jam waarin gezegd werd dat hij was weggevallen en de dat hij niet is aangekondigd als headliner na de aankondiging op Rock in Rio Lissabon, ben ik alles behalve overtuigd
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.201
4.435
Daar zijn echt genoeg dingen voor te verzinnen. Corona, breder aanbod komend jaar, lagere eisen van acts als ze maar kunnen spelen, tegenvallende kaartverkoop, als "dance act" na de echte headliner spelen. "Die komt echt niet als sub", het is echt een loze aanname gebaseerd op niks. Dan liever Dennis z'n berichten met bronnen en het op de hoogte zijn van zo'n beetje alles.
Gaat me meer om "staat niet te discussie", terwijl van alle genoemde kanshebbers hier er over niemand zóveel discussie is of die wel headliner zou zijn, ja Volbeat misschien ;).
Was die aankondiging toen ook niet met de verkeerde dag, dat hij eigenlijk sub zou zijn voor RHCP en dat ie was doorgeschoven?

De voornaamste reden dat Post Malone headliner anno 2022 een discussie is omdat het niet helemaal in het straatje van velen hier past. Ga naar een funx forum en men vindt Rammstein kut en heeft van Volbeat een anderhalve keer gehoord. En feiten? Er zijn volgens mij heel wat objectieve manieren om het succes van Post Malone te meten. En alle respect voor Dennis, maar ik heb nou niet het idee dat hij óp Buro Pinkpop zit.

Twee weken geleden was Billie Eilish nota bene nog een kandidaat voor het 2e podium.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
ja het kan uiteraard altijd nog... Posty als headliner alsnog er bij komt.
of een headline combi op zondag?

ik zou ook niet gek opkijken als Malone Noord afsluiter is voor Pearl Jam hoor. Lijkt me nog steeds ook geen gekke gedachte...

maar met de aankondiging van 2022 met Pearl Jam waarin gezegd werd dat hij was weggevallen en de dat hij niet is aangekondigd als headliner na de aankondiging op Rock in Rio Lissabon, ben ik alles behalve overtuigd
Ik zie het ook echt als combi. Of Posty of ID en dan de dj als co headliner. Dj's volg ik echt niet meer dus geen idee wie een populaire afsluitet zal zijn. Marsmellow was geloof ik al eerder geboekt op die plek maar zie eerder een Marti Garrix of Armin ofzo.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
De voornaamste reden dat Post Malone headliner anno 2022 een discussie is omdat het niet helemaal in het straatje van velen hier past. Ga naar een funx forum en men vindt Rammstein kut en heeft van Volbeat een anderhalve keer gehoord. En feiten? Er zijn volgens mij heel wat objectieve manieren om het succes van Post Malone te meten. En alle respect voor Dennis, maar ik heb nou niet het idee dat hij óp Buro Pinkpop zit.

Twee weken geleden was Billie Eilish nota bene nog een kandidaat voor het 2e podium.
Deels mee eens maar dat kun je ook omdraaien. Er zijn hier ook mensen op het Forum die denken dat The National of Bon Iver co-headliner zou zijn op RW.

En wat zijn dan opjectieve manieren? De tegenvallende verkoop? Het feit dat PJ en 21Pilots wél zsm terug aangekondigd worden en Post Malone niet. Het is hetzelfde met The Strokes bij RW. Ik zeg niet daf Post Malone (of The Strokes) niet headliner kán zijn op Pinkpop (of RW), maar het gaat ook te ver om ze als "discussieloze headliner" te benoemen. Dat zijn PJ en Metallica. In een jaar waarin er aanbod genoeg is, moet je niet raar opkijken als ze niet terugkomen of een spot lager toegediend krijgen. Daar verkopen ze simpelweg te weinig kaarten voor.
Spotify-plays zijn allesbehalve bepalend over het doen verkopen voor een festival. Van die miljoenen luisteraars van Post Malone koopt laten we (om de verhouding simpel te maken) zeggen 1% een kaartje voor een festival, waar dat bij een Metallica of Pearl Jam eerder 5% zal zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken