Overig Muzieknieuws

Thomas1617899544

Playlistbediener
12 okt 2014
19
0
Een topic voor muziekgerelateerde posts die je nergens anders kunt plaatsen!

Ik trap af met het nieuws dat Effenaar een nieuwe programmalijn heeft aangekondigd waar ik HEEL blij mee ben, eindelijk een locatie waar ik me geen zorgen hoef te maken om de laatste trein te halen (00:08 vanuit Eindhoven ><).
Vök + CUT_ op een vrijdagavond spreekt me wel aan voor €8,- =)

--> http://www.effenaar.nl/lichting
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Die drie nieuwe shows voor eind volgend jaar zijn natuurlijk een heel ander verhaal. Dit zou je zomaar het begin van een traditie kunnen noemen, al durft Muyres dat nog niet hardop te zeggen. "We hebben ervoor gekozen ze nu al bekend te maken omdat er rond deze shows een enorme piek in aandacht voor Kensington was.
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/december/Ga-je-mee-naar-een-concert--over-een-jaar-.html

Een traditie er van maken om Kensington uit te melken en mensen kaartjes te laten kopen door hype te creeëren. (Want wat ie zegt is dat ze een maand later mogelijk niet gekocht zouden worden). Man man man, de (Nederlandse) muziekindustrie...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Moet toch een eer zijn voor Jeroen dat zijn artiestje wordt gedubd door Barack

[video]https://www.youtube.com/watch?v=hrjs1UXC8rU[/video]
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
MGMT komt in 2016 met een nieuw album... blijf ik toch nog steeds benieuwd naar: http://www.nme.com/blogs/nme-blogs/mgmt-are-coming-back-in-2016-heres-why-you-should-be-excited
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
http://uk.complex.com/music/2016/01/the-best-rapper-alive-every-year-since-1979/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=rsrs

Groot artikel over de beste rappers valk elk jaar beginnend met 1979. Best leuk om wat stukjes te lezen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Weet je wat leuk is aan de randstad?
Dat paradiso nu dit gaat hosten:
We’re thrilled to announce that Sonic Acts, Viral Radio and Brighton-based Lighthouse will present a special season of Progress Bars in Amsterdam from January 2016 onwards. Progress Bar was initiated by Lighthouse as its regular night for cutting-edge thinking and dancing, and presents a lively mix of talks, screenings, performances and a club in a single night. In collaboration with Sonic Acts and Viral Radio, the Progress Bar will be raised to another level.
Met als eerste evenement dit: https://www.facebook.com/events/491527544359488/
En dat muziekgebouw aan 't IJ ook een vergelijkbare serie heeft: The Rest Is Noise met optredens van Oneohtrix Point Never.
Joe.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Gisteren bij Noorderslag geweest en ook even de popprijs gecheckt. Dat was toch wel een ongemakkelijke situatie, haha.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
JB. wrote:
Gisteren bij Noorderslag geweest en ook even de popprijs gecheckt. Dat was toch wel een ongemakkelijke situatie, haha.


Haha vertel?

Nou ten eerste het uitfluiten van Giel Beelen omdat er geen bier meer gegooid mocht worden. Je werd echt gecontroleerd voordat je de zaal inging. Daarnaast toen New Wave bekent werd gemaakt was het dood en dood stil. Niemand die het blijkbaar kende. Toen bleek wat het was liep heel de zaal leeg. Moet zeggen, wij hebben ook maar één nummertje vol gehouden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Luud wrote:
JB. wrote:
Gisteren bij Noorderslag geweest en ook even de popprijs gecheckt. Dat was toch wel een ongemakkelijke situatie, haha.


Haha vertel?


Nou ten eerste het uitfluiten van Giel Beelen omdat er geen bier meer gegooid mocht worden. Je werd echt gecontroleerd voordat je de zaal inging. Daarnaast toen New Wave bekent werd gemaakt was het dood en dood stil. Niemand die het blijkbaar kende. Toen bleek wat het was liep heel de zaal leeg. Moet zeggen, wij hebben ook maar één nummertje vol gehouden.
Toch wel een aanfluiting.
Niet voor jullie voor het weglopen, niet voor Top Notch en de jochies want voor ze een fijne aanmoediging.
Maar voor de organisatie, verkeerde keuze voor de winnaar van de popprijs in mijn ogen.
Wel leuk dat de prijs voorbij gaat aan Dotan en Kensington, da’s wel een dikke middelvinger hi hi… De juryleden zeggen ja tegen MDMA!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
De juryleden zeggen ja tegen MDMA!

Gijsbert Kramer wel ja, wat een flapdrol is dat zeg. En met hem de hele Volkskrant muziekredactie trouwens. Het valt me al jaren op die die proberen te doen alsof ze relevant zijn, maar stiekem zichzelf meer voor schut zetten. Om er even een mooi bruggetje van te maken: ik las pas dit artikel in de Volkskrant, ik geloofde mijn ogen niet. Leuk dat de Nederlandse alternatieve media er direct op sprong met onder andere dit en dit.

Opzich wel leuk leesmateriaal, ook om meteen een kijkje te nemen in de geschiedenis van hiphop. Menno, Gijsbert & Co. worden wel even pijnlijk met hun neus op de waarheid gedrukt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Opzich wel leuk leesmateriaal, ook om meteen een kijkje te nemen in de geschiedenis van hiphop. Menno, Gijsbert & Co. worden wel even pijnlijk met hun neus op de waarheid gedrukt.

Heb dat stukje van Muzifiy eventjes gelezen. Als dat artikel van de Volkskrant net zo kut is als daarin wordt genoemd dan moet je je als muziekredactie toch diep schamen. Sterker nog dan mag je jezelf in 2016 niet eens meer zo noemen. Beter nemen ze daar eventjes iemand aan die ook wat verstand heeft van hiphop. Verder geen idee hoe het zit met de muziekredactie van de Volkskrant maar dit lijkt me behoorlijk kansloos.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Beter nemen ze daar eventjes iemand aan die ook wat verstand heeft van hiphop. Verder geen idee hoe het zit met de muziekredactie van de Volkskrant maar dit lijkt me behoorlijk kansloos.

Het is algemeen bekend en duidelijk dat het meest prominente deel van de muziekredactie van de Volkskrant bestaat uit blanke mannen die de vijftig ruim gepasseerd zijn. Nu is dat natuurlijk niet erg als je óf meegaat met de tijd/een brede horizon hebt, óf je richt op muziekstromingen waar je al decennia (hetzelfde) over schrijft. Niet dat ik me er verder aan erger, ik haal mijn muzieknieuws wel ergens anders vandaan, maar het is best wel tragisch dat zulke vastgeroeste mensen doen alsof ze onwijs relevant zijn en ondertussen de plank volledig mis slaan. En dat bij een krant met zo'n grote invloed.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het is algemeen bekend en duidelijk dat het meest prominente deel van de muziekredactie van de Volkskrant bestaat uit blanke mannen die de vijftig ruim gepasseerd zijn. Nu is dat natuurlijk niet erg als je óf meegaat met de tijd/een brede horizon hebt, óf je richt op muziekstromingen waar je al decennia (hetzelfde) over schrijft. Niet dat ik me er verder aan erger, ik haal mijn muzieknieuws wel ergens anders vandaan, maar het is best wel tragisch dat zulke vastgeroeste mensen doen alsof ze onwijs relevant zijn en ondertussen de plank volledig mis slaan. En dat bij een krant met zo’n grote invloed.

Dat dacht ik al toen ik dat artikel aan het lezen was, dan zal het de komende jaren er niet beter op worden als ze niks veranderen daar,
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Volkskrant is sowieso de laatste tijd teleurstellend. Het magazine lijkt nog het meest op de libelle en qua politieke columns en berichtgeving zijn ze ook vrij conservatief.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken