Dat verwacht ik wel voor volgende editie...Dus k pleit voor early bird.
Voor het verdwijnen van de full-color kaarten hadden de vvk's een afscheurboekje met de kaarten, dat ging toch ook goed.
Laat nu juist 2014 ook het jaar zijn van de afschaf van de full-color kaarten en de Stones-vvk...
De vvk's zullen net zo'n "paniek" gehad hebben (en geen vertrouwen in systeem-ticketmaster) als de klanten in de rij, door als een malle te printen met zo veel mensen voor de deur en de ervaring van voorgaande 2 jaar.
Dat is nu dus totaal verkeerd gegaan.
Met het dwingen van mensen naar de digitale verkoop moet er toch wel IETS drastisch gaan veranderen.
Al dan niet aan het systeem van Ticketmaster.
Een verandering aan 'het sysyeem' van Pinkpop vvk door (net als zo goed als alle andere festivals) over te gaan op vroege verkoopstart is een goed uitgangspunt.
Early Bird is iets wat ik ook vaak genoemd heb, maar het vvk systeem zoals bijvoorbeeld Rock Werchter doet, vroeg starten en druppelsgewijs namen geven is niet verkeerd.
Ik denk dat wel geconcludeerd kan worden dat men niet massaal op de Pinkpop vvk gaat storten als er nog geen naam bekend is.
Ook de headliners triggeren niet massa's mensen t.o.v. een stadion of zaalshow blijkt maar weer, ook Muse was daar een heel goed voorbeeld van.
Het starten met vvk van weekend kaarten voor 1 naam bekend is is denk een goed begin.
Om dan vervolgens de headliners en een paar namen te brengen is niet ongewoon en zal niet massaal opgepakt worden.
Misschien dan na de persconferentie waar nagenoeg het hele affiche bekend gemaakt word de vvk van ook de dagkaarten te starten is een logisch vervolg.
Ach, we zullen zien wat ze zich allemaal bedenken over de vvk van volgende editie.
Naar mijn idee worden er niet eens meer dan 5 duizend weekend kaarten verkocht als er nog niets tot maar weinig bekend is...