Pinkpop 2016

Dat komt ook omdat er op de pinkpop site staat dat de weekend kaarten zijn uitverkocht.

Ik snap overigens niet dat je naar pinkpop gaat als je ook naar werchter kan... Wat hebben die weer een fantastische line up.

De enige reden die ik kan bedenken is dat je tijdens het weekend van werchter niet kan.

@roluf Ja dat probleem heb ik dus, ik heb tijdens Werchter toetsweek (kan niet wachten tot ik van deze school af ben, altijd toetsweken tijdens leuke festivals). Tevens ga ik ook niet naar Pinkpop omdat de line-up me weinig doet.

Weekendkaarten zijn gewoon weer beschikbaar sinds gisteren. Blijkbaar zijn er niet veel mensen die er van weten, want je kan ze nu gewoon nog bestellen.

Zijn dit dan de teruggevallen kaarten en eventuele dealtjes van VVV'S en Primeras die teveel kaarten hebben uitgeprint?

@rolf Kijk ik weet dat de line-up van Werchter beter is maar...

Ik vind Pinkpop een relaxed festival. Lekker chillen. Nu een Airbnb erbij. Ik hoef niet perse naar België

Ik check wat het programma is en als ik een x aantal namen leuk vind dan ga ik. Mijn criteria zijn niet zo hoog

Weekendkaarten zijn gewoon weer beschikbaar sinds gisteren. Blijkbaar zijn er niet veel mensen die er van weten, want je kan ze nu gewoon nog bestellen.
Zijn dit dan de teruggevallen kaarten en eventuele dealtjes van VVV’S en Primeras die teveel kaarten hebben uitgeprint?
Dat zijn de teruggevallen kaarten. Niet gelukte betalingen en 'geconfisqueerde' tickets (bijvoorbeeld van grootafnemers).
De tickets van vvk's staan geregistreerd als 'verkocht bij vvk' en vallen niet terug, deze worden nog altijd via de vvk-sites waar voorradig aangeboden.
Ik neem aan dat het aantal 'verkochte' kaarten nog altijd boven de 40 duizend staat.
Vandaar dat de Pinkpop-site aangeeft 'UITVERKOCHT' http://www.pinkpop.nl/2016/nl/festival-informatie/tickets/

Wel vraag ik me af hoe de balans nu is met de dagtickets, ben benieuwd wat we eerder doorkrijgen, nieuwe namen of balans vvk??

Dennis, er is geen mogelijkheid dat de site uberhaupt mag zeggen dat het "uitverkocht" is. Er zijn sowieso meer dan die 1000 uitloop kaarten zoals jij ze noemt. Als je als festival je bezoekers verteld dat het uitverkocht is, moet het helemaal uitverkocht zijn. Zo niet, zou het netjes zijn te refereren aan de verkooppunten waar je nog gewoon kaarten kunt kopen. Ik verwacht dat je over 1 maand ook nog altijd kaarten kunt bestellen namelijk.

Dennis, er is geen mogelijkheid dat de site uberhaupt mag zeggen dat het “uitverkocht” is. Er zijn sowieso meer dan die 1000 uitloop kaarten zoals jij ze noemt. Als je als festival je bezoekers verteld dat het uitverkocht is, moet het helemaal uitverkocht zijn. Zo niet, zou het netjes zijn te refereren aan de verkooppunten waar je nog gewoon kaarten kunt kopen. Ik verwacht dat je over 1 maand ook nog altijd kaarten kunt bestellen namelijk.
Ze baseren uitverkocht op 40 duizend kaarten, dat is wat ik aangeef.
Of het netjes of verstandig is, dat is punt 2.
Of ik het er mee eens ben, nee...
Zeg dan gewoon dat er 41 duizend weekend kaarten verkocht worden en 26 duizend dagkaarten, maar dat doen Pinkpop/Mojo/Ticketmaster niet.
Ik zelf vind de stempel 'uitverkocht' ook te snel als conclusie getrokken, met de nasleep van kaartjes over bij vvk's en zelfs de teruggevallen tickets maakt het alleen maar vreemder.

Mijn persoonlijke mening is en blijft dat Pinkpop niet eens hoeft uit te verkopen.
Als er tussen 50 a 60 duizend mensen lopen is het al gezellig druk genoeg.
Als ze volgend jaar geen uitschieter als headliner hebben, dan zal dat weer een fatsoenlijke voorverkoop worden.
Dat kunnen we inmiddels wel concluderen.

Waar het in ieder geval op neer komt is dat eigenlijk iedereen die kaarten wilde kaarten heeft. Nu krijg je echt alleen de personen die kort van te voren beslissen om een dagje pinkpop te doen. Of een weekend.

De prijzen voor de kaartjes op Marktplaats gaan nog wel zakken en de opkopers die mogen hopen dat ze quitte gaan spelen.

Een weekje niet gekeken naar dit forum en jullie zijn nog steeds over die kaarten bezig. :-P

Waar het in ieder geval op neer komt is dat eigenlijk iedereen die kaarten wilde kaarten heeft. Nu krijg je echt alleen de personen die kort van te voren beslissen om een dagje pinkpop te doen. Of een weekend.

De prijzen voor de kaartjes op Marktplaats gaan nog wel zakken en de opkopers die mogen hopen dat ze quitte gaan spelen.

Ja. Dat is wel een dikke middelvinger naar de deze doorverkopers. Volgens mij hadden ze afgelopen jaar ook al wat tegenvallers bij Pinkpop dacht ik.
Maar goed, dat probleem zal niet echt opgelost zijn als ze nog kaarten kunnen kopen en het bijvoorbeeld niet 'op naam' is.
Ze kunnen natuurlijk altijd een e-ticket voor een bodemprijs van 40 a 50 euro aanbieden, en als ze die minimaal 4 a 5 keer doorverkopen hebben ze ook mimimaal quitte gespeeld.
Weet niet of ze volgend jaar dat zelfde risico gaan nemen, want nu gaat natuurlijk niemand boven de reguliere prijs een e-ticket overnemen van een 'onbetrouwbaar' digitaal persoon.
Iemand die dat nu nog wel doet, komt de camping en/of terrein niet op en verdient eigenlijk nog een schop na ook...
Je moet eens weten hoeveel mensen dat voorgaande jaren waren, ik heb vernomen heel veel. Gewoon te sneu voor woorden eigenlijk...

trouwens jan zei iets van de ingang veranderen wat bedoeld hij hiermee want zover ik weet heb je niet veel keus daar.

trouwens jan zei iets van de ingang veranderen wat bedoeld hij hiermee want zover ik weet heb je niet veel keus daar.

Op de persconferentie ging het in het vragenmoment er over, heb het even teruggezocht in het verslag van Festileaks.
Jan gaat kijken of ze de ingang voor weekendkaarten kunnen verbeteren. "Maar we zijn wel Nederlanders he, we zijn ongeduldig," merkt Jan op.
Het was een vraag van een mevrouw (zover ik mij herinner) over het buitenstaan in de hitte, waar de rijen bij weekendtickets ingang veel langzamer vordert en instroomt dan de dagtickets ingang.
In principe had deze dame wel een punt hoor. Maar, en dat haalde Jan ook aan, dat is een security verbeterpunt, dus zal daar in de besprekingen ter sprake moeten komen.
Feit is, er waren veel meer ingangen die niet gebruikt werden, het zal een bezetting en beschikbaarheid factor van security zijn denk ik.
Zelf hadden wij er vorig jaar ook mee te maken, mijn vrouw was allang binnen met haar dagkaart en ik heb er zeker 15 tot 20 minuten langer over gedaan terwijl achter mij de rijen alleen maar langer werden.
De security zal er ook niet blij mee zijn dat er een grote mensenmassa 'in the open' voor de poorten staat.

Je moet het 'veranderen van de ingang' dus meer zien in bezettingen van de doorgangen dan over letterlijk aanpassen van de ingang.

Vanmorgen in de auto usb stickje van de shuffle functie afgezet en eens lekker laten draaien op 'The Definitive Collection' van Lionel Richie / Commodores...
Hatseflats, daar wordt je toch vrolijk van op de vroege ochtend.
Betrap me er op hoeveel nummers ik eigenlijk kan mee brullen (zelfs met keelpijn ha ha)
Laatste tijd een paar dingetjes van Richie afgespeeld en moet toch echt concluderen dat dat een groot Pop, R&B en Motown feest kan worden.
Ik denk of je nu dichtbij staat juichen of op een afstandje staat te pilsen, er genoeg herkenbaars en swingende feestnummers langskomen waar je mondhoeken plots toch ophoog gaan staan.
Jan speelde de bal naar Leon Ramakers op de persconferentie, nou dat heeft Mr Ramakers misschien hetzelfde gaan denken als ik.
Lionel Richie 12 juni Pinkpop
:mrgreen:

Nog 100 tot pinkpop 2016
Mooi moment om weer een nieuwe naam te droppen
Is jake bugg ook mogelijk?! Met een nieuw album op zak is het een mooie toevoeging denk ik op 3fm stage

Nog 100 tot pinkpop 2016
Mooi moment om weer een nieuwe naam te droppen
Is jake bugg ook mogelijk?! Met een nieuw album op zak is het een mooie toevoeging denk ik op 3fm stage
Ik heb een voorgevoel dat Biffy Clyro de eerstvolgende naam is.
(Maar dat is alleen een voorgevoel met veel wishful thinking...)

Realistisch gezien (uitgaande van vorige jaren oa) eerst nog een paar kleine Nederlandse namen komende weken. En pas na een maand of wat de rest.
Verbaasd me niet als het pas eind april of begin mei compleet gemaakt zal worden en het tijdschema pas halverwege mei gaat volgen.
Maar, kunnen dit jaar weer afwijken met dat soort aankondigingen hè...

Ola, ik volg dit forum al een tijdje en ook ik ga dit jaar het hele weekend naar Pinkpop. Voor de derde keer alweer?.

Ik ben afgelopen zondag in de Tolhuistuin geweest bij Lissie, super gaaf optreden. Zou zei een mogelijkheid zijn? Ze is tijdens Pinkpop in de buurt(UK)

Paul blijkt toch niet zo huge als sommigen dachten. Nog steeds geen teken dat zijn dag op Pinkpop (én Werchter) snel gaat uitverkopen.

Paul blijkt toch niet zo huge als sommigen dachten. Nog steeds geen teken dat zijn dag op Pinkpop (én Werchter) snel gaat uitverkopen.
Hoeft toch ook niet uit te verkopen?
Had wel gedacht dat het sneller zou gaan.
Blijkbaar waren de meeste wel voldaan met de ZiggoDome shows van vorig jaar.
Dat Werchter al in verkoop was na aankondiging en Pinkpop later in verkoop ging is misschien wel een rem op de verkoop van de dagkaarten.
Maar, de dag is goed gevuld, met Paul en Lionel oa dat die verkoop met nog wat kleine naampjes erbij en misschien nog een verrassing wel nog aantrekt.
Er waren nog ca 2000 dagkaarten over voor zondag, dan kan je toch stellen dat er 63 duizend bezoekers op Pinkpop zijn die dag, ik denk dat ze niet hoeven klagen.

Users who are viewing this thread