Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Ik wens alle Pinkpop-gangers uiteraard n leuk festival toe, maar begrijp nu meer dan ooit waarom er jaarlijks zoveel Nederlanders naar Rock Werchter komen en zo weinig Belgen naar Pinkpop gaan. Dit is qua affiche voor het “grootste” festival van Nederland toch te weinig?
Je moet niet vergeten dat Pinkpop in Nederland een pak meer concurrentie heeft dan Werchter in België. Door DTRH en BKS mist Pinkpop al namen als Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys en Franz Ferdinand.

Zaterdag al iets beter met oa Noel Gallagher en A Perfect Circle. Al staat die laatste wel weggestopt op 3fm in het licht te spelen. Zonde, maar ze staan er wel. Verder wederom geen spannende dag.

Dennis in beeld incl. kort gesprek met Corton naar aanleiding van zijn gejuich bij A Perfect Circle. :lol:
Wat mij betreft ook het enige juichenswaardige wat betreft de nieuwe zaterdag namen.

Ik vind de line up van de vrijdag echt lekker. Die van de zaterdag is wel erg mager tho. Veel pop en hip hop enzo.

Dave wrote:
Ik wens alle Pinkpop-gangers uiteraard n leuk festival toe, maar begrijp nu meer dan ooit waarom er jaarlijks zoveel Nederlanders naar Rock Werchter komen en zo weinig Belgen naar Pinkpop gaan. Dit is qua affiche voor het “grootste” festival van Nederland toch te weinig?

Je moet niet vergeten dat Pinkpop in Nederland een pak meer concurrentie heeft dan Werchter in België. Door DTRH en BKS mist Pinkpop al namen als Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys en Franz Ferdinand.
Ja ok, maar wij betalen 238€ voor 4 volwaardige dagen met toch wel iets meer bands per dag, meestal langere setlisten, en (dit is subjectief natuurlijk) n betere line-up. Wat betalen de Pinkpop-gangers ondertussen voor 3 (mindere) dagen?

Hmm.. Na de vrijdag had ik goede hoop voor een spetterende zaterdag en zondag. Zaterdag wordt uitslapen en douchen, zondag best prima. Maar uitzonderlijk? Nee, dat zeker niet. Het is door Jan van te voren weer mooi overhypted!

Martijn wrote:

Dave wrote:

Ja ok, maar wij betalen 238€ voor 4 volwaardige dagen met toch wel iets meer bands per dag, meestal langere setlisten, en (dit is subjectief natuurlijk) n betere line-up. Wat betalen de Pinkpop-gangers ondertussen voor 3 (mindere) dagen?

Sowieso niet mee eens! Er zijn genoeg grotere boekbare bands die niet bij concurrenten staan.
Het is een daad van MOJO die goede bands in zalen en/of stadions laat spelen en met alleen grote headliners en enigszins acceptabele subheadliners op Pinkpop aangevuld met een hoop meuk geld wil verdienen.

Martijn wrote:

Dave wrote:

Ik ga zelf ook naar Werchter, maar je moet niet vergeten dat je bij Werchter nog 27 euro extra betaalt voor de camping. Dan is het verschil per dag vrij klein.

Wauw, 0 boeiende namen. Ik had er toch minstens 1 verwacht.

De headliners en subs zijn trouwens prima, met een enkele goede naam overdag.

Ik vind het gewoon serieus bijzonder dat mensen hiervoor zoveel geld betalen met festivals als Rock Werchter, Down the Rabbit Hole en Best Kept Secret om de hoek.

Tja, can't polish a turd.

Wat mager, Pinkpop is aan het veranderen in een soort Appelpop deluxe met een paar deftige/dure headliners/subs.
Sorry hoor, maar dit is toch niet iets waar je als grootste en oudste pop/rock festival van Nederland mee voor de dag kan komen.

Users who are viewing this thread