PT NOS Alive 2016

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
+ Biffy Clyro

Niet iets waar ik erg warm voor draai, maar zeker geen slechte boeking...
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Nou dit valt toch ook wel weer mee? Op twee bijzondere headliners en een paar goede acts staat er nou ook weer niet heel veel speciaals. Ik zou hier met moeite drie volwaardige dagen uit kunnen halen, zat festivals die het beter doen.
 

Groen

Playlistbediener
22 sep 2015
13
0
Goedemorgen!

Ook mijn kaartje voor NOS is binnen! Over de sterkte van de line up valt uiteraard te discuseren, vergelijk deze bijvoorbeeld nu met rock werchter. In de breedte heeft werchter nu een mooier affiche, maar 3 headliners (ik noem florence geen voorwaardige RW headliner) zijn ze exclusiever en kunnen arcade fire en radiohead mij live veel meer bekoren. Bovendien kost RW 235e en NOS 119.. daarmee vind ik dat NOS t stukken beter heeft gedaan.

Groetjes van een enthousiaste fan!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Welkom Groen! Nog even en we kunnen op NOS Alive ook een Festileaks meeting organiseren...

Wat de vergelijking met RW betreft, die is natuurlijk best lastig te maken. RW 4 dagen op 3 belangrijke podia, NOS 3 op 2 podia. Bovendien beginnen de optredens op Werchter al een stuk eerder. Snelle rekensom leert je al snel dat RW dus minimaal twee keer zoveel plek heeft voor sterke acts (en mede daarom dus ook een stuk duurder is). Zij hebben dit jaar in de breedte inderdaad een dijk van een affiche (misschien wel de beste onder de Europese majors, maar dat is natuurlijk persoonlijk). Onder de headliners nog een stuk sterker dan NOS Alive, maar dat komt natuurlijk ook door het grote aantal acts dat ze kunnen boeken.

Het verschil voor mij zit 'm ook echt in Radiohead en Arcade Fire, twee van mijn absoluut favoriete bands en ook live twee van de beste optredens die ik gezien heb. Ik heb niet zoveel met RHCP en Rammstein en Editors zijn een richting opgegaan die mij ook niet bekoort. Tel daarbij op dat ik F+TM al een keer of 5 gezien heb en dan blijft aan headliners alleen Paul McCartney over.

En na 6 Werchters wordt het ook wel een keer tijd voor iets nieuws. Denk dat ik de zondag op RW overigens nog wel mee pak. Met Beck, Iggy Pop, TLSP, UMO en JamieXX hebben ze daar nog een hoop leuks staan dat ik nog nooit live heb gezien en ook (nog) niet op NOS staat.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nou dit valt toch ook wel weer mee? Op twee bijzondere headliners en een paar goede acts staat er nou ook weer niet heel veel speciaals. Ik zou hier met moeite drie volwaardige dagen uit kunnen halen, zat festivals die het beter doen.

Je moet dit ook niet vergelijken met een primavera of bks ofzo. Dit valt in de categorie Werchter en dan zijn ze dit jaar gewoon de meester met dit affiche voor 120 euries zoals Dave al zegt.
Maar komt voor een groot deel inderdaad door de exclusieve headliners.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vanavond dit een feit maken en de vlucht, hotel en tickets boeken. Nog eventjes op een rijtje slimste lijkt me hotel in de Cais do Sondre wijk. En dan die festival 3 day ticket + treintickets combi? Al denk ik dat een losse 3 dat ticket en daar nog eventjes de treintickets fixen ook geen groot probleem zal zijn. @visdave34

Donderdag ochtend aankomst lijkt me prima, doet iedereen dat hier ook of al eerder?
 
G

Guest

Guest
Nou dit valt toch ook wel weer mee? Op twee bijzondere headliners en een paar goede acts staat er nou ook weer niet heel veel speciaals. Ik zou hier met moeite drie volwaardige dagen uit kunnen halen, zat festivals die het beter doen.

Ach ja, ieder zijn eigen smaak en feestje, toch?
 
G

Guest

Guest
Vanavond dit een feit maken en de vlucht, hotel en tickets boeken. Nog eventjes op een rijtje slimste lijkt me hotel in de Cais do Sondre wijk. En dan die festival 3 day ticket + treintickets combi? Al denk ik dat een losse 3 dat ticket en daar nog eventjes de treintickets fixen ook geen groot probleem zal zijn. @visdave34

Donderdag ochtend aankomst lijkt me prima, doet iedereen dat hier ook of al eerder?

Treinkaartjes kun je inderdaad ook daar kopen, zou er alleen voor zorgen dat je ze niet 's nachts moet kopen als je terug naar hotel gaat. Dan kan het druk zijn...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oh damn, die vluchten op de donderdag zijn allemaal aan de late kant.
Dat wordt woensdag al heenvliegen denk ik.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Vanavond dit een feit maken en de vlucht, hotel en tickets boeken. Nog eventjes op een rijtje slimste lijkt me hotel in de Cais do Sondre wijk. En dan die festival 3 day ticket + treintickets combi? Al denk ik dat een losse 3 dat ticket en daar nog eventjes de treintickets fixen ook geen groot probleem zal zijn. @visdave34

Donderdag ochtend aankomst lijkt me prima, doet iedereen dat hier ook of al eerder?
Good for you!!

Wij vliegen op woensdagochtend. Prijs was een stuk lager en zo hebben we nog lekker een dag om te acclimatiseren en wat van de stad te zien. Zondagavond vliegen we terug. Hotelletje inderdaad bij Cais do Sodre, treintickets moeten we daar nog regelen.

Zin in!!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
+ NOS Alive

Tering wat heb ik hier veel zin in, hier gaan we weer heel wat moois zien!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
+ Band of Horses

Opnieuw een band in mijn straatje, hier word ik echt heel blij van!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
+ Band of Horses

Opnieuw een band in mijn straatje, hier word ik echt heel blij van!

Inderdaad prima bandje. Al heb ik geen idee of die dit jaar nog nieuw werk gaan droppen. Erg prettige stem heeft de zanger, maar ik vindt dat ze na al die albums nog steeds te weinig hebben voor een sterk vol uur.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Die eerste twee albums staan wat mij betreft vol met sterke songs en ook op de albums daarna kun je er nog wel een paar uit halen. Heb ze in 2011 in Paradiso gezien en ik vond het een zeer sterke en evenwichtige set.

Edit: wel vroeg gepiekt dus. De laatste twee platen waren dus zeker een stuk minder dan de eerste twee. Laten we hopen dat ze met nieuw werk weer sterk terugkomen. Ze hebben er in ieder geval de tijd voor genomen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oh, jij bent ook gewoon naar een gig van hun geweest. Laatste werk is sowieso niet veel dat klopt. Maar op Werchter laatst kon 't me niet de hele set boeien.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Mee eens! Heb ze al een aantal keer gezien, maar de laatste keer op Werchter was veruit de minste. Hoofdpodium was te groot voor ze, dus bij NOS hebben ze ook nog wel een uitdaging. Toch nog steeds wel blij met deze boeking.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Die vond ik juist weer best sterk... Of hebben ze daar meerdere keren gestaan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken