Lowlands 2024

Bamischijf

Playlistbediener
30 jul 2024
30
73
Owja ik heb dus echt wel ff lopen zoeken naar die Thai Thai tripel. Eerst het hele Bierlokaal afgezocht naar Thai Thai maar nergens te vinden. Uiteindelijk toch achterin de Carte Blanche de Oedipusbar gevonden en dat werd toen mn favo chillplekje zo tussen die kunstwerken.

Iemand ook bij de Beef Chief een burger gehaald? Echt de allerbeste die ik ooit gehad heb!

Begin van de zondagmiddag ontstond er na Confidence Man vanuit de Bravo een rij, maar ze werkten snel door bij Beef Chief. Met een Thai Thai en goeie kimchi burger genoten op het terras daar. (y) Goeie combi!
4. Skin on Skin B2B Mall Grab - Fan van beide, dus heel vet toen ineens beide namen op het scherm verschenen.
Na verschillende b2b sessies op andere festivals (zoals deze) zag ik dit wel aankomen maar het gebeurde gelukkig ook. Die Burn dem Bridges track van Skin on Skin sloeg ook in als een bom. Volgens mij 'offerden' ze beide een half uurtje op om een uur samen te draaien. Mall Grab deed om 4 uur nog een soort 'reset' met een rustigere track, om duidelijk te maken dat hij alleen door zou gaan.

Wat een plezier had die vent op het podium. Ben al jaren fan en z'n vorige keer op Lowlands (2019?) vond ik veruit de beste DJ set van dat weekend. Nu eigenlijk wel weer. Rond het einde om 5 uur was er op het podium meer energie en plezier onder hem en z'n vrienden te vinden dan bij het uitgebluste Bravo publiek. Waar ik me rond 3 uur nog aan allerlei groepen dansende mensen op kon trekken, werd dat om 5 uur vrij schaars. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar

Davidd

Support act
7 jul 2021
931
1.697
Donderdag:
Rond half 7 vertrokken vanuit Rotterdam. Ervoor gekozen om via Elburg te rijden. Was achteraf niet de beste keuze. Vrij lang stil gestaan en uiteindelijk om 10 uur bij de poorten. Toen nog is 2 uur gezellig in de rij gestaan. Met gezelligheid om je heen en een paar biertjes vloog die tijd voorbij. Toen de lange wandeltocht gemaakt naar de groepscampingplekken. Was over heel het festival gezien een prima plekje, rustige camping en weinig last van herrie snachts.

Rond 14:30 het festival terrein opgegaan en meteen richting het hoekje bij Carte Blanche gelopen om het LL speciaal biertje te halen en een burger van the beef chief. Omdat wij ons netjes aan de regels wilden houden en zagen dat je de koptelefoons niet het camping terrein op mag nemen geen koptelefoons gehaald.

Na een paar uurtjes op de camping vertoeven weer het festival terrein opgegaan en dumplings gegeten en een koptelefoon gefixt bij iemand die hem wilde inleveren en niet wist waar dat moest. Toen tot half 3 gedanst op een best vermakelijke silence disco. Vond dat er genoeg indie meezingers en Guilty pleasures gedraaid werden. En het was toch weer later geworden met meer biertjes dan ik van te voren had verwacht.
 

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Ik lees het festileaks forum al jaren mee en dit was mijn vijfde Lowlands maar nu voel ik me toch geroepen om eindelijk eens iets te delen: s.o.s. hoe slapen jullie beter? Tips?

Voor mijn gevoel was de bas van de Bravo dit jaar zo veel erger dan de jaren er voor. Ik zit altijd op camping 4, maar als het me wat uurtjes teruggeeft verplaats ik in de toekomst met alle liefde naar 5 en 6 mocht het daar beter zijn want man man man. Eerder naar huis gegaan omdat ik fysiek ziek werd van 90% van de nacht wakker liggen. Daar kon geen oordopje tegenop. Misschien ben ik gewoon oud aan het worden. 🥲
Mijn geheim is al jaren om slecht te slapen op de donderdag en de opvolgende dagen zoveel te doen dat ik K.O. ga op het moment dat ik mijn hoofd op het kussen leg.
(Wel camping 6 overigens)
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.153
3.064
Sorry maar welk optreden van Fred Again hebben jullie in hemelsnaam gezien? Saai? Misschien als je met je drugskop daar staat en een Peggy Gou achtig optreden verwacht ja. Ik vond het werkelijk een 10/10 optreden. Emotioneel, verhalend, ontzettend muzikaal. Alles klopte eraan.
Maar! MaAr iK WiL DAnsEN!

Ik vind het verhalende juist wat Fred zo goed maakt, in tegenstelling tot vergelijkbare acts. Beetje muzikaal geduld hebben dat uiteindelijk beloond wordt. Snap dat mensen met een kortere spanningsboog daar wel moeite mee hebben.
 

Bamischijf

Playlistbediener
30 jul 2024
30
73
Maar! MaAr iK WiL DAnsEN!

Ik vind het verhalende juist wat Fred zo goed maakt, in tegenstelling tot vergelijkbare acts. Beetje muzikaal geduld hebben dat uiteindelijk beloond wordt. Snap dat mensen met een kortere spanningsboog daar wel moeite mee hebben.
Groot fan van Fred maar het was wel ernstig. Je bent headliner, groot veld met veel publiek... Het hoeven echt geen Peggy Gou-achtige taferelen te zijn maar dit was meer een X-Ray-achtig optreden dan wat je op een Alpha mag verwachten.
 

Archie

Playlistbediener
17 apr 2024
29
62
Maar! MaAr iK WiL DAnsEN!

Ik vind het verhalende juist wat Fred zo goed maakt, in tegenstelling tot vergelijkbare acts. Beetje muzikaal geduld hebben dat uiteindelijk beloond wordt. Snap dat mensen met een kortere spanningsboog daar wel moeite mee hebben.
Mooi geformuleerde sneer weer :sneaky:. Prima hoor, maar de genoemde kritiekpunten komen echt niet alleen neer op een soort oppervlakkige knaldrang.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.143
Maar! MaAr iK WiL DAnsEN!

Ik vind het verhalende juist wat Fred zo goed maakt, in tegenstelling tot vergelijkbare acts. Beetje muzikaal geduld hebben dat uiteindelijk beloond wordt. Snap dat mensen met een kortere spanningsboog daar wel moeite mee hebben.
Dat vind ik ook, maar die verhouding was bij dit concert wat mij betreft een beetje zoek. Of dat komt doordat het een nog groter podium is dan de vorige twee shows die ik heb gezien (Ziggo, DTRH), door het bizar slechte geluid achterin (later naar een andere plek gegaan), of het langzamere begin weet ik niet. Maar ik ervaarde het wel en met mij wat andere fans die hem al meerdere keren hebben gezien ook, waarvan ik juist zeker weet dat ze het muzikale geduld juist wel op kunnen brengen.
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
48
161
Ik lees het festileaks forum al jaren mee en dit was mijn vijfde Lowlands maar nu voel ik me toch geroepen om eindelijk eens iets te delen: s.o.s. hoe slapen jullie beter? Tips?

Voor mijn gevoel was de bas van de Bravo dit jaar zo veel erger dan de jaren er voor. Ik zit altijd op camping 4, maar als het me wat uurtjes teruggeeft verplaats ik in de toekomst met alle liefde naar 5 en 6 mocht het daar beter zijn want man man man. Eerder naar huis gegaan omdat ik fysiek ziek werd van 90% van de nacht wakker liggen. Daar kon geen oordopje tegenop. Misschien ben ik gewoon oud aan het worden. 🥲
Zelf op camping 5 minder last gehad van het geluid! Je hoort het al wat verstommen zodra je de brug over gaat. Wij stonden ook nog eens in een hoekje omringd door bomen, en dat maakte al een duidelijk verschil. Misschien werkt het om een dikkere tent mee te nemen (zelf slaap ik wel een stuk beter in de Quecha Black & Fresh tenten, daarin slaap ik tot ong 10-11u uit). Oortjes kunnen helpen (mijn vriend slaapt met zijn op maat gemaakte muziek oortjes in en wij hebben en voor een wat sterke DB reductie in de oortjes gekozen). Andere vrienden roken simpelweg wiet voor het slapen gaan (verdient geen schoonheidsprijs maar werkt als een malle)

edit: de campings van LL staan imo ook extreem dicht op het festivalterrein t.o.v. BKS en DTRH. Niet slapen en totale escalatie lijken hier deel van de ervaring te zijn, maar ik sta ook met bewondering te kijken naar de mensen die dat volhouden :LOL: (al zijn er vgm ook genoeg van die stoere kerels die overdag hun dutjes doen en slaap inhalen, maar dat wordt er dan weer niet bijverteld)

edit 2: en wij doen ook nog wel eens een dutje in de hangmatten op het terrein! Oortjes in, zonnebril op, en wegdoezelen op het achtergrondgeluid
 
Laatst bewerkt:

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.143
Na verschillende b2b sessies op andere festivals (zoals deze) zag ik dit wel aankomen maar het gebeurde gelukkig ook. Die Burn dem Bridges track van Skin on Skin sloeg ook in als een bom. Volgens mij 'offerden' ze beide een half uurtje op om een uur samen te draaien. Mall Grab deed om 4 uur nog een soort 'reset' met een rustigere track, om duidelijk te maken dat hij alleen door zou gaan.

Wat een plezier had die vent op het podium. Ben al jaren fan en z'n vorige keer op Lowlands (2019?) vond ik veruit de beste DJ set van dat weekend. Nu eigenlijk wel weer. Rond het einde om 5 uur was er op het podium meer energie en plezier onder hem en z'n vrienden te vinden dan bij het uitgebluste Bravo publiek. Waar ik me rond 3 uur nog aan allerlei groepen dansende mensen op kon trekken, werd dat om 5 uur vrij schaars. :p
Ik vond die b2b ook heel vet. Volgende keer maar even samen staan rond 5? Ik was wel nog aan het dansen, maar om mij heen gebeurde er ook vrij weinig meer haha.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
96
68
Sorry maar welk optreden van Fred Again hebben jullie in hemelsnaam gezien? Saai? Misschien als je met je drugskop daar staat en een Peggy Gou achtig optreden verwacht ja. Ik vond het werkelijk een 10/10 optreden. Emotioneel, verhalend, ontzettend muzikaal. Alles klopte eraan.
Ik stond er niet met m'n drugskop. Peggy Gou vond ik ook ultra saai trouwens, maar wel leuker dan Fred Again... omdat zij niet eindeloos sentimentaal aan het ouwehoeren was, wat totaal niet oprecht ovekrwam op mij. Ik zal niet ontkennen dat die jongen talent heeft want hij kan veel, maar haalde imo continue de vaart uit z'n set. Verder vind ik z'n muziek ook gewoon niet zo boeiend - maar wilde hem live wel een kans geven. En dat eerste kwartier 'opbouwen', slaapverwekkend gewoon :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Kahoudini

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.533
Ik lees het festileaks forum al jaren mee en dit was mijn vijfde Lowlands maar nu voel ik me toch geroepen om eindelijk eens iets te delen: s.o.s. hoe slapen jullie beter? Tips?

Voor mijn gevoel was de bas van de Bravo dit jaar zo veel erger dan de jaren er voor. Ik zit altijd op camping 4, maar als het me wat uurtjes teruggeeft verplaats ik in de toekomst met alle liefde naar 5 en 6 mocht het daar beter zijn want man man man. Eerder naar huis gegaan omdat ik fysiek ziek werd van 90% van de nacht wakker liggen. Daar kon geen oordopje tegenop. Misschien ben ik gewoon oud aan het worden. 🥲
Rond half 5 doodop naar mn tent (wel zorgen dat alles uitgewerkt is en dan niet meer bijpakken), op de camping even lekker douchen, 5 uur mn tent in (als de Bravo stopt), oordoppen in, slaapmasker op en dan val ik eigenlijk wel als een blok in slaap tot een uurtje of half 10.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, freezeroz en Mimi

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.533
Liever eentje van ongeveer de Lima naar de Groepscamping. Wat was dat ver zeg...
Dat is ook wel een goede! Speciale ingang voor de groepscamping, camping 0 en okee de Gllamcamp nabij de I
LIMA zou relaxed zijn (al stonden we nu redelijk vooraan op de groepscamping en dan ben je eigenlijk zo bij de ingang naast de Heineken).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mimi

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
53
99
Ik lees het festileaks forum al jaren mee en dit was mijn vijfde Lowlands maar nu voel ik me toch geroepen om eindelijk eens iets te delen: s.o.s. hoe slapen jullie beter? Tips?

Voor mijn gevoel was de bas van de Bravo dit jaar zo veel erger dan de jaren er voor. Ik zit altijd op camping 4, maar als het me wat uurtjes teruggeeft verplaats ik in de toekomst met alle liefde naar 5 en 6 mocht het daar beter zijn want man man man. Eerder naar huis gegaan omdat ik fysiek ziek werd van 90% van de nacht wakker liggen. Daar kon geen oordopje tegenop. Misschien ben ik gewoon oud aan het worden. 🥲
Ik woon in een binnenstad en mijn nachtrust is met factor 10 verbeterd sinds ik met white noise slaap. Oordoppen verstommen in mijn ervaring geluid slechts, wat er bij mij over het algemeen juist voor zorgt dat ik nog meer afgeleid ben. White noise neemt het geluid volledig over waarna je hersenen het geluid uitfilteren. Oprecht fascinerend hoe het werkt. Ik zet dat ding 's avonds hard genoeg zodat ik geen omgevingsgeluid meer hoor en daar moet je dan een paar minuten aan wennen. Daarna hoor je niks meer en slaap je als een roosje. Ik heb regelmatig dat ik pas als ik onder de douche vandaan kom doorheb dat ik hem nog niet uit heb gezet.

Je kan een spotifylijst aanzetten op je telefoon maar ik heb een losse voor baby's gekocht. Numsy heet het volgens mij. Batterij gaat superlang mee en het geluid is wat minder blikkerig dan uit je telefoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.473
3.619
Deze show van Fred again.. werkt gewoon niet als headliner voor zo'n groot veld. Fred moet het juist hebben van dat intieme en persoonlijke 'verhaal' van hem, maar je show continu laten stilvallen en nóg een verhaal vertellen werkt gewoon beter op een kleiner podium/afgesloten tent. Ik vond het echt zwaar tegenvallen en met mij m'n hele groep voor wie dit dé act van het weekend moest worden.
 

Bamischijf

Playlistbediener
30 jul 2024
30
73
Ik vond die b2b ook heel vet. Volgende keer maar even samen staan rond 5? Ik was wel nog aan het dansen, maar om mij heen gebeurde er ook vrij weinig meer haha.
Wie weet onbewust ook wel gedaan, stond eerst rechts maar werd gek van drukte en steeds treintjes van langslopende groepjes.

Midden onder de disco/maan/vuurbal was de beste plek; geen lopende mensen, relatief veel ruimte, chille mensen die kwamen voor de muziek en niet alleen maar om te lullen.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.143
Wie weet onbewust ook wel gedaan, stond eerst rechts maar werd gek van drukte en steeds treintjes van langslopende groepjes.

Midden onder de disco/maan/vuurbal was de beste plek; geen lopende mensen, relatief veel ruimte, chille mensen die kwamen voor de muziek en niet alleen maar om te lullen.
Stond ik vlakbij je ;)
 
  • Winning
Waarderingen: Bamischijf

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.984
4.054
Ik woon in een binnenstad en mijn nachtrust is met factor 10 verbeterd sinds ik met white noise slaap. Oordoppen verstommen in mijn ervaring geluid slechts, wat er bij mij over het algemeen juist voor zorgt dat ik nog meer afgeleid ben. White noise neemt het geluid volledig over waarna je hersenen het geluid uitfilteren. Oprecht fascinerend hoe het werkt. Ik zet dat ding 's avonds hard genoeg zodat ik geen omgevingsgeluid meer hoor en daar moet je dan een paar minuten aan wennen. Daarna hoor je niks meer en slaap je als een roosje. Ik heb regelmatig dat ik pas als ik onder de douche vandaan kom doorheb dat ik hem nog niet uit heb gezet.

Je kan een spotifylijst aanzetten op je telefoon maar ik heb een losse voor baby's gekocht. Numsy heet het volgens mij. Batterij gaat superlang mee en het geluid is wat minder blikkerig dan uit je telefoon.
Ik heb al jaren thuis 365 dagen per jaar de ventilator aanstaan bij het slapen, zelfde idee. Heerlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Chantal141995 en KeukenS

Bamischijf

Playlistbediener
30 jul 2024
30
73
Stond ik vlakbij je ;)
Mocht je toevallig iemand irritant hebben zien zwaaien met een zaklantaarn (geïnspireerd door Steef op 4:30), dan al helemaal :LOL: Had die toevallig nog in een broekzak zitten ergens.

Terwijl ik die zaklamp op de bol scheen, kwam er een meisje naast me staan waarvoor alles op z'n plek viel: "Wow dus jij bent de maan!". Tuurlijk, absoluut. :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken