Lowlands 2024

Deconstructor

Nieuw lid
2 feb 2024
4
18
Was een prima Lowlands! Niet een hele speciale editie maar gewoon fijn om weer ff thuis te zijn. Was mijn 12de editie.

The Good:
Sleaford Mods
stonden op een waanzinnige timeslot. Ik ben echt fan van deze mannen en om ze voor het eerst live te kunnen zien in de nacht was geweldig. Strakke show en echt een goede sfeer - de massa stond al kauwend in de Bravo.

Fat Dog hadden ook de India kunnen vullen, maar de ramvolle X-ray was een geweldige chaos. Na de tweede white claw in mijn nek bij King of the Slugs was de toon wel gezet, perfecte act voor Lowlands.

Chibi Ichigo heeft ons hart gestolen. Luister haar platen al een tijdje maar dit was de eerste keer dat ik haar live kon zien. Oktober doen we dit nog eens dunnetjes over.

Idles is voor mij de gitaar act van de afgelopen jaren. De show was fantastisch. Was bang dat ik de eerste plaat nu wel gehoord zou hebben maar nee it still ages like fine wine. Daarna schaafwond ontsmetten met een maat

Backxwash was de act waar ik het meest benieuwd naar was. Hele persoonlijke, intieme en bloedharde show van een stralende rapster. Zeker in mijn top van het jaar.

Confidence Man was de grootste verrassing. Deze show was onpersoonlijk en niet intiem maar gewoon een ontzettende good time. Zijn goed gegroeid uit de X-Ray en hebben echt een ijzersterke Lowlands-proof act.

Brutalismus 3000 was absoluut geen verrassing. Heb een plek in mijn hart voor deze lompe act en de Heineken heeft denk ik nog nooit zo hard gestaan. De enige techno act die ik heb gezien.

Bier bestellen en afhalen op de camping voor een normale prijs is fantastisch. Blik niet mee het terrein op/niet mogen omschenken is dan weer echt alles behalve quality of life.


The Meh
Het terrein
is wel echt aan vernieuwing toe. Deze vormgeving gaat nu een paar jaar mee en werkt omdat het de groei in bezoekeraantallen kan opvangen maar het terrein voelt leeg en functioneel alsof ik op een verlaten luchthaven loop met af en toe een bankje en een palmboompje. Meer kunst en aankleding is the least they can do. Ik heb geen problemen met Mcdonalds - maar zet er tenminste wat dingen omheen, nu lijkt het alsof ik in een parkeerplaats ben ergens in Nashville. En btw: de nieuwe Alpha is nodig, maar de oude Alpha was zo veel gezelliger.

Keuze van acts en podia waarbij acts als Teddy Swims, Skrillex, Flowdan, Benwal, Fat Dog (en anderen maar was daar zelf niet bij, deze zijn empirisch) duidelijk op een te klein podium waren gezet in het blokkenschema en dat bleek uiteindelijk ook zo te zijn. Een DJ set van Peggy Gou op de Alpha is lazy en zonde van een headlinerspot. Wat doet een band Half Moon Run btw als headliner? Heb btw niet echt een probleem met Goldband. Is niet mijn muziek maar het is een echte show die mensen willen zien, dus gooi het er maar neer!

Wat (on)originele gedachten van mij groetjes en als de eerste namen goed zijn tot volgend jaar
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Over Swirl heb je gelijk. Door al het gezeik ligt het natuurlijk wel al onder een vergrootglas, ook bij mij.

Heeft iemand trouwens gezien hoe bizar veel mensen bol had werken? Ik zag daar op een gegeven moment 20 man niks doen achter de balie in de nacht.
Wij moesten daar elke dag paar keer langs… en zeiden dat telkens tegen elkaar. Wij hadden er ook telkens 20 geteld die alleen maar stonden te dansen en wachten op klanten. De sfeer zat er bij het personeel wel in moet ik zeggen, kwam ook door die rave.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.538
1.778
Even een dikke s/o naar die lichtinstallatie in de Bravo. Die draaiende ringen en de bol waren echt prachtig, ging daar erg lekker op. Mogen wel meer van zulke installaties op het terrein.
Was inderdaad echt top. Bij Anetha en Patrick Mason stonden we recht onder die led-bol. Toen het laatste half uur van Macon al die ringen tot z’n laagste punt stonden , voelde echt alsof we met de groep in de ruimte stonden. Alles kwam ff samen. Zelden zo iets ervaren.

Tot die laatste deuntjes dan, die waren wat lomp.
 
  • Leuk
Waarderingen: WTSGD en Dante

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.533
Even een dikke s/o naar die lichtinstallatie in de Bravo. Die draaiende ringen en de bol waren echt prachtig, ging daar erg lekker op. Mogen wel meer van zulke installaties op het terrein.
Tijdens Mall Grab ging ik even naar buiten om water bij te vullen (was trouwens echt goed te doen die avond, heel fijn) en op weg naar buiten begon er ineens iemand naar me te schreeuwen: "ZE HEBBEN DE MAAN WEGGEHAALD!!!" dus ik dacht: het zal wel.

Totdat ik vanochtend deze foto van een vriendin kreeg en het kwartje viel. Ik had die hele maan niet gezien (wel andere dingen zoals op foto 2).
 

Bijlagen

  • IMG-20240819-WA0039.jpg
    IMG-20240819-WA0039.jpg
    251,1 KB · Weergaven: 77
  • IMG-20240818-WA0001.jpeg
    IMG-20240818-WA0001.jpeg
    806,2 KB · Weergaven: 74

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
441
710
Zaterdag
We begonnen bij Spinvis (9). Wat een prachtige show zeg, erg mooi en voelde ondanks een goed gevulde Bravo intiem aan. Traantje weggepinkt bij Kom Terug, echt genoten.

De overgang naar de volgende act kon haast niet groter, want dat was IJSLAND (8). Een erg vette hiphop show, al vond ik het publiek redelijk tam. Ik denk dat ik nooit ga vergeten dat de fles het probleem is en niet de twee schorpioenen. Wat een bangers zeg.

Dan de Sugababes (8). Ik had hier vooraf niet veel verwachtingen bij, maar het was echt erg leuk. Wat een opkomst zeg! Ik bleek meer te kennen dan gedacht, naast de hitjes vond ik het nog steeds erg boeiend. Er werd veel meegezongen en de sfeer zat er goed in.


We bleven bij de Alpha voor Inhaler (8). We stonden lekker vooraan en de show was goed! Je hoort toch een beetje Bono in de zang, niks mis mee. Ondanks dat is het niet de band van de zoon van en hebben ze een eigen, leuke stijl. Alleen in het midden kakte het (lees: ik) wat in. Einde was wel weer erg sterk.

Met een stevige pas naar de Bravo voor Sampha (10). We konden nog doorlopen helemaal naar voren, wat de beleving ongetwijfeld ten goede is gekomen. De band was een echt goed geoliede machine en de show was van start tot eind boeiend! De nummers kregen live een ander, beter jasje en voelde echt perfect voor een festival. Echt prachtige momenten meegemaakt: Sampha in z’n eentje op keyboard bij (No One Knows Me) Like The Piano tot de live renditie van Dancing Circles. Misschien wel één van de mooiste shows die ik heb gezien op Lowlands ooit.

Jorja Smith (6) volgde op de Alpha. Er was al veel (praat)publiek bezig met Fred again.. en vond dat Jorja het ook niet beter maakte.

Daarna was het tijd voor chaos. Ongeveer heel Lowlands wilde met vrienden bij Fred again.. (8) staan. Het eerste half uur veel praters om me heen en de show kwam nou ook niet zo goed op gang. Verplaatst en toen werd het beter! Te veel opbouw wat niet echt ergens naartoe ging, maar uiteindelijk wel de extase waar we allemaal op wachtten bij de laatste nummers. Wel de minste Fred again.. show die ik heb gezien tot nu toe.

Na de headliner eigenlijk wederom niet m’n draai kunnen vinden in het nachtprogramma. Te druk of niet echt mijn smaak. Had Benwal veel liever in de Bravo gezien, maar misschien was die wissel last minute niet mogelijk. Ondanks vroeg in bed niet echt goed geslapen, wat wel echt balen was.
 

micham

Playlistbediener
27 dec 2023
29
47
Top 3 vrijdag
Big Thief
Wunderhorse
Justice

Top 3 zaterdag
Personal trainer
ye banished privateers
Romy

Top 3 zondag:
Nas
Air
Moodyman


Tegenvallers:
David Kushner, die verzoop in de bravo
Fred again, na half uur weg gegaan. Vond 't niets

Pluspunten:
1. Betere vibe onder publiek dan vorig jaar
2. Dronebeelden van de Alpha
3. Vooraf bier bestellen via QR
4. Perfect festivalweer
niet genoeg mensen hebben het over Personal Trainer, hoewel het er misschien ook niet super druk was ? maar die waren echt TOP, in mijn persoonlijke top 3 van t weekend
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
470
633
Ik had me voorgenomen niks of heel kort een review te schrijven i.v.m. de tijd. Maar ik kan me toch niet bedwingen. Wat een Lowlands weer. De 17e inmiddels. Het is voor mij gewoon veruit het gaafste festival van Nederland.

Donderdag
Rond 11:30 aangekomen geen enkele file, de rij is altijd gezellig en een stuk lopen naar de groepscamping. Een lichte teleurstelling want we zaten echt in een uithoek (zie eerdere post). Uiteindelijk maakt het toch geen fluit uit, die paar stappen extra (mijn teller geeft 150,000 aan do-ma). Bovendien, ik ben er alleen maar op te slapen en te douchen. Mijn voorbereiding met premix blikjes van 10-15% hakten erin als een malle dus 's avonds alle tenten uitgeveegd en bij de ArmadiLLow geëindigd. Wel gezellig, maar vrijdag was niet mijn beste dag.

Vrijdag
Gezien: Wings of Desire, David Kushner (paar nummers), Ramkot, MSPaint, Miles Kane, Charlot, Big Thief (eerste half uur), Prins S. en de Geit, Bob Vylan (vond ik niks), Teddy Swims (de verrassing van het weekend voor mij), The Lathums (LL22 een hoogtepunt, nu degelijk), Skrillex, Justice, Sleaford Mods (2 nummers), Interplanetary Criminal (op advies van hier, maar vond het niks), dus Future Festival Classics (was top), Yazzus. En toen was het op, zie donderdag :)

Top 3: 1. Justice (wauw); 2. Skrillex (wat een geweld); 3. Charlot (nog nooit van gehoord en toch van Nederlandse bodem)

Zaterdag
Goed geslapen dus ik was er weer.
Gezien: Another Taste, University, The Streets, ILA (viel tegen), enige gat in mijn schema, dus de Japanner, Sugababes, Soft Play / Soulwax (heen en weer, uiteindelijk gekozen voor de 1e), Master Peace, Lander & Adriaan (4 nummers helaas), Overmono (mwoh), Romy, Fat Dog, Fred Again..., doordat Benwal te druk was: DJ Marcelle, Skin on Skin, Mall Grab

Top 3: 1. Soft Play; 2. DJ Marcelle (ik citeer 3voor12 'DJ Marcelle draait in de X-Ray alsof ze de bestekla omkiepert' voor iemand zonder enige vorm van ritmegevoel was dit de DJ-set van het weekend) 3. Lander & Adriaan (wauw, dit is heel knap, had afgesproken met de rest van de groep bij Overmono helaas)

Opmerking: Mochten de Sugababes live hebben gezongen, was het fantastisch. Ik betwijfel het echter, dus geen top 3.

Zondag
Gezien: BLUAI (gaaf!), NNO (niet legendarisch zoals vorig jaar), Dead Poet Society, Confidence Man, Air, Pachyman (2 nummers), Barry Can't Swim, IDLES, Roisin Murphy, Mount Kimbie (kon er echt niks mee), Wargasm (paar nummers), Brutalismus 3000, Spiritbox (waarom stopten die 25min te vroeg??), Amoral (stukje), Polka Party (feest, echter het werd weer te gevaarlijk, dus door), Maduk (saai), Koven, Anetha (en toen was het echt klaar)

Top 3: 1. IDLES (wat een publiek!); 2. Barry Can't Swim (maakt hij alles zelf? zoveel hitjes, iets maar aankleding en dan door naar de Alpha); 3. Brutalismus 3000 (plat, maar effectief)

Maandag
Helaas 1.5uur totaal stil gestaan op de parkeerplaats. Ergens een auto met pech op de verkeerde plek? Daarna vrij soepel eraf.

Eten
Blijft uniek hoor. Japans (Okonomiyaki, Cauliflower), The Beef Chief (wauw, wat een burger, zelfs 2 keer gehad, doe ik normaal nooit), Arepas (de ontdekking, lekker hoor), Indian Curry, Flevour

Algemeen
Sfeer was prima, geen wangedrag gezien, behalve het slopen van het meubilair. Het publiek blijft ook bizar, veel energie, en als heel Nederland zo fit en vitaal zou zijn, zouden de ziektekosten met de helft zakken. Dan mogen ze ook wel een weekendje los toch?

Ik hou me zoveel mogelijk uit de discussies over drugs/alcohol etc. moet iedereen lekker zelf weten, als ik er maar geen last van heb. Dit jaar vond ik het minder opvallend dan vorig jaar. En tja tijden veranderen vroeger stond elke tent blauw van de rook, wiet, hash en dat vind ik gewoon echt smerig. Dronken mensen kunnen ook echt heel vervelend zijn en er zijn jaren geweest dat een deel van de wc's vol overgeefsel lagen.
De beste verandering ooit voor LL is de ArmadiLLow, doordat het terrein zolang open is, minder schreeuwende/lallende mensen op de camping dus meer slaap. In de maatschappij zie je ook een sterke mate van individualisering/egocentrisme en dat zie je ook op LL. Mensen die dwars door je heen lopen (en geloof me, ik ben niet te missen), met 5 bier in de handen dwars door een volle tent bonjouren, tiktokken, filmen, de weekplanning doornemen etc.. Helaas hoort erbij, laten gaan. Bij Air bewust in het voorste vak gaan staan, staan er toch nog mensen de hele dag door te nemen, 1 keer vragen of ze stil kunnen zijn, boze reactie, ergens anders staan, zelfde probleem, jammer dan maar naar de volgende band (ik beuk mezelf dan niet naar voren, dan stoor ik die mensen).

Volgend jaar ben ik er weer bij! Ik hoop op een minder goed programma, ik heb totaal geen randactiviteiten kunnen bekijken of doen ;)
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
48
161
Mijn eerste Lowlands editie! En het heeft mijn verwachtingen verrast en overtroffen! Ik ben goed bekend met DTRH en had verwacht dat LL als het “grote broertje” hier erg op zou lijken, maar zoals wel vaker in families hoeven broers en zussen helemaal niet elkaars gelijken te zijn. Ik dacht een van de twee leuker te gaan vinden, maar eerlijkergewijs hebben ze ieder een eigen unieke sfeer en vind ik beide leuk. Bij deze een kort overzichtje van mijn bevindingen van deze broertjes/zusjes:

DTRH: creatief paradijs | LL: culturele kermis

DTRH: veel genres, maar net geen enkel genre echt | LL: veel genres en die zijn ook echt áán

DTRH: groot bosrijk terrein waar het heerlijk vertoeven is | LL: compact terrein waar de prikkels je om de oren slaan

DTRH: bij een act volledig in de sfeer op gaan (maar minder snel op en neer naar een stage verder weg om andere acts te ontdekken) | LL: makkelijk om snel meerdere acts te ontdekken (maar moelijker om in de sfeer op gaan omdat er ruis is van het publiek en/of andere stages)

DTRH: interessanter nachtleven met iedere stage een eigen sfeer en fijne drukte | LL: homogener nachtleven en drukdrukkerdrugs

DTRH: arsty partsy randprogramma en jíj bent het randprogramma | LL: cultureel superrijk (!) randprogramma en je kijkt heerlijk toe

DTRH: wholesome dartelen | LL: escalerend stampen

DTRH: uitzinnig dansen inc. flashmobs | LL: wat is dansen..? maar wel de beste circle- en moshpits

DTRH: mooi design | LL: geweldige kunst

DTRH: geen LTV… sip… | LL: woohoo LTV! Echt van genoten

DTRH: love the stagemanger | LL: waar is die stagemanager…?

DTRH: iedereen doet alsof de campings dichtbij zijn maar in werkelijkheid ben je vanaf geel wel eventjes onderweg | LL: iedereen doet alsof camping 5 en 6 het einde van de wereld zijn maar in werkelijkheid ben je in een mum van tijd op het terrein

DTRH: vrijzinnig Pinterest stijltje | LL: perfecte Instagram outfit (en beetje saai imo)

DTRH: waarom staat daar die lelijke Vodafone stand? | LL: waarom staat daar die lelijke Mac stand?

DTRH: heerlijk eten | LL: heerlijk eten

DTRH: geweldig festival | LL: geweldig festival


Hoop volgend jaar er weer bij te zijn ❤️


p.s. ben benieuwd naar jullie toevoegingen en remarks!
 
Laatst bewerkt:

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Na een heerlijk weekend vanochtend weer thuis neergestreken, gedoucht en meteen in bed gaan liggen. Donderdagochtend had ik me voorgenomen om een baken van optimisme te zijn en nergens teveel over te zeiken en dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Een heerlijk festival gehad met een persoonlijk record (denk ik) aan acts die ik grotendeels of helemaal heb kunnen zien. Zo goed bevallen dat ik me wel aan een verslag wil wagen :)

Donderdag kan ik kort houden. Bier gedronken voor het middaguur. Speakertje aan op de camping. Wederom naast de koptelefoons gegrepen. Op het terrein gegeten en naar bed.

Vrijdag
De dag begonnen door compleet te verregenen onderweg naar het terrein. We dachten dat de grootste bui wel was gaan liggen, maar niets bleek minder waar. Onder het mom van 'ach, dat droogt vanzelf wel op' maar lekker doorgelopen om het weekend af te trappen met Ramkot. Wat mij betreft een leuk bandje met een paar goede platen, maar thuis pakte de zang me niet helemaal. Live wel erg genoten! Strak gespeeld en het nieuwe werk wat meer richting de stoner rock gaat met een soort Queens of the Stone Age sound vond ik vet. Prima om de dag mee in te luiden.

Daarna bij de X-Ray binnen gelopen bij MSPAINT, waar ik toch vooral blij was dat ik mijn oortjes niet was vergeten. Het idee van hardcore punk met een synthesizer vind ik erg tof en hoewel het best veel van hetzelfde is heb ik toch heel de show afgekeken. Niet verkeerd, wel heel hard.

Vervolgens op snelwandeltempo naar de Heineken gegaan voor Glass Beams, die net waren begonnen. Thuis vond ik dit lekker klinken en live was het niet anders. Je zou denken dat ook dit heel veel van hetzelfde is, maar door de muziek kom je in een soort trance waardoor je geïnteresseerd blijft. Afwisselen met een nummertje in een discotempo zorgt dan ook voor een mooie opleving. Jammer dat het buiten geen mooier weer was, dat had ze wel gesierd ;)

Onder het genot van een País Tropical van de Oedipusstand was Big Thief mijn volgende stop. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet heel belend ben met hun werk en volgens mij is er ook veel onuitgebracht materiaal gespeeld. Desondanks heb ik hier toch staan genieten, zeer goed verzorgde performance met mooie gelaagde nummertjes waarvan er een paar wel heel erg mooi waren.

Toen was het de beurt aan Bob Vylan. Die gasten (heten ze echt Bobby en Bobbie?) maakten er wel echt een feestje van, maar ik vind het erg jammer dat ze niet met een volledige band spelen. Dat zou het geheel wel naar een hoger niveau tillen wat mij betreft. Die claim die ze maakten dat hun shows voor de helft muziek was en de helft praten was zeker niet gelogen en ik merkte dat ik daardoor wat af begon te haken. Dus maar een broodnodig rustmomentje gepakt op een bankje naast de India. Sorry Bobby en Bobbie, maar zonder mij is het ongetwijfeld ook een feestje geweest.

Inmiddels was Chibi Ichigo begonnen in de X-ray en ben ik spontaan met een maat naar binnen gelopen. In eerste instantie dacht ik bij een soort K3 voor volwassenen te zijn beland, maar betrapte mezelf erop dat het stiekem toch wel leuk was. Beetje plat, maar ach. Ik heb wel genoten.

Doorgelopen naar Wunderhorse die een beetje een must see waren geworden. Helaas geen plekje binnen de Lima kunnen bemachtigen maar ook buiten de tent klonk dit heerlijk. Ik vind het debuutalbum top en met het nieuwe materiaal erbij is er een iets 'rauwer' randje aan de muziek gekomen waardoor het me doet denken aan al het goede van rock uit de jaren '90. Absoluut een hoogtepuntje. Dit had van mij gerust een uur mogen duren, maar helaas kwam er na 40 minuten al een einde aan.

Elk nadeel heb z'n voordeel en dat was in dit geval dat ik op tijd kon zijn voor Model/Actriz in de X-Ray. Hoe kan ik dit het beste omschrijven, een soort flamboyante versie van Gilla Band? Er staan 3 gasten muziek te spelen alsof de poorten van de hel op het punt staan om open te breken met daarvoor Cole Haden met een glitterpetje op z'n hoofd die al dansend, spreekzingend en schreeuwend het publiek inpakt. Hij loopt maar weer eens naar voren en blijft recht voor iemands neus doorzingen terwijl-ie hem aanstaart. Ondertussen is de band achter hem nog steeds keihard aan het proberen de geluidsbarrière te slopen. Kortom: dit was heel vet.

Onvermoeibaar ben ik via de sluiproute (met dank aan dit forum) op een rap tempo naar de Alpha gelopen waar Justice net Genesis instartte. Ook dit was top, hele vette lichtshow en het denderde maar door. Ik vond het erg jammer dat Queens of the Stone Age moest uitvallen, maar met Justice is absoluut een waardige vervanger geboekt. Minpuntje was wel dat letterlijk iedereen om mij heen met andere dingen bezig was en maar keihard stond te praten om boven de muziek uit te komen. Maar goed, daar kan Justice natuurlijk niks aan doen. Ik ben wel wat eerder vertrokken, want ik moest echt even een pitstop maken, wat achteraf gezien niet heel gek is als ik dit zo teruglees.

Aan het einde van mijn avond ben ik nog de Heineken ingewandeld voor Sleaford Mods. DJ Andrew heeft zijn routine van een biertje drinken achter de laptop ingeruild voor een dansnummer alsof hij een vader is die voor het eerst in 10 jaar tijd op vakantie mag zonder zijn vrouw en kinderen. Ondertussen is Jason boos op alles en iedereen, hij praat (zingen kun je het niet echt noemen) met het nodige gevloek en getier en zegt waar het op staat. Af en toe een soort relaas middenin een nummer met een hoge kreet ertussen. Misschien heel hypocriet dat ik eerder Bob Vylan minpunten geef omdat ze geen live band hebben, maar dit vind ik dan toch echt cult. Ik was bang dat het wat dood zou vallen maar dat deed het niet. Middenin de Heineken waar ik stond hing echt een leuke sfeer, maar dat is ergens wel te verwachten met een groep mensen die het nachtprogramma nog even uitstellen om naar Sleaford Mods te gaan.

Nu is dit wel wat langer geworden dan ik had gedacht en ik moet morgen gewoon weer werken, dus de zaterdag en zondag houden jullie van mij nog tegoed ;)
 

Don_076

Campingartiest
6 feb 2024
60
198
Na 15 jaar voor mijn 5e editie teruggekeerd naar de Free State of LLow en het viel niks tegen. Er is wel wat veranderd in die tijd en het meeste is positief. Om te beginnen de opbouw van het terrein. Er staan voor mijn gevoel veel meer bouwwerken/installaties op het terrein. Meest in het oog springend daarvan is de Armadillow. Hierdoor oogt het meer homogeen dan destijds. De ingang heeft wel wat aan cachet ingeboet en is wat karig vergeleken met de rood/witte zuilen waar je destijds onderdoor liep. De kluisjes recht tegenover de ingang is lekker praktisch. Het aanbod en de diversiteit aan eten heeft een behoorlijke vlucht genomen en de kwaliteit is over het algemeen meer dan prima. Sanitaire voorzieningen zijn voor een festival van deze omvang ook dik in orde en door een beetje slim te douchen (voor het slapen gaan en niet in de ochtend) en te kakken (niet in de ochtend op de camping) hoef je nergens te wachten. Wij stonden weer op camping 5 die is verplaatst inmiddels, maar dat is slechts een detail. Die enorme heuvel over de weg ipv de trappen, tja, ik snap waarom, maar met name terug is het wel erg lang omhoog lopen met je inmiddels vermoeide onderstel.

Grootste tegenvaller: het publiek. Social media heeft sinds mijn laatste keer Lowlands zijn intrede gedaan en helaas is dat ook echt te merken aan het publiek. De hoeveelheid groepen meisjes die Instagramwaardig het terrein op moeten. Op zich moet je het zelf weten als je compleet in de make-up met je tot in de puntjes verzorgde haardos in je designer outfit met je mooiboy aan je zijde wil flaneren, maar kom niet met z'n allen ouwehoerend naast me staan, het podium geen blik waardig gunnend. Het is een muziekfestival. Er zijn ook mensen die willen luisteren en kijken. Ik zag op een hek naast één van de mengpanelen een sticker waarop stond "Slapen doe je maar op Pinkpop". Ik was er vorig jaar nog, maar daar in ieder geval geen influencer wannabee kletsterreur. De Dutch Disease is op Lowlands voor mij echt een doorn in het oor. En dat is bijzonder jammer, ook al is het een fenomeen van de tijd waarin we leven. Einde rant.

Terugblikkend hebben we wel een leuk weekend gehad. We stonden op de camping op een plek, omringd door ouderwets gezellige lui uit alle windstreken en dat voelde als vanouds. We hebben gezien wat we wilden zien, op Barry Can't Swim na, want veel te druk bij aankomst. En op Soulwax na, viel er niks tegen. Volgend jaar weer? Ja, het liefst toch wel.
 
Laatst bewerkt:

Don_076

Campingartiest
6 feb 2024
60
198
KIA was extreem aanwezig langs het pad bij camping 1 en dat vond ik erg jammer. Daar hadden echt veel normale tenten kunnen staan (die er normaal ook stonden volgens mij).

Die Hornbach karren vond ik wel fijn. Beetje karig dat je ze letterlijk 50 meter voor de K+R móest inleveren en niet ff heen en weer mocht lopen.
Wij liepen stoïcijns langs de Hornbach met de volgeladen kruiwagen richting de auto. Als ze niks zeggen gewoon doorlopen hadden we al gezegd. Net toen we de parkeerplaats bereikten werden we alsnog achterhaald door een medewerkster die ons vertelde dat de kruiwagen het parkeerterrein niet op mocht, waarop mijn broer, die de kruiwagen duwde haar vroeg of ze bang was dat we niet meer terugkwamen. Ja zei ze, we raken een heleboel kruiwagens kwijt anders. Mijn broer vist zijn huissleutels uit z'n broekzak en zegt terwijl hij die haar in de hand drukt, hier heb je m'n huissleutels, we zijn zo terug. We lopen met z'n 3-en door, haar enigszins verbouwereerd achterlatend, maar het werkte wel. Bij inleveren van de kruiwagen de huissleutels teruggekregen en haar de tip gegeven om gewoon de prijs van een kruiwagen als borg te vragen, in cold hard cash, niet in munten ofzo.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
239
432
Ik ben weer een beetje boven water. Echt een topeditie gehad met een leuke groep mensen, waarvan ik een deel ook niet kende van te voren. Dat vind ik altijd wel een verrijking.

Ik vond het een hele fijne sfeer, beter dan 2 jaar geleden. Ik denk dat ik het overaanwezige Amsterdamse publiek inmiddels een beetje heb leren accepteren ofzo? Want voor mijn gevoel was het weer wat insta-waardiger, slanker, hipper, ordinairder etc. dan voorheen.

Enorm vol maar leuk programma gehad, vrijdag en zaterdag van middaguur tot ca 5u 's nachts de marathon gedaan en zondag het met een knaller bij Brutalismus 3000 afgesloten. Leek het toch alsof ik de zondagnacht ook een beetje mee hebt gepakt. Er zijn zoveel acts goed geweest, zo ben ik na een uur pitten bij Flowdan badend in het zweet terug gemoeten naar de camping, maar haalt de beste man mijn top 10 niet. Zo kan ik nog veel meer opnoemen, snap dat 3voor12 een lijst van 30 nodig heeft. Hierbij dan toch een poging tot een top10:

1. IDLES
2. Skrillex
3. Roisin Murphy
4. The Streets
5. Soulwax
6. Sugababes
7. Justice
8. Sleaford Mods
9. Brutalismus 3000
10. IJsland

Met eervolle vermeldingen voor Backxwash, Flowdan, NNO en Wunderhorse.

Enkel Fred Again.. zakte afgelopen dagen diep, maar dan ook zeer diep door de ondergrens
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken