Pinkpop 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Dat word rennen Dennis. Vind One Ok Rock en Walk Off The Earth beide hele rare boekingen, vooral de hoge plaatsing van Walk Off The Earth (mainstage) vind ik erg overdreven. Zelfde geld voor Jamie Lawson, is er 1 iemand wie deze man vooraf kende? Heb eens naar hem geluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat die werkelijk niks toevoegd tegenover namen als Tom Odell of Matt Simons.

Het verleden heeft ons geleerd dat Pinkpop zich gemakkelijk laat vangen met betrekking tot weinig interessante package deals. Hanson is een bekend voorbeeld.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
eloelo wrote:
Dat word rennen Dennis.

Nee, hoor. Ik ren nooit op Pinkpop, altijd rustig aan lopen.
Als ik ergens bijtijds (lees vooraan) wil zijn, dan vertrek ik ongeveer ca. 5 minuten voor de settijd start.
Als ik iets afkijk, dan ga ik zeker niet rennen om bij het volgende podium te zijn, loop eerst nog langs een (niet te drukke) bar
1f609.png

Vooraan komen als je 5 minuten voor de act begint pas richting het podium loopt? Dat lukt je toch nergens, of je moet het al bij een mainstage opener doen ofzo?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Is het eigenlijk wel eens voorgekomen dat er echt een populariteitsboost was dat er bands van Brand naar bijv 3fm werden doorgeschoven...Bijv nu De Staat? Ik weet zeker dat de tent te klein gaat zijn. Opener 3FM zou wel van toepassing zijn.
 

Boudewijn

Playlistbediener
2 mrt 2015
18
0
DennisvdBr wrote:
eloelo wrote:
Dat word rennen Dennis.


Nee, hoor. Ik ren nooit op Pinkpop, altijd rustig aan lopen.
Als ik ergens bijtijds (lees vooraan) wil zijn, dan vertrek ik ongeveer ca. 5 minuten voor de settijd start.
Als ik iets afkijk, dan ga ik zeker niet rennen om bij het volgende podium te zijn, loop eerst nog langs een (niet te drukke) bar
1f609.png



Vooraan komen als je 5 minuten voor de act begint pas richting het podium loopt? Dat lukt je toch nergens, of je moet het al bij een mainstage opener doen ofzo?

Zeker wel! Rock Werchter 2012, vlak voor Pearl Jam begon wandelde je zo het voorste vak in. En daarna helemaal kapot op Deadmau5.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
eloelo wrote:
DennisvdBr wrote:
eloelo wrote:
Dat word rennen Dennis.


Nee, hoor. Ik ren nooit op Pinkpop, altijd rustig aan lopen.
Als ik ergens bijtijds (lees vooraan) wil zijn, dan vertrek ik ongeveer ca. 5 minuten voor de settijd start.
Als ik iets afkijk, dan ga ik zeker niet rennen om bij het volgende podium te zijn, loop eerst nog langs een (niet te drukke) bar
1f609.png



Vooraan komen als je 5 minuten voor de act begint pas richting het podium loopt? Dat lukt je toch nergens, of je moet het al bij een mainstage opener doen ofzo?


Zeker wel! Rock Werchter 2012, vlak voor Pearl Jam begon wandelde je zo het voorste vak in. En daarna helemaal kapot op Deadmau5.
Vaak zijn er veel mensen die nog liggen en groepjes die een groot stuk bezet houden, of veel mensen die in het gras blijven hangen.
Dan kan je bij 3FM-stage nog wel zo'n 5 minuten vooraf een stuk vooraan komen.
In de Brand tent sluiten veel mensen niet goed aan, vooraan is vaak nog wel wat plek.
Maar ik moet zeggen dat ik in de Brand-tent vaak links achterin ga staan. Ben ik na afloop zo doorgelopen of naar de bar.
Stage 4, helemaal geen probleem.
Mainstage is idd wat lastiger, maar bij de eerste paar Mainstage acts gaat voorste vak in echt geen probleem geven.
Daarbij ben ik soms ook tevreden bij buitenzijde securety ring van mainstage als ik er niet meet tussen wil kruipen.
Maar als het aan de drukke kant is en je kan nog door de poortjes heen, dan kan je heel vaak nog ver richting het midden lopen langs het hek.
Moet wel zeggen dat ik vaak linker zijde loop tussen Mainstage en 3FM-stage, dus eigenlijk altijd in het linker vak voor mainstage. Weet niet of rechts veel drukker is.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Rechts is altijd wel ietsjes drukker, omdat daar ook de Tent is, en het pad richting stage 4
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Het 3 jaarabonnement actie van OOR is terug, met welkomstgeschenk 1 combiticket Pinkpop 2016.
Het is voor niet moeilijk meer om aan weekend kaarten te komen lijkt het.
Ook via VVV webshop nog verkrijgbaar http://webshop.vvvzuidlimburg.nl/WebShop.Category.81f5ea5a-c389-4720-8b9d-53ab290d9b24.htm
Als laatste redmiddel is inschrijven voor de wachtlijst van Ticketmaster nog een optie.
Maar allemaal voor (vrijwel) de reguliere prijs van de weekendkaart.

http://oor.nl/#!/articles/actie_tickets_voor_pinkpop_2016_cadeau_bij_oor_abonnement/action
Bij een driejaarabonnement op OOR (€ 199,95) krijg je één fysiek weekendticket voor Pinkpop 2016 als welkomstgeschenk. Wanneer je een tweejaarabonnement (€ 134,-) afsluit, krijg je een fysieke dagkaart voor een Pinkpop-dag naar keuze cadeau. (vrijdag 10, zaterdag 11 of zondag 12 juni)

Met een abonnement op OOR krijg je niet alleen het grootste en oudste muziekblad van Nederland in de brievenbus (en op je tablet of telefoon), maar ben je ook automatisch lid van Club OOR en profiteer je van gratis toegang bij meer dan 300 geselecteerde concerten in de beste popzalen door het hele land.

We sturen de ticket (na ontvangst van betaling, en uiteraard pas na de start van de voorverkoop) aangetekend naar het door jou opgegeven adres. Let wel: op = op! Vul dus snel het formulier hieronder in.
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Ik durf voor 90% zeker te zijn dat de overige namen nog niet allemaal vast liggen.

Hmmm... ik denk dat het grote gros van de overige namen wel vaststaat. Ik herrinner me van vorig jaar nog dat op de Pinkpop perspresentatie Giel namen van Jan's blokkenschema zat voor te lezen die tijdens de presentatie zelf nog niet aangekondigd waren.


Is het eigenlijk wel eens voorgekomen dat er echt een populariteitsboost was dat er bands van Brand naar bijv 3fm werden doorgeschoven…Bijv nu De Staat? Ik weet zeker dat de tent te klein gaat zijn. Opener 3FM zou wel van toepassing zijn.

Niet dat ik weet. De Staat is nu wel zo populair dat ze een groter podium zeker verdienen. Aan de andere kant is de tent wel intiemer en gezelliger naar mijn mening. Zo zal het in de tent ook wat makkelijker zijn voor Torre om het podium af te komen en het publiek in te gaan voor de Witch Doctor circle ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Stoffer wrote:
Ik durf voor 90% zeker te zijn dat de overige namen nog niet allemaal vast liggen.


Hmmm… ik denk dat het grote gros van de overige namen wel vaststaat. Ik herrinner me van vorig jaar nog dat op de Pinkpop perspresentatie Giel namen van Jan’s blokkenschema zat voor te lezen die tijdens de presentatie zelf nog niet aangekondigd waren.

Volgens mij zijn geen van de namen die Giel toen voorlas (Agnus & Julia Stone bijv.) ook daadwerkelijk gekomen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Pinkpop maakt via FB kenbaar dat er een wachtlijst wordt opgesteld voor mensen die graag een weekendkaart willen. Indien er nog kaarten beschikbaar komen dan komt deze groep in aanmerking. Blijkbaar weigeren de hoge heren toe te geven dat weekendtickets nog steeds niet zijn uitverkocht! Bang voor gezichtsverlies? Of kan iemand mij een andere reden geven? Ik vind het te gek voor woorden!!! Ook omdat tickets op Marktplaats nog steeds voor meer weg gaan. SCHANDALIG PINKPOP!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Pinkpop maakt via FB kenbaar dat er een wachtlijst wordt opgesteld voor mensen die graag een weekendkaart willen. Indien er nog kaarten beschikbaar komen dan komt deze groep in aanmerking. Blijkbaar weigeren de hoge heren toe te geven dat weekendtickets nog steeds niet zijn uitverkocht! Bang voor gezichtsverlies? Of kan iemand mij een andere reden geven? Ik vind het te gek voor woorden!!! Ook omdat tickets op Marktplaats nog steeds voor meer weg gaan. SCHANDALIG PINKPOP!

Mensen die nu (for some reason) in die wachtrij komen denken volgend jaar "Ja, maar dat gaat me niet nog eens gebeuren!", en gaan net als de rest van de mensen meteen kaarten halen. Dit is dus slechts een middel om ervoor te zorgen dat mensen zo snel mogelijk kaarten gaan scoren, dus dat het sneller "uitverkoopt". Simpele marketing, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds niet is uitverkocht.
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Dylan wrote:
Stoffer wrote:
Ik durf voor 90% zeker te zijn dat de overige namen nog niet allemaal vast liggen.


Hmmm… ik denk dat het grote gros van de overige namen wel vaststaat. Ik herrinner me van vorig jaar nog dat op de Pinkpop perspresentatie Giel namen van Jan’s blokkenschema zat voor te lezen die tijdens de presentatie zelf nog niet aangekondigd waren.


Volgens mij zijn geen van de namen die Giel toen voorlas (Agnus & Julia Stone bijv.) ook daadwerkelijk gekomen.

Twin Atlantic, Lonely The Brave, Angus & Julia Stone verklapte hij. Twee van de drie zijn komen opdagen.
 

Lex

Playlistbediener
22 feb 2016
5
0
Pinkpop maakt via FB kenbaar dat er een wachtlijst wordt opgesteld voor mensen die graag een weekendkaart willen. Indien er nog kaarten beschikbaar komen dan komt deze groep in aanmerking. Blijkbaar weigeren de hoge heren toe te geven dat weekendtickets nog steeds niet zijn uitverkocht! Bang voor gezichtsverlies? Of kan iemand mij een andere reden geven? Ik vind het te gek voor woorden!!! Ook omdat tickets op Marktplaats nog steeds voor meer weg gaan. SCHANDALIG PINKPOP!

Dit is inderdaad bizar, kunnen ze niet gewoon subtiel desnoods bij ticketmaster tickets beschikbaar maken en dit melden. Dit gebeurt altijd bij grote show/events die zijn uitverkocht(voorbeeld Muze, waren laatst ook weer tickets voor vrij gekomen). De enige reden dat ik kan bedenken waarom ze dit doen is als ze een flink aantal kaarten hebben achtergehouden om zo buzz te maken.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Hallo mensen :)

Na mijn gigantische teleurstelling in 2014 (wist geen kaartjes te bemachtigen, terwijl ik al 8 jaar achter elkaar een weekend ging), ga ik na 2 jaar skippen weer naar Pinkpop!
Misschien kennen jullie me nog, ik reageerde hier in 2014 regelmatig.
Ik ga behalve 3 dagen Pinkpop dit jaar ook weer 3 dagen Graspop :)
Ik kijk uit naar: Rammstein, de Peppers, Ghost, Gary Clark Jr, Skillet, All Time Low, Graveyard en The Struts.
In mindere maten kijk uit naar Bring me the Horizon. Dat laatste album is zo verschrikkelijk, maar ik ga wel kijken voor de nummers van Sempiternal en Suicide Season. Heb ze in 2014 op Graspop gezien, en toen vielen ze me erg tegen. Ben benieuwd of ze zich verbeterd hebben!

Tot de 10e juni allemaal!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Brian wrote:
Dylan wrote:
Stoffer wrote:
Ik durf voor 90% zeker te zijn dat de overige namen nog niet allemaal vast liggen.


Hmmm… ik denk dat het grote gros van de overige namen wel vaststaat. Ik herrinner me van vorig jaar nog dat op de Pinkpop perspresentatie Giel namen van Jan’s blokkenschema zat voor te lezen die tijdens de presentatie zelf nog niet aangekondigd waren.


Volgens mij zijn geen van de namen die Giel toen voorlas (Agnus & Julia Stone bijv.) ook daadwerkelijk gekomen.


Twin Atlantic, Lonely The Brave, Angus & Julia Stone verklapte hij. Twee van de drie zijn komen opdagen.

Ah, oke. Alleen Agnus & Julia Stone was me bijgebleven ;)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Hallo mensen
simple-smile.png


Na mijn gigantische teleurstelling in 2014 (wist geen kaartjes te bemachtigen, terwijl ik al 8 jaar achter elkaar een weekend ging), ga ik na 2 jaar skippen weer naar Pinkpop!
Misschien kennen jullie me nog, ik reageerde hier in 2014 regelmatig.
Ik ga behalve 3 dagen Pinkpop dit jaar ook weer 3 dagen Graspop
simple-smile.png

Ik kijk uit naar: Rammstein, de Peppers, Ghost, Gary Clark Jr, Skillet, All Time Low, Graveyard en The Struts.
In mindere maten kijk uit naar Bring me the Horizon. Dat laatste album is zo verschrikkelijk, maar ik ga wel kijken voor de nummers van Sempiternal en Suicide Season. Heb ze in 2014 op Graspop gezien, en toen vielen ze me erg tegen. Ben benieuwd of ze zich verbeterd hebben!

Tot de 10e juni allemaal!

Je naam zegt me nog wel iets ja. Welcome back! Jammer dat je voor het beste programma sinds 2008 geen ticket hebt kunnen krijgen. De namen die je noemt staan ook in mijn spoorboekje. Eens over de laatste BMTH cd terwijl Sempiternal super was. Ben benieuwd live. Stond nog op mijn lijstje. Graspop doe ik de 17de en verder nog Forta en Alcatraz.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
festivalfanaat wrote:
Hallo mensen
simple-smile.png


Na mijn gigantische teleurstelling in 2014 (wist geen kaartjes te bemachtigen, terwijl ik al 8 jaar achter elkaar een weekend ging), ga ik na 2 jaar skippen weer naar Pinkpop!
Misschien kennen jullie me nog, ik reageerde hier in 2014 regelmatig.
Ik ga behalve 3 dagen Pinkpop dit jaar ook weer 3 dagen Graspop
simple-smile.png

Ik kijk uit naar: Rammstein, de Peppers, Ghost, Gary Clark Jr, Skillet, All Time Low, Graveyard en The Struts.
In mindere maten kijk uit naar Bring me the Horizon. Dat laatste album is zo verschrikkelijk, maar ik ga wel kijken voor de nummers van Sempiternal en Suicide Season. Heb ze in 2014 op Graspop gezien, en toen vielen ze me erg tegen. Ben benieuwd of ze zich verbeterd hebben!

Tot de 10e juni allemaal!


Je naam zegt me nog wel iets ja. Welcome back! Jammer dat je voor het beste programma sinds 2008 geen ticket hebt kunnen krijgen. De namen die je noemt staan ook in mijn spoorboekje. Eens over de laatste BMTH cd terwijl Sempiternal super was. Ben benieuwd live. Stond nog op mijn lijstje. Graspop doe ik de 17de en verder nog Forta en Alcatraz.

Live vond ik BMTH instrumentaal niet verkeerd, maar de stem van de zanger was zo slecht. Schijnt wel dat hij nu verbeterd is! Graspop de 17e dat betekend Black Sabbath! ;)
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Kan iemand me wat meer vertellen over One Ok Rock? Het zou wat weg hebben van Enter Shikari en Linkin Park maar als ik het eerste nummer hoor.. Tsja..

Kan iemand me een nummer aanraden?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik heb ook wel een prima spoorboekje hoor:
MUST SEE:
RHCP, McCartney, Doe Maar, Bastille, De Staat, Vintage Trouble, Nothing but Thieves, St. Paul and The Broken Bones
ZEER WAARSCHIJNLIJK:
Rammstein, Lianne La Havas, John Newman, Parquet Courts, Storksky
LEKKER IN HET GRAS LIGGEN:
Kygo, James Bay, Gary Clark Jr.
ABSOLUUT NIET:
Douwe Bob, Matt Simons, Noisia
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Live vond ik BMTH instrumentaal niet verkeerd, maar de stem van de zanger was zo slecht. Schijnt wel dat hij nu verbeterd is! Graspop de 17e dat betekend Black Sabbath!

0
24 februari 2016 om 18:47

Voor Sempetirnal zat hij keihard aan de drugs en screamde hij verkeerd, hele stem verpest daardoor. Zn vocals worden tegenwoordig ondersteund door een ander bandlid geloof ik en in 013 klonk dat zeer goed!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken