Nick Cave

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Ik word vooralsnog bepaald niet teleurgesteld. Erg mooi weer. Wat steviger bij vlagen dan zijn recentste werk.

De Volkskrant heeft er in de recensie vier van de vijf ballen voor over.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ghoststeen had ik ook weinig mee, maar dit vind ik een prachtplaat. Ook al zo'n pijnlijk afzegging dit jaar.Wat mij betreft mag 2021 al meteen een flink eind opzouten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Wat mij betreft mag 2021 al meteen een flink eind opzouten.

Als het jaar prachtplaten als deze brengt, nog even niet graag. :)

Mijn god wat is Balcony Man een geweldig nummer. Je zou denken dat Cave wel eens toe is aan een middelmatig album. Pfoe.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Wederom minder enthousiast. Het zijn redelijk allemaal ok nummers, maar ik vind het ook allemaal wel een beetje teveel van hetzelfde op een album. Albuquerque en Shattered Ground vind ok.

Minste vind ik White Elpehant.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
selurxela wrote:
Wat mij betreft mag 2021 al meteen een flink eind opzouten.

Als het jaar prachtplaten als deze brengt, nog even niet graag. ?

Mijn god wat is Balcony Man een geweldig nummer. Je zou denken dat Cave wel eens toe is aan een middelmatig album. Pfoe.
Vind Balcony Man juist één van de mindere nummers, maar zoals Indiaantje hierboven zegt, het is veel van hetzelfde. Viel me nooit zo op bij Cave, maar juist op dit album wordt dat wel duidelijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
selurxela wrote:
Wat mij betreft mag 2021 al meteen een flink eind opzouten.

Als het jaar prachtplaten als deze brengt, nog even niet graag. ?

Mijn god wat is Balcony Man een geweldig nummer. Je zou denken dat Cave wel eens toe is aan een middelmatig album. Pfoe.

Helemaal eens. Fantastisch album. Kan niet wachten om Cave eindelijk weer eens live aan het werk te zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Bij uitbreiding: het eerste en het laatste nummer van de plaat springen er keihard uit bij mij (na een tweede luisterbeurt).

Hoe Hand Of God begint als iets dat van de Boatmans Call zou kunnen komen, om na een paar seconden ineens techno op je bord te gooien. Hoe dan die strijkers en dat manische 'hand of god!' mantra tegen elkaar vechten, beestig.

Zalig album.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Nick Cave & Warren Ellis UK Tour 2021

This September and October Nick Cave & Warren Ellis will play 20 shows in the UK

Tickets on sale Friday 23 July at 10am BST at nickcave.com

2 September - Lighthouse, Poole
4 September - Fairfield Halls, Croydon
5 September - Waterside Theatre, Aylesbury
7 September - Regent Theatre, Stoke
8 September - Royal Concert Hall, Nottingham
10 September - Opera House, Blackpool
12 September - Regent Theatre, Ipswich
14 September - New Theatre, Oxford
15 September - St George’s Hall, Bradford
17 September - Bridgewater Hall, Manchester
20 September - Playhouse, Edinburgh
23 September - City Hall, Sheffield
24 September - Sage, Gateshead
27 September - Philharmonic Hall, Liverpool
29 September - Globe, Stockton
1 October - De Montford Hall, Leicester
2 October - Symphony Hall, Birmingham
6 October - Royal Albert Hall, London
7 October - Royal Albert Hall, London
10 October - Dome, Brighton

Please ensure you comply with all entry requirements of the venue to ensure that you are COVID-safe and please do not attend if you have any COVID-19 symptoms.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Oké ik had weinig verwachtingen van dit projectje (The Flaming Lips die samen met de 13 jaar oude Nell Smith een Cave tribute album maken) maar dit klinkt wel heel vet.

 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Inhakend op de meningen over ghosteen, ik vind die plaat erg vet. Dit stond laatst in OOR in een interview met Warren Ellis:

Maar als er ooit iets van een goddelijke interventie is geweest, dan was het tijdens de opnames van Ghosteen. De weken dat we aan die plaat gewerkt hebben, blijven de bijzonderste weken uit mijn leven. We gingen zitten, Nick en ik. Improviseren. Het leverde veel materiaal op en we zochten daarin kleine fragmenten die we niet begrepen, dingen die ons bang maakten. Dan zeiden we: wow, wat is dát?

‘Alles wat vertrouwd voelt, daar moet je van wegblijven. Dat is waarom Nick en ik sinds Push The Sky Away ook graag aan soundtracks werken. Dat is de basishouding van The Bad Seeds: weggaan van waar we vandaan komen. Maar Ghosteen… We hadden wat ideeën, gingen de studio in en toen, tijdens die paar weken in Malibu, ik weet niet goed waar ik in geloof, but if there ever was something else in the room, it was when making that record. Er was iets gaande. Het maken van Ghosteen was een voortdurende openbaring.’
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041

Watch the first clip from 'This Much I Know To Be True' the new feature film directed by Andrew Dominik, featuring Nick Cave & Warren Ellis.
The film captures their exceptional creative relationship as they bring to life songs from albums Ghosteen and Carnage, and will be released later this year.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
On 17 June Nick Cave will release Seven Psalms on limited edition 10” vinyl and via streaming services. The new project features seven spoken word pieces set to music by Nick Cave in collaboration with Warren Ellis, and a 12 minute instrumental, recorded during the Carnage album sessions. It was produced by Nick Cave with Luis Almau.

The vinyl will be released on Cave Things and available in record stores worldwide. The outer sleeve evokes the cover of a hymn or prayer book, printed on embossed petrol blue with a jewel-like title and crucifix rendered in metallic gold.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
We krijgen een nieuw albumpje...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Dit hier nog niet zien passeren, maar er staat een meesterlijke pro shot film van de Cave en Ellis tour online. Registratie van een show in Australië. Dikke aanrader.

 
  • On fire
Waarderingen: Grunt149

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Nick Cave en Sean O'Hogan gaan deze zomer in gesprek met publiek ter ere van het uitgeven van hun boek Faith, Hope and Carnage. Op 2 juni komen ze langs in Amsterdam bij Athenaeum (signeersessie) en op het Brainwash Festival (in gesprek(, terwijl ze op 3 juni Passa Porta (signeersessie) in Brussel aandoen. Een dag later doen ze de Bozar (in gesprek), eveneens in Brussel.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken