Paaspop 2018

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Frank Carter behoort ook zeker in de top-10 thuis. Wat een feest was dat zeg. Ik vond de recensie over Iggy Pop ook niet helemaal terecht. Ik stond vooraan 2e barrier en ook daar ging het publiek goed mee. Waarschijnlijk stond de 3voor12 achter in de Apollo ofzo... Wat ik ontzettend jammer van Iggy Pop vond, is dat hij Candy en Gardenia niet gespeeld heeft. Dat had het voor mij afgemaakt... Zelf vond ik overigens de zaterdag de minste dag van de 3 met alleen Millionaire, Kadavar en The Wombats. Dat is ook een van de weinige kritiekpunten die ik dit jaar op de organisatie heb: te weinig aanbod voor de 'gitaarliefhebbers' en dat wat er staat, stond ook nog eens grotendeels overlappend (Green Lizard plays Nirvana vs Triggerfinger vs Altin Gun, Frank Carters vs Boxer Rebellion, Kadavar vs Tusky vs Charlie & the Lesbians, Ferious Dog vs Death Alley, The Rumjack vs Bokkers, Vuur vs St. Jimmy's) of zodanig uit geprogrammeerd dat je eind moet lopen en delen van optredens moet missen (Nothing but Thieves [apollo] - My Baby [phoenix] - Iggy [apollo]) en het risico moet nemen om niet meer in de tent te kunnen.

Mijn persoonlijke hoogtepunten (in random order):
* Avatar
* Millionaire
* The Wombats
* Demob Happy
* Frank Carter
* Iggy Pop

Daarnaast nog een zeer eervolle vermelding voor Roxeanne Hazes. Wellicht vloeken hier in de kerk, maar wat kan zij optreden en zingen. Helaas heeft ze een verkeerd imago als dochter van. Zou ze dat niet zijn, uit bijv. Engeland komen en in het Engels zingen, dan was iedereen lovend geweest en had ze ook op BKS of Lowlands gestaan. Nu vanwege dat verkeerde beeld niet, terwijl ze daar zeker wel thuis hoort. Zo vind ik sowieso dat festivals als BKS en Lowlands weinig 'risico' durven te nemen om Nederlandstalige artiesten te boeken. Lowlands dit jaar met Spinvis (oké en de jeugd en alle NL-hiphop) en DTRH met Bokkers, maar dat is in de regel eerder een uitzondering dan een bevestiging.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Daarnaast nog een zeer eervolle vermelding voor Roxeanne Hazes. Wellicht vloeken hier in de kerk, maar wat kan zij optreden en zingen. Helaas heeft ze een verkeerd imago als dochter van. Zou ze dat niet zijn, uit bijv. Engeland komen en in het Engels zingen, dan was iedereen lovend geweest en had ze ook op BKS of Lowlands gestaan.

Ik heb Roxeanne alleen de laatste drie/vier nummers gezien omdat ik vooraan wou staan bij Omar Souleyman en vond er dan weer niks aan :'). Vond de band matig, de nummers matig en Roxeanne ook niet echt goed zingen. Ik denk dat zelfs Pinkpop zijn handen er niet aan zou branden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Tijd voor de aftermovie! Thanks voor het gezellige weekend allemaal, tot volgend jaar!
https://www.facebook.com/Paaspop/videos/1705363336168201/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken