Ook maar eens een terugblik uitwerken om de al vrij forse heimwee te onderdrukken en dan zo maar eens de vrije dagen voor volgend jaar insturen!
Donderdag vroeg vertrokken met een mooie groep om samen een plek te vinden op camping 4. Vlak voor de dijk bijna een uur vast komen te staan. Met koffiekannen en bekers de auto's van vrienden achter ons en andere daartussen ingevoegden gaan voorzien van wat cafeine waardoor de wachttijd met zicht op een zonnetje door de mist eigenlijk alleen maar leuk was. Volgens mij werd de afslag naar de dijk pas wat later open gezet, want toen er verkeersregelaars verschenen konden we daarna in amper een kwartier de parking op rijden. Na de gezellige wachtrij stonden we snel vooraan camping 4 en hebben we de rest van de dag bijgepraat, programma's doorgenomen en afgespeeld en van de zon genoten. Op het terrein erg gezellig, maar met vroeg opstaan en best wat drankjes geen latertje.
Vrijdag gestart met harde regen, maar dat maakte het ook wel weer gezellig. Aftrap met
Ramkot was tof en voor de vroege tijd al aardig energiek. Vervolgens genoten van een goed optreden van
Jungle by Night dat sterk in elkaar zat. Via het Science center, punten voor de leuke onderzoeken, een stukje
Glass Beams en even pauze aangesloten voor
Prins S. Zoals verwacht chaos en erg om gelachen. Vanaf de zijkant lekker wat bewogen bij
Passion om vervolgens even te luisteren bij
Peggy. Leuk met de groep en vond het minder slecht dan verwacht, maar that's it. Vanaf de zijkant
Wunderhorse om op tijd een plek te zoeken bij
Justice. Wat een show en lichten bij de laatstgenoemden. Het nachtwerk vervolgd met
Interplanetary Criminal als feel good en met
Sedef en
Young Marco als afsluiting. Dikke punten voor het lichtwerk en de maan in de Bravo en niks te klagen over de hoeveelheid ruimte.
Zaterdag met in het zonnetje koffie brouwen klaargemaakt voor een start met
The Streets (en spijt van niet Spinvis). Toffe start met mooie energie en publiek. Via de laatste 2 nummers van het
Choir een rondje Lake LL gedaan en genoten van de
Sugababes hitjes met wat gezellig enthousiaste mensen bij de Alpha. Daarna snel een plek gezocht bij
Soulwax, blijft gaaf zulke acts en wat een drums (x3). Om de drums vast de houden doorgegaan met
Lander en Adriaan, ene moment geen idee hoe ik erop moest bewegen andere moment helemaal los, echt tof en wederom de drums oioi.
Overmono nog een tweede deel kunnen meepakken met een goede plek om daarna via de sauna fris naar
Fred Again te gaan. Bijzondere artiest, maar het eerste deel misschien voor de Alpha niet helemaal sluitend. Tweede deel wel enorm van genoten. Nachtwerk doorgezet met
Benwal om een mooie plek te houden voor
Narciss, wat een set zette die neer zeg, gaaf dat hij meer inzet op de funk/disco met een ongekend lekker einde. Nog even de Bravo bekeken met Mallgrab b2b SkinonSkin, vrij fors maar toch ook wel gaaf.
Zondag bracht het NNO de vrolijkheid en energie al snel op gang wat zich doorgezette bij
Confidence Man. Zang technisch vond ik het niet bepaald sterk maar toch wel een gave show, konden de Bravo voor mijn gevoel wel aan. M'n benen uitschakelend een stuk
Air meegepakt om vervolgens weer terug te gaan naar
Thundercat. Bij de laatste kon ik er niet inkomen en had ik het gevoel dat het geluid niet goed stond, dus vrij snel vertrokken. Lekker op tijd een golden circle plek gezocht bij
Idles, enorm genoten en tegelijkertijd volledig gesloopt. Bijkomend van Idles een laatste deel van
Willem meegepakt en etend wat van
NAS. Daarna opgelijnd voor
Brutalism, wat was dat ongekend gasgeven met de hele Heineken. Verbaasd over de energie die ik nog ergens uit m'n kleine teen kon halen. Vervolgens (helaas ipv Kiniata)
Goldband aangehoord en via de
Polka party, blijft toch lachen en bizar wat er door die tent heen gaat (bewakers deden lachend hun best) naar de 'The Great Reset' van
Maxim Hartman gegaan. Leuk feest bij binnenkomst in de Juliet, stuk duurde wat lang, maar ook wel gelachen om de droogheid. Of het helpt om te reintegreren in de normale maatschappij na 4 dagen LL weet ik nog niet
Rondom de Armadillow nog wat nieuwe tuin ideeen opgedaan en wat DnB beats meegepakt om uiteindelijk toch te moeten toegeven aan dat het voorbij is..
Al met al wat variatie proberen te pakken voor m'n gevoel, maar toch ook wat acts gemist. Helaas geen dubbelganger beschikbaar en ook benen die wel eens wat moeite hebben. Verschuiving in het publiek snap ik (representeer zelf ook de randstad maar geen Amsterdam), maar ik denk dat je dat zelf ook los kan laten en enthousiasme, gezelligheid, tips en leuke verhalen bijna overal kunt vinden. Vond de sfeer top en de heimwee is alweer groot.
Voor nu denk ik het meest terug aan
Idles, Soulwax, The Streets, Brutalism3000, Narciss en blijven de
NNO filmpjes leuk
- De afhaalbiertjes waren een aantal keer niet koud (bij de supermarkt kon je meestal wel koude halen), maar na jaren oefenen met lauw bier, minder sjouwen vanaf de parking en acceptabele prijzen vond ik het helemaal prima!