Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Dus k pleit voor early bird.
Dat verwacht ik wel voor volgende editie...

Voor het verdwijnen van de full-color kaarten hadden de vvk's een afscheurboekje met de kaarten, dat ging toch ook goed.
Laat nu juist 2014 ook het jaar zijn van de afschaf van de full-color kaarten en de Stones-vvk...
De vvk's zullen net zo'n "paniek" gehad hebben (en geen vertrouwen in systeem-ticketmaster) als de klanten in de rij, door als een malle te printen met zo veel mensen voor de deur en de ervaring van voorgaande 2 jaar.
Dat is nu dus totaal verkeerd gegaan.
Met het dwingen van mensen naar de digitale verkoop moet er toch wel IETS drastisch gaan veranderen.
Al dan niet aan het systeem van Ticketmaster.
Een verandering aan 'het sysyeem' van Pinkpop vvk door (net als zo goed als alle andere festivals) over te gaan op vroege verkoopstart is een goed uitgangspunt.
Early Bird is iets wat ik ook vaak genoemd heb, maar het vvk systeem zoals bijvoorbeeld Rock Werchter doet, vroeg starten en druppelsgewijs namen geven is niet verkeerd.
Ik denk dat wel geconcludeerd kan worden dat men niet massaal op de Pinkpop vvk gaat storten als er nog geen naam bekend is.
Ook de headliners triggeren niet massa's mensen t.o.v. een stadion of zaalshow blijkt maar weer, ook Muse was daar een heel goed voorbeeld van.
Het starten met vvk van weekend kaarten voor 1 naam bekend is is denk een goed begin.
Om dan vervolgens de headliners en een paar namen te brengen is niet ongewoon en zal niet massaal opgepakt worden.
Misschien dan na de persconferentie waar nagenoeg het hele affiche bekend gemaakt word de vvk van ook de dagkaarten te starten is een logisch vervolg.

Ach, we zullen zien wat ze zich allemaal bedenken over de vvk van volgende editie.
Naar mijn idee worden er niet eens meer dan 5 duizend weekend kaarten verkocht als er nog niets tot maar weinig bekend is...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
Dat verwacht ik wel voor volgende editie…

Voor het verdwijnen van de full-color kaarten hadden de vvk’s een afscheurboekje met de kaarten, dat ging toch ook goed.
Laat nu juist 2014 ook het jaar zijn van de afschaf van de full-color kaarten en de Stones-vvk…
De vvk’s zullen net zo’n “paniek” gehad hebben (en geen vertrouwen in systeem-ticketmaster) als de klanten in de rij, door als een malle te printen met zo veel mensen voor de deur en de ervaring van voorgaande 2 jaar.
Dat is nu dus totaal verkeerd gegaan.
Met het dwingen van mensen naar de digitale verkoop moet er toch wel IETS drastisch gaan veranderen.
Al dan niet aan het systeem van Ticketmaster.
Een verandering aan ‘het sysyeem’ van Pinkpop vvk door (net als zo goed als alle andere festivals) over te gaan op vroege verkoopstart is een goed uitgangspunt.
Early Bird is iets wat ik ook vaak genoemd heb, maar het vvk systeem zoals bijvoorbeeld Rock Werchter doet, vroeg starten en druppelsgewijs namen geven is niet verkeerd.
Ik denk dat wel geconcludeerd kan worden dat men niet massaal op de Pinkpop vvk gaat storten als er nog geen naam bekend is.
Ook de headliners triggeren niet massa’s mensen t.o.v. een stadion of zaalshow blijkt maar weer, ook Muse was daar een heel goed voorbeeld van.
Het starten met vvk van weekend kaarten voor 1 naam bekend is is denk een goed begin.
Om dan vervolgens de headliners en een paar namen te brengen is niet ongewoon en zal niet massaal opgepakt worden.
Misschien dan na de persconferentie waar nagenoeg het hele affiche bekend gemaakt word de vvk van ook de dagkaarten te starten is een logisch vervolg.

Ach, we zullen zien wat ze zich allemaal bedenken over de vvk van volgende editie.
Naar mijn idee worden er niet eens meer dan 5 duizend weekend kaarten verkocht als er nog niets tot maar weinig bekend is…



Ik zelf ben gewoon geen fan van online verkoop. Met de software en bots die nu beschikbaar zijn zijn er gewoon heel veel inkopers die hun slag slaan.
Nu dit jaar gaan ze op hun bek maar met een Coldplay - Snow Patrol - U2 lijstje gaat dat dus wel heel erg snel. Goed er zijn dan foutjes met barcodes, dat gebeurt overal, printerproblemen, dat gebeurt ook overal. Online heb je ook zulke problemen.

Mensen die graag naar Pinkpop willen (zoals ikzelf) gaan wel in de rij staan. Gezellig koffie leuten en kleppen met andere mensen. Ik vind dat echt een leuk iets....voorpret.

Maar als je inderdaad alleen online wil gaan verkopen dan zou ik een Werchter systreem toejuichen. Starten vvk dan geleidelijk 1/3 van de line-up bekend maken en dan persconferentie.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Smeets denkt nu aan afschaffing van de fysieke verkoop, al vindt hij dat ook jammer. “De charme van rijen mensen gaat dan verloren. Ik vond het ook een sympathiek idee dat mensen bij de aanschaf van een kaart misschien nog een cd in de platenzaken zouden kopen.“
Ja hoor. Dat verklaart ook echt waarom ze vooral bij Prima kaarten verkopen. Vindt Jan het ook een sympathiek idee dat mensen bij aanschaf van een kaart misschien nog een pakje sigaretten of een Playboy kopen?

En ik snap ook niet waarom hij niet gewoon minder voorverkoopadressen oppert. Laat alleen nog maar winkels verkopen die niet meer printen dan ze verkopen. Probleem opgelost.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
DennisvdBr wrote:
Smeets denkt nu aan afschaffing van de fysieke verkoop, al vindt hij dat ook jammer. “De charme van rijen mensen gaat dan verloren. Ik vond het ook een sympathiek idee dat mensen bij de aanschaf van een kaart misschien nog een cd in de platenzaken zouden kopen.“

Ja hoor. Dat verklaart ook echt waarom ze vooral bij Prima kaarten verkopen. Vindt Jan het ook een sympathiek idee dat mensen bij aanschaf van een kaart misschien nog een pakje sigaretten of een Playboy kopen?

En ik snap ook niet waarom hij niet gewoon minder voorverkoopadressen oppert. Laat alleen nog maar winkels verkopen die niet meer printen dan ze verkopen. Probleem opgelost.

Het probleem zit erin dat verkoop bij fysieke verkooppunten niet efficiënt is.
Deze verkooppunten zitten net zo zeer vast aan het systeem van Ticketmaster.
Of dus het kaartje uit de printer komt bij het servicepunt of besteld is via de Ticketmaster-site maakt geen verschil.
Het probleem zit bij de kopers (zoals ik) die de angst hebben géén kaartje te hebben voordat de melding 'uitverkocht' komt.
Er bestaat (laten we daar duidelijk over zijn) geen vertrouwen in de site van Ticketmaster en de manier van omgaan met de wachtrijen.
Hierdoor is er meer vertrouwen in het aansluiten in een fysieke rij bij een verkooppunt waar de kaarten letterlijk uit de printer komen.
Volgende punt is dat Ticketmaster dit soort evenementen met deze mate van belangstelling niet aankunnen.
Bij de verkoopstart van concerten, zelfde probleem.
Bij festivals is dat probleem op te vangen, dat moet toch wel duidelijk zijn, met geleidelijke verkoop.
Dat bewijst, zoals ik eerder noemde Rock Werchter of bijvoorbeeld Rock am Ring of Lowlands nu ook.
Voor concerten kan je denk ik dit probleem moeilijk oplossen met massale belangstelling bij evenementen, vaak kan dat met bijvoorbeeld geregistreerde-fan-presale via de artiesten zelf.
Bij festivals als Pinkpop lijkt me duidelijk dat het met een vroege voorverkoopstart opgelost is.
Pinkpop zal niet de massa voorverkoop triggeren als Glastonbury of Wacken waar het bordje al na een half uur uithangt zonder dat er iets bekend is, die zelfde massahysterie is bij Lowlands ook verleden tijd.
Het echt afschaffen van fysieke punten is niet de oplossing, dat is een ander probleem!!
Maar ik denk dat Ticketmaster daarover reële ideeën heeft, dat zal dan wel in het gesprek waarover over de kaartverkoop gepraat gaat worden met Pinkpop.
Pinkpop overweegt volgend jaar alleen nog via internet tickets te verkopen. Daarover wordt gepraat met kaartverkoper Ticketmaster.
Dat bevestigt festivaldirecteur Jan Smeets.
Wat betreft de charme van de fysieke rijen... dat was voor het digitale tijdperk en niet meer te vergelijken met de tegenwoordige tijd.
Dat noemt men geloof ik, Nostalgie ?
 

Zlatan1980

Playlistbediener
17 feb 2016
30
0
Noel gallagher doe sziget aan, dus wellicht ook andere festivals.
Dat zou nog een mooie toevoeging zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Nieuwe tour voor McCartney, maar denk niet veel veranderingen in de setlist. Veel bekende hits, dat wel...
http://www.paulmccartney.com/news-blogs/news/first-dates-of-new-one-on-one-tour-confirmed
The 'One On One' Tour will debut a brand new production, as always utilizing state of the art audio and video technology and to ensure an unforgettable experience from every seat in the house. Employing massive screens, lasers, fireworks and, of course, a staggering selection of the best songs ever written or performed, every Paul McCartney show promises a once in a lifetime evening that transcends and elevates the potential of live music. 
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
maar denk niet veel veranderingen in de setlist.

Ik zou toch rekenen op een gewijzigde setlist, hoor. Hij zal natuurlijk Let It Be en Hey Jude spelen, maar de afgelopen tours had hij toch elke tour een andere focus.

Nou, Paul McCartney verandert zijn setlists doorgaans echt wel na een nieuwe tour. Ik zag hem in 2009 en 2012 in Nederland met verschillende tours en daar zaten echt nog wel heel wat nieuwe nummers tussen. Ik heb even zijn meest recente playlist gekeken en 1/3e van de setlist is ongeveer veranderd. Hij móet natuurlijk Blackbird, Hey Jude, Live and Let Die, etc. spelen. Maar daaromheen probeert hij toch wel elke tour wat te verversen. ;)

Is wel goed nieuws, denk ik trouwens. Zal waarschijnlijk betekenen dat hij minder van zijn laatste (niet zo interessante) album gaat spelen en mogelijk wat interessanter solowerk. Zou ook rekenen op wat nooit-eerder-live-gespeelde Beatles nummers, daarvan introduceert hij er ook elke nieuwe tour een paar. Norwegian Wood misschien nu eindelijk?

En ik zie ook 'lasers' staan, kan me niet herinneren dat hij die eerder echt gebruikte.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
DennisvdBr wrote:
maar denk niet veel veranderingen in de setlist.

Ik zou toch rekenen op een gewijzigde setlist, hoor. Hij zal natuurlijk Let It Be en Hey Jude spelen, maar de afgelopen tours had hij toch elke tour een andere focus.

Nou, Paul McCartney verandert zijn setlists doorgaans echt wel na een nieuwe tour. Ik zag hem in 2009 en 2012 in Nederland met verschillende tours en daar zaten echt nog wel heel wat nieuwe nummers tussen. Ik heb even zijn meest recente playlist gekeken en 1/3e van de setlist is ongeveer veranderd. Hij móet natuurlijk Blackbird, Hey Jude, Live and Let Die, etc. spelen. Maar daaromheen probeert hij toch wel elke tour wat te verversen.
1f609.png


Is wel goed nieuws, denk ik trouwens. Zal waarschijnlijk betekenen dat hij minder van zijn laatste (niet zo interessante) album gaat spelen en mogelijk wat interessanter solowerk. Zou ook rekenen op wat nooit-eerder-live-gespeelde Beatles nummers, daarvan introduceert hij er ook elke nieuwe tour een paar. Norwegian Wood misschien nu eindelijk?

En ik zie ook ‘lasers’ staan, kan me niet herinneren dat hij die eerder echt gebruikte.
Dat bedoel ik ook met niet veel verandering in de setlist, als maar 1/3 veranderd tov vorige tours.
Zal een groot deel van "NEW" geschrapt worden.
Voor Pinkpop en RW (de Festivalshows) zal de setlist wel gelijk blijven tov de concerten, de poespas van de show misschien iets aangepast tov de concerten, maar veelal gelijk.
Weet niet hoe hij omgaat met die lasers??
Ik denk dat het goed is dat Pinkpop tussen 2 Duitse shows in zit.
Eerst Dusseldorf eind mei, daarna München voor Pinkpop en na Pinkpop Berlijn, aan Dusseldorf kunnen we al zien wat we in Europa en op Pinkpop kunnen verwachten.
Het gaat in ieder geval een "Best Off" en veel hits setlist worden, "As with the launch of every new Paul McCartney tour, 'One On One' promises to unveil a dazzling re-designed set, dozens of classics from the most beloved catalog in popular music, spanning Paul's entire career - as a solo artist, member of Wings and of course as a Beatle - and no shortage of surprises. "
Deze nummers blijven denk ik wel in de setlist komende tour:
Golden Slumbers / Carry That Weight / The End
Lady Madonna
And I Love Her
Blackbird
Band on the Run
Eleanor Rigby
Yesterday
Helter Skelter
I've Just Seen a Face
New
Can't Buy Me Love
Another Girl
Nineteen Hundred and Eighty-Five
Hi, Hi, Hi
Temporary Secretary
I Saw Her Standing There
Hey Jude
Let It Be
Back in the U.S.S.R.
Live And Let Die
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
2 nieuwe namen voor het programma van Pinkpop 2016: @LukasGraham en @LuckyFonzIII #PP16


Na de bekendmaking van de eerste 46 acts tijdens de traditionele Pinkpop perspresentatie in Paradiso Amsterdam voegt Pinkpop vandaag 2 nieuwe namen toe aan het programma voor 2016, te weten: LUKAS GRAHAM en LUCKY FONZ III.
Lukas Graham is de laatste weken met zijn hit ‘7 Years’ regelmatig op de Nederlandse radio te horen. De single is alleen in Nederland al bijna tien miljoen keer gestreamd. Graham heeft een duidelijke eigen muzikale stijl; door zijn innemende door hip-hop geïnspireerde teksten en zijn soulvolle zang komen de verhalen die hij vertelt op een indrukwekkende manier tot leven in zijn songs. Samengevat kan zijn rauwe en persoonlijke songwriting worden getypeerd als een mix van soul, funk, hiphop en pop. Graham zelf noemt het ook wel ghetto pop. Op 25 maart brengt de Deense Lukas Graham zijn gelijknamige album uit.
Zoals veel singer-songwriters begon Lucky Fonz III als Bob Dylan-adept. Daar is weinig meer van te horen. Op 5 februari verscheen het nieuwe Nederlandstalige album van Lucky Fonz III. Op ‘In Je Nakie’ presenteert hij zich als een artiest die gemakkelijk smartlappen, hip-hop, folk, drum ’n bass en happy hardcore samen kan voegen tot een logisch geheel. Het resultaat is fris, brutaal, eerlijk, bitterzoet en presenteert een Lucky Fonz III zoals je hem nog nooit eerder hebt gehoord.
Van de geplande 58 acts zijn er momenteel 48 aangekondigd. De ontbrekende namen worden zo snel mogelijk bekend gemaakt.

BRAND BIER STAGE VRIJDAG 10 JUNI LUKAS GRAHAM
STAGE 4 ZATERDAG 11 JUNI LUCKY FONZ III
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Doet Giel nou net alsof Lucas Graham een grote naam is?
Dat zei hij ja....
ik moest ook even goed nadenken.
Als er 'grote' namen te verwachten zijn zijn het de 2 overgebleven namen op 3FM stage 1 op zaterdag en 1 op zondag, het timeslot en de grote van deze acts is nog niet te voorspellen.

Volgens de programma pagina van Pinkpop lijkt het of Lucas Graham in Brand speelt gelijktijdig met Gary Clark op 3FM.
Die Lucky zal in Stage 4 lijkt het gelijktijdig staan met James Morrison.

Nu nog open over vrijdag 1 op Stage 4, zaterdag nog 3 (1 op 3fm, 1 in Brand en 1 op Stage 4) en zondag nog 3 ( 1 op 3fm, 1 in Brand en 1 op Stage 4) en nog elke dag één Garden of Love artiest.
Dat zijn de laatste 10 namen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Uiterst matig maar had niet anders verwacht. Giel wekt inderdaad de indruk dat Lukas Graham een grote naam is maar ook dat verbaast me niets.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Luck Fonz op 4 is prima.. lijkt me best grappig om als tussendoortje te zien. Geen topnaam, maja dat was ook niet te verwachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Wat een crapnamen voor zo’n groot festival.
Je kan voor de opvulling van de Brand tent en Stage 4 ook niet echt flinke namen meer verwachten, hopen mocht / mag...

Nu nog open over vrijdag 1 op Stage 4, zaterdag nog 3 (1 op 3fm, 1 in Brand en 1 op Stage 4) en zondag nog 3 ( 1 op 3fm, 1 in Brand en 1 op Stage 4) en nog elke dag één Garden of Love artiest.
Dat zijn de laatste 10 namen.
Er zijn dus nog 7 namen, waarbij er een paar zijn waarvoor we "naar Download kijken"...
Ik leg nog steeds mijn gok bij 3FM-stage zaterdag Nightwish en 3FM-stage zondag Biffy Clyro, we zullen zien....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken