Nick Cave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Bizar dat hier nog geen draadje voor is.

Met de release van zijn bloedmooie nieuwe plaat misschien een goed moment om er eentje aan te maken.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Het loopt nog niet echt storm.
Heb me uiteraard even ingeluisterd, maar het trekt me niet zo. Kan niet zo goed uitleggen wat het is, maar het is het gewoon niet voor mij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het nieuwe album was weer prachtig. Hoop op een mooie festivalshow dit seizoen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Het loopt nog niet echt storm. Heb me uiteraard even ingeluisterd, maar het trekt me niet zo. Kan niet zo goed uitleggen wat het is, maar het is het gewoon niet voor mij.

Haha nee. Maar dat was nu ook niet per se de bedoeling. Eerste luisterbeurt van Ghosteen was wat stroefjes, maar de tweede kwam des te harder binnen. Prachtplaat. Heb wel het gevoel dat Cave snel weer met zijn Bad Seeds gaat optreden. Ik hoop dat ze op tijd zijn voor de 2020 festivals.

Mag ik weten welke platen je hebt geluisterd, @wenteldave ? Cave heeft zoveel soorten platen gemaakt (van pure rock tot pianoballads, folky dronkemansliederen tot gospel, post punk tot kitschy meezingers). Mij lijkt The Abbatoir Blues/Lyre Of Orpheus (een dubbelalbum) een goede om mee te beginnen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
wenteldave wrote:
Het loopt nog niet echt storm. Heb me uiteraard even ingeluisterd, maar het trekt me niet zo. Kan niet zo goed uitleggen wat het is, maar het is het gewoon niet voor mij.

Haha nee. Maar dat was nu ook niet per se de bedoeling. Eerste luisterbeurt van Ghosteen was wat stroefjes, maar de tweede kwam des te harder binnen. Prachtplaat. Heb wel het gevoel dat Cave snel weer met zijn Bad Seeds gaat optreden. Ik hoop dat ze op tijd zijn voor de 2020 festivals.

Mag ik weten welke platen je hebt geluisterd, @wenteldave ? Cave heeft zoveel soorten platen gemaakt (van pure rock tot pianoballads, folky dronkemansliederen tot gospel, post punk tot kitschy meezingers). Mij lijkt The Abbatoir Blues/Lyre Of Orpheus (een dubbelalbum) een goede om mee te beginnen.

Ik hoop voor je dat ze komen. Stel, ze staan op Pinkpop, dan ga ik wel even een kijkje nemen, hoor.

Tuurlijk mag je dat vragen.
Heb Ghosteen nu twee keer geluisterd, maar het went gewoon niet. Die hele plaat heeft iets hypnotiserends, wat mij niet trekt.
The Abbatoir Blues/Lyre Of Orpheus is inderdaad een van z'n betere platen in mijn opinie.
Push The Sky Away gaat nog, maar het overgrote deel van zijn muziek is me eigenlijk net iets te rustig.
Mag ik dan op mijn beurt aan jou vragen wat dat rockalbum dan is? Heb 'm nog niet gevonden.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik ben niet bekend met al zijn werk, maar volgens mij zijn Tender Prey en ook Let Love In wel redelijk rockalbums te noemen? Of zeg ik nu iets compleet stompzinnigs? (het is al een tijdje terug dat ik ze geluisterd heb).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik ben niet bekend met al zijn werk, maar volgens mij zijn Tender Prey en ook Let Love In wel redelijk rockalbums te noemen? Of zeg ik nu iets compleet stompzinnigs? (het is al een tijdje terug dat ik ze geluisterd heb).
Niks stompszinning. Geen zorgen.
Deze zijn iets steviger dan z'n normale materiaal, maar rock zou ik het niet willen noemen. Weet eigenlijk niet zo goed waar ik het onder moet scharen.
Beide ook twee luisterbeurten gegeven, maar ik kom er wederom niet doorheen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Sjoerd wrote:
Ik ben niet bekend met al zijn werk, maar volgens mij zijn Tender Prey en ook Let Love In wel redelijk rockalbums te noemen? Of zeg ik nu iets compleet stompzinnigs? (het is al een tijdje terug dat ik ze geluisterd heb).

Niks stompszinning. Geen zorgen.
Deze zijn iets steviger dan z’n normale materiaal, maar rock zou ik het niet willen noemen. Weet eigenlijk niet zo goed waar ik het onder moet scharen.
Beide ook twee luisterbeurten gegeven, maar ik kom er wederom niet doorheen.

Tender Prey is inderdaad wel rocky. En Let Love In. Als je ziet dat zelfs Metallica Loverman al gecoverd heeft en niet zo hard klinkt als Cave op dat nummer. Henry’s Dream heeft ook veel uptempo nummers. Verder is vooral Dig lazarus Dig een pure rockplaat.

Live Seeds is ook een tip! Een livealbum dat toont hoeveel energie er van het podium kan spatten tijdens een Caveshow.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
De shows van het jaar zijn zonet aangekondigd. 29 apr Ziggo, 30 apr Sportpaleis.

THIS IS NOT A DRILL.

Full tour:

Wed 22 Apr - Campo Pequeno, Lisbon, Portugal
Thu 23 Apr - Campo Pequeno, Lisbon, Portugal
Sat 25 Apr - WiZink Center, Madrid, Spain
Sun 26 Apr - Palau Sant Jordi, Barcelona, Spain
Wed 29 Apr - Ziggo Dome, Amsterdam, Holland
Thu 30 Apr - Sportpaleis, Antwerp, Belgium
Sat 2 May - Arena Birmingham, Birmingham, UK
Sun 3 May - Motorpoint Arena, Cardiff, UK
Tue 5 May - The SSE Hydro, Glasgow, UK
Wed 6 May - Manchester Arena, Manchester, UK
Fri 8 May - 3Arena, Dublin, Ireland
Tue 12 May - First Direct Arena, Leeds, UK
Thu 14 May - The O2, London, UK
Fri 15 May - The O2, London, UK
Sun 17 May - Lanxess Arena, Cologne, Germany
Mon 18 May - Barclaycard Arena, Hamburg, Germany
Wed 20 May - Royal Arena, Copenhagen, Denmark
Thu 21 May - Royal Arena, Copenhagen, Denmark
Sat 23 May - Ericsson Globe, Stockholm, Sweden
Mon 25 May - Spektrum, Oslo, Norway
Wed 27 May - Mercedes-Benz Arena, Berlin, Germany
Thu 28 May - Arena Gliwice, Gliwice, Poland
Sat 30 May - O2 Arena, Prague, Czech Republic
Mon 1 Jun - Stadthalle, Vienna, Austria
Tue 2 Jun - László Papp Budapest Sportaréna, Budapest, Hungary
Thu 4 Jun - Stark Arena, Belgrade, Serbia
Sat 6 Jun - Olympiahalle, Munich, Germany
Mon 8 Jun - Hallenstadion, Zurich, Switzerland
Tue 9 Jun - Mediolanum Forum, Milan, Italy
Thu 11 Jun - Cavea Auditorium Parco della Musica, Rome, Italy
Sun 14 Jun - AccorHotels Arena, Paris, France
Wed 17 Jun - Bloomfield Stadium, Tel Aviv, Israel
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Kaartverkoop Ziggo start volgende week vrijdag.
€39 - €82,5
Kaarten op naam.

Mooie prijs. Eerlijk kaartverkoop. Mooie zaal. Mooi even kaarten voor Ziggo en The O2 proberen te scoren volgende week.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Sjoerd wrote:
Ik ben niet bekend met al zijn werk, maar volgens mij zijn Tender Prey en ook Let Love In wel redelijk rockalbums te noemen? Of zeg ik nu iets compleet stompzinnigs? (het is al een tijdje terug dat ik ze geluisterd heb).

Niks stompszinning. Geen zorgen.
Deze zijn iets steviger dan z’n normale materiaal, maar rock zou ik het niet willen noemen. Weet eigenlijk niet zo goed waar ik het onder moet scharen.
Beide ook twee luisterbeurten gegeven, maar ik kom er wederom niet doorheen.

Je zou ook The Birthday Party eens kunnen proberen, zijn oude band. Dat is wel behoorlijk heftige punkrock. Als dat tenminste de beste term is om te duiden.

Maar ook in het oeuvre van The Bad Seeds zit genoeg steviger materiaal hoor.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Kaartverkoop Ziggo start volgende week vrijdag.
€39 – €82,5
Kaarten op naam.

Mooie prijs. Eerlijk kaartverkoop. Mooie zaal. Mooi even kaarten voor Ziggo en The O2 proberen te scoren volgende week.
Staanplaatsen € 62,50 excl. servicekosten. Dus eurootje of 70. Best stevig toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Man wat een nieuws zeg.

Heel benieuwd hoe Ghosteen live klinkt, en welk soort setlist het wordt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Helaas niet via MOJO maar Greenhouse Talent....

Dus geen Mojo presale helaas.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
In België 50 - 68 - 75 - 95. Iemand enig idee hoeveel de tickets voor middenplein zijn dan? Zijn dat vaak de duurste bij Nick Cave?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Timmetje wrote:
Kaartverkoop Ziggo start volgende week vrijdag.
€39 – €82,5
Kaarten op naam.

Mooie prijs. Eerlijk kaartverkoop. Mooie zaal. Mooi even kaarten voor Ziggo en The O2 proberen te scoren volgende week.

Staanplaatsen € 62,50 excl. servicekosten. Dus eurootje of 70. Best stevig toch?

Goedkoper dan Billie Eilish en Lana del Rey en ook goedkoper dan ik had verwacht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
In België 50 – 68 – 75 – 95. Iemand enig idee hoeveel de tickets voor middenplein zijn dan? Zijn dat vaak de duurste bij Nick Cave?

Normaal gezien zijn de staanplaatsen voor het middenplein niet de duurste plaatsen nee.

Niet goedkoop, maar dat zijn weinig concerten in zalen als deze tegenwoordig...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
wenteldave wrote:

Sjoerd wrote:
Ik ben niet bekend met al zijn werk, maar volgens mij zijn Tender Prey en ook Let Love In wel redelijk rockalbums te noemen? Of zeg ik nu iets compleet stompzinnigs? (het is al een tijdje terug dat ik ze geluisterd heb).


Niks stompszinning. Geen zorgen.
Deze zijn iets steviger dan z’n normale materiaal, maar rock zou ik het niet willen noemen. Weet eigenlijk niet zo goed waar ik het onder moet scharen.
Beide ook twee luisterbeurten gegeven, maar ik kom er wederom niet doorheen.

Je zou ook The Birthday Party eens kunnen proberen, zijn oude band. Dat is wel behoorlijk heftige punkrock. Als dat tenminste de beste term is om te duiden.

Maar ook in het oeuvre van The Bad Seeds zit genoeg steviger materiaal hoor.
Komt goed. Misschien wel een groot gedeelte van hun discografie gaan luisteren en dan volgende week maar eens kaartjes kopen. Dat is wellicht ook een idee. Ik twijfel er niet over dat dit live vele malen beter klinkt dan op plaat.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Hoe rap denken jullie dat het concert in het sportpaleis zal uitverkopen? Heb vrijdag namelijk de hele dag les, dus als het de dag zelf zou uitverkopen moet ik nog een manier zoeken om tickets te kopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken