<br />upload pic<br />Ik geloof niet dat ze bij Pinkpop zo goed zijn met cijfertjes. Als ik er zo over nadenk kan die nieuwe ticketprijs voor weekendkaarten toch eigenlijk ook alleen maar een typfout zijn?
<br />upload pic<br />Ik was nog aan ’t denken om de vrijdag te gaan, maar nu lees ik hier dat The Offspring de 3FM stage afsluit? Dat zou betekenen dat van Pearl Jam en The Offspring de hele show zien vrijwel onmogelijk is. Waar halen jullie de info vandaan dat Offspring de 3FM stage afsluit vandaan?
Smeets: “Snow Patrol, The Script en Editors zijn artiesten die van mij qua aanzien óók best headliners hadden mogen zijn. We hebben ze nu voor Pearl Jam, Foo Fighters en Bruno Mars gezet. Het zijn misschien geen enorme verrassingen, maar nog altijd hele mooie namen.”
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20180221_00056395/pinkpop-2018-bonte-parade-waarin-gitaren-domineren
Ik hoop het voor die jongen.. waarschijnlijk heeft hij samen met zijn vrouwtje een nieuw Pinkpop hoedje al direct gekocht, en hebben ze onder de Pinkpop lakens de liefde bedreven al denkende aan de line-up terwijl Jan Smeets vanuit de schilderij van de muur heeft toegekeken. Fuck de Dennis haters _O_Smeets: “Snow Patrol, The Script en Editors zijn artiesten die van mij qua aanzien óók best headliners hadden mogen zijn. We hebben ze nu voor Pearl Jam, Foo Fighters en Bruno Mars gezet. Het zijn misschien geen enorme verrassingen, maar nog altijd hele mooie namen.”
Eigenlijk vind ik de line-up ook niet zo slecht, kijkend naar de doelgroep (jeugd van NL) van Pinkpop. Eerlijk is eerlijk dat er weinig ‘spannends’ staat, maar volgens mij is dat ook het idee de laatste jaren bij Pinkpop. Het moet toegankelijk zijn en makkelijk te behappen. Wat dat betreft zitten ze nu goed. De headliners zijn ook gewoon goed voor een major.
Gewoon relaxed rondstruinen over het terrein met her en der een gitaarbandje op de achtergrond, dan is 70% van de bezoekers al tevreden. Vind alleen de ticketprijs asociaal hoog in vergelijking met de artiesten die ze hebben geboekt.
Toch denk ik dat de tickets best goed gaan verkopen. Uitverkopen denk ik overigens niet.
Gelukkig zijn er nog festivals als BKS, DTRH en LL om wat meer vernieuwende en uitdagende acts weg te zetten.
Het grootste probleem is ook niet de line-up.
Het probleem is de verhouding van de line-up met het de prijs van de weekendkaarten.
Dagkaarten 5 euro extra dat kan ik snappen maar de prijsverhoging van de weekendkaarten is gewoon debiel. Echt gewoon niet normaal.
Ik ga ook geen vergelijking met RW maken; qua vergunningen, huurprijzen, brandstof etcetc kun je de kosten die je in Nederland maakt niet vergelijken met België (wat wel waar is dat het goedkoper in België is om een festival te organiseren.)
5 euro extra kan ik snappen, ook voor een weekendkaart maar kom op zeg een prijsstijging van ruim 15%? Was de kas van de PvdA zo leeg dan?
Maar goed ik ga voor een vrijdagkaart. Ik ga als ik in landgraaf ben wel kijken of ik op swap nog een kaartje kan scoren voor de zaterdag.
Maar er is een veel groter probleem, en dat probleem is Jan Smeets. Die man maakt meer kapot dan je lief is met zijn ridicule uitspraken voor, tijdens en na de persconferentie. Hij schept verwachtingen die nooit waar worden gemaakt (second headliner 100.000 man), roept dingen die niet kloppen (minder hiphop dit jaar), heeft last van grootheidswaanzin (“bands WILLEN op Pinkpop spelen”, Champions League, etc.) en doet er elk jaar een schepje bovenop (“dit is de beste line up ever, maar 2019 wordt nog beter!”). Ik roep het al jaren: hou die man uit de media, stop met dat belachelijke toneelstukje in Paradiso en doe het als Rock Werchter: vanaf december elke week een reeks namen.
Goed, dat was het. Nu stop ik erover. Tot op Pinkpop!![]()
Op verzoek het hele artikel. Excuus als dat eigenlijk niet mag.
Pinkpop 2018: bonte parade waarin gitaren domineren
Daarnaast een hoog percentage Nederlands trots: Bløf als konijn uit de hoge hoed, veel ‘hete’ hiphopartiesten als Lil’Kleine, Ronnie Flex, Sevn Alias en Donnie en een scheut dance van eigen bodem met Oliver Heldens en Don Diablo. Dat hiphop en dance dit jaar zou worden teruggeschroefd, zoals andere media eerder meldden, is dus lariekoek gebleken.