Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Paddy wrote:
Muse heeft deze zomer al een uitgebreide Europese tour gedaan, dus of die volgend jaar voor Pinkpop beschikbaar zijn?

Ja, maar nog niet langs de festivals. Zie ik wel als een grote kanshebbers voor nog een tourtje die hen naar de weides brengt.
momenteel ook bij de geruchten voor Hurricane/Southside in Duitsland gelijk met Pinkpop dagen.
ik zie ze dat nog best doen hoor en dat ze in Nederland op een ander festival staan.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Nog een paar tips van vaderlandse bodem voor stage 4: Voltage, de band rond Dave Vermeulen, 2e bij The Voice of Holland achter Maan (had eigenlijk moeten winnen als je het mij vraagt) en de Nijmeegse formatie Black Bottle Riot. Heerlijke Americana rock met een klein vleugje country, veel uithalen en goeie gitaren! Deze 2 zijn beide live erg sterk!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Black Bottle Riot! Die heb ik 2 of 3 jaar geleden in mijn eigen woonplaats gezien! Wij hebben hier in Huissen een niemendalletje van een festival met de naam "Under the Milky Way". Podium van houten pallets, autobanden en graffiti en een opkomst van 800 man, dat niveau. Tientje entree, en gratis tot 18 jaar. BBR was de grootste naam van de line-up die dag. Inderdaad een prachtige band!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Stage 4 – Laurence Jones Band ?

is dat een goeie tip mensen, ik zeg doen
als ik toch bezig ben..
volgende tip:

Stage 4 - Tyler Childers ?

denk dat ik hiermee al 2 acts heb voor mijn Gouden Tip inzending...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
DennisvdBr wrote:
Stage 4 – Laurence Jones Band ?

is dat een goeie tip mensen, ik zeg doen

als ik toch bezig ben..
volgende tip:

Stage 4 – Tyler Childers ?

denk dat ik hiermee al 2 acts heb voor mijn Gouden Tip inzending…

Doe ik met je mee. Ik ga voor Reef en Broken Witt Rebels.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
ik was eens aan het kijken, Pinkpop valt aankomende editie samen met Hellfest en Graspop.
Deze starten hun vvk waarschijnlijk al in oktober, ik kan me goed voorstellen dat Pinkpop hierbij aansluiten kan.
Pinkpop kan dat best ook tegengewicht aankondigingen doen, zoals bijvoorbeeld Volbeat of Iron Maiden bijvoorbeeld.
Wat wel positief is, is door gelijk zitten met Graspop. Pinkpop niet gelijktijdig is met Boutique of TW in België, of een los eventueel los event. Waardoor kijken naar die evenementen best heel interessant kan zijn.
Ook zijn acts die op Download Frankrijk interessant omdat ze niet op Hellfest staan. Maar wat ook interessant is zijn acts die afgelopen editie op Graspop stonden, zoals Within Temptation maakt imo grote kans op Pinkpop 2020.

Er kan een mooie potpourri aan soorten muziek komen, pop, rock, classic-rock, rap…
Deze editie kan weer alle onvoorspelbare kanten op schieten, mooi man!!!

Aangezien ik de eerste aankondiging al in oktober ga verwachten ipv in november, gaat september een mooie maand worden om de geruchten heel, heeel, maar dan ook heel goed in de gaten te houden!!

Als Volbeat een festivaltour doet (wat hoogstwaarschijnlijk ook wel zal zijn), dan zie ik Graspop er een smak geld tegen aan gooien om ze exclusief voor de Benelux te boeken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
DennisvdBr wrote:
ik was eens aan het kijken, Pinkpop valt aankomende editie samen met Hellfest en Graspop.
Deze starten hun vvk waarschijnlijk al in oktober, ik kan me goed voorstellen dat Pinkpop hierbij aansluiten kan.
Pinkpop kan dat best ook tegengewicht aankondigingen doen, zoals bijvoorbeeld Volbeat of Iron Maiden bijvoorbeeld.
Wat wel positief is, is door gelijk zitten met Graspop. Pinkpop niet gelijktijdig is met Boutique of TW in België, of een los eventueel los event. Waardoor kijken naar die evenementen best heel interessant kan zijn.
Ook zijn acts die op Download Frankrijk interessant omdat ze niet op Hellfest staan. Maar wat ook interessant is zijn acts die afgelopen editie op Graspop stonden, zoals Within Temptation maakt imo grote kans op Pinkpop 2020.

Er kan een mooie potpourri aan soorten muziek komen, pop, rock, classic-rock, rap…
Deze editie kan weer alle onvoorspelbare kanten op schieten, mooi man!!!

Aangezien ik de eerste aankondiging al in oktober ga verwachten ipv in november, gaat september een mooie maand worden om de geruchten heel, heeel, maar dan ook heel goed in de gaten te houden!!

Als Volbeat een festivaltour doet (wat hoogstwaarschijnlijk ook wel zal zijn), dan zie ik Graspop er een smak geld tegen aan gooien om ze exclusief voor de Benelux te boeken.

Als Graspop dat doet, zijn ze volledig doorgedraaid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik geloof wel dat ze festivaltour doen. Maar zo'n actie voor een act die er in 2018 nog als headliner stond, dat geloof ik niet. Zie overigens LiveNation België best eens kunnen plannen om Volbeat naar Rock Werchter te zetten volgend jaar hoor, ipv Graspop.

Kans voor Pinkpop zie ik overigens heel hoog wat betreft Volbeat. Stonden overigens tijdje niet op Hellfest, laatste 2016, zie ze dat wel doen dat weekend.
Wat een tegenvaller zou zijn is als ze op Hurricane/Southside zouden staan. Maar, dan zie ik Volbeat best 3 dagen achter elkaar spelen hoor. Zouden ze RaR/RiP doen liggen de kaarten natuurlijk anders... Sowieso gaan ze headliner zijn op 1 van de twee Duitse dubbelfestivals, dat kan je wel voorspellen.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
279
Na Sziget weet ik het zeker: Twenty One Pilots zou ik volgend jaar een hele goede headliner voor Pinkpop vinden met daaronder een sterke sub. Ze hebben echt een geweldig show met alles erop en eraan, genoeg goed materiaal om de tijd te vullen en bovendien spreekt het veel jeugd aan. Hele veld stond vol op Sziget en iedereen ging los. Ze kunnen die spot echt aan.

/Fanmodus uit.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
ik geloof wel dat ze festivaltour doen. Maar zo’n actie voor een act die er in 2018 nog als headliner stond, dat geloof ik niet. Zie overigens LiveNation België best eens kunnen plannen om Volbeat naar Rock Werchter te zetten volgend jaar hoor, ipv Graspop.

Kans voor Pinkpop zie ik overigens heel hoog wat betreft Volbeat. Stonden overigens tijdje niet op Hellfest, laatste 2016, zie ze dat wel doen dat weekend.
Wat een tegenvaller zou zijn is als ze op Hurricane/Southside zouden staan. Maar, dan zie ik Volbeat best 3 dagen achter elkaar spelen hoor. Zouden ze RaR/RiP doen liggen de kaarten natuurlijk anders… Sowieso gaan ze headliner zijn op 1 van de twee Duitse dubbelfestivals, dat kan je wel voorspellen.

Ik hoop dat je gelijk hebt, ik vind Volbeat nogal overrated. Ze zijn opzich wel redelijk en hebben bekendheid, maar ik was er bij 2018 op Graspop en 2 weken terug op Knotfest, en de show was vrijwel hetzelfde. Volgens mij drie andere nummers gehoord omdat hun nieuwe album uit is, maar voor de rest allemaal dezelfde liedjes, en dan komt daar nog bij dat ik veel van hun liedjes op elkaar vind lijken. Ik hoop dat Graspop niet voor Volbeat gaat dit jaar, en zo wel, niet als headliner please. Voor Pinkpop zou het natuurlijk wel leuk zijn want daar zijn ze naar mijn weten nog geen headliner geweest ooit
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Pinkpop 2020 openen?
inschrijven kan nog 3 dagen...

*LIMBURGSE MUZIKANTEN OPGELET!*

Nog 3 dagen om je in te schrijven voor Nu of Nooit, dé provinciale popwedstrijd van Limburg. Speel jezelf in de kijker voor een groot publiek in een van de voorrondes in Poppodium Volt, Poppodium Grenswerk, Muziekcentrum De Bosuil, ECI Cultuurfabriek en poppodium NIEUWE NOR.

Maak kans op studiotijd, optredens op Limburgse festivals (o.a. Bevrijdingsfestival Limburg, Mama’s Pride en DVERS) én natuurlijk die felbegeerde openings spot op Pinkpop 2020! Ben je een singer-songwriter, Hiphop act of speel je in een band? Het mag allemaal. Pak je kans en schrijf je in!

Alle voorrondes vinden plaats in oktober, de finale op zondag 8 december in de Muziekgieterijj. Inschrijven kan t/m zondag 18 augustus via www.popinlimburg.nl/projecten/nu-of-nooit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Volbeat zou een leuke sub zijn.

21 Pilots - Eminem - Coldplay en je hebt mij een weekend op het veld!
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Volbeat zou een leuke sub zijn.

21 Pilots – Eminem – Coldplay en je hebt mij een weekend op het veld!

Leuke headliners maar ik gok voorlopig op:
- Muse (rock)
- Neil Young (Classic)
- Taylor Swift (pop)

Muse is de enige twijfel vanwege Hurricane/Southside anders zal 21 Pilots ook een optie kunnen zijn.
Volbeat leuk als sub of noord afsluiter maar ook in mijn ogen nog geen Headliner voor Pinkpop. Anders krijg je de dezelfde situatie als dit jaar met Mumford and Sons dat een groot deel voortijdig weggaat (ja ook ik ging eerder weg) :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik zie Twenty One Pilots totaal niet als headliner op Pinkpop.
Leuke act verder, maar voor Pinkpop zie ik ze niet veel verder als sub positie komen of afsluiter Noord.
Dan spelen ze 1:15 en dat is lang genoeg imo. Dan kan daarna makkelijk een 'echte' headliner staan die rondom 2 uur speelt.
Op Rock Werchter misschien in een co-headline constructie, maar op Pinkpop komen ze niet als headliner schat ik in.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
21 Pilots speelt met gemak 2 uur het veld plat. Zijn absoluut headlinerwaardig. Mooie "nieuwe" headliner. Goeie muziek en fantastische liveshow

Meer dan Volbeat iig imo.
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
dan doe je 21 pilots echt te kort, hebben in mijn ogen hele goede albums afgeleverd. vind persoonlijk Blurryface echt briljant. ik denk dat deze band met gemak de headliner positie kan pakken als nieuwe headliner, en ook genoeg goed materiaal heeft om de 2 uur te vullen.

volbeat vind ik persoonlijk een hele goede band. maar het nieuwe album kan mij nog niet bekoren. en denk dat volbeat ook geschikter is als sub ipv headliner.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik doe Twenty One Pilots niet te kort hoor. ik vind het wel prima.
Maar ik zie ze niet in het hokje "headliner-Pinkpop" passen.
Daar is meer voor nodig dan gewoon een paar goede albums.
Dat ze goede optreden geven dat geloof ik, anders zouden ze niet meer geboekt worden he...

in de categorie van Twenty One Pilots zijn 30 acts in een dozijn, sowieso niet eens eerste keus...
Populair ja, verkopen Ziggo uit, dat is gewoon een prima sub... Maar voor Pinkpop, in mijn ogen, niet meer dan sub of second-headliner/Noord-afsluiter.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.375
Ze hebben denk ik wat weinig hits die het hele publiek kent, maar ik zou het een leuke pop headliner vinden, en ook leuk als ze de kans krijgen want dit is wel de headliner van de toekomst. Juich hun komst erg toe, en denk toch dat ze headliner zijn of coheadliner met iets heel groots als Coldplay of Ed Sheeran, maar die laatste kans acht ik niet groot. Zou ook erg safe zijn, want zullen niet de duurste zijn, trekken jeugd aan en zijn een nieuwe headliner.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
ik doe Twenty One Pilots niet te kort hoor. ik vind het wel prima.
Maar ik zie ze niet in het hokje “headliner-Pinkpop” passen.
Daar is meer voor nodig dan gewoon een paar goede albums.
Dat ze goede optreden geven dat geloof ik, anders zouden ze niet meer geboekt worden he…

in de categorie van Twenty One Pilots zijn 30 acts in een dozijn, sowieso niet eens eerste keus…
Populair ja, verkopen Ziggo uit, dat is gewoon een prima sub… Maar voor Pinkpop, in mijn ogen, niet meer dan sub of second-headliner/Noord-afsluiter.

Wait what? 21 Pilots 30 in een dozijn en niet headlinerwaardig maar Volbeat (over 30 in een dozijn gesproken, generieke rockband) wel?

Schiet mij maar lek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken