PT NOS Alive 2016

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
wat kijk ik er naar uit.
Geen creep in zwitserland gisteren, dus verwacht het op NOS.

Nog steeds geen FPS, hopelijk debuut op NOS?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vanavond lekker voetbal kijken in de stad en dan kan het beginnen, gruwelijk veel zin an!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Die Arcade Fire setlist van die Barcelona show zag er heel mooi uit. Heel veel plezier!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Vet, veel plezier Wessel!! Ik snap de beslissing niet helemaal om Foals om 19:30 te zetten en TDCC vervolgens om 01:00 (zou andersom beter werken), maar alles bij elkaar een zeer nette lineup daar. Vooral veel plezier bij Arcade Fire ;).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Wow, Radiohead... Beetje geluidsissues tijdens de eerste paar nummers, maar war was het daarna goed! Hele veld stil bij Exit Music en Street Spirit en fantastische uitvoeringen van Talk Show Host, Reckoner, Idioteque en Nude. En als toetje Creep en Karma Police. Waanzinnig optreden!

Weekend verslag volgt bij thuiskomst!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ik snap de beslissing niet helemaal om Foals om 19:30 te zetten en TDCC vervolgens om 01:00 (zou andersom beter werken),
Ik vond dat het wel goed uitpakte. Foals zorgde ervoor dat de main stage al redelijk vroeg volledig gevuld was en gezien de drukte die TDCC al trok in de nacht, had het met Foals waarschijnlijk een nog erger gekkenhuis geweest.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Positieve punten
De namen waren toch echt de main reason om hier op af te komen.
Het volk is echt heel prettig, misschien wel het prettigste publiek waar ik ooit tussen hebben gestaan. Echte fans, goed meezingen en lekker energiek.
Festival is goed bereikbaar met bussen/trein/trams/taxi's.
Goedkoper dan een Werchter/Pinkpop etc.
Uiteraard het lekkere weer en de mooie stad

Negatieve Punten
Na het festival zag ik dat er echt veel haat op de facebook pagina van NOS Alive is geplaatst (check it out). Daar geef ik ze grotendeels wel gelijk in.
Wij zijn dit jaar echt puur voor de line-up gegaan. Dat betekende dat we voor het festival al even gingen eten en we niet zuipend over het terrein hebben gelopen de hele dag (Nee, zelfs ik niet). Ik hoor veel kritiek dat het druk was. Heb ik zelf niet helemaal zo ervaren bij de mainstage maar bij het eetgedeelte en de tent was het wel altijd erg druk.
Dat brengt ons bij probleem nummer 2. De rijen bij het eten waren echt lang. Bij het drinken viel dit wel mee maar het gaat daar overal een tandje langzamer. Er zijn niet zoals bij de festivals die wij kennen meerdere mensen achter de bar aanwezig om ook al drinken in te schenken, nee de betaalmevrouw moet zelf het drinken ook nog inschenken. Allemaal niet zo'n probleem maar dan hebben ze ook nog vaak geen wisselgeld, want je betaalt er met cash. Dus als je lekker de hele dag biertjes wilt drinken, eten en van stage naar stage wilt lopen dan sta je tijdens zo'n dagje toch wel lang in de rij. Ook waren er wat weinig toiletten aanwezig.
Ten slotte was er nog wat gejank over slechte informatie maar dat snap ik dus echt niet, overal werd netjes aangegeven wanneer het laatste vervoersmiddel ging. Na het festival moest je nog wel over een lange brug lopen maar daar kon je prima rekening mee houden en al met al koste het je 20 minuten lopen, redelijk prima dus. De rijen voor de taxi's zagen er wel bizar druk uit maarja, dat lijkt me ook logisch en die kosten dan ook maar 5 euro en een zak chips.


Donderdag
The 1975 *** Twee jaar geleden gezien op Werchter en ik moet zeggen ze zijn er wel beter op geworden. Ze hebben gewoon erg veel aanstekelijke pop-rocknummers en ze zorgden voor een prettige binnenkomst.
Biffy Clyro ****1/2 Vroeg op de dag al meteen een van mijn favoriete bandjes. Complimenten aan de organisatie want we kregen dus een show van ongeveer 75minuten. De nieuwe songs zijn wat tam en easy maar passen goed in de sitelist en zijn prima opvulling tussen het betere werk van Biffy. Doordat het voorvak vol stond met britten werd er goed meegezongen en de sfeer was heerlijk. Als kers op de taart speelden ze halverwege hun beste nummer 'Machines', fenomenaal wat mooi. Hoop dat we die vaker terugzien in de setlist. Sterk begin!
Robert Plant & The Sensational Space Shifters **** Hoge verwachtingen door de sterk recensies van zijn optredens. Bij dit optreden weer wat naar achter gezakt en genoten van de multiculturele topmuzikanten die Robert meeneemt tijdens zijn tour. Het verbaasde mee ook hoe jong Robert eigenlijk nog klinkt en ik had hem een beetje nors veracht maar het blijkt een gouden mens te zijn. Sterk optreden, niet helemaal mijn muziek.
Pixies **** Geen gelul en hup 29 songs erdoorheen knallen. Niet heel bekend met hun werk maar ook deze oude gasten wisten een hele scherpe set af te leveren. Pixies is daarnaast ook nog eens bizar populair in Portugal want veel nummers werden hartelijk onthaalt. Toch wel Where Is My Mind? als hoogtepunt, dat dan weer wel ;)
The Chemical Brothers ** Ten slotte deze zeer mooie eerste dag afsluiten met de grootste tegenvaller van het weekend. Ze vielen me op Werchter al erg tegen, hier toch maar eventjes meepakt, nooit meer. Begin van de set was prima maar aan het einde hebben ze een stuk wat gewoon tering herrie is. En dan nog eens die schijtlelijke visuals, thuislaten die meuk

Vrijdag
Jagwar Ma ***1/2 Hier uiteraard wel een gewone set. Enigste keer dat we dit weekend in de tent een setje hebben meegepakt, dat staat toch wel heerlijk in zo'n open tentje met 30 graden en een lekker windje. Jagwar ma was ook lekker, de mannen hadden er zin in en die hitjes kregen de tent lekker los. Helaas hebben ze toch wat songs die niet heel interessant zijn. Een bandje met veel potentie, live zijn ze erg goed alleen de setlist kent nog wat dalen.
Foals **** We stonden halverwege het veld om nog wat krachten te sparen voor Tame Impala/Radiohead. Ook hier stonden er overal groepjes Britten om ons heen die maar als te graag een feestje bouwen tijdens Foals. Helaas geen 75min zoals Robert en Biffy dat Donderdag wel kregen maar ze hebben weer een heel sterke set gespeeld.
Tame Impala ****1/2 De 'verassing' van het weekend voor mij. Enkele jaren geleden in de tent op Werchter werden mensen om me heen kei lijp van deze band maar mij liet het volkomen koud. Afgelopen vrijdag de herkansing, en wat voor een. Het veld stond compleet vol voor Radiohead maar ook zeker voor Tame Impala. Elk nummer was raak en het publiek genoot van elke noot. De avond viel en wat was het heerlijk om deze band op deze plek te mogen zien. De ideale muziek voor de heerlijke temperatuur. Al het jonge volk klom in de schouders, de topjes gingen uit en dikke +1 voor de gekke gozert die z'n broek liet zakken toen hij zag dat ie contact had met meneer de cameraman. De band genoot, het publiek genoot, de set duurde helaas maar 1 uurtje maar ik ging voldaan klaarstaan voor Radiohead.
Radiohead ***** Fenomenaal weer. Het publiek stond compleet tegen elkaar klaar voor de band van het weekend. Je merkte het gehele weekend dat men kwam voor deze band en uiteraard, groot gelijk. Als aanbidder van het oude werk was ik al erg blij om Paranoid Android en Street Spirit te horen. Toen was daar het laatste stuk van de set en werd Creep ingezet. En als dat nog niet genoeg was werd deze ook nog eens opgevolgd door Karma Police. Een prachtige einde van weer een geweldig optreden.
Two Door Cinema Club ***1/2 Terwijl ik mijn buikje nog even vulde met wat voedsel zittend nog wat TDCC beluisterd. Blijft toch een prima bandje die er zin in heeft een aanstekelijke popnummers hebben geschreven. Nieuwe songs voegen niet zoveel toe.

Zaterdag
Agir *** Spaanse of Portugese artiest die aan de reactie van het publiek te zien erg populair is. Overal waar ik keek zag ik wel iemand meezingen terwijl wij halverwege op het veld op de grond zaten. Niks spannends maar de muziek klonk niet verkeerd en luistert lekker weg, liggend in de schaduw.
Vetusta Morla **** Agir werd opgevolgd door Portugese/Spaanse act nummer twee. Hier hadden we alvast een plekje in het voorvak bemachtigd voor de grote finale, Arcade Fire. Vetusta Morla is een indie-bandje die vooral door de sterke zang van de energieke frontman mij erg wist te overtuigen. Zichtbaar genietend wisten ze vooral met het begin van hun set sterk binnen te vallen. Geen hele diverse nummers maar gewoon een prettige klinkend indie-bandje met als afwisseling eens in een andere taal. Ontdekking van het weekend.
Band Of Horses ***1/2 De jongens hadden er echt zin in. De hele set glimlachend rocknummertjes spelen tijdens te laatste set van hun tour. Gewoon een erg prettige bandje voor midden op de dag met als prachtige afsluiter The Funeral.
Arcade Fire ***** Het grootste aandel in onze keuze om dit festival aan te doen was de aankondiging van Arcade Fire. Na het zien van AF op Pinkpop wisten we dat we ook deze kans weer wilden pakken om ze te zijn tijdens deze laatste gigs van de Reflektor tour. Tijdens de opbouw werd het podium weer omgetoverd tot een grote spiegel en volgegooid met de gehele inboedel van de band. Vanaf het begin was het weer raak doormiddel van Ready To Start. Snel daarna volgende hoogtepunt nummer twee met Reflektor waar je dat felheid van die band zo goed terug hoort komen. Gevolgd door twee andere pareltjes van het laatste album 'Afterlife' en 'We Exist' kwam daar halverwege de set 'Keep The Car Running'. Deze werd fenomenaal uitgevoerd en meegezongen door het publiek en zorgde samen met het daaropvolgende nummer 'Intervention' voor het hoogtepunt van de set. Ten slotte werd de eindsprint ingezet met Neighborhood 1 & 3, Rebellion (Lies) en ten slotte nog Wake Up. Weer hebben ze mij er van overtuigd dat ze mijn favoriete liveband van het moment zijn en dat ik niet kan wachten op een optreden dichter bij huis. Zo goed als op Pinkpop wordt het waarschijnlijk nooit meer maar ze staan weer bovenaan het lijstje van 2016.
M83 *** Het weekend eindigen met M83 ipv Grimes omdat we toch al een mooi plekje hadden voor de mainstage. Wisselende set met sterke nummers maar ook veel meuk. De nieuwe plaat doet zijn naam eer aan en voegt niks toe aan de set. In het midden de show kwam een of andere chick nog even twee nummers meezingen maar dit zorgde voor nog een extra deukje in de toch al wissel vallende show. Gelukkig weet de energieke band veel goed te maken, en die keuze van het keyboard-meisje snap ik wel (Via Facebook heeft M83 gezocht naar een nieuw tourlid), goeie stem die veel toevoegt aan de nummers. Toch een leuke set maar wel erg wisselvallig, geen 'Wait' spelen, en een nogal koud einde van de show.


Top 5:
1. Arcade Fire
2. Radiohead
3. Tame Impala
4. Biffy Clyro
5. Pixies


Al met al een mooi festival/ervaring die ik je toch zeker kan aanraden als ze in de volgende jaren weer met een mooie line-up komen en je er niet komt om alleen maar te zuipen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Mooi verhaal Wessel! Zal ergens in de komende dagen ook nog even de tijd nemen om iets te schrijven. Valt me op dat je elke dag wel redelijk op tijd op het terrein was. Wij hebben er meestal voor gekozen om de hitte wat te vermijden en iets later af te zakken. Maar goed, wij hadden wel de luxe dat één stelletje van ons groepje een hotel met zwembad had geboekt waar we lekker hebben kunnen chillen en zwemmen... ;-)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
wij hadden wel de luxe dat één stelletje van ons groepje een hotel met zwembad had geboekt waar we lekker hebben kunnen chillen en zwemmen…

Dat heb ik wel een beetje gemist, zwembadje erbij is wel heel erg chill. Zwemmen in Lissabon is moeilijk want dan moet je toch echt buiten de stad zijn voor een mooi strandje.
Kijk uit naar je verhaaltje.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ok, here goes... (ik pik jouw stramien even, Wessel)

Positieve punten
Het is een inkoppertje, maar de line-up en het weer maakten dit toch wel een fantastische festivalervaring. Tot 5 uur 's ochtends in je t-shirt en korte broek kunnen lopen en een aantal van m'n absoluut favoriete bands kunnen zien.
Verder ben ik het qua publiek volledig met Wessel eens. Alleen maar vriendelijke en lachende mensen gezien, die meezingen als er meegezongen kan worden, maar vooral ook stil kunnen zijn als een optreden daarom vraagt. Wij stonden echt niet heel dichtbij (achter de tweede rij speakers), maar zelfs daar was zo goed als iedereen muisstil tijdens bv. Exit Music. Respect!
Dat het goedkoper is dan een Werchter is uiteraard mooi meegenomen, maar voor mij niet bepalend (doe tegenwoordig toch eigenlijk nog maar één major festival per jaar). Zorgde eigenlijk (of is het gevolg van) één van de negatieve punten, dus daarover later meer.
Dat we overdag bij het hotel van vrienden aan het zwembad konden chillen, maakte het helemaal af. Ik weet niet goed of ik er net zo van genoten had als ik de ganse dag in de hitte in de stad had moeten doorbrengen.
Major Tom's! Wat een verademing... Waar wij stonden, kwamen ze regelmatig langs met de bekende Heineken-tanks op de rug. Hoefden we dus niet al te vaak bij de bar in de rij te staan. Waarom zien we dit niet op onze festivals?

Negatieve punten
Brengt me bij de downsides. Dat zwembad was een uitkomst, maar anders zou ik het wel erg lang wachten vinden voordat je op het festival kunt komen. Optredens startend vanaf 17:00 is best laat. Ik snap dat het met het weer en het ritme van de Portugezen te maken heeft, maar aan de hitte kun je normaliter toch niet ontkomen en ik ben nu eenmaal geen Portugees... ;-). Ik miste daardoor een beetje het festivalgevoel van langs diverse podia struinen om veel verschillende dingen te zien. Vooraf wel aan zien komen, maar toch een andere ervaring.
Zoals hierboven al aangegeven dat het ticket erg goedkoop was. Ongetwijfeld door de commercie, want het is één grote gesponsorde bende. Heb ik normaal niet zo'n problemen mee, maar ik heb liever dat er tussen de optredens door gewoon een lekker muziekje wordt gedraaid dan dat ik doodgegooid wordt met reclames op de schermen.
Veel aangehaalde nadelen in de social media zijn de drukte, het vervoer en het gebrek aan WC's. Toegegeven, ik ben blij dat ik geen vrouw ben, want tussen de optredens door plassen, kostte echt serieus wat tijd. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel problemen mee gehad. De drukte: ja, er zijn veel mensen op een relatief klein terrein (als je het vergelijkt met de festivals in de Benelux). De rustige plekjes zijn heel schaars, maar als je het een beetje plant en de wat slimmere routes loopt, valt het allemaal best mee. Alleen bij de eettentjes stonden vaak echt lange rijen. Het vervoer hebben wij ook geen last van gehad, want één van onze hotels (yep, die met zwembad) lag op loopafstand en de receptie regelde daar elke dag een taxi voor ons de stad in. Taxi's kosten ook geen reet, dus dikke prima! Hoefden daardoor dus niet in overvolle treinen of de ellenlange wachtrij voor de taxi's bij het festival.

Brengt me bij de optredens! Doordat we zoveel hebben gechilld by the pool, dus wel vaak wat later bij het festival. Enige dat ik best graag wilde zien en daardoor heb gemist was overigens Jagwar Ma, dus kom er nog best goed vanaf.
Biffy Clyro ***1/2
Heerlijk in het uitgerolde kunstgras gezeten, festivalsfeer snuiven en luisteren naar de bak herrie van onze Schotse vrienden (met inderdaad de wat tammere nieuwe nummers tussendoor). Niks mis mee, maar ook niet heel verheffend. Kwam misschien ook door het geluid dat ik halverwege de wei niet heel goed vond. Al met al toch wel genoten.
Robert Plant ***1/2
Kan er eigenlijk niet zo goed een oordeel over vellen, aangezien we niet het hele optreden hebben gezien, maar wat we zagen was dikke prima. Even Black Dog van Zeppelin spelen en vervolgens net zo snel weer een paar Afrikaanse vrienden laten shinen. Mooie vent, die Robert Plant.
Wolf Alice ****1/2
Voor mij het eerste hoogtepunt van het weekend. De muziek is niet eens heel bijzonder of origineel, maar wat klonken ze goed en brengen ze een heerlijke energie naar het podium! Ongecompliceerde pop-rock met een mooie frontvrouw (letterlijk en figuurlijk). Het feit dat ze slechts één album hebben en de set daarom nog wel wat fillers bevat, maakt dat ik niet de volle 5* geef. Als de volgende albums ook een aantal sterke songs kennen, verwacht ik toch wel een mooie toekomst voor deze uitstekende live-band.
Soulwax **1/2
Toch een beetje tegenvallend. Ben halverwege naar buiten gelopen om wat te gaan eten. Geen idee waarom het me niet pakte, maar had er simpelweg niet zoveel mee.
Chemical Brothers ***1/2
Tja, erg veel valt er niet over te vertellen... Ze deden inderdaad exact hetzelfde als vorig jaar op Werchter. Een live-optreden kun je het niet noemen. Maar ik ken ze al vanaf de albums in hun begintijd, toen ik zelf een jaar of 16-18 was en erg dance-minded was. Er is dus nauwelijks een nummer dat ik niet ken en daardoor is het voor mij gewoon een 1,5 uur durend feest van herkenning om deze tracks weer eens vanaf een groot podium te horen. Ik vind de visuals daar eigenlijk wel heel goed bij passen. Heb me prima vermaakt.
2ManyDJs ****
Eén woord: feest.

Foals ****
Toch maar niet naar Courtney Barnett. Zij was al bezig toen we aankwamen en de rest van de groep wilde lekker zittend voor de main naar Foals kijken. Vond ik uiteraard ook geen straf! Al erg vaak live gezien, maar blijft ijzersterk. Ze stonden redelijk vroeg gepland, maar dat zorgde ervoor dat het volledige veld alvast gevuld was. Heerlijke sfeer en lekker dansbare nummers afgewisseld met de knetterharde tracks. Eén van mijn favoriete live bands. Enige minpuntje: je moet deze gasten gewoon in een club of in een tent zien.
Tame Impala ****
"I see what you're doing, Portugal... Taking off your clothes... In front of the cameras... What would your mothers say?" Even wat interactie met het (vrouwelijke) publiek, dat massaal hun shirtjes en topjes liftte als ze op de grote schermen verschenen. Het geeft maar aan wat voor relaxte sfeer er hing tijdens de zeer sterke set. Met een groot aantal sterke songs hebben ze verder geen fratsen nodig en werd dus ook niet gedaan. Strak gespeelde live versies van een uitstekend oeuvre, niets meer en niets minder. Iets eerder weggelopen om nog wat van Father John Misty mee te pakken, maar dat was te kort om er echt een oordeel over te vellen (maar wat een heerlijke cynische humor heeft die man toch... "Hello Sao Paolo!!!" :'))
Radiohead *****
Geen verrassing en het wordt wat saai, maar wat waren ze weer goed. Het was niet perfect, het geluid was zeker in het begin veel te zacht en Thom moest zijn stem ook nog een beetje onder controle krijgen. Bovendien verloor ik tijdens Burn the Witch één van mijn lenzen, die ik uiteindelijk halverwege Daydreaming pas weer gevonden en goed en wel ingebracht had. Maar wat een sfeer en beleving bij het publiek (en nogmaals, ik stond niet eens ver naar voren) en wat een mede daardoor schitterende uitvoeringen van persoonlijke uitschieters Talk Show Host, Exit Music, Reckoner, Nude en de tandem EIIRP/Idioteque. Wat hadden ze er zelf ook zin in zeg... Heerlijk aan het priegelen op hun toys en Thom die nog expressiever en grappiger was dan ik 'm ooit gezien heb. Enige piepkleine smetje was dat ik de grotendeels van elektronica gestripte versie van Bloom niet zo begreep. Maar de euforie was op dat moment al tot een dermate hoog niveau gestegen dat het niks meer uitmaakte. Bi o.a. Nude, 2+2=5 en zelfs Creep (niet mijn favoriete nummer, maar wat een sfeer) was het weer genieten geblazen.
Two Door Cinema Club ***1/2
Ook van buiten de tent gekeken. Was voorspelbaar druk, maar ze maakten er een mooi feestje van. Publiek ging compleet los, dus missie geslaagd.
Hot Chip **1/2
Ik begrijp het niet. De Britten gaan compleet uit hun dak bij alleen da naam al... Heb het nogmaals geprobeerd, maar voor mij blijven het gewoon een stelletje nerds achter laptops die niet bijster interessante dansplaatjes maken. De sfeer was door het publiek echter wel feestelijk, maar ik had net zo goed 1,5 uur eerder op mijn bedje kunnen liggen.

Band of Horses ***1/2
Op zaterdag pas laat afgezakt. De eerste acts op de main stage interesseerden me te weinig om me van mijn ligbed te trekken en om voor alleen Calexico te komen, vond ik ook niet de moeite. Dus begonnen bij eén van mijn favoriete bands Band of Horses. Het is van die muziek die je altijd en overal aan zet. Easy on the ears, maar bij vlagen ook emotioneel en gedreven. Dus of het nu in de auto, op de achtergrond, op de koptelefoon of in een live setting is, ze kunnen mij gewoon niet vervelen. Waarom dan maar 3,5*? Omdat het een sterk optreden was, maar de set voor een (vrij kort) festivaloptreden gewoon te veel nieuw materiaal bevatte. Daardoor had ik het idee dat het publiek er niet erg in kwam, het wat rumoerig bleef en dus wat door kabbelde. Ze hadden er zelf zeker zin in, maar ikzelf zou de setlist anders ingestoken hebben. Gelukkig ga ik ze nog in Paradiso zien, waar het nieuwe album bij de fans hopelijk al wat beter geland zal zijn.
Arcade Fire *****
Ja echt, ook 5*. Was wederom zeer, maar dan ook zeer blij met het publiek om me heen. Weet niet of ik geluk heb gehad of dat dit gewoon de trend is hier, maar wederom niet erg ver vooraan gestaan en toch het idee gehad dat ik praktisch alleen maar die hard fans om me heen had. Sfeer was dus perfect en dit is precies de setlist waar je op hoopt. Het volledige spectrum aan hits, met een enkel verrassinkje tussendoor. Ocean of Noise, gespeeld samen met Calexico, was er één van (alsof er nog niet genoeg mensen op het podium stonden). Radiohead zijn wat mij betreft godenzonen, maar de grote AF-familie is er dan toch zeker aan verwant. Net zo hard genoten als een dag eerder.
Grimes ****
Na een paar openingsnummers van M83 (wat een heerlijke toetsenist, in alle opzichten... ;-)) richting de Heineken 'tent' getrokken voor Grimes. Ik snap de kritieken, ze zijn allemaal waar. Wat er precies live gedaan wordt blijft de vraag (niet veel waarschijnlijk), Claire Boucher klinkt in de interactie met het publiek als een Japanse tiener met ADHD en de muziek gaat alle kanten op. Maar juist die eigenwijsheid en de combinatie tussen de speelsheid, enthousiasme en plotselinge power die op de mat worden gelegd, zorgden voor mij toch voor een positief gevoel. Ze zingt, schreeuwt, giechelt en gaat regelmatig vol overgave los en die vonk sprong ook echt over op het publiek. Had mijn verwachtingen wat bijgesteld na wat negatieve berichten en was daardoor toch wel positief verrast.

Zijn nog even buiten gaan staan bij Ratatat, maar te weinig van meegekregen om er iets zinnigs over te zeggen.

Afrondend: ik vond het een mooi festival. De setting is natuurlijk perfect, maar ook de organisatie vond ik prima en het publiek mijns inziens echt fantastisch. De twee reuzen op de affiche maakten hun status dubbel en dwars waar en ook daarnaast nog een paar leuke acts gezien. Of ik volgend jaar weer zou gaan, hangt een beetje van de line-up af. Die moet wel weer boven die van andere festivals uitsteken of weer een aantal klappers hebben, ander denk ik dat ik weer voor een festival ga waar je lekker de hele dag kunt rondhangen en wat meer acts kunt meepakken.

Top 5:
1. Radiohead/Arcade Fire (kan niet kiezen)
3. Wolf Alice
4. Tame Impala
5. Grimes
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Was inderdaad een jubileumeditie, maar in het verleden hebben ze toch ook wel vaker twee flinke headliners weten te strikken (bv. een jaar met Coldplay en Foo Fighters). Radiohead en Arcade Fire is echter hemels en gaan ze voor mij persoonlijk niet snel meer evenaren. Mijn twee absoluut favoriete live-bands, zeker na afgelopen weekend.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Was inderdaad een jubileumeditie, maar in het verleden hebben ze toch ook wel vaker twee flinke headliners weten te strikken (bv. een jaar met Coldplay en Foo Fighters). Radiohead en Arcade Fire is echter hemels en gaan ze voor mij persoonlijk niet snel meer evenaren. Mijn twee absoluut favoriete live-bands, zeker na afgelopen weekend.

Dit waren gewoon echt twee unieke headliners om mee te pakken op zulk soort festival.
Zo exclusief zal het de komende jaren zeker niet worden. Een band van de grote als Arcade Fire komt normaliter echt niet voor twee shows naar Europa.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Dit waren gewoon echt twee unieke headliners om mee te pakken op zulk soort festival.
Zo exclusief zal het de komende jaren zeker niet worden. Een band van de grote als Arcade Fire komt normaliter echt niet voor twee shows naar Europa.
Helemaal mee eens. Buiten het feit dat het twee enorme namen zijn, waren het ook nog eens exclusieve boekingen. Dat gaan ze inderdaad niet nog een keer doen. Dus ik verwacht dat de grote headliners van de komende jaren ook wel op de andere Europese festivals langs zullen komen. Hoeft je er overigens niet van te weerhouden om hier eens een keer te gaan kijken. Zeker in combinatie met een stedentrip echt wel de moeite, vond Lissabon best een mooie en relaxte stad.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken