Lowlands 2024

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.152
3.062
Ik ben wel op Lowlands geweest, maar herken niet echt de dingen die je hier noemt. Line-up was dit jaar al een verschuiving en meer dan prima. Ik ben nergens omver gelopen en heb ook nooit het idee gehad dat er veel mensen rondliepen zonder ontzag voor de medemens. En ja er lopen soms idioten rond, maar over het algemeen zijn de meeste mensen relaxxed op LL.

Dat praten blijft wel een ding hoor, maar dat is niet een Lowlands maar landelijk probleem.
Festival = drinkende mensen = blablabla. Dat was ook gewoon het geval op Cabaret Vert in Frankrijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

marksi

Playlistbediener
11 feb 2024
14
42
Ik ben wel op Lowlands geweest, maar herken niet echt de dingen die je hier noemt. Line-up was dit jaar al een verschuiving en meer dan prima. Ik ben nergens omver gelopen en heb ook nooit het idee gehad dat er veel mensen rondliepen zonder ontzag voor de medemens. En ja er lopen soms idioten rond, maar over het algemeen zijn de meeste mensen relaxxed op LL.

Dat praten blijft wel een ding hoor, maar dat is niet een Lowlands maar landelijk probleem.
Ik merk zelf wel heel erg de verschuiving op Lowlands die ik ook in mijn eigen stad (Amsterdam) zie. Niet alleen is de verhouding platteland/randstad op Lowlands veranderd maar ook de types uit de Randstad die je er in mijn ogen liever minder van hebt zijn er veel meer van. Van die mensen die meer ergens bij willen zijn dan zelf het feestje maken. Stoort me zelf ook en hoewel ik niks heb met Rock, mogen ze van mij met liefde er meer van programmeren zodat Lowlands wat meer van dat soort types aantrekt.
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Voor de mensen die het niet weten: NPO 2 extra heeft de volgende artiesten uitgezonden. Allemaal terug te kijken.

VRIJDAG
13:30 David Kushner
14:20 Jungle By Night
15:35 Miles Kane
16:30 Half Moon Run
17:30 Big Thief
18:30 Froukje
19:30 Teddy Swims
20:30 Prins S. & De Geit
21:30 Kae Tempest
22:30 Bob Vylan
23:20 The Lathums
00:00 Sleaford Mods
01:10 Ramkot
02:05 Sticks
03:05 New West

ZATERDAG
12:10 MORNING ECSTASY by Club Guy & Roni
13:10 Spinvis
14:00 Popup Choir
15:00 CHO & THE CHOSENS
16:00 Sugababes
17:00 Personal Trainer
18:00 IJSLAND
18:45 Inhaler
19:40 Lander & Adriaan
20:35 Jorja Smith
21:35 James Blake
22:35 The Streets
23:35 Artemas
00:30 SOFT PLAY
01:30 Soulwax

ZONDAG
12:40 HAEVN
13:45 Noord Nederlands Orkest
14:50 Confidence Man
15:50 Harry Mack
16:50 Grandson
17:50 IDLES
18:50 Róisín Murphy
19:50 Barry Can't Swim
(Goldband hier ook als het goed is)

Heerlijk terug aan het kijken in bed :)
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
931
1.697
Ik merk zelf wel heel erg de verschuiving op Lowlands die ik ook in mijn eigen stad (Amsterdam) zie. Niet alleen is de verhouding platteland/randstad op Lowlands veranderd maar ook de types uit de Randstad die je er in mijn ogen liever minder van hebt zijn er veel meer van. Van die mensen die meer ergens bij willen zijn dan zelf het feestje maken. Stoort me zelf ook en hoewel ik niks heb met Rock, mogen ze van mij met liefde er meer van programmeren zodat Lowlands wat meer van dat soort types aantrekt.
Ook ik zie inderdaad die verschuiving en de hoeveelheid drugsgebruikers, al hoewel mijn eerste Lowlands pas in 2018 was. En het is ook jammer, alleen ik vind Lowlands alsnog qua publiek zo veel fijner, enthousiaster, vriendelijker, positiever en meer open naar elkaar dan bijvoorbeeld een Pinkpop.

Dat kan ook komen omdat ik zelf niet te vinden ben bij Goldband, Peggy Gou, Barry Cant Swim etc. En dus minder met de vervelende types te maken heb.
 

Lazycat

Playlistbediener
14 dec 2016
8
5
Geslaagd weekend voor ons! Best veel kunnen zien, soms stukjes meegepakt om weer door, bijv. stukje van sugababes om daarna snel door naar soft play. Waren veel vooraan in de India te vinden. Een aantal hoogtepunten waren fat dog, wunderhorse, big thief, dead poet society. Wunderhorse wil ik zeker vaker zien, ondanks die technische issues waren ze overtuigend. Ook met ons groepje prima vermaakt bij o.a. justice, the streets, froukje, romy, teddy swims, spiritbox, ramkot, the lathums, grandson en half moon run.. en dan vergeet ik vast nog wel wat. Genoeg gezien (ook nog wat theater en comedy, lekker om dan even te zitten en bij te komen), geluisterd en gedanst, natuurlijk ook genoeg gemist want je moet keuzes maken en soms gewoon even gaan voor de gezelligheid (of luisteren naar je rug/voeten). Sfeer vonden we ook ok, tuurlik genoeg mensen onder invloed, of soms mensen die geen idee hebben waar ze zijn en wie er voor ze staat te spelen, maar over het algemeen een prima sfeer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: lama

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.867
6.104
Heerlijke review dit zeg! Laat ook wel zien hoe breed Lowlands eigenlijk programmeert (en hoe breed je muzieksmaak is). Supertof.

Maar effe, waar de neuq haal jij de energie vandaan om én vroeg op het terrein te zijn, én fucking veel te zien, én de nacht nog uitspelen. Wat is je geheim, want dat heb ik ook echt nodig
Ik ben van nature al een vroege vogel. Dus het zit al in mijn ritme. Ik probeer dagelijks te sporten dus conditie/fysiek inhoudelijk zit het ook goed. Geen alcohol of drugs en ik probeer altijd wel klein beetje op de voeding te laten. Ik eet soms ook wel iets ongezonds hoor, maar probeer ook wel iedere dag iets van fruit of een smoothie ook binnen te krijgen. En ja de dip komt altijd, soms moet je daar gewoonweg doorheen.. meer kan ik er niet van maken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.432
Ik ben van nature al een vroege vogel. Dus het zit al in mijn ritme. Ik probeer dagelijks te sporten dus conditie/fysiek inhoudelijk zit het ook goed. Geen alcohol of drugs en ik probeer altijd wel klein beetje op de voeding te laten. Ik eet soms ook wel iets ongezonds hoor, maar probeer ook wel iedere dag iets van fruit of een smoothie ook binnen te krijgen. En ja de dip komt altijd, soms moet je daar gewoonweg doorheen.. meer kan ik er niet van maken.
Je was me al kwijt bij sporten en geen alcohol;)
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
689
413
Ik ben van nature al een vroege vogel. Dus het zit al in mijn ritme. Ik probeer dagelijks te sporten dus conditie/fysiek inhoudelijk zit het ook goed. Geen alcohol of drugs en ik probeer altijd wel klein beetje op de voeding te laten. Ik eet soms ook wel iets ongezonds hoor, maar probeer ook wel iedere dag iets van fruit of een smoothie ook binnen te krijgen. En ja de dip komt altijd, soms moet je daar gewoonweg doorheen.. meer kan ik er niet van maken.
Ik vind t knap!
 

dfrvanloon

Randprogramma
9 jun 2022
115
200
Voor de mensen die het niet weten: NPO 2 extra heeft de volgende artiesten uitgezonden. Allemaal terug te kijken.

VRIJDAG
13:30 David Kushner
14:20 Jungle By Night
15:35 Miles Kane
16:30 Half Moon Run
17:30 Big Thief
18:30 Froukje
19:30 Teddy Swims
20:30 Prins S. & De Geit
21:30 Kae Tempest
22:30 Bob Vylan
23:20 The Lathums
00:00 Sleaford Mods
01:10 Ramkot
02:05 Sticks
03:05 New West

ZATERDAG
12:10 MORNING ECSTASY by Club Guy & Roni
13:10 Spinvis
14:00 Popup Choir
15:00 CHO & THE CHOSENS
16:00 Sugababes
17:00 Personal Trainer
18:00 IJSLAND
18:45 Inhaler
19:40 Lander & Adriaan
20:35 Jorja Smith
21:35 James Blake
22:35 The Streets
23:35 Artemas
00:30 SOFT PLAY
01:30 Soulwax

ZONDAG
12:40 HAEVN
13:45 Noord Nederlands Orkest
14:50 Confidence Man
15:50 Harry Mack
16:50 Grandson
17:50 IDLES
18:50 Róisín Murphy
19:50 Barry Can't Swim
(Goldband hier ook als het goed is)

Heerlijk terug aan het kijken in bed :)
Hoe krijg je het voor elkaar om npo2extra terug te kijken? Dat lukt me niet via npostart in ieder geval
 

Archie

Playlistbediener
17 apr 2024
29
62
Hoe krijg je het voor elkaar om npo2extra terug te kijken? Dat lukt me niet via npostart in ieder geval
Ik kijk ook nooit uitzenddagen terug, maar ik heb zojuist geleerd dat bijvoorbeeld via NLZIET kan. Dat gebruik ik toevallig al voor tv, maar je zou hiervoor ook een gratis proefabonnementje van 14 dagen kunnen nemen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: dfrvanloon

lagelander

Playlistbediener
15 jun 2022
16
41
Slappe vragen, maar EvE valt mij ook erg tegen. Alle kritiek wordt recht gepraat, vooral dat stukje over de McDonalds. Wees gewoon eerlijk dat het geld opbrengt. Het ligt in ieder geval vooral niet aan Lowlands zelf maar vooral aan de lowlanders.

Ik ben blij als de nieuwe directeur er is en verandering teweeg kan brengen om de eigen identiteit vast te houden (en niet zo reactief en commercieel georiënteerd zoals de laatste jaren). En, als dat niet kan, dan in ieder geval eerlijk kan toelichten waarom dat niet kan.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
931
1.697
Zijn die opnames van NLZiet die je terug kan kijken hetzelfde als de video's van 3voor12 op YouTube?
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.533
Heerlijke review dit zeg! Laat ook wel zien hoe breed Lowlands eigenlijk programmeert (en hoe breed je muzieksmaak is). Supertof.

Maar effe, waar de neuq haal jij de energie vandaan om én vroeg op het terrein te zijn, én fucking veel te zien, én de nacht nog uitspelen. Wat is je geheim, want dat heb ik ook echt nodig
We weten iig wel wat zn geheim niet is ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Avani

RobGordon

Playlistbediener
19 apr 2023
17
34
En toch. Durf te wedden dat je nog geen twee jaar na het vertrek van EvE veel dingen zal lezen a la 'dat had onder EvE nooit gebeurd', of 'de tijd met EvE was toch beter'.
Dat denk ik ook. Zou best kunnen dat EvE, door zijn lange staat van dienst, wat commerciële wensen van het Amerikaanse moederbedrijf heeft kunnen tegenhouden en dat dit voor een nieuwe directeur moeilijker wordt.
 

Archie

Playlistbediener
17 apr 2024
29
62
Zijn die opnames van NLZiet die je terug kan kijken hetzelfde als de video's van 3voor12 op YouTube?
Nee de volledige shows zoals ze zijn gelivestreamed! Dan moet je teruggaan naar het juiste uur van het uitgezonden optreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken