Lowlands 2024

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.533
Wat zouden jullie overhebben voor een All Weekend Unlimited Fast Lane Pass van X Ray naar Alpha (rechtsvoor) en vice versa?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240820_124006_Maps.jpg
    Screenshot_20240820_124006_Maps.jpg
    317,3 KB · Weergaven: 40

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
441
710
Zondag
De dag begonnen met Noord Nederlands Orkest (8) in het voorvak. Wat een ontzettend leuke show: prachtige muziek die natuurlijk voor iedereen herkenbaar waren. De dirigent die het aandachtige publiek goed wist te sturen. Echt heel leuk. Is dit een traditie in wording?

Toen naar Lowlands Science geweest. Ik vond het qua aankleding wel erg tegenvallen en vond het wel interessant maar niet zo interactief als ik had gehoopt (mijn brein wilde niet te veel denken en bij voorkeur een spelletje ofzo doen). Anderen hier nog geweest?

Daarna begon een marathon aan Heineken shows voor ons. Allereerst Barry Can’t Swim (10). We stonden helemaal vooraan en de sfeer was uitstekend. Mooi veel nummers van het erg goede album van vorig jaar en goede afwisseling tussen dansen op mooie muziek en de euforische nummers. Absoluut één van de hoogtepunten van het festival.

Na een uurtje pauze kwam Willem (8). Wederom weer redelijk vooraan en het was een mooie show. De show was iets dansbaarder dan de live show. Gastoptreden van Sef was erg leuk. Houten Pak was prachtig en Willem had er sowieso zin in. Blij dat ik ben gegaan.

De derde Heineken show was Brutalismus 3000 (9). Was een gekkenhuis was dat zeg. Snoeihard en af en toe zochten ze het randje van zowel cheesy als hardcore op. Wat een energie kreeg ik hiervan.

Dan maar naar Goldband (7). Was het goed? Mwah. Was het leuk? Dat wel. Het zag er van afstand wel uit als een feest in de Alpha. Het klonk wel echt bij vlagen heel vals. En wat was die afsluiter? We zijn maar weggelopen naar de Lima.

Ten slotte was het tijd voor de Polka Party (8)! Was wederom weer een erg leuk feest. Veel takken natuurlijk en het werd ook steeds lomper.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692
Owja ik heb dus echt wel ff lopen zoeken naar die Thai Thai tripel. Eerst het hele Bierlokaal afgezocht naar Thai Thai maar nergens te vinden. Uiteindelijk toch achterin de Carte Blanche de Oedipusbar gevonden en dat werd toen mn favo chillplekje zo tussen die kunstwerken.
Ik heb denk ik het hele festival twee biertjes bij een reguliere bar gehaald. De rest alleen maar daar. Super sympathieke mensen, zelden een rij en eindelijk relatief waar voor je geld.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692
Iemand ook bij de Beef Chief een burger gehaald? Echt de allerbeste die ik ooit gehad heb!
Stond het hele weekend op mijn lijstje, maar telkens als ik er langs kwam was de rij dusdanig dat ik de volgende artiesten zou missen. Op zondagavond was alles uitverkocht maar stond er wel "see you next year", dus dan weer een kans.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
309
332
Ik heb denk ik het hele festival twee biertjes bij een reguliere bar gehaald. De rest alleen maar daar. Super sympathieke mensen, zelden een rij en eindelijk relatief waar voor je geld.
De Texels bar ook, heb eigenlijk het hele weekend bijna geen Heineken gedronken (en maar goed ook!)
 

Archie

Playlistbediener
17 apr 2024
29
62
Ook ik heb weer een waanzinnig weekend gehad (dat is niet anders), met eigenlijk geen échte muzikale tegenvallers (dat is wel anders). Oprecht één van de beste edities die ik heb meegemaakt! De vibe/balans van het publiek voelde voor mij ook weer wat beter dan de afgelopen jaren.

Het zijn op Lowlands juist specifieke momenten die me nog jarenlang kunnen bijblijven. In de ochtend je eerste lauwe biertje met al je vrienden openen openen met een sarcastische "yia mas", met twee tijdelijke vrienden van 50+ losgaan bij Flowdan en 's nachts per ongeluk iemand een zoen op de wang geven bij het passeren (en na 2 seconden verwarring nog maar besluiten voor een zoen op de mond). Dat soort dingen. Een paar muzikale momenten die ik waarschijnlijk niet snel zal vergeten:

1. Kae Tempest sluit af met 'People's Faces' - Oncontroleerbare tranen en tegelijkertijd een glimlach.
2. Sampha speelt weergaloze 'Without' met drum opening - Meesterlijk.
3. Sugababes krijgen ook mannen op elkaars schouders - Gewoon ontzettend leuk hoe dit het collectieve feestje van dit jaar werd.
4. Skin on Skin B2B Mall Grab - Fan van beide, dus heel vet toen ineens beide namen op het scherm verschenen.
5. Willem doet 'Achter de Wolken' > Mount Kimbie doet 'Made to Stray' - Twee nummers die veel voor me betekenen, dus heerlijk om die op een melancholisch einde van de zondag kort achter elkaar te zien.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
463
525
Vast een opzetje voor 2025 de eerste lichting namen
Speed
Empire of the Sun
Sprints
The Cult
High Vis
Smashing Pumpkins
Fontaince DC
John [timestwo]
Wage War
Deadletter
Bears Den
Jack White
De Rest mogen jullie aanvullen.......
Ik verwacht Fontaines op BKS ipv Lowlands. November shows worden ook door Friendly Fire gedaan en op het forum gelezen dat ze erg trouw zijn aan hun boekers, waardoor ze wel op PKP stonden dit jaar. Ik hoop op Gurriers, Marathon, Ditz en Young Fathers.
 

Maninblue34

Playlistbediener
30 jul 2023
34
43
Trouwens, wat een blamage met die biertjes die je van te voren kon reserveren. Onze bestelling van maanden geleden van die speciale Lowlands oudipus biertjes was op de vrijdagmiddag al “uitverkocht”?!! Hoe werkt dat 😂
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.143
Trouwens, wat een blamage met die biertjes die je van te voren kon reserveren. Onze bestelling van maanden geleden van die speciale Lowlands oudipus biertjes was op de vrijdagmiddag al “uitverkocht”?!! Hoe werkt dat 😂
Waarschijnlijk waren ze op op die plek. Waren elders nog vrijdagavond te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

Gootsteen

Nieuw lid
20 aug 2024
2
3
Ik lees het festileaks forum al jaren mee en dit was mijn vijfde Lowlands maar nu voel ik me toch geroepen om eindelijk eens iets te delen: s.o.s. hoe slapen jullie beter? Tips?

Voor mijn gevoel was de bas van de Bravo dit jaar zo veel erger dan de jaren er voor. Ik zit altijd op camping 4, maar als het me wat uurtjes teruggeeft verplaats ik in de toekomst met alle liefde naar 5 en 6 mocht het daar beter zijn want man man man. Eerder naar huis gegaan omdat ik fysiek ziek werd van 90% van de nacht wakker liggen. Daar kon geen oordopje tegenop. Misschien ben ik gewoon oud aan het worden. 🥲
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.143
Ik lees het festileaks forum al jaren mee en dit was mijn vijfde Lowlands maar nu voel ik me toch geroepen om eindelijk eens iets te delen: s.o.s. hoe slapen jullie beter? Tips?

Voor mijn gevoel was de bas van de Bravo dit jaar zo veel erger dan de jaren er voor. Ik zit altijd op camping 4, maar als het me wat uurtjes teruggeeft verplaats ik in de toekomst met alle liefde naar 5 en 6 want man man man. Eerder naar huis gegaan omdat ik fysiek ziek werd van 90% van de nacht wakker liggen. Daar kon geen oordopje tegenop. Misschien ben ik gewoon oud aan het worden. 🥲
Alpine Sleepdeep doppen en een oogmasker. Slaap overal doorheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
48
161
Ik verwacht Fontaines op BKS ipv Lowlands. November shows worden ook door Friendly Fire gedaan en op het forum gelezen dat ze erg trouw zijn aan hun boekers, waardoor ze wel op PKP stonden dit jaar. Ik hoop op Gurriers, Marathon, Ditz en Young Fathers.
Voor mijn gevoel zou Fontaines op BKS wel eens kunnen headlinen, LL zie ik een band van dit formaat max subheadliner zijn of een nog lagere spot krijgen. Heb niet het idee dat ze zo bekend zijn bij de mainstream bezoeker (zie al de lage opkomt van Idles), maar wel bij de toch meer muziekliefhebbers van BKS. En dan zou ik ze liever als headliner op BKS zien
 
  • Leuk
Waarderingen: micham en fiesta

Gebruikers die dit onderwerp bekijken