Pinkpop 2016

Nou, zal ik ook maar even:

Vrijdag
Must see: RHCP, Gary Clark Jr.
Omdat we er toch zijn: The Struts, Bastille, Major Lazer, James Bay (zijn niet-hitjes zijn leuker dan hitjes, zag hem vorig jaar op Lowlands!)
Ontwijken! Common Linnets, Years and Years!
Gemiste kans door clash (voor zover bekend): De Staat

Zaterdag
Must see: RAMMSTEIN, Doe Maar, Puscifer, Ghost, Halestorm
Omdat we er toch zijn: James Morisson, Parquet Courts
Ontwijken! Lianna La Haves (WAAROM OP MAINSTAGE?! PLZ!), Robin Schulz (Die ene EDM boeking die teveel was imo), Walk Off The Earth (De onbegrijpelijke boeking van het jaar award gaat naar...),
Gemiste kans door Clash (voor zover bekend): NOISIA :(

Zondag
Must see: Paul Mccartney, Bring Me The Horizon, All Time Low
Omdat we er toch zijn: Lional Richie, Kygo (5 uur in de middag, zon, biertje, best fijne muziek), Balthazar, Slaves, John Newman
Ontwijken! Tom Odell (Wat heeft hij gedaan de laatste jaren?),
Gemiste kans door Clash (voor zover bekend): Graveyard

Vind ik ook een hele nare clash.. Ik weet dat de groep waar ik mee ga sowieso Major Lazer boven De Staat gaat verkiezen. Wil ML zelf ook wel eens zien, en De Staat al meerdere malen gezien maar toch spijtig..

Ook de clash Ghost/Nothing But Thieves is kut trouwens. Ben het wel eens met het feit dat Lianne La Havas op mainstage misplaatst is, laat d'r dan op 3FM staan.. Maargoed met een biertje is dat prima te doen. Robin Schulz vind ik trouwens niet eens zo verkeerd, gewoon chille muziek, maar aangezien ik een goede plek voor Rammstein wil bemachtigen zal ik er toch niks van zien.

Stoffer wrote:

Hier kom ik dus door jou nu net achter, en ik ben even heel boos dat ik nu De Staat niet kan zien

Baas, misschien moet je anders even naar de Wikipedia van Pinkpop 2016, hier staat de volgorde en de podium indeling vrij aannemelijk op.
Er moeten nog wel de ontbrekende namen tussen hé, maar dat is nog niet geheel duidelijk hoe dat gaat inschuiven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2016

Ben ik blij dat ik Major Lazer niet hoef te zien, ga ik lekker jouw plekje voor De Staat innemen :mrgreen:

Ben eigenlijk wel positief verrast door The Struts, welk ik zit te luisteren.. Lekker vrolijke muziek met een sausje queen/Freddie eroverheen. Was een leuke opener op mainstage geweest zo op de zaterdag of zondag.. Lekker met de eerste biertjes van de dag op de grote weide de dag in "swingen".. Nu staan ze op vrijdag in t puptentje weggeduwd..

Zoals al enkele andere namen zijn aangehaald, snap ik dit jaar vrij weinig van de plaatsing van enkele acts..
De staat had makkelijk op 3fm kunnen staan, lianne la hamas had ik op camping D gezet om de tentharingen te controleren, samen met de common linnets..
Noisia kan makkelijk de Brand tent plat spelen..
Walk off the Earth had ik op stage 4 gezet..

En zo zijn er nog wat namen die beter op een ander podium kunnen staan of een dagje vrij kunnen nemen ;)

Baas wrote:
Stoffer wrote:

Hier kom ik dus door jou nu net achter, en ik ben even heel boos dat ik nu De Staat niet kan zien

Baas, misschien moet je anders even naar de Wikipedia van Pinkpop 2016, hier staat de volgorde en de podium indeling vrij aannemelijk op.
Er moeten nog wel de ontbrekende namen tussen hé, maar dat is nog niet geheel duidelijk hoe dat gaat inschuiven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2016

Ben ik blij dat ik Major Lazer niet hoef te zien, ga ik lekker jouw plekje voor De Staat innemen
mrgreen.png

Ik hoef ook niet te kiezen tussen Major Lazer en De Staat, dan zou de keuze namelijk makkelijk zijn; De Staat! Maar ik heb De Staat al is gezien, en ik MOET ook vooraan staan bij RHCP dus ja....

En zo zijn er nog wat namen die beter op een ander podium kunnen staan of een dagje vrij kunnen nemen ?

Ja zijn echt erg rare dingen bij...De Staat/CL plaatsing , Walk off the stage had ik liever gezien...had dan Memphis Maniacs gedaan...doen ook covers/mashups maar bouwen echt wel een feestje.

De Staat en ML clash vind ik inderdaad ook naatje...nu zie ik de Staat wel op Dauwpop dus ik ga ze sowieso zien maar ik blijf hopen/bidden.

Kunnen we niet een verzoekschrift indienen met handtekeningen Dat ze De Staat en CL omruilen?

De Staat lijkt me juist enorm vet rond een uur of half 10 in de tent.. Die plaatsing vind ik prima, zeker met lichtshow etc, gaat dat een vette rockshow worden. Common Linnets kun je beter gewoon weglaten. Lianne La Havas is zonder gekheid wel echt een goeie naam, maar dan gewoon als afsluiter in de tent of rond een uur of 5 op 3FM.. The Struts vind ik trouwens niet heel verkeerd klinken maar Stage 4 lijkt me prima.

Nog een struts ontdekker lekker is dat man! Volgens een vriend van mij die met de staat had gesproken wouden ze zelf graag in de tent spelen!!!

Nog een struts ontdekker lekker is dat man! Volgens een vriend van mij die met de staat had gesproken wouden ze zelf graag in de tent spelen!!!

Ik ben een erg grote Queen/FM fan en dus zou dat wat voor mij moeten zijn?

@bcmrmabye ik vind het niet te vergelijken met Queen fm maar oordeel zelf

Fornax noemde dat een queen/fm sausje..maar ik zal het eens gaan luisteren

Vrijdag;
Must see: Gary Clark Jr.
Omdat we er toch zijn: RHCP, The Struts, One Ok Rock
Ontwijken: Bastille, Common Linnets

Zaterdag;
Must see: Rammstein, Skillet, Ghost
Omdat we er toch zijn: Halestorm, Nothing But Thieves
Ontwijken: James Morisson

Zondag:
Must see: Graveyard, All Time Low
Omdat we er toch zijn: McCartney, BMTH, Slaves
Ontwijken: John Newman, Douwe Bob, Tom Odell

Ik vond er toch wel overduidelijk een Queengehalte inzitten. Maar, luister en oordeel zelf :)

De vergelijking met Queen is zeker te maken, en hij klinkt en lijkt best wel een beetje als/op Freddie. Z'n vocale kwaliteiten zijn een stuk minder, maar naar mijn mening zijn er ook maar heel weinig artiesten die qua vocale kwaliteiten ook maar in de buurt komen van Mercury. Hier spreekt dan ook een reusachtige Queen fan, voor mij gaat er niks boven hun.

eloelo wrote:
Ik raad iedereen aan om juist wel naar St. Paul & The Broken Bones te gaan kijken

Inderdaad!
3x keer gezien; 2 keer fantastisch, 1 keer fenomenaal.

Waar waren ze fenomenaal dan?;) Maar zonder grappen, zij zijn wel echt heel erg goed. En ook ik raad iedereen aan om te gaan kijken

Vrijdag;
Must see: RHCP
Omdat we er toch zijn: One OK Rock, De Staat
Ontwijken: Major Lazer, Years & Years, The Common Linnets

Zaterdag;
Must see: Doe Maar, Ghost, Nothing But Thieves,
Omdat we er toch zijn: Rammstein, Lianne La Havas, Walk Off the Earth, Halestorm, Parquet Courts
Ontwijken: Robin Schulz, Matt Simons

Zondag:
Must see: Paul McCartney, Lionel Richie, BMTH, All Time Low, Slaves
Omdat we er toch zijn: Vintage Trouble (als er geen clash is), Skunk Anansie, St Paul & the Broken Bones
Ontwijken: Kygo

De vergelijking met Queen is zeker te maken, en hij klinkt en lijkt best wel een beetje als/op Freddie. Z’n vocale kwaliteiten zijn een stuk minder, maar naar mijn mening zijn er ook maar heel weinig artiesten die qua vocale kwaliteiten ook maar in de buurt komen van Mercury. Hier spreekt dan ook een reusachtige Queen fan, voor mij gaat er niks boven hun.

Ik ook. In begon jaren 80 greatest hits geluisterd en verkocht. Toen via AKOM naar de oudere albums. Wat een stem en wat een band.

Users who are viewing this thread