Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
klopt, maar dan kom je op punt 1 wie zegt het, als een paar goedgelovige het roepen of een paar die het vaak bij het rechte eind hebben. Dat is het verschil van "er wordt genoemd" of "het gerucht gaat", bij wijze van spreken. Dan zijn er een paar forums (met name ook buitenlandse forums) waar namen langs komen met een redelijke Pinkpop-potentie wat bepaalde uitspraken kracht bij zet. Dan neus ik hier en daar wat rond, een beetje google en je krijgt een aardig beeld of het zou kunnen. ZO kwam het dat ik al heel vroeg met Metallica er naast zat. Nu hopen dat dat met Pearl Jam niet zo is.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
klopt, maar dan kom je op punt 1 wie zegt het, als een paar goedgelovige het roepen of een paar die het vaak bij het rechte eind hebben. Dat is het verschil van “er wordt genoemd” of “het gerucht gaat”, bij wijze van spreken. Dan zijn er een paar forums (met name ook buitenlandse forums) waar namen langs komen met een redelijke Pinkpop-potentie wat bepaalde uitspraken kracht bij zet. Dan neus ik hier en daar wat rond, een beetje google en je krijgt een aardig beeld of het zou kunnen. ZO kwam het dat ik al heel vroeg met Metallica er naast zat. Nu hopen dat dat met Pearl Jam niet zo is.

Maar dat is net het punt dat ik wilde maken. RHCP blijft hier maar terugkeren, terwijl die een keer genoemd werden op een ander Nederlands forum zonder bronvermelding, en op internationale fora enkel terugkeren in wishlists en er geen concrete aanwijzing voor is.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Volgens pinkpopcentral is PP bezig met the Stones. Dat zag ik echt niet aankomen, zou me ook zeer verbazen. Maar is natuurlijk wel een naam die pp bezoekers naar hun doet trekken. Oh en mocht het waar zijn, reis ik af naar Limburg!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
@Joske, Ja, klopt, echter is één tour en één album ook genoemd in een groot muziek-tijdschrift (ik geloof nme) Daarbij zal de tour een aanvulling zijn op de reeds gedane leg in America, deze tour zal hoogstwaarschijnlijk aangevuld worden, omdat de tour is onderbroken door Atoms for Peace. Het betreft waarschijnlijk geen nieuwe (album)tour (zoals in 2011-12, I'm with You World Tour).
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@Dennisvdbr ik bedoelde te zeggen dat het criterium of het op meer plaatsen staat niks waard is omdat een betrouwbare bron ook op 1 forum iets kan posten terwijl een onbetrouwbaar gerucht het hele internet over gaat.

En zoals ik al eerder zei kunnen ze trekken aan de Stones wat ze willen maar die komen echt niet, of ze moeten een festivaltour doen en daarnaast ook nog stadions want anders is het Pinkpop veld te klein voor alle fans die zullen komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Volgens pinkpopcentral is PP bezig met the Stones. Dat zag ik echt niet aankomen, zou me ook zeer verbazen. Maar is natuurlijk wel een naam die pp bezoekers naar hun doet trekken. Oh en mocht het waar zijn, reis ik af naar Limburg!
ik meen toch echt dat ik gezien heb 3x ZiggoDome, maar onderhandelingen kunnen natuurlijk een andere richting gekregen hebben #GetWhatYouNeed
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Volgens pinkpopcentral is PP bezig met the Stones. Dat zag ik echt niet aankomen, zou me ook zeer verbazen. Maar is natuurlijk wel een naam die pp bezoekers naar hun doet trekken. Oh en mocht het waar zijn, reis ik af naar Limburg!
Je bedoeld idd een heus gerucht dat Arcade Fire niet komt (ik denk BKS) en dat er hard getrokken wordt aan de Stones. Wat niet hoeft te betekenen dat dat lukt, maar wat wel kan betekenen dat iets anders (PJ?) niet gelukt is.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik denk meer zoiets:

Zaterdag:
Headliner: The Rolling Stones/RHCP
Sub: Arcade Fire

Zondag:
Headliner: Arctic Monkeys
Sub: Franz Ferdinand

Maandag:
Headliner: Metallica
Sub: Alter Bridge

Dit denk ik niet alleen, maar als dit zou komen zou het ook een geweldige line-up zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Enigszins hopen enigszins kanshebbend:

Zaterdag: Franz Ferdinand - The Rolling Stones
Zondag: Placebo - Pearl Jam
Maandag: ??? - Metallica

Ik teken er iig voor :)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Enigszins hopen enigszins kanshebbend:

Zaterdag: Franz Ferdinand – The Rolling Stones<br>
Zondag: Placebo – Pearl Jam<br>
Maandag: ??? – Metallica

Ik teken er iig voor
icon_smile.gif

Geloof je het zelf? :D
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
Jezus, nu hebben ze een grote act binnen, en dan gaat iedereen toch opnieuw over het onmogelijke dromen. Voor de Rolling Stones betaal je sowieso meer dan 2 miljoen. Als je daar Metallica (1.2 miljoen) en Pearl Jam (ong 1 miljoen) bij zet kan je net zo goed de rest van de affiche vullen met nieuwe indiebandjes en Benelux-acts omdat je budget voor 2/3 naar de headliners is gegaan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ik teken ervoor. 3 goeie grote headliners en een middelmatige dagopvulling a la 3fm. Dan gewoon uitverkopen op de heads, goed strak plan van Buro Pinkpop.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
WeckoJ wrote:
Enigszins hopen enigszins kanshebbend:

Zaterdag: Franz Ferdinand – The Rolling Stones<br>
Zondag: Placebo – Pearl Jam<br>
Maandag: ??? – Metallica

Ik teken er iig voor
icon_smile.gif



Geloof je het zelf?
icon_biggrin.gif

Nee. Maar ik hoop het wel. Een van de twee moet wel lukken. De derde headliner zal dan wel een goedkopere zijn; Arctic Monkeys, Arcade Fire (ze staan kennelijk niet op BKS of waarom hebben ze die dan niet meteen aangekonigd vandaag?), Snow Patrol, Editors of Placebo. En als het the stones niet worden ga ik ze toch wel zien tenzij ze echt niet in de buurt komen (lees niet in Nederland/Duitsland/België).
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik teken ervoor. 3 goeie grote headliners en een middelmatige dagopvulling a la 3fm. Dan gewoon uitverkopen op de heads, goed strak plan van Buro Pinkpop.

Wij snappen elkaar (zoals wel vaker geloof ik). Bovendien dat ze dan overdag geen geld hebben boeit niet zoveel, vorig jaar hadden ze dat wel en kwam er ook erg weinig boeiends overdag.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Ik teken ervoor. 3 goeie grote headliners en een middelmatige dagopvulling a la 3fm. Dan gewoon uitverkopen op de heads, goed strak plan van Buro Pinkpop.

Wij snappen elkaar (zoals wel vaker geloof ik). Bovendien dat ze dan overdag geen geld hebben boeit niet zoveel, vorig jaar hadden ze dat wel en kwam er ook erg weinig boeiends overdag.

Hele slechte ontwikkeling dus, maar dat heb ik hier al gemeld. Het lijkt me echt heel erg jammer als Pinkpop alleen maar gaat draaien op de headliners, en overdag wat standaard 3FM bandjes en wat mannetjes met baardjes en gitaartjes gaat programmeren. Op die manier is het geen festival meer maar 3 megaconcerten met een paar voorprogramma's. Ik hoop dat dat niet gaat gebeuren.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Misschien zie ik het dan anders dan jij, maar was dit niet al de laatste jaren het geval? Ik vind het trouwens juist een erg goede gang van zaken. Als ze dan ook nog eens veel onbekende (en dus goedkopere) bandjes boeken ipv hitjesmakers ben ik erg tevreden. Bovendien ze moeten natuurlijk eigenlijk wel een andere weg in varen dan RAR/RIP en RW. Nou is RAR/RIP altijd wel wat harder, maar RW doet eigenlijk hetzelfde als pinkpop alleen dan veel meer en nog meer grote namen dus daar ga je het op die manier niet zo van winnen.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Metallica is een hele sterke naam en een naam die nog maar 1 keer is voorgekomen dus dat is sowieso heel positief lijkt mij
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Jongens doe nou toch even normaal, de Rolling Stones gaan echt niet komen. Als ze komen geef ik iedereen op Pinkpop een biertje, dat kan ik je nu al beloven. RHCP slaat ook nergens meer op, tot een ander festival iets bekend maakt is de kans net zo groot dat ze RHCP als headliner hebben als dat ze bijvoorbeeld Foo Fighters hebben.

Ik denk dat Arctic Monkeys nog altijd als een zekerheidje kan worden beschouwd, en anders zou dat een gigantische blunder zijn imo.

Met Pearl Jam twijfel ik nog steeds, vind het toch vreemd dat ze nog nergens geboekt zijn, terwijl RaR toch wel een geschikte locatie voor hun zou zijn geweest.

Ik denk dat als PJ niet komt en ip daarvan je Placebo of Editors krijgt je nog steeds een hele mooie line/up hebt, maar geen hele bijzondere. Pinkpop kan best wat 3FM artiestjes boeken, maar boek dan wel de 3VOOR12 artiesten. Dit is echt alternatief en vaak hele goeie artiesten. Ik noem dingen als CHVRCHES, Boxer Rebellion, Disclosure maar ook HAIM.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken