Lowlands 2024

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
209
410
Dat is wat ik bedoel. Dit blijft maar doorgaan . Zolang de winst marges blijven bestaan. Stel gewoon een grens. Als je je kaart zonodig wil verkopen kost het je gewoon 10% . Dan is het daarna vraag en aanbod. Ticketmaster blij mochten ze meer opleveren. En de echte liefhebber blij. Zodat hij wat meer kans heeft in de voorverkoop.
‘Het blijft maar doorgaan’ Serieus, hoeveel mensen zouden dat doen? En hoeveel mensen zouden 10 procent van de waarde kwijt raken, omdat we daarmee die paar mensen de handel kunnen ontzeggen?
Ook een kaartje per persoon lijkt me zoveel gedoe opleveren.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.142
KIA was extreem aanwezig langs het pad bij camping 1 en dat vond ik erg jammer. Daar hadden echt veel normale tenten kunnen staan (die er normaal ook stonden volgens mij).
Dit net voorbij zien komen op internet. Niet een hele beste nee
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.984
4.054
Eh, waarom zou ik niet 50 euro extra mogen betalen als ik dat wil?

Ook

‘Het blijft maar doorgaan’ Serieus, hoeveel mensen zouden dat doen? En hoeveel mensen zouden 10 procent van de waarde kwijt raken, omdat we daarmee die paar mensen de handel kunnen ontzeggen?
Ook een kaartje per persoon lijkt me zoveel gedoe opleveren.
Ik vind dat als Lowlands zegt een ticket is 350 euro "waard" dan als je hem weer verkoopt is ie nog steeds 350 euro "waard"
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.513
1.320
Mag je denk ik in je handjes knijpen want er was wel duidelijk gecommuniceerd dat het alleen op vrijdag en zaterdag kon.
Hier hetzelfde gehad, dus of het dan zo goed gecommuniceerd is…. Sowieso, wat is de reden dat je dit niet meer op zaterdagochtend kan ophalen? Je kan wel een 6 pack kopen, maar niet ophalen met geld wat ze al hebben?
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
441
710
Vrijdag
Daar gaan we dan :)

Vrijdag begonnen met Kokoroko (6). Klonk leuk en was een prima start, we gingen alleen snel door naar de volgende show.

En dat was Jungle by Night (8). In het voorvak was het niet te druk en we hadden perfect zicht. Productie was echt uitstekend - het camerawerk, de lichten, de show zat echt goed in elkaar. Muziek was ook leuk, de tijd ging echt voorbij. Hoogtepunten de gastoptredens van Sef en Spinvis.

Doorgelopen naar Glass Beams (7). De muziek klonk goed, was wat ik ervan had verwacht. Mooie, hypnotiserende muziek. Na een half uurtje wilden mijn vrienden gaan eten en dat vond ik ook wel prima.

Toen was het tijd voor Froukje (8). Het was echt asociaal druk in het voorvak, maar toch een erg mooie show gezien. Toch wat verassingen, al is de show wel erg vertrouwd inmiddels. Muzikaal vond ik het wel erg goed. Stuk met S10 was top zoals gewoonlijk. Een Teken was ook prachtig.

Even terug geweest naar de tent en toen was het tijd voor Skrillex (10). We gingen spontaan met de buren naar de Bravo en dat waren erg gezellige mensen! De show was precies wat ik had had gehoopt: snoeihard, goede mix tussen nieuw eigen materiaal en oude nummers en af en toe toch wat moeilijkere platen. Lasers, pyro en Skrillex draaide in een hoog tempo banger na banger.

We gingen wel iets eerder weg om op tijd bij Justice (10) te zijn. Ik dacht dat Skrillex niet overtroffen zou worden, maar had het absoluut mis. Wat een show! Ik denk de meest indrukwekkende show die ik heb gezien op de Alpha. De muziek was ook echt heel goed, tracks liepen naadloos in elkaar door met als absolute hoogtepunt de laatste track. Die mashup van Neverender, Safe and Sound en D.A.N.C.E. was echt zó goed.

Na Justice nog even rondgekeken in de India en Bravo, maar konden helaas nergens echt onze draai vinden.

De rest volgt later ;)
 
Laatst bewerkt:

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
441
425
‘Het blijft maar doorgaan’ Serieus, hoeveel mensen zouden dat doen? En hoeveel mensen zouden 10 procent van de waarde kwijt raken, omdat we daarmee die paar mensen de handel kunnen ontzeggen?
Ook een kaartje per persoon lijkt me zoveel gedoe opleveren.
Kijk eens op ticketswap hoeveel kaarten somige personen al verkocht hebben als je op de persoon zelf klikt. Ik kwam ze tegen die meer dan 2000 kaarten daar hadden verkocht. En ik weet wel dat dat niet alleen LL is. Maar normaal is dit toch niet? Dat is niet omdat ze niet kunnen.............
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.867
6.104
Zondag
Afgetrapt met Elephant in de India. Het was nog vroeg maar de India was redelijk gevuld voor dat tijdstip. Was een leuke opener, lekker dromerig. De band deed het prima maar wist ook nooit echt te pieken in de site. Over het algemeen een kwalitatief goede band maar ook niet meer dan dat.

Kijkje genomen bij ZEP in de X-Ray. Die had er zin in en deed het leuk. Knap ook maar kwa stijl niet geheel mijn ding. Dat lag meer aan mij dan aan de act, publiek ging er redelijk goed op.

Moet zeggen dat ik de zondag een beetje lastig er in kwam, omdat ik niet echt acts had die ik wilde zien. Dus ik belande Dead Poet Society. Ook hier was de sfeer weer goed, maar vond ik de band vrij cliché standaard hedendaags rock bandje wat nergens echt in uitblonk, ook de zang vond ik vrij matig. Had even in een gat in mijn programma, dus ik was alvast richting de Alpha gelopen.

Maar eenmaal aangekomen was er iets bezig bij de Coke Studio stage namelijk Brunzyn met volgens mij een support rapper (geen idee wie dat was). Stond totaal niet op de planning, maar goed als je er toch bent. En ik moet zeggen dat ik hem enthousiast vond en dat hij een leuke ritme soms aan wist te houden. Maar goed heel goed werd het eigenlijk ook nooit, maar misschien ook niet eerlijk om een artiest in deze setting te beoordelen.

De reden dat ik bij de Alpha was was namelijk voor niemand minder dan Air. Een mooi plekje in het voorste vak ingenomen met de nodige ruimte want druk was het niet, maar juist daarom wilde ik ook vooraan te staan om gewoon het optreden zo goed mogelijk mee te krijgen en niet de sfeer. Je wist dat Moon Safari gespeeld ging worden dus je wist wel een beetje wat er kwam. Maar ojee wat een heerlijk begin van de set. Ik ging helemaal op in de heerlijke trip hop beats die de Fransozen ons wist te bieden. Echt heel prettig. halverwege werd het wel iets minder en liepen er best wat mensen weg. Maar al bij al was het een heerlijke ervaring.

Hierna de doortocht gemaakt richting de Heineken, waar het bommetje vol stond bij Barry Can't Swim. Dusdanig druk dat we de tent niet meer in geweest zijn een half uurtje voor de tent hebben staan kijken waar ik het nog wel een beetje kon volgen. Maar ik kwam helaas nu niet in de vibe, mede door de drukte (type uitgaans publiek, dus ook veel gelul er doorheen) en de hitte ben ik toch afgehaakt. Wat ik hoorde was best nice verder maar heel bijzonder vond ik het ook niet.

Terug naar de Alpha om naar de heren van IDLES te gaan kijken. Wederom niet druk maar wel weer lekker sfeervol. Bruut meeschreeuwen en moshpit, en de band deed zelf ook lekker mee. Niet alles vond ik even goed en sterk, maar de sfeer maakte alles goed. Wel een klein beetje vroeg vertrokken naar...

de Bravo om Roísín Murphy te zien. Nog niet eerder live kunnen zien, en eerlijk gezegd ook niet bekend met al haar werk. Alleen de grotere hits uiteraard en de Moloko tracks. Meer was ook niet nodig want het was een show van een erg sterke pop performance. De verkleedpartijen, de beats, vocaal best sterk, en het publiek behapte het ook goed. Ik vond het geen seconde saai worden en heel leuk om eens gezien te hebben.

Gelijk bij de buren naar binnen gegaan in de India om Mount Kimbie te zien. Het was niet druk dus ik kon vrij snel naar voren lopen. Ik vond de opener heerlijk chaotisch, en daarmee vond ik de band gelijk erg sterk beginnen. Maar na die eerste track vond ik het al best snel saai worden. En het was ook even een opdracht om dit een aantal nummers vol te houden. Maar uit eindelijk werden we dus beloond. Het einde van de set was zo sterk en zo mooi. We hadden ondertussen ook wat drinken gehaal dus stonden een beetje achter in de tent. En vanuit daar zagen we de zon ondergaan op het Lowlands terrein. En de zon glunderde de tent in, zo mooi op de mooiste vrouw van het festival, namelijk die van mijzelf ;). Ik werd opslag weer even opnieuw verliefd, en dan de prachtige laatste nummers van Mount Kimbie er bij, misschien speelde de vermoeidheid ook een rol. Maar het was een soort van perfect moment van een gigantisch mooie Lowlands. Misschien had dit de afsluiter moeten zijn, want nu ik het zo schrijf is het een beetje een vreemde overgang...

Het festival was nog niet gelopen, ik twijfelde tussen J Hus en Brutalismus 3000. Maar toen ik uit de Bravo weer zo'n cliché DJ hoorde die Snoop Dogg opzetten en de bekende airhornes samples ging spelen in de tent vond ik het een beter idee om naar de Heineken te lopen. En daar ging het al helemaal los toen we daar aankwamen. Ja ik ben het met je eens dat het plat is. Maar dat maakt niet altijd als het wel goed werkt, en dat deed het hier ook. Het gaf nog een lekkere energie om nog even goed los te gaan, en dat paste ook wel het slot van die dag. Wederom gewoon een enorm vermakelijke show.

Nu had ik eigenlijk niks meer wat ik wilde zien, maar we zijn toch bij de Lima beland om eens te kijken bij Kin'Golo Kiniata. Een act die bij het inluisteren me niet wist te imponeren. Maar live ging het nog eens kneiter hard los. De eerste polka party fans waren al aanwezig, want de coniferen werden al aangesleept. En je raad het al, het ontplooide in een groot ritmisch feest. Je zag de band ook duidelijk met een brede glimlach genieten van het publiek. Wederom een show die op het juiste tijdstip en het juist moment daar was, en geen spijt gehad om Goldband en Spiritbox te ontlopen.

Even getwijfeld om te blijven voor de Polka party, maar uiteindelijk niet gedaan en richting de India gelopen om even te kijken bij Droeloe. Dat vond ik wel heel commercieel tus richting de Bravo gegaan. Amoral klonk ook een beetje cliché. Bambounou b2b Mama Snake deed me dan weer een stuk meer. Daarna nog een half uurtje Anetha gezien, welke persoonlijk live best sterk vind. En die ging ook weer lekker te keer in die Bravo, maar wilde nog heel even Koven zien, maar ook dat was een beetje iets commercieel voor mij kwa dubstep begrippen.

Het was nu 02:30 en we vonden het wel mooi geweest. Moe en voldaan naar de tent teruggelopen, en vanochtend om 07:00 uur opgestaan en ons tentje afgebroken. Tegen de middag waren we lekker thuis.

Ik vind het heel lastig om nu een top 10 lijstje te maken. Want ik heb zoveel leuke moment gehad dit festival. Het publiek vond ik stukken minder vervelend dan vorig jaar. Het weer was merendeels goed (behalve vrijdag ochtend, maar vrij weinig last van gehad). Tereinindeling was weer top, het eten was goed. Voor mij echt een van de betere Lowlands edities van de afgelopen jaren. Juist de variatie vond ik dit jaar erg sterk, waardoor ik op velen aspecten onder indruk ben gehad. Het mooie moment bij Mount Kimbie, het euoforisch gevoel bij Wunderhose, maar ook soms helemaal tot aan zwetend toe los gaan, sympathie hebben voor bepaalde acts, plat feesten zonder het ordinair werd. En dan nog te bedenken dat The Smile en Queens Of the Stone, Eyedress, Horsegiirl en Joy Orbison nog hadden afgezegd.

Ik hoop dat ze de lijn weten aan te houden voor 2025. Want dan ben ik er zeker weer bij.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.867
6.104
En nu ga ik even de TV uitzendingen terugkijken. Voor de mensen die dit ook willen:

 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Hoe krijg je het voor elkaar om npo2extra terug te kijken? Dat lukt me niet via npostart in ieder geval
Ik doe de ziggo box aan en zap naar kanaal 82 (npo 2 extra). Dan zie je Lowlands Live staan op vrijdag zat zondag. Even dat schema erbij pakken en je ziet welk ‘blokje’ je moet hebben voor welke artiest ( de artiesten staan niet genoemd, maar alles heet ‘Lowlands live’ )
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

huug

Campingartiest
5 aug 2023
68
97
Top 3 vrijdag
Big Thief
Wunderhorse
Justice

Top 3 zaterdag
Personal trainer
ye banished privateers
Romy

Top 3 zondag:
Nas
Air
Moodyman


Tegenvallers:
David Kushner, die verzoop in de bravo
Fred again, na half uur weg gegaan. Vond 't niets

Pluspunten:
1. Betere vibe onder publiek dan vorig jaar
2. Dronebeelden van de Alpha
3. Vooraf bier bestellen via QR
4. Perfect festivalweer
 

dblauw

Randprogramma
28 nov 2023
139
168
Wie draaide er eigenlijk gisteren in de Adonis van 3:30 (toen was ik er pas) tot eind?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
735
915
Wil graag het Noord Nederlands Orkest terugkijken maar op NPO2 Extra kan ik enkel samenvattingen van Lowlands 2024 vinden en op YouTube het optreden van vorig jaar.

Iemand een linkje? Zou ik heel blij mee zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken