Pinkpop 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Paul blijkt toch niet zo huge als sommigen dachten. Nog steeds geen teken dat zijn dag op Pinkpop (én Werchter) snel gaat uitverkopen.

Denk dat de Stones echt exclusiever waren en zoals Dennis het al aangeeft zijn de Ziggoshows en Werchter ook nog wel bepalend.



Even offtopic...nog ideeen over de bandmelding die de Foo's gaan doen vanavond? (stond vermeldt in Werchter forum

 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
De bedoeling van een festival is hopelijk dat het uitverkoopt, hoor.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
De bedoeling van een festival is hopelijk dat het uitverkoopt, hoor.

Nee joh......er moet echte muziek staan enzo. Je moet Quinoasalades kunnen bestellen en rechtsdraaiende Himalayayakyoghurt kunnen oplepelen met hipsterverantwoorde vorkjes....en je moet vlotten kunnen bouwen...das echt top prio.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
De bedoeling van een festival is hopelijk dat het uitverkoopt, hoor.

Dat wel, maar als alle tickets niet binnen 1 uur zijn uitverkocht is het voor de organisatie echt geen ramp.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
eloelo wrote:
De bedoeling van een festival is hopelijk dat het uitverkoopt, hoor.


Dat wel, maar als alle tickets niet binnen 1 uur zijn uitverkocht is het voor de organisatie echt geen ramp.

Het is idd voor de festival organisatie zelf beter als het uitverkoopt.
Als je naar de recente geschiedenis van Pinkpop bezoekers kijkt en je rekent 2003, 2004 en 2005 niet mee, dan zijn rondom 60 duizend bezoekers per dag voor Pinkpop normale cijfers.
Deze editie voldoet dus nu al aan 'normale' verkoopcijfers.
Er worden vast nog wel wat kaarten verkocht voordat het juni is hoor, nog 100 dagen.
Ik ga er nog altijd van uit dat de cijfertjes nog wel wat omhoog gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Zondag-kaartjes gaan op Ticketswap al voor €80,-… Tientje minder en ik ben aanwezig hoor.
@Dennisvdbr Op welke dag verwacht je Biffy Clyro mocht hij komen?
Als Biffy Clyro komt is dat op zondag.... als ze komen...
Worden laatste dagen veel op hoge posities aangekondigd op festivals, zowel headline als sub spots. Ik zie Pinkpop wel wegkomen met een 3FM-stage headliner aankondiging.
Maar dat is mijn gedachte...
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Thomas wrote:
Zondag-kaartjes gaan op Ticketswap al voor €80,-… Tientje minder en ik ben aanwezig hoor.
http://forum.festileaks.com/members/dennisvdbr/@Dennisvdbr Op welke dag verwacht je Biffy Clyro mocht hij komen?


Als Biffy Clyro komt is dat op zondag…. als ze komen…
Worden laatste dagen veel op hoge posities aangekondigd op festivals, zowel headline als sub spots. Ik zie Pinkpop wel wegkomen met een 3FM-stage headliner aankondiging.
Maar dat is mijn gedachte…

Ik hoop op nog op Biffy Clyro of Tenacious D :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Pinkpop maakt nu zelf ook maar melding geloof ik...
*WEEKENDKAARTEN PINKPOP 2016 WEER BESCHIKBAAR*

Er zijn voor Pinkpop 2016 weer weekendkaarten beschikbaar via Ticketmaster Nederland. Uiteraard zijn daar ook nog dagkaarten te koop.

Helaas zijn door fouten van enkele fysieke voorverkoopadressen te veel en fout geprinte weekendkaarten blijven liggen. Deze aantallen zijn nu bekend. Wees er snel bij want het gaat slechts om een beperkt aantal!

Kijk voor meer informatie:
http://www.pinkpop.nl/2016/nl/festival-informatie/tickets/
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Helaas zijn door fouten van enkele fysieke voorverkoopadressen te veel en fout geprinte weekendkaarten blijven liggen. Deze aantallen zijn nu bekend. Wees er snel bij want het gaat slechts om een beperkt aantal!

Blablablabla......het gaat echt niet zo hard met die kaarten. Dit ziet er echt desperate uit. Die melding had Pinkpop al veel eerder moeten geven maar ik denk dat de laatste kaarten gewoon niet verkopen.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Toch vind ik het wel erg dat Pinkpop er zo lang over gedaan heeft om een officieel bericht te plaatsen dat de kaarten (toch) niet uitverkocht zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Hier is nog een leuk interview met Jan Smeets over de line-up van dit jaar o.a.
Ach, best een leuk interview. Paar dingetjes over McCartney, Richie, geen AC/DC, budget en Pearl Jam staat op het lijstje van volgend jaar??...
Van Liempt Live
Oude rockers mateloos populair op Pinkpop

Twee jaar geleden stonden The Rolling Stones op zijn Pinkpop en dit jaar sluit Sir Paul McCartney het festival in Landgraaf af. Pinkpop-directeur Jan Smeets kiest de laatste jaren voor de eminence grises van de popmuziek. Hij legt vanavond uit waarom. Kan die strategie muziekproducer Eric van Tijn bekoren?

Do 18 feb. 2016 • 16 min • RTLZ
http://www.rtlxl.nl/#!/van-liempt-live-345351/5710a307-3c2a-4bd0-9a65-42677556e2ff
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
"Phil Collins" hahahahaha

Dave goes EDM.

En ja die zie ik echt op het lijstje van 2017 verschijnen
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Toch vind ik het wel erg dat Pinkpop er zo lang over gedaan heeft om een officieel bericht te plaatsen dat de kaarten (toch) niet uitverkocht zijn.

Triest zelfs. Een beledigd klein jongetje dat een snoepje is afgepakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Ik zag dat Cypress Hill (25th Anniversary World Tour) nog een dag over heeft 12 juni.
Wat denken jullie, Pinkpop een optie?
Brand-stage lijkt me zeer geschikt voor Cypress Hill die dag.
Of is dit misschien wel de ontbrekende naam voor 3FM-stage zondag...
http://cypresshill.com/shows/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Nog een andere insteek...
Ik dacht aan BIffy Clyro voor 3FM-stage zondag.
Maar, wat ook een optie kan zijn, naast Cypress Hill is Bullet For My Valentine.
Hebben ook 12 juni een gaatje in de planning en ook nog geen NL-data.
Als ik dan kijk naar 3FM-stage zondag, past BFMV misschien ook wel in dat dagje naast All Time Low en Bring Me The Horizon misschien?

Wat denken jullie, 1 van deze opties, ziet er wat in voor 3FM-stage zondag?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nog een andere insteek…
Ik dacht aan BIffy Clyro voor 3FM-stage zondag.
Maar, wat ook een optie kan zijn, naast Cypress Hill is Bullet For My Valentine.
Hebben ook 12 juni een gaatje in de planning en ook nog geen NL-data.
Als ik dan kijk naar 3FM-stage zondag, past BFMV misschien ook wel in dat dagje naast All Time Low en Bring Me The Horizon misschien?

Wat denken jullie, 1 van deze opties, ziet er wat in voor 3FM-stage zondag?

Ik denk dat deze bands wat grotere namen zijn die men al een tijd geleden benaderd had bij interesse.
Al een eeuwigheid bekend dat die gaan toeren immers. Echter; met de 'nieuwe' ontwikkelingen in de VVK kan het zijn dat men het geheel nog een kleine boost wil geven.
Onmogelijk is het niet dus. Cypress Hill zou wel grappig zijn. Nooit een fan geweest maar wel respect gehad voor hun werk en sound.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Als Pinkpop de verkoop nog een boost wil geven dan moeten ze toch nog wat aparts en redelijk exclusief neer gaan zetten. 1000 en 1 uit een dozijn bandjes hebben we nu wel gezien. Cypress Hill is erg cool maar dat gaat de verkoop geen boost geven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken