Oorlog Oekraine - Rusland

Een verademing dit. Natuurlijk ook noodzakelijk op lange termijn.
Voor een dialoog heb je twee mensen (partijen) nodig lijkt me. We laten Oekraïne gewoon keihard in de steek om vooral maar niet onze eigen welvaart en veiligheid maar niet in gevaar te brengen. Al het andere is symboolpolitiek en voor de bühne. Of je gaat echt ingrijpen of je staat erbij en kijkt er na (wat we nu ook al doen). Erg triest allemaal dit en zo dichtbij ?

Erg triest allemaal dit en zo dichtbij ?
Dit is dus precies wat mij de laatste dagen opvalt en ik snap het aan de ene kant wel, maar ook weer niet. Nu het zo dichtbij is, doen veel mensen opeens hun oogkleppen af en zien ze wat de realiteit is. Velen spreken zich uit over de situatie in Oekraïne, willen vluchtelingen in huis nemen, gaan naar Polen om persoonlijk hulp aan te bieden, et cetera. Valt me op dat die er bij de oorlogen in Syrië, Jemen en Soedan (om maar wat te noemen) dit niet deden of in ieder geval een heel stuk minder. Vind het dan ook fascinerend dat aardig wat mensen pas zoiets doen als het iets minder een 'ver-van-m'n-bedshow' is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, Joslittel en elo
Dit is dus precies wat mij de laatste dagen opval en ik snap het aan de ene kant wel, maar ook weer niet. Nu het zo dichtbij doen veel mensen opeens hun oogkleppen af en zien ze wat de realiteit is. Velen spreken zich uit over de situatie in Oekraïne, willen vluchtelingen in huis nemen, gaan naar Polen om persoonlijk hulp aan te bieden, et cetera. Valt me op dat die er bij de oorlogen in Syrië, Jemen en Soedan (om maar wat te noemen) dit niet deden of in ieder geval een heel stuk minder was. Vind het dan ook fascinerend dat aardig wat mensen pas zoiets doen als het iets minder een 'ver-van-m'n-bedshow' is.
Klopt, mar in principe is dat ook menseigen. Als de opa van iemand in Friesland komt te overlijden you don't care. Overlijd mijn Opa denk denkje ach zonder voor Indiaan (hoop ik), overlijd een opa van je best vriend of vriendin waardoor je die opa ook kent vind je het nog vervelender. En is het je eigen opa dan...

Zo gaan dit soort dingen ook. Het is natuurlijk niet perfect, maar zo werkt het eenmaal wel.

Een verademing dit. Natuurlijk ook noodzakelijk op lange termijn.
Alsof Putin zich iets aantrekt van foei zeggen en roepen dat we een dialoog moeten hebben.
Sowieso klopt het niet wat hij zegt. We zijn allang in oorlog. Rusland probeert al jaren actief de Westerse samenleving te ondermijnen. Van Trump, Brexit tot Baudet.

Oekraine is voor acts uit Amerika gewoon Europa hoor. Er is oorlog in Europa, niet in Oekraine.
Tijden zijn wellicht veranderd en een burgeroorlog is wat anders dan een invasie, maar tijdens de oorlog in Joegoslavië gingen festivals en optredens (ook in buurlanden) gewoon door.

Even een minder populaire mening ventileren. In hoeverre heeft de EU expansie drift bijgedragen aan deze inval. Ik denk dat dat een belangrijk deel is wat hier nu in de MSM verzwegen wordt. Dit is meer dan een dictator die een land binnenvalt. Dit heeft een geschiedenis waar het westen/de EU over heen walst.
Kijk Putin is een lul, een echte dictator en zo een inval is volledig fout. Putin is een nationalist. Een echte Rus. Het oproepen om Oekraïne nu bij de EU te krijgen gaat nu niet helpen. Überhaupt denk ik dat het niet handig om Oekraïne bij de EU te krijgen.
Ik hoop nog op een diplomatieke oplossing maar dan moet ook het westen reëel blijven.

Ik zat te denken... ik ken weinig bands uit Oekraïne en Rusland? Zo snel schieten Pussy Riot, Nina Kraviz, Miss K8 me te binnen?... is niet zo heel veel. Iemand nog aanvullingen?

Ik zat te denken... ik ken weinig bands uit Oekraïne en Rusland? Zo snel schieten Pussy Riot, Nina Kraviz, Miss K8 me te binnen?... is niet zo heel veel. Iemand nog aanvullingen?
Even m'n albumlijstjes van de afgelopen jaren doorgespit. Meest bekende daaruit voor mij althans zijn: Nytt Land (Rusland), Jinjer (Oekraïne), Kauan (Oekraïne en Rusland), Motorama (Rusland), Huun-Huur Tu (Rusland), Aesthesys (Rusland), iamthemorning (Rusland), waarvan, geloof ik, alleen Aesthesys hier nog nooit heeft opgetreden.

Even m'n albumlijstjes van de afgelopen jaren doorgespit. Meest bekende daaruit voor mij althans zijn: Nytt Land (Rusland), Jinjer (Oekraïne), Kauan (Oekraïne en Rusland), Motorama (Rusland), Huun-Huur Tu (Rusland), Aesthesys (Rusland), iamthemorning (Rusland), waarvan, geloof ik, alleen Aesthesys hier nog nooit heeft opgetreden.
Jinjer, juist dat was een duidelijk. De meeste die je noemt ken ik ook oprecht niet. Weinig mainstreams toch? Maar die zullen ook wel misschien niet gaan touren.

Jinjer, juist dat was een duidelijk. De meeste die je noemt ken ik ook oprecht niet. Weinig mainstreams toch? Maar die zullen ook wel misschien niet gaan touren.
Jij noemt Nina Kraviz en Miss K8 die ik niet ken, dus ik dacht: laat ik ook wat onbekende opnoemen ;) Voor zover ik weet hebben alleen Nytt Land (Hellfest), Jinjer (Graspop) en Motorama (12 april Paradiso) shows staan. Zou stuk voor stuk zonde zijn natuurlijk.

Dit is dus precies wat mij de laatste dagen opvalt en ik snap het aan de ene kant wel, maar ook weer niet. Nu het zo dichtbij is, doen veel mensen opeens hun oogkleppen af en zien ze wat de realiteit is. Velen spreken zich uit over de situatie in Oekraïne, willen vluchtelingen in huis nemen, gaan naar Polen om persoonlijk hulp aan te bieden, et cetera. Valt me op dat die er bij de oorlogen in Syrië, Jemen en Soedan (om maar wat te noemen) dit niet deden of in ieder geval een heel stuk minder. Vind het dan ook fascinerend dat aardig wat mensen pas zoiets doen als het iets minder een 'ver-van-m'n-bedshow' is.
NIMB, dat dus

IC3PEAK is ook wel een bekende Russische groep die lekker rebels durft zijn. Die zijn ook al vaker het slachtoffer geweest van pogingen tot censuur.

Oja ik herriner me Omnia (trance dj's) uit Oekraïne ook nog.

Sorry als het misschien te veel offtopic is. Maar van de andere kant wel leuk om eens buitenlandse artiesten onder de aandacht te brengen. Misschien leuk idee voor een ander topic.

Nu verschijnt ook net op het Rolling Stones forum een post dat men vanwege de situatie in Oekraine de aanstaande tour door Europa waarschijnlijk (nog) niet bekend gaat maken. Geen idee hoe serieus die info is. Eerdere berichten dat tours mogelijk uitgesteld of zelfs gecanceld gaan worden zijn hier ook al geschreven door sommige. De situatie daar is al erg genoeg maar in hoeverre zou dat acts beinvloeden om wel of niet te komen naar Europa…. Iemand hier op het forum uit de industrie die daar iets zinnigs over kan zeggen?

Nu verschijnt ook net op het Rolling Stones forum een post dat men vanwege de situatie in Oekraine de aanstaande tour door Europa waarschijnlijk (nog) niet bekend gaat maken. Geen idee hoe serieus die info is. Eerdere berichten dat tours mogelijk uitgesteld of zelfs gecanceld gaan worden zijn hier ook al geschreven door sommige. De situatie daar is al erg genoeg maar in hoeverre zou dat acts beinvloeden om wel of niet te komen naar Europa…. Iemand hier op het forum uit de industrie die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Ik kom niet uit de industrie. Maar een RS tour voor deze zomer had nu toch wel bekend moeten zijn. Vergeet niet op dat fora vaak ook gewoon nep insiders zitten, en dan is zoiets een heel goed excuus om eerder bedachte verzinsels goed te praten.

Ik kom niet uit de industrie. Maar een RS tour voor deze zomer had nu toch wel bekend moeten zijn. Vergeet niet op dat fora vaak ook gewoon nep insiders zitten, en dan is zoiets een heel goed excuus om eerder bedachte verzinsels goed te praten.
Ja, ik begrijp wat je bedoeld. Het is allemaal erg makkelijk on anoniem wat de wereld in te slingeren.
Die stones tour zou voor volgende week zijn volgens een insider die zeker geloofwaardig is gezien zijn info in het verleden. Ook ben ik benieuwd wat McCartney gaat doen na zijn data in Amerika.……

Users who are viewing this thread