Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
mattman wrote:
Thomas wrote:
Ik denk ook niet dat het Radiohead – FF – PJ wordt hoor, veel te duur.
Zal wel PJ – Radiohead/Coldplay/FF – Co-Headline-constructie worden.


Ik volg je. Zowel Radiohead als Pearl Jam kosten om en bij het miljoen, las ik ergens. Twee dure vogels. En volgens mij zal FF niet veel verschillen.


Dat is dit jaar toch niet anders met de Peppers, Rammstein & Paul McCartney?

Volgens mij zijn de kosten Radiohead – Foo's – PJ niet het duurste headliner trio ooit hoor. Ik geloof ook niet dat de kosten het probleem zal zijn.
Echter PJ – Radiohead/Coldplay/FF – Co-Headline-constructie, die snap ik overigens niet dan, dat is toch nog duurder dan? Of snap ik die niet.
Het zijn naar mijn idee 4 mogelijke headliners, waarvan denk ik Coldplay de meeste gage vraagt (in mijn ogen te veel, maar dat is mijn mening.
Over discussie BKS of Pinkpop, ik weet niet hoe Mojo het ziet met Radiohead.
Ik bedoel maar, slechts 2 avonden HMH voor maar bijna 6 duizend bezoekers??
Dat was toch makkelijk minstens 1 avond ZiggoDome geweest hoor, dat zullen ze wel gemerkt hebben.
Daarnaast nieuwe album slaat volgens mij wel aan, dan ook een blik op één recente setlist iets meer classic Radiohead erbij.
Nou, dat gaat dan gewoon Pinkpop worden! ( imo )

Maar laten we de discussie over de headliners van 2017 in het daarvoor bestemde topic houden a.u.b. :
http://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2017-nieuws-en-geruchten/


Veel mensen zeuren over mccartney en zijn leeftijd etc. Dat is slap gelul. Het was gewoon goed.

Verder net bij springsteen geweest in den haag.
Ik ga reeds jaren naar pinkpop, maar nog nooit zo’n overweldigend concert (3.5 h pure rock) als deze meegemaakt. Dit had mijn inziens gewoon ook op pinkpop kunnen en moeten staan.

http://www.ad.nl/den-haag/springsteen-is-live-attractie-van-zeldzaam-niveau~a404cbdb/

Ik begrijp je Johnny... Er is 1 dikke maar, hij stond er al 2 keer in de afgelopen 7 jaar. Het was gewoonweg te snel geweest. Een andere locatie was het slimste wat Mojo had kunnen doen in dit geval.
Ik neem aan dat je (bijna) niemand op het forum hoeft uit te leggen dat Springsteen op Pinkpop gewoon weer een succes zal worden, maar laten we eerst wat andere headliners een beurt laten.
Het probleem is dat er Pinkpop-bezoekers zijn van lange termijn, die denken "alweer" en ik bedoel het moet geen overkill worden.
Eerlijk is eerlijk, Spingsteen is bij voorbaad fantastisch maar voor specifiek Pinkpop was niet verstandig geweest.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik was überhaupt al verbaasd dat Jan Smeets enkele weken geleden aangaf Radiohead te willen gaan bekijken in St. Gallen, om te ervaren of ze bij Pinkpop passen. Niet alleen omdat zijn invloed op het programma van Pinkpop nul is, waarom zou uitgerekend hij dan moeten gaan kijken? Maar vooral: iedere muziekliefhebber, laat staan programmeur, weet toch wat voor vlees ze in de kuip hebben met Radiohead? En waarom zou het niet bij Pinkpop passen, maar wel bij andere grote mainstream festivals in Europa? Omdat ze gewoon nieuw (en soms experimenteel) werk spelen bij optredens en niet teruggrijpen op een makkelijk behapbare greatest hits set? Vind het ook bijna een diskwalificatie van de muziekliefhebbers op Pinkpop. Alsof het te ingewikkeld voor hen is. Ben er zelf al een jaar of zes niet meer geweest, maar een stevig deel van de bezoekers daar hield toch gewoon van alternatieve muziek? Of is het publiek op Pinkpop zo veranderd?

En Radiohead classificeren als te jazzy en suggereren dat ze beter op North Sea Jazz kunnen gaan staan? Om vervolgens te stellen dat hij Radiohead eigenlijk al jaren niet meer volgt.... Dat is natuurlijk niet erg, ieder zijn smaak, maar het komt wel een beetje over alsof je geen flauw benul hebt waarover je spreekt.

Hopelijk staat Radiohead volgend jaar in ieder geval op een Nederlands festival; is het op Pinkpop dan overweeg ik weer eens een dagkaart voor Landgraaf. En anders hopelijk Lowlands; daar ben ik sowieso, ongeacht wat er staat ;-)

Daarnaast: ik denk dat de headliners van dit jaar stukken duurder waren dan de optie voor volgend jaar met Foo Fighters / Radiohead / Pearl Jam. Houden ze ook wat meer over voor de rest van het programma. Dit jaar was het programma wel een beetje topzwaar naar mijn smaak.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Paul McCartney is 73. Het is geen nachtegaal maar dat is Paul nooit geweest. De Beatles en The Wings gingen ook vooralom de liedjes.

Ik moet een willekeurige artiest nog zien als ie 73 is en nog even 2 uur op het podium staat zonder rollator en zuurstof .

Het is een icoon en ik ben blij dat ik hem in levende lijve heb zien optreden. Het is niet mijn smaak maar ik vond het wel een leuk optreden. Hoe zijn stem dan is komt voor mij op het 2de plan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Paul McCartney is 73. Het is geen nachtegaal maar dat is Paul nooit geweest. De Beatles en The Wings gingen ook vooralom de liedjes.

Ik moet een willekeurige artiest nog zien als ie 73 is en nog even 2 uur op het podium staat zonder rollator en zuurstof .

Het is een icoon en ik ben blij dat ik hem in levende lijve heb zien optreden. Het is niet mijn smaak maar ik vond het wel een leuk optreden. Hoe zijn stem dan is komt voor mij op het 2de plan.

Ja, precies...

Echter, inmiddels wat dingetjes terug gekeken. O.a. de registratie van zondagvond op NED3. Met 3 minuten McCartney.
Jezus... Ik schrok. Het "klonk" idd totaal anders dan hoe ik het "gehoord" heb toen ik er toch echt zelf live stond.
Toch, moet ik de mensen die op basis daarvan de keuze willen maken wel of niet te gaan naar McCartney iets ter harte geven.
Heb je McCartney (die vrijdag al 74 jaar gaat worden) nog niet gezien, neem die kans, dat die kans nog langskomt in komende jaren weet je nu niet hé...
Overweeg dus Beatle en Pop-icoon zien, of later spijt krijgen omdat omwille van dat zijn stem piept en kraakt niet te zijn gegaan.
Ik kan in ieder geval later tegen mijn kinderen zeggen: "ik heb Paul McCartney ooit nog gezien, hoe het was, zijn stem viel tegen maar was wel die ene van The Beatles"
Ach, doe met deze info wat je wilt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
told you so
1f609.png

Jaaaaa en ik heb jou gezegd dat het mij meeviel toen ik er echt bij stond...
Fijn dat je er elke keer op terug komt. Je punt is gemaakt. Onze meningsverschillen zijn duidelijk.


... :p ...
 

FemmyMe

Nieuw lid
25 feb 2016
3
0
Ik lees hier al een tijdje stiekem mee. Ik was samen met mijn zoon van 11 op het festival. Vorig jaar zijn we 1 dag geweest, nu het hele weekend (maar nog zonder campingexperience!). En wat hebben we het gaaf gehad!

Pinkpop....wat was je mooi! Wat was het mooiste?
Chillen in de Garden of Love? Duits schreeuwen bij Rammstein? Zoonlief op de nek bij een wildvreemde man bij de Red Hot Chili Peppers? Al het eten in de Kalm aan Laan? Dansen bij Years&Years (en niet letten op de zuiverheid)? Tshirts proberen te vangen bij Major Lazer? Bekers verzamelen voor bonnen? Vriendinnen maken tijdens Paul McCartney? Knuffelen bij All You Need is Love met wildvreemden? 3x in tranen bij McCartney door mijn zoon? All night long bij Lionel Richie? De Lionel Richie look a like met zijn mie-nestjes? De plassende Duitse Rammstein-vrouw? Zoonlief die zijn favoriete 3fm dj's in real life tegenkwam? Zingen over Nederwiet?

We hebben vooral van de sfeer genoten en alle lieve mensen. Wij komen terug!

 

arjan

Playlistbediener
1 feb 2014
18
0
Ik lees hier al een tijdje stiekem mee. Ik was samen met mijn zoon van 11 op het festival. Vorig jaar zijn we 1 dag geweest, nu het hele weekend (maar nog zonder campingexperience!). En wat hebben we het gaaf gehad!

Pinkpop….wat was je mooi! Wat was het mooiste?
Chillen in de Garden of Love? Duits schreeuwen bij Rammstein? Zoonlief op de nek bij een wildvreemde man bij de Red Hot Chili Peppers? Al het eten in de Kalm aan Laan? Dansen bij Years&Years (en niet letten op de zuiverheid)? Tshirts proberen te vangen bij Major Lazer? Bekers verzamelen voor bonnen? Vriendinnen maken tijdens Paul McCartney? Knuffelen bij All You Need is Love met wildvreemden? 3x in tranen bij McCartney door mijn zoon? All night long bij Lionel Richie? De Lionel Richie look a like met zijn mie-nestjes? De plassende Duitse Rammstein-vrouw? Zoonlief die zijn favoriete 3fm dj’s in real life tegenkwam? Zingen over Nederwiet?

We hebben vooral van de sfeer genoten en alle lieve mensen. Wij komen terug!

Grappig van die plassende Rammstein vrouw, ik herken dit verhaal namelijk ook. Was dit toevallig in het rechtervak net iets voor Rammstein? Ik stond namelijk voor zo'n plassende mevrouw die haar behoefte in een bekertje deed, tussen de menigte in.
 

FemmyMe

Nieuw lid
25 feb 2016
3
0
FemmyMe wrote:
Bekers verzamelen voor bonnen?

Hier heb ik nooit iets van begrepen.

Ach...als je kind prullaria nummer 50 wil hebben, moet hij er zelf moeite voor doen.



Grappig van die plassende Rammstein vrouw, ik herken dit verhaal namelijk ook. Was dit toevallig in het rechtervak net iets voor Rammstein? Ik stond namelijk voor zo’n plassende mevrouw die haar behoefte in een bekertje deed, tussen de menigte in.

[/quote]

Haha...nee, het was in het linkervak tijdens het optreden van Doe Maar. Ze zal het wel zeikmuziek gevonden hebben ;) Deze dame deed niet eens de moeite om het in een bekertje te doen, gewoon lekker hurken tussen het publiek. De security had haar binnen no time meegenomen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik begrijp je Johnny… Er is 1 dikke maar, hij stond er al 2 keer in de afgelopen 7 jaar. Het was gewoonweg te snel geweest. Een andere locatie was het slimste wat Mojo had kunnen doen in dit geval.
Ik neem aan dat je (bijna) niemand op het forum hoeft uit te leggen dat Springsteen op Pinkpop gewoon weer een succes zal worden, maar laten we eerst wat andere headliners een beurt laten.
Het probleem is dat er Pinkpop-bezoekers zijn van lange termijn, die denken “alweer” en ik bedoel het moet geen overkill worden.
Eerlijk is eerlijk, Spingsteen is bij voorbaad fantastisch maar voor specifiek Pinkpop was niet verstandig geweest.

+ Oorspronkelijk ging hij ook in Europa touren met een integrale uitvoering van The River, wat hem niet meteen aantrekkelijker maakte.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk eigenlijk niet dat dat echt meegespeeld heeft maar meer het feit dat hij en nog niet zo lang geleden al op Pinkpop stond. En dat ze Bruce fans misschien niet weer naar Pinkpop wilden laten komen.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Als er mensen nog een keer willen nagenieten, hier toch wel een behoorlijk goede (amateur) registratie van Rammstein.

[video]https://youtu.be/jRhuOfeixrU[/video]
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.613
Zo, ik zou nog een stukje typen over de zondag. Begonnen met Jungle By Night, wat echt een verademing was tov van vele andere acts, die vooral veel van hetzelfde brachten (Bastille, John Newman etcetera) ze speelden een lekkere set en het zonnetje brak door in combinatie met het enthousiasme van de bandleden verdiend dit optreden een dikke 8. Vervolgens die pittige bui, geschuild onder de loempia kraam (lekker hoor). Daarna door naar Kygo, wat gewoonweg saai was, een prima DJ setje hoor (of toch niet?) maar echt niet meer dan dat, volgende keer in de zon graag, of in de tent, of beter: niet meer. Toen een stuk BMTH gezien, lekkere energie hing er op het veld, en de band speelde prima. Olli was ook wel goed bij stem, desondanks eerder weggegaan wegens Lionel. Wat een held is dat zeg, die man heeft er nog steeds zoveel plezier in, en wat een boel hits! Vermakelijke show dus. Vervolgens toch even naar de sensatie uit het hiphopwereldje gaan kijken (Sevn Alias en Broederliefde). Ik wil hier eigenlijk geen woorden aan vuil maken, maar ik ga het toch doen. Als dit betekend dat we meer "zwarte" artiesten te zien gaan krijgen, dan zie je mij niet meer. Ik ben echt wel hiphop liefhebber (Typhoon, Sticks, Kendrick etc.) maar dit trek ik echt niet.. Ze komen op met meer gouden platen in de hand dan dat ze liedjes hebben gespeeld. Vervolgens begint er wat geschreeuw wat totaal onverstaanbaar is en tenslotte komen er nog nog meer gouden platen het podium op en moet iedereen naar hem luisteren omdat hij een clip gaat schieten op Pinkpop, voor zover Sevn Alias. Broederliefde kwam daarna op en heeft minimaal 10x geroepen dat ze heel weinig tijd hadden en dus moesten opschieten (wat overigens wel klopte), en uiteindelijk dus ook maar 3 nummers gespeeld hebben. De hele tent zong mee alsof het hits waren die al jaren bekend waren, ik had werkelijk geen idee waar ik was beland. Als dit het nieuwe publiek is wat naar Pinkpop gaat komen, ga zelfs ik een keer ophouden met dit festival bezoeken. Maargoed, al met al was dit dus een enorm dieptepunt in mijn 8-jarig bestaan op Pinkpop. Door naar Paul McCartney, waar ik tot mijn verbazing nog een prima plaats wist te vinden, met goed zicht op het podium, ik zal zo nog een stukje schrijven over het optreden van Paul, dat ga ik hier niet aanplakken want het is al een pokkelang stuk geworden haha..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Mijn Pinkpop 2016

Drie dagen over Megaland wandelen met een big smile. Zelfs een fikse wolkbreuk kon daar geen verandering in brengen. Leuke mensen gesproken en flink wat verschillende dingen gezien. Alhoewel het een drukke editie was, zelfs op een vrijdag 66 duizend bezoekers, nergens hoeven wachten. Als kraampjes druk waren, maar paar meter verder lopen en zo aan de beurt. De eerste wandeling om het terrein en het eerste pilsje, dit jaar ook grote bekers 0,5 liter voor 2 bonnen. Op dat gebied leek de organisatie van Pinkpop zijn best weer te hebben gedaan bij catering, alles prima verzorgt. Wat ik echter nog niet snap, waarom nog die kartonnen bonnen?

Vrijdag begon lekker op tijd voor me. Storksky mocht het spits afbijten. Fijne sound heeft die gast, naar mijn idee een goed begin voor Pinkpop. Deed me bij vlagen denken aan Royal Blood of Nothing But Thieves. Met zijn album samengewerkt met drummers Tim van Delft (De Staat) en Mario Goossens (Triggerfinger). Laatst genoemde kwam zelfs nog mee drummen, fantastisch. Jammer dat één maal het geluid van Michiel Claessen even wegviel. Maar, dikke voldoende hoor! The Common Linnets van een afstand bekeken. Heb niet de neiging gehad dichterbij te gaan. Maakte wel de weg vrij richting Gary Clark Jr, wow. Stond werkelijk te genieten, dit is festival. Waarom: de sound, het weer, het bier, het interessante gezelschap dat moment, of ook de sfeer, kan het niet uitleggen eigenlijk... Het viel op dat moment (voor mij) even precies goed! Laat ik zeggen Gary Clark Jr raakte mijn gevoelige snaar. Vervolgens bij Bastille was ik wat laat aanwezig. Ach weet je, zelfde trucje want het album is er nog niet... Maar het stemgeluid van Dan Smith is wel plezant om te beluisteren en dat maakte het nog net een voldoende voor het bandje uit London. Dat van invaller in 2013 in Brand-stage, via afsluiter 3FM-stage zich nu naar Mainstage heeft gewerkt met (in feite) maar 1 album? Heel even bij One OK Rock geweest. Toch doen ze dat goed op Pinkpop, Stage 4 is goed geprogrammeerd. De paar nummers die ik van de japanners zag was zeker niet slecht. Iemand die zich naar een A-status toe werkte is James Bay. Niet een act waar ik spontaan een concertkaart voor zou kopen, maar begreep achteraf wel waarom deze man op mainstage stond. Mateloos populair op het moment en uitverkochte grote zalen. Fijn stemgeluid en wel aardig lekkere nummers. Veel verrassing was er niet, Chaos and the calm daar moet hij het van hebben. Hij wist me wel enorm te boeien, maar daardoor veel te laat bij Brand-Bier-stage voor De Staat. Voorzijde was al niet meer in te komen, aan de zijkant kon ik nog rechts voor een plekje vinden. Er zijn wat nummers bij die mij net iets te elektronisch overkomen, waardoor dat nou net het bombastische is wat ik niet zo fijn vind van ze. Maar, ondanks dat, feest. Tent stond goed vast, anders ging het dak er af. Dacht wel tegen het einde aan, nu de tent uit... phoe... Plekje gezocht voor Red Hot Chili Peppers. Eigenlijk wel leuk ze weer eens te zien, maar merkte dat mijn aandacht vervaagde naarmate de gig vorderde. Nee, RHCP was voor mij wel over zijn piek heen, jammer. Het einde achter op het terrein bekeken en Give it Away was wel het startsein op het terrein te verlaten die eerste dag.

Zaterdag starte met een goed gesprek en de nodige pilsjes. Miste daardoor wel MIAMIGO, achteraf geen spijt van. Ik had het idee dat ze wel heel snel stil waren. Vervolgens naar Stage 4 voor The Sore Losers. Leuk om eens gezien te hebben, maar doorsnee bandje verder, heb mijn gezelschap daar ook voortijdig gedag gezegd en mijn dag vervolgd. Plekje in de Brand-tent zoeken voor Lucas Hamming. Hij had er overduidelijk zin in, Pinkpop!! Zelfs crowdsurfen was wel aan The HAM besteed. Heb je Hamming nog niet live gezien, zou ik zeggen, gewoon doen. Draai zijn cd zodat je zijn makkelijke teksten mee kan doen, wel leuk hoor. Op verre afstand James Morrison, ja, want je moet ook wat eten hé. Sorry, niet echt mijn ding... Ben wel naar Parquet Couts gelopen, kwam daar Gloeilamp tegen, ff gezellig samen een biertje gedaan. Heb er wel voor gezorgd dat ik vóór de start van Lucky Fonz bij Stage 4 area vertrokken was... Want wilde wel graag een kijkje nemen bij Lianne La Havas. Fijn hoe dit fragiele mevrouwtje het publiek voor Mainstage wist te dirigeren. Niet echt mijn ding hoor, bij het CCR covertje sloeg ik eigenlijk wel af denk ik. Was wel benieuwd naar Nothing But Thieves. Geen spijt van. Keuze werd met uitvallen van Ghost te makkelijk gemaakt zo. Goede voldoende naar mijn idee voor die jongens. Heb het einde niet gezien, want Doe Maar. Wat kan ik zeggen, jeugdsentiment en feest der herkenning. Als klein jongetje een LP halverwege 80's grijs gedraaid met oa Doe Maar er op. De band nu nogmaals zien was zeker een must. Mee schreeuwen met De Bom, Belle Helene, Doris Day en andere stukken, terwijl het terrein ogenschijnlijk meedeinde op de Nederpop-hits. De Bom toch wel een geladen nummer teruggrijpend op de Koude Oorlog en als reactie op kruisraketten en oorspronkelijk als protest tegen kernwapens. Ik weet niet hoe het met andere zit, maar ik zelf vond het in de tijdgeest van 'nu' weer een gevoelige snaar raken? De opkomst van Joost Belinfante maakte het feestje nog meer compleet dan het feest al was, nederwiet mocht uiteraard niet ontbreken op Pinkpop. De plek waar ik stond niet meer verlaten, terwijl achter mij flink werd gedrongen door meer mensen dan daadwerkelijk in de voorste vakken konden. Met prima uitzicht op het podium was de show van Rammstein subliem. De bomgordel was misschien wat provocerend, maar dat is Rammstein, net op het randje en misschien vaak er over. Wat een show!! Gevoed met alle grootste bekendste Rammstein-krakers en de nodige pyro. De dag had niet knallender kunnen eindigen.

Zondag kon niet beter beginnen. Het kleine Australische mannetjes dat als één van de laatste artiesten heeft samengewerkt met nog maar recent te vroeg overleden Prince. Harts verdient van de kleine namen op het affiche een eervolle vermelding. Zijn funckie stijl verdiende eerlijk gezegd meer aandacht dan de driekwart gevulde Brand-tent hem kon geven. Het waarschijnlijk nog wat brakke publiek kwam maar langzaam los. Was het brak of de deze dag omhoog geschoten gemiddelde leeftijd, dat kan ook nog.. In de tent van Stage 4 heb ik niet zo gemerkt dat de lucht wat donkerder begon te worden tijdens Walking on Cars. Was niet heel bijzonder optreden, maar werd wel spontaan ontvangen. Toen, wolkbreuk!! Ach ja, dan maar nat en met poncho naar Vintage Trouble bij 3FM-stage. WOW, te gek! Wat een groot feest is dat geworden zeg. Ook hier weer een heerlijk stemgeluid , ditmaal van Ty Taylor. Door het publiek heen in de regen en zelfs crowdsurfend weer terug. Was duidelijk dat Vintage Trouble niet was gekomen om een paar nummers te brengen, een heuse show kwam uit de tenen van de beste man. Op een afstand John Newman, niet veel van meegekregen tijdens de Festileaks Meeting. Heb niet met iedereen kunnen kletsen helaas, maar iedereen die er was, bedankt. Heb 20 minuten met Festileaks-stickers in de lucht gestaan om op te vallen. Later de stickers bij Gloeilamp in het haar geplakt, nou dat viel wel op, zelfs 3voor12 en 3FM konden ons vinden, ha ha... Volgend jaar maar proberen een nog betere locatie te vinden, door de drukte die dag of onherkenbaarheid kan het zijn dat een aantal van jullie ons alsnog zijn voorbij gelopen. Vorig jaar met 3 a 4 en dit jaar met ca. 15 (incl een deel van het Team), toppie... Zo op een afstand zag Kygo er wel feestelijk uit. Maar eerlijk is eerlijk, totaal niet mijn ding. Zo iemand moet het toch hebben van alle poespas om zijn act heen. Mijn mening, een dj in de tenten mag best. Maar op mainstage op Pinkpop, sorry dan zie ik liever een band met instrumenten ipv een USB-stick met confetti. Maar door, Bring Me The Horizon kwam al lekker stevig uit de startblokken. Duidelijk dat het hardere werk goed ontvangen wordt op Pinkpop, That's The Spirit!! Moest wel even de knop omzetten, want totaal spiegelbeeld om vroegtijdig bij Bring Me The Horizon weg te lopen voor een goed plekje bij Lionel Richie wat een totaal ander feest is. In zijn vlucht naar Nederland, maakte hij een opmerking dat het regende en hij verwachte dat er niemand zou komen. De piloot zei tegen hem: "you wanna bet!" Die heeft dus mooi gelijk gekregen en hoe? Van iemand verkleed als Lionel tot iemand met een opblaas telefoon, van voor tot achter werd meegedaan. Daarbij ook nog eens een fijne entertainer. Een uur lang de grootste hits uit zijn solo en Commodores carrière. Verwachting overtroffen, het stond als een Brick house. Dan eindelijk wachten op Sir Macca... Paul McCartney trok waarschijnlijk minder publiek vooraan dan Rammstein. Waardoor ik na Lionel nog mijn laatste 2 bonnen kon opmaken aan een groot bier, handig tijdens het wachten. Maar zelfs ook nog de mogelijkheid om het voorste vak in te gaan. De finale van Pinkpop begon voor mij al goed. Het was FANTASTISCH!! Er stond zomaar een levende legende op het podium nog geen enkele meters van mij vandaan, één van de belangrijkste Beatles. Laat ik zo zeggen, het was een top2000 a go go feest. Het was een Macca greatest hits avond, van subtiel met ukelele tot knallen bij Live and Let Die. Ik heb genoten, het was al tijd voor de encore voordat ik het wist. Om gevlogen, net zoals het weekend. Maar geen All You Need is Love live, het nummer kwam gewoon van tape.

Mijn top 5:
1 ) Paul McCartney / 2 ) Rammstein / 3 ) Lionel Richie / 4 ) Doe Maar / 5 ) Harts / op de voet gevolgd door Gary Clark Jr en Vintage Trouble

Tot volgend jaar, met Pinksteren!! Gaan we weer een jaar naar toe leven ;)
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.613
En toch was het stuk van Dennis nog langer, maar dan wel over 3 dagen gezien haha. Leuk stuk weer Dennis!'
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Als er mensen nog een keer willen nagenieten, hier toch wel een behoorlijk goede (amateur) registratie van Rammstein.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/jRhuOfeixrU" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid255215"></iframe>

Je zal die kerel maar de hele tijd voor je hebben staan. ?

Krijg wel enorm veel zin in Werchter hierdoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken