Paaspop 2018

• Onderwerp starter Onderwerp starter PimSp
  • Startdatum Startdatum
Ik ken echt alleen Miss Montreal van deze lijst. En die hoef ik niet te zien :cry:

Yes, leuke toevoegingen, FATA BOOM en Batobe ga ik zeker checken! Nu de timetable online staat ga ik even puzzelen :)

Dit wordt mijn spoorboekje:
Vrijdag: DeWolff - EUT - Naaz - Batobe - FATA BOOM - The Bloody Beetroots - Zeke
Zaterdag: Blackwave - Millionaire - Korfbal - Charlie & The Lesbians - The Wombats - Fatboy Slim - Feed Me
Zondag: Tsepo - The Cool Quest - Birth of Joy - Tusky - Omar Souleyman - Nothing but Thieves - Iggy Pop - Black Label Society - Paula Temple

Zijn er mensen in voor een Festileaks meeting?

Spoorboekje voor mij:
Vrijdag: Dewolff, Naaz, Arcane Roots, Avatar, Bloody Beetroots LIVE,
Zaterdag: Blackwave, The Overslept, Ronnie Flex, Millionaire, Walk the Moon, The Wombats, Rico en Sticks, Bastille
Zondag: Demob Happy, Jungle by Night, Guus Meeuwis, Colin Bender, Frank Carter & Rattlesnakes, Nothing But Thieves, Iggy Pop, Black Label Society, The Rumjacks

Om eerlijk te zijn, ik ben niet zo'n fan van 't tijdschema.
De vrijdag is bij mij perfect.
De zaterdag hoef ik alleen maar het begin van de dag en het eind van de dag iets te zien en voor de rest hoeft 't allemaal niet.
En de zondag heb ik 6 clashes... Waarvan 1x 3 acts tegelijk...

Op het laatste moment toch me kaartje verkocht dit jaar.

De gehele line up valt me toch wat tegen , en het tijdschema valt nog meer tegen.

Helaas. Hopelijk volgend jaar beter!

Voor degene die wel gaan: VEEL PLEZIER

Ik hoop voor iedereen die gaat, dat het weer mee gaat vallen...

https://twitter.com/Weerprimeur/status/975700820107898880

Dit wordt mijn spoorboekje:
Vrijdag: DeWolff – EUT – Naaz – Batobe – FATA BOOM – The Bloody Beetroots – Zeke
Zaterdag: Blackwave – Millionaire – Korfbal – Charlie & The Lesbians – The Wombats – Fatboy Slim – Feed Me
Zondag: Tsepo – The Cool Quest – Birth of Joy – Tusky – Omar Souleyman – Nothing but Thieves – Iggy Pop – Black Label Society – Paula Temple

Zijn er mensen in voor een Festileaks meeting?

Ik ben wel in voor een meeting. Liefst op de zondag, want dan ga ik alleen.

De zondag staat veel dat ik wil zien. Maar hoef nergens echt vooraan zoals ik normaal wel heb. Dus ik zal wel tijd hebben om mensen te meeten. Mocht je willen meeten stuur ff een pb. Ik kijk of ik evt. een groepsapp kan maken ofzo! Of anders gewoon app

Ben alleen gister geweest. We waren er rond 13.30. Eerst wat munten gekocht en een rondje gedaan rond het terrein. Zag er weer allemaal netjes uit.

De dag begonnen bij As One Live, beetje chille techno. Was alleen niet heel druk. Daarna gaan kijken bij Guus Meeuwis, de tent puilde uit. Blijft gewoon een goede act al is het niet 100% mijn ding. Maar het zat gewoon vrij strak in ekaar. Halverwege wel afgehaakt om Harpoen Live te zien, die beukte er heerlijk op los. Was ook iets drukker in de tent.

Toen snel naar Altin Gün geweest. Leuke oosterse sound, leuk bandje en redelijk druk. Maar halverwege de set toch naar Stardust geweest om Colin Benders live te zien. Wat een dikke act, en als geeg ook heerlijk ok hem zo aan het werk te zien, heel vet.

Daarna de aftrap gezien van Frank Carter maar die begon vocaal niet echt sterk. Dus na 2 nummers weer verhuist naar de Roxy voor Omar Souleyman. Ooit gezien op Lowlands gezien en toen ging het flink los. Maar op Paaspop niet helaas, omdat de sfeer ontbrak, hield het muzikaal toen ook niet beel over, toch jammer.

Dus weet op tijd weggegaan voor Nothing But Thieves. Respect voor de ontwikkeling van deze band wel. Zoveel toffe nummers uit 2 albums, en met Sorry zelfs een tophit. Zeer ruime voldoende. Na de show door gelopen naar de Jack Daniels stage waar Obituary was begonnen. Tent was helemaal vol, dus achterin naar een heerlijke bak tyfus herrie luisteren.

Toen weer terug naar de main voor Iggy Pop. Knalde gelijk I Wanna Be Your Dog er in. En de tent.... bleef erg dood. Iggy deed gelijk al een charme offensief door voor het publiek langs te rennen, maar helaas amper reactie. Vocaal was Iggy ook niet top, dat toegeven. Maar al snel had hij ook nog Passenger en Lust For Life gedaan, waar zijn kruid ook wel
Ane verspild was. Toch jammer, want het blijft een legende. Maar deze show was matig.

Ja die show hebben we nog even gebeukt bij Ben Sims b2b Truncate. Toffe set, alleen ook hier merkte je bij het publiek dat de laatste dag zijn tol begon te eisen. Veel mensen zaten ook aan de zijkanten, toch raar bij een dikke technoset. Daarna even gekeken bij The Rumjacks, maar dat was ook niet veel meer. Dus terug naar huis.

Ook nog even vast gereden in de modder en een duwtje moeten geven. Al bij al een leuk dagje, maar het gaat nooit mijn favo festival worden. Het blijft een uit de hand gelopen braderiefeest imo.

Toffe set, alleen ook hier merkte je bij het publiek dat de laatste dag zijn tol begon te eisen.

Is ook zeker zo. De laatste dag binnenkomen voelt als de eerste helft op de bank te hebben gezeten en dan de 2e helft pas mee mogen doen.
Paaspop zal ik persoonlijk ook altijd een weekendje gaan ipv een dagje. Hoe meer je naar de klote bent hoe vermakelijker dat festival wordt.

Mooi dat de kaartverkoop elk jaar zo goed gaat. De alternatieveren acts blijven moeilijk vallen in Skijndel.

Indiaantje89 wrote:
Toffe set, alleen ook hier merkte je bij het publiek dat de laatste dag zijn tol begon te eisen.

Is ook zeker zo. De laatste dag binnenkomen voelt als de eerste helft op de bank te hebben gezeten en dan de 2e helft pas mee mogen doen.
Paaspop zal ik persoonlijk ook altijd een weekendje gaan ipv een dagje. Hoe meer je naar de klote bent hoe vermakelijker dat festival wordt.

Mooi dat de kaartverkoop elk jaar zo goed gaat. De alternatieveren acts blijven moeilijk vallen in Skijndel.

Mwah ik vind het weer net niet goed genoeg voor een heel weekend.

Ik ben weer terug van een mooi weekend uit Schijndel!
Voor mij was het dit jaar weer een mooie editie waarbij ik heb mogen helpen van het schrijven van een hoop van de artiestenbio's op de site. Mijn werk zat er dus al op voordat het festival begon, dus ik kon een weekend lang weer ouderwets door de modder rollen.

Vrijdag:
Dit jaar voor het eerst met de auto gegaan, ik word ouder en ben toch minder te porren om als een sardientje in een pendelbus te zitten. Hoe leuk is het dan om door Boer Anton zijn schuur te kunnen rijden en meteen een koe te aaien terwijl je naar de parking rijd! Tent opgezet, de eerste wijntjes gedronken op de camping en vervolgens naar het terrein gelopen. We begonnen meteen met DeWolff in de vernieuwd Phoenix, wat een mooie tent is dat geworden zeg! Een beetje een futuristische bunker, en lekker groot. DeWolff vond ik zelf niet heel bijzonder, maar ik heb ze misschien al te vaak gezien. Tussendoor even een rondje over het terrein gedaan, moest ik ook nog een paar keer naar de camping om vrienden op te halen en vervolgens op tijd naar Joost gegaan. Wat een baas is die Joost, één brok energie en het publiek doet vanaf het eerste moment al mee. Jammer genoeg trokken mijn vrienden en ik de hitte voorin niet helemaal (het was echt fucking druk in de Roxy) dus zijn we door gegaan naar Batobe in de Thunder Alley. De Thunder Alley is gewoon een chill bruin café waar je je bier in een flesje krijgt en het podium lekker klein is. Batabo speelde een erg toffe set met fijne beats om de avond echt mee in te luiden en de zangeres die hij meenam deed het ook wel aardig. Daarna FATA BOOM in de Thunder Alley, motherfuck wat een optreden! Keiharde beats en een tekstuele fuck you, de drag queen als zanger, de zangeres die een twerkbattle begint met het publiek, iedereen ging uit zijn dak! Daarna met de hele groep nog naar de 90's party gegaan, was best leuk.

Zaterdag:
Begonnen met kingsen op de camping, een drankspel met kaarten, slecht plan. Lam naar het terrein, om te beginnen met Jett Rebel, die best goed was maar net als DeWolff al te vaak gezien. Vervolgens in mijn eentje door gegaan naar het laatste stukje The Dawn Brothers, leuke band! Vervolgens Millionaire in de Jack Daniels, erg straffe show! Ben blij dat Millionaire het verzoek van Josh Homme om te bassen in QOTSA heeft afgeslagen en gewoon zijn eigen ding is gaan doen, want muzikaal vind ik Millionaire toch een tikje spannender, zeker ook live! Daarna Korfbal, ik hoorde al goede verhalen over ze op de Popronde en besloot ze maar even te checken, geinig bandje! Daarna Charlie & The Lesbians, hier keek ik erg naar uit! Zoals verwacht ontplofte de Thunder Alley en ging het publiek elkaar vriendelijk te lijf. Die zanger is echt een beest, hij duikt gewoon het publiek in mosht mee terwijl hij de longen uit z'n lijf brult. Heerlijke tyfusherrie om maximaal op te sterven. Uiteindelijk werd de pit me te heftig dus ben ik hem gepeerd naar The Wombats, mijn jeugdhelden! Ik en een vriendin waren bioschrijvers dus kregen we guestbandjes waarmee we op het VIP-deck mochten, dus hebben we The Wombats vanaf bovenaf in de Apollo kunnen kijken. Was een leuke show, halverwege viel het licht uit, maar ze speelden vrolijk door. Ik had alle ruimte op het deck om helemaal los te gaan, maar ik denk dat de gemiddelde bezoeker het een nogal tamme show vond. Wat mensen uit mijn groepje wilden Bastille nog zien, dus bleef ik uit vriendelijkheid een paar nummers kijken, maar na drie nummers waren we het allemaal beu.

Zondag:
Vrolijk pasen! De dag begonnen met de kater weg headbangen bij Birth of Joy, leuke harde show maar weinig verassends. Door gegaan naar Harpoen in de Stardust. Was er in de drie jaar dat ik Paaspop kom nog nooit geweest, maar het is best een mooie tent. Harpoen deed een prima set, maar ik kwam voor Colin Benders die een erg sicke set gaf, eentje die er al meteen bij de eerste minuten lekker inhakte. Fijn om een man zo hard te zien gaan met zijn machine. Door naar Omar Souleyman, daar een potje wezen sterven, maar uiteindelijk viel het me een beetje tegen, vooral het begin was erg tam en saai. Nothing But Thieves was beter op Lowlands, maar nog steeds niet goed genoeg om me te overtuigen om naar hun albums te luisteren. Vervolgens vooraan bij Iggy Pop! Erg vet dat Paaspop hem heeft kunnen boeken, ik wilde hem op Lowlands eigenlijk al zien, maar vond op het laatste moment The XX toch iets belangrijker. Gelukkig dus een herkansing in Brabant! En what the fuck hey, die man is een held! Niks geen kekke intro, de band komt gewoon onaangekondigd het podium oplopen, Iggy kwam ongeveer al schuimbekkend van enthousiasme het podium opgerent, zonder shirt natuurlijk en knalt vervolgens meteen 'I wanna be your dog', 'The Passenger' en 'Lust for Life'. Voorin natuurlijk helemaal gekkenhuis met verassend veel soorten bezoekers, tieners, mensen van mijn leeftijd (23), oude rotten van 60, 40'ers, en iedereen ging uit zijn plaat. Het programma afgesloten met een enorm kutoptreden van De Jeugd. De setlist was matig met een hoop oninteressante nummers, volgens mij hebben ze drie keer 'Gemist' gedaan? Een keer toen ze begonnen, ergens in het midden van de set, maar toen was Vieze Freddy opeens pleite en daarna weer toen hij weer op het podium stond. Ik ergerde me stuk van Vieze Freddy die als een enorme zoutzak op het podium stond en er totaal geen zin in had. Faberyayo en Willie probeerden het een beetje te redden met hun enthousiasme, maar voor mij hoefde het al niet meer. Als De Jeugd nu gewoon een keer een optreden alleen maar bangers doet kan het misschien nog wel leuk zijn, het hoeft geen greatest hits te zijn maar het zou veel leuker uitpakken als ze een keer 'Elektrotechniek' of 'Bewuste Sabotage' zouden doen om maar wat te noemen. Vervolgens nog een personeelsfeestje gehad waar gratis bier was, dus daar nog even dronken geworden.

De lineup was wat minder interessant voor mij dit jaar, maar toch heb ik me uiterst vermaakt! Tussen de optredens door was er genoeg anders leuks te doen zoals lasergamen, disco snolly, café de balletent en nog ontelbaar meer dingen. Het weer zat tegen, maar dat zit het elk jaar. Het was een editie van 4 uur slaap over drie nachten verdeeld, veel biertjes klappen en in de modder stappen. Volgend jaar weer!

P.S.: Paaspop is qua aankleding het mooiste festival van Nederland, eat that, Lowlands.

P.S.: Paaspop is qua aankleding het mooiste festival van Nederland, eat that, Lowlands.

Hier ga ik je misschien ook wel gelijk geven. Dit festival is echt heel sterk in zijn indeling. Heel compact allemaal waar elk hoekje goed gebruikt wordt en overal wat te ontdekken valt. Drukke en grote tenten worden afgewisseld met random shit. Lowlands is net een maatje te uitgerekt. Vooral in de avond is Paaspop werkelijk een prachtig festival om rond te lopen.

De Jeugd is mij ook elke keer tegen gevallen. Ze hebben wel hitjes maar live komt het nooit echt lekker over.
2x overslaan op DTRH en Lowlands denk ik. Tenzij ze Torpedo gaan spelen. Dan sta ik vooraan.

Wauw, die top-10 van 3voor12? Jett Rebel, Birth of Joy, Joost en Ronnie Flex... Lijk ik toch weinig gemist te hebben.

Ik vind het wel erg jammer om Iggy Pop te hebben gemist. Heeft gewoon The Jean Genie van Bowie gespeeld! Dat had ik wel willen meemaken. Jammer om hierboven te lezen dat het toch wat tegen viel.

Wauw, die top-10 van 3voor12? Jett Rebel, Birth of Joy, Joost en Ronnie Flex… Lijk ik toch weinig gemist te hebben.

Ik vind het wel erg jammer om Iggy Pop te hebben gemist. Heeft gewoon The Jean Genie van Bowie gespeeld! Dat had ik wel willen meemaken. Jammer om hierboven te lezen dat het toch wat tegen viel.
Birth Of Joy, Iggy Pop en Zeke verdienen die plekken in de top 10 voor mij wel. Allemaal heerlijk om live te zien, Iggy is dan wel niet meer zoals vanouds, maar hij maakt er wel nog een feestje van.
Verder is zo'n top 10 eigenlijk meer een persoonlijke smaak, Jett Rebel ben ik zelf na 3 nummers eigenlijk weggelopen, was dus niet helemaal mijn ding, maar ik kan begrijpen waarom mensen gingen kijken en uiteindelijk de tent werd afgesloten omdat deze gewoon te vol stond.
Ik vond zelf dat Frank Carter & The Rattlesnakes wel in de top 10 behoorde, want deze jongens kregen de Jack Daniels dus helemaal kapot. Binnen 8 minuten stond FC zelf al op het publiek en deed een handstand op de handen van het publiek. Halverwege de set wilde hij een circle pit van voor in de zaal tot achter om de geluidstafel en langs de ingang van de tent. Dit kreeg hij voor elkaar. Als je zoiets lukt, dan behoor je daar toch denk ik wel tussen.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=aqGeGjefXBc[/video]

Users who are viewing this thread