Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Noel Gallagher denk ik dat jullie niet geheel helder kijken, maar meer met een fan-blik.
Stond met High Flying Birds in AFAS, zijn broer afgelopen jaar in Brightlandstent. Als hij komt denk ik niet dat het mainstage gaat worden, want dan zal hij te vroeg staan.
Sub 3FM-stage zie ik niet gebeuren, daar komen vast onder de 3FM-stage afsluiter iets van de populaire 3FM-bandjes.
Vandaar mijn redenatie voor Brightlandstent. Dus niet geheel ondoordacht. Voor Noel misvat, tja dat zien we woensdag wel wie van ons in de spiegel moet kijken

Eventjes een quote neerzetten.

Maar nu serieus: hoe is het eigenlijk mogelijk dat mensen meegaan in de hype en de uitspraken van Jan Smeets, om hun torenhoge verwachten dan jaar na jaar in februari/maart doorprikt te zien worden? Je ziet het zo aankomen dat volgend jaar nog een pak erger gaat worden, met de jubileumeditie en uitspraken over The Police/Dire Straits.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Bestaat al iets voor nl. Woo-Hah..

Dit is dus het probleem van Pinkpop in een notendop. Voor alles wat ze vroeger waren bestaat er nu iets beters voor de liefhebber.
 

Jasper Kuipers

Playlistbediener
22 dec 2016
25
0
Okay... geen James Bay, Rise Against, Lorde, Yungblud, George Ezra, NERD, Hollywood Vampires.
En had op zn minst een DJ verwacht in de trend The Chainsmokers, David Guetta, Tiesto, Armin van Buuren.
Healiners en Subs zijn goed bij Pinkpop, maar de rest... :cry:
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Kunnen wij het er even oven hebben dat Pinkpop niet één, niet twee, maar DRIE acts heeft geboekt die er in 2017 stonden? Oh Wonder, JP Cooper en Ronnie Flex.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Het kon altijd erger. Dit festival in IJsland heeft ook een leuke gevarieerde line up.
ih0eCTY.png
 

Niels1617899547

Playlistbediener
28 jan 2015
9
2
Hallo beste forumleden,

Ook ik denk dat er persoonlijk meer had ingezeten en dat je met dit budget een betere line-up had kunnen en MOETEN samenstellen. Echter moet ik zeggen dat tussen de voor mijn nog onbekende namen een paar aangename verrassingen zitten. Verder heb ik nog lijstjes gemaakt van Pinkpop per festivaldag.

Voor de geinteresseerden:
Zoek bij spotify op gebruiker: Unora
Of op de namen : Pinkop 2018 vrijdag
Pinkpop 2018 zaterdag
Pinkpop 2018 zondag
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Hallo beste forumleden,

Ook ik denk dat er persoonlijk meer had ingezeten en dat je met dit budget een betere line-up had kunnen en MOETEN samenstellen. Echter moet ik zeggen dat tussen de voor mijn nog onbekende namen een paar aangename verrassingen zitten. Verder heb ik nog lijstjes gemaakt van Pinkpop per festivaldag.

Voor de geinteresseerden:
Zoek bij spotify op gebruiker: Unora
Of op de namen : Pinkop 2018 vrijdag
Pinkpop 2018 zaterdag
Pinkpop 2018 zondag

Hallo! Leuk en bedankt voor de moeite!
Persoonlijk sla ik echter over: vind het al erg genoeg dat ik de helft van de artiesten op Pinkpop zelf moet horen ;)
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Met het interview van Jan Smeets over dat er minder dance en hiphop zou staan is dit een wel heel merkwaardige line-up. Waarom zou je dergelijke onjuistheden verkondigen???
Over de line-up zelf:
Naast de headliners erg tevreden met Editors, Noel Gallagher, A Perfect Circle, Greta Van Fleet, Slydigs (en eigenlijk ook wel met The Offspring en Triggerfinger).
Verder ken ik Marmozets en The Last Internationale niet goed, maar klonk veelbelovend!
Bovendien vond ik Blaudzun en The Overslept beide erg sterk op de perspresentatie.
De rest van het programma varieert van mwah tot zeer zwak. Moet daarbij zeggen dat er ook nog wel een aantal acts zijn die ik überhaupt niet ken, dus dat verdient nog wat verdieping.
De prijsverhoging: belachelijk.
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
The Offspring vind ik wel vet.
Noël Gallangher ook, al vond ik hem in het voorprogramma van U2 niet erg overtuigend. Kan ook komen doordat het wel leek alsof het licht & geluid toen expres stukken slechter moest zijn dan bij de hoofdact U2.
Dan Blof, wel eens leuk om te zien.

We gaan overigens nog versteld staan over hoe vals Jessie J live zingt. En dan Rihanna de K3 van de popmuziek noemen?

Qua Dance heeft Parov Stelar wel leuke tracks, maar geen idee wat hij live gaat doen.

Op rap gebied had ik toch gehoopt op Rico & Sticks. Raar dat die niet zijn gehaald, terwijl ze toch een relatief nieuw album hebben en weten hoe ze de tent af moeten breken. Ik hoop stiekem dat ze bij de laatste aankondigingen toch nog erbij komen.
Dan de B-act Donnie, leuk hoor zijn Tuinslang Track, maar had dan misschien gewoon de Jeugd van Tegenwoordig gehaald.

De headliners doen mij weinig, maar dat is omdat ik niet veel met die bands of met Bruno Mars heb. Maar toch: alles beter dan een lusteloze Bieber of wansmaak Lionel RIchie in elk geval.

Blijft de vraag: voor welke act gaat hier een stormloop op de kaarten ontstaan? Ik zie geen Rolling Stones of Coldplay-achtige act die dat voor elkaar krijgt. Het zijn veelal B-namen. Met als voordeel dat ik wel op mijn gemak aan mijn weekendkaart zal komen zaterdag;) Waar die prijsverhoging voor nodig is vraag je je dan wel af.


 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Ik vraag me af welke acts hier erger zijn. De acts die ik niet ken. Of de acts die ik wel ken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.205
Kunnen wij het er even oven hebben dat Pinkpop niet één, niet twee, maar DRIE acts heeft geboekt die er in 2017 stonden? Oh Wonder, JP Cooper en Ronnie Flex.
Lol, opnieuw.. Werchter doet dat elke jaar wel.. Ik zie het probleem niet eens, het zijn dan nog niet eens bands die hoge spots gaan inpikken.

Qua Dance heeft Parov Stelar wel leuke tracks, maar geen idee wat hij live gaat doen.
Parov Stelar al 2x mogen zien en was 2x één groot feest. Mr Stelar achter de draaitafel, blazers en dan nog die geweldige zangeres van hem. Heb alleen geen idee hoe dat gaat uitpakken om een uur of 5/6 op een buiten podium (al was Chef's Special precies wel succesvol vorig jaar?)
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
Met het interview van Jan Smeets over dat er minder dance en hiphop zou staan is dit een wel heel merkwaardige line-up. Waarom zou je dergelijke onjuistheden verkondigen???

Ik denk dat Dance en HipHop dit jaar minder prominent aanwezig zullen zijn, omdat de acts in de genre dit jaar waarschijnlijk geen hoofdpodium-materiaal zijn. Zoals Martin Garrix en - het overigens verschrikkelijke - Broederliefde vorig jaar daar wel stonden. Waarschijnlijk hebben de acts in dit genre nu ook minder gekost dan vorig jaar.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Ik weet niet of je het weet, maar Ronnie flex ej Lil Kleine staan beide op mainstage en Sevn Alias in de tent. Ronnie kannog enigszins, maar kom op man.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.395
5.095
Ik weet niet of je het weet, maar Ronnie flex ej Lil Kleine staan beide op mainstage en Sevn Alias in de tent. Ronnie kannog enigszins, maar kom op man.
Het kan op Lowlands als je nog genoeg andere keus hebt... dat is Landgraaf wat minder het geval.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Klopt helemaal, maar er zit zó weinig creativiteit in deze line up, dit had echt elke onnozel kunnen bedenken. The Offspring is leuk om een uur of 6 op main, maar 3FM afsluiten? A perfect Circle had ook mooi 3FM kunnen afsluiten of zelfs de tent. En dan namen als JP cooper, pleur dan gewoon Fidlar neer ofzo, dat vinden die ouwe rockers in Landgraaf ook prima.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Op de een of andere manier voelde ik mij geroepen om een soort pleidooi over Pinkpop 2018 te schrijven. Hier heeft niemand om gevraagd, maar ik ga het lekker toch met jullie delen. Groetjes.

Foo Fighters, Bruno Mars, Pearl Jam, Nothing But Thieves en Editors. Een goed begin is het halve werk luidt de uitdrukking. Vandaag was de dag van de waarheid. De alom bekende Pinkpop-perspresentatie. Deze achterhaalde en ouderwetse manier om het programma te onthullen was weer als vanouds genânt. Waarom gênant? Omdat de line-up weer om te huilen is, huilen van het lachen welteverstaan. ‘Mr. Pinkpop’ Jan Smeets belooft namelijk ieder jaar ontzettend goede namen waarvoor diep in de buidel getast werd. Ook beweert deze belichaming van Dagobert Duck dat Pinkpop op Champions League-niveau meedoet wat festivals betreft. Kijkend naar festivals als Rock Werchter, NOS Alive, Mad Cool, Open’er, Glastonbury, Roskilde en noem maar op, weten we dat dit echt niet aan de orde is. Pinkpop doet misschien net mee in het linker rijtje van de Eredivisie.

Maar Sjoerd, wat is er dan zo slecht aan het programma? Laten we het er even bij nemen, en positief beginnen: alle eerdergenoemde namen, Snow Patrol, Noel Gallagher’s High Flying Birds, Oscar And The Wolf, Parov Stelar en Brian Fallon. In totaal dus tien namen verspreid over drie dagen waarvoor ik een kaartje zou kopen. Natuurlijk berust dit voornamelijk op persoonlijke smaak en zegt dit helemaal niets over wat andere mensen ervan vinden, maar come on, we gaan eens even kijken.

We beginnen met Oh Wonder en JP Cooper, twee weinigzeggende acts die er vorig jaar ook stonden. Excuse me if I’m wrong, maar hebben deze artiesten in de tussentijd iets gedaan wat zo wonderbaarlijk is dat ze maar meteen op herhaling komen? Naar mijn weten niet.

In een interview met AD beweert Jan Smeets dat Pinkpop dit jaar terug naar de basis gaat: meer pop en rock, minder dance en hiphop. Sorry lieve Jan. maar er heeft volgens mij nog nooit zoveel dance en hiphop gestaan als dit jaar? Lil’ Kleine, Ronnie Flex, Sevn Alias, Donnie, De Likt, Oliver Heldens en Don Diablo. Grapjas.

Dan het aantal Nederlandse acts: dertien tel ik er. Blof, Miss Montreal, Blaudzun, Lil’ Kleine, Oliver Heldens en noem maar op. Hadden we hiervoor niet al een platform bedacht? Oh ja, ik weet het weer: Vrienden van Amstel Live! Kom op zeg, ‘het grootste festival van Nederland’ zet g*dverdomme artiesten neer die je op een gemiddelde braderie in Zaltbommel ook tegenkomt.

Je kent wel die kraampjes met oordoppen tegen gehoorschade die je op festivals en concerten tegenkomt. Pinkpop heeft twee bands weten te strikken die ervoor hebben gezorgd dat deze oordopjes een gat in de markt zijn. Te weten Years And Years en The Script. Vooral die laatste band ben ik echt een beetje moe. Excuses alvast aan alle kwijlende meiden die ik nu tegen de schenen schop, maar frontman Danny O’Donoghue kan écht niet zingen. Luister voor de grap maar eens hun optreden van een aantal jaar geleden terug, is best lachen.

Het allerergste is nog wel de enorme prijsverhoging. In 2018 betaal je maar liefst €220 voor een weekendticket. Dat is toch van de zotte? Natuurlijk begrijp ik dat de headliners een dure grap zijn, maar kijkend naar het overige programma vind ik het echt onbegrijpelijk dat Pinkpop zo ontzettend veel geld vraagt.

Al met al vind ik het vooral heel zonde. In 2013 beleefde ik mijn eerste Pinkpop en het jaar erna zag ik artiesten als The Rolling Stones, Arctic Monkeys, Arcade Fire, Joe Bonamassa, John Mayer en Flogging Molly. Anno 2018 (het is pas vier jaar later) lijken deze namen ondenkbaar voor een nieuwe Pinkpop. Een tip voor mensen die graag wel naar Landgraaf af zouden reizen maar geen geld hebben: in Tiel wordt jaarlijks Appelpop georganiseerd, je krijgt niet de grote headliners, maar wel zo'n beetje de rest van het programma!
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
Lil Kleine en Ronnie Flex had ik toch liever in een tent gezien..waar ik geen last van ze heb.

Hoe dan ook, die perspresentatie vind ik pr-technisch juist geniaal. Grote nieuwssites, radiozenders, blogs: ze berichten allemaal over Pinkpop op de dag van de perspresentatie. En hop 3 dagen later kaartverkoop. Je kunt die ook geruisloos laten beginnen, maar ik denk dat dit slimmer is..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken