Lowlands 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Geen Teddy Swims in de top 30, maar wel confidence man op 15? Ja oké… ik stop met lezen
Ik heb wat van Teddy Swims gezien en kan me prima vinden dat zoiets de top 30 niet haalt, wellicht niet eens de top 50. Het blijven meningen he, zo'n lijstjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.504
2.013
Maar hoe was de sfeer?
Ik vond de sfeer heerlijk. Tuurlijk lopen er ook zat idioten rond, maar het merendeel van de bezoekers is ontspannen. Weer zoveel leuke spontane gesprekjes gehad, tips ontvangen en geven. Heerlijk. Dat is precies wat ik vorig jaar miste op Pukkelpop, het gevoel samen iets te beleven.

Ook muzikaal vond ik het een waanzinnig sterke editie. Veel lastige keuzes moeten maken en dus helaas ook veel gemist. Maar ik heb een paar prachtige hoogtepunten beleefd. Kae Tempest, IJsland en Fat Dog waren de meest memorabele optredens. Genoten ook van Mount Kimbie (waardoor ik Nas moest missen), Harry Mack, Roisin Murphy, Big Thief, Overmono, Bob Vylan, Model/actriz, Justice, Backxwash, Kabaka Pyramid.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
463
525
Moet wel zeggen gebaseerd op wat mensen zeiden voor het weekend, dat het nu inderdaad op valt hoeveel mensen strak staan en dat ze overal sleuteltjes naar binnen werken
Eigenlijk minder last gehad dan vorig jaar, maar dat komt denk ik ook omdat we de sleutelacts gemeden hebben. Richting de nacht wel steeds lastiger met de rolstoel. Volgend jaar breng ik ‘Oh sorry’ de Lowlands remix uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spook en Avani

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Wat een festival, wat een weekend. Heerlijke tijd gehad met (nieuwe) vrienden en erg genoten van een breed muzikaal programma met Arooj Aftab, Big thief, Sampha, Justice en Idles als enkele hoogtepunten. Uitgebreider verslag volgt later, eerst douchen en bijslapen.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
441
425
IDLES ook mijn (voorspelbare) hoogtepuntje. Vind ze nog wel eens een beetje rommelig spelen, nu opvallend strak, en alhoewel het bij mij even heeft geduurd voor het kwartje viel bij Tangk geven die nummers echt een extra laag aan de set. Viel me ook mee hoe veel mensen er nog rondom de alpha bleven hangen. Dacht eigenlijk dat ze na een kwartier de boel wel aardig zouden hebben schoongespeeld. Heel fijn dat zo'n band blijkbaar toch nog bij Lowlands past.

Verder nog stuk gegaan bij Soft Play, genoten van Dead Poet Society, weggedroomd bij Air en verrast door Bluai. Al met al weer heel veel goeie muziek gezien, maar echt te weinig binnen mijn smaak om volgend jaar weer een kaartje te kopen. We zijn gewoon een beetje uit elkaar gegroeid. En dat is oke.
Duidelijk mijn pers meening is dan ook dat van dit soort bands er wel wat meer mag staan en dan gelijk in de eerste lichting. Misschien krijgen we dan ook weer wat verschuiving in het publiek dat komt. Voor dit jaar kon ik heelaas niet. Maar ik zie het na 20 jaar dat ik geweest ben het de verkeerde kant op gaan met zoveel die van alles gebruiken en geen ontzag meer hebben voor de mede mens. Overal doorheen lullen. En je gewoon omverlopen bv. Moet wel zeggen dat het moeilijk was om er niet bij te zijn. Hoop dat jullie hebben genoten
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
309
332
Ook hier een stuk minder last gehad van de Amsterdamse popiejopies, vloggers en drugsgebruikers t.o.v. vorig jaar.
Bij bands als IDLES, Personal Trainer, Spinvis, Fat Dog, Spiritbox kom je dat gelukkig minder tegen. En in de nachten vaak cabaret gezien.
Merkte dat inderdaad ook, miss wat meer grote randstad-trekkers waardoor t praat publiek wat meer geconcentreerd was? Scheelt wel dat de rustigere acts zoals Mount Kimbie geen indie anthem hebben zoals bijv M83 vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.152
3.062
Duidelijk mijn pers meening is dan ook dat van dit soort bands er wel wat meer mag staan en dan gelijk in de eerste lichting. Misschien krijgen we dan ook weer wat verschuiving in het publiek dat komt. Voor dit jaar kon ik heelaas niet. Maar ik zie het na 20 jaar dat ik geweest ben het de verkeerde kant op gaan met zoveel die van alles gebruiken en geen ontzag meer hebben voor de mede mens. Overal doorheen lullen. En je gewoon omverlopen bv. Moet wel zeggen dat het moeilijk was om er niet bij te zijn. Hoop dat jullie hebben genoten
De line up van Down the Rabbit hole was voor mij het bewijs dat, zolang er een respectabel nachtprogramma is, er geen grote verschuiving in publiek gaat komen.
Sterker nog, een indie/punk/metal/rock line up, zou dit soort bezoekersaantallen niet op de been brengen, dus is het trekken van mensen die juist meer voor de nacht komen juist wel iets wat je festival overeind houdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
309
332
Kunnen ze nou echt niets verbeteren aan de doorstroom van de parking? We hebben er dik anderhalf uur over gedaan om de parking af te komen en staan nu al een half uur op een fietspad(!!) in de middle of nowhere
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.867
6.104
Zo weer thuis van een geweldig weekend. Ik was al zeer te bespreken over de line-up, en ik vind dat het dit jaar echt geweldig heeft uitgepakt.

Over de donderdag niet veel spannends te vertellen. We kwamen tegen de middag aan en konden vrij wel direct doorlopen bij de ingang. Helaas wel camping 6 moeten staan, maarja dat was ook te verwachten. Savonds even op het terrein geweest, beetje buurten en wat drinken en gegeten. Maar geen silent disco gedaan en dergelijke.

Vrijdag:
Gestart met Wings Of Desire, bij het inluisteren vond ik het goed klinken. Het was een langzame opener maar best ok. Maar heel bijzonder werd het helaas niet. Door gegaan naar de India voor onze zuiderburen Ramkot. Ik had er al veel over gehoord, en ik hoorde potentie op plaat maar ik was niet direct hooked. Live vond ik heel erg sterk, vooral het instrumentale stuk en deed me soms ook aan QOTSA denken. Heerlijk rock.

Ik had niet echt mustsees dus maar binnengelopen bij MSPAINT. Opnieuw weer het hardere werk binnen dit affiche, niet van de kwaliteit als van Ramkot, maar het zeker wel ok en vermakelijk. Ook weer een mooie voldoende. Daarna even binnen gehopped bij New West, maar daar kon ik helaas heel weinig mee, heel erg Coldplayerig maar met weinig klasse naar mijn inziens, een van de weinige mindere optredens dit weekend.

Door gegaan naar de Alpha voor Half Moon Run. Het was niet heel druk en het is echt geen Alpha act eerlijk gezegd. Maar het weerhield de band zeker niet om een sterke live set neer te zetten. De rustige Alpha setting had ook wel weer wat. Het was eindelijk weer droog en het zonnetje kwam er doorheen. En soms een beetje lekker wegdromen. Ik moet meer luisteruren aan deze band gaan besteden. Vervolgens naar India gelopen en daar Jordan Mackampa even gekeken, best een ok muzikant maar wist het publiek niet echt te vangen, maar kwa sound klonk het wel ok. Kleine voldoende. Toen was het tijd voor wat Hip Hop en zijn we naar Flowdan naar binnen gegaan zonder al te veel verwachtingen. Maar de X-ray ging helemaal los en ik dus ook. Heel energieke show met veel harde beats er in. Echt een sterk optreden.

Daarna gingen we door met de Punkrock van Bob Vylan. Opzich snap ik wel wat mensen bedoelen met het vele praten tijdens zijn show. En daar ben ik het ook wel beetje mee eens, ik snap waar hij vandaan komt en wat hij zegt. Maar op een gegeven moment werd het iets te, en ik ben van mening dat hij het niet nodig heeft. Want ondanks het geen echte band performance is, is gewoon wel heerlijk hard en energiek maar doordat het de show veel opbrak werd de boodschap juist minder goed doorgegeven, maar alsnog ruim vermakelijk.

In de Bravo stond Teddy Swims te wachten. Op plaat niet heel erg onder de indruk want ik blijf het een beetje makkelijke radio muziek vinden waarvan er al zo velen zijn. Maar ondanks dat was het optreden gewoon sterk en deed hij het heel goed voor het doelgroep die daar op afkwam. Misschien dat het niet mijn ding was, maar ik kan nergens ontkennen dat het een slecht optreden was. Dus ook weer mooie voldoende.

Wat echt wel mijn ding was, was de band Wunderhose. Stond vorig jaar al op het affiche en zegde toen helaas af. Teal was een van mijn favoriete tracks van vorig jaar, ik had er dus enorm veel zin in. En de band trapte af, wow dit was inderdaad helemaal mijn ding. De lichten en de sound, echt een "band" waarvan je soms nog afvraagt of ze nog bestaan. Je kan het bijna zelfs "euforie" noemen. Alleen jammer dat mijn concert een beetje werd verstoorde door kwebbelende Amsterdammers waardoor ik die hype kwijtraakte, en en waardoor een Teal helaas niet bij binnen kwam. Ondertussen lichtelijk geïrriteerd werd het einde van de band ook rommeliger inclusief de rare en te vroege afsluiting. Dubbel gevoel overgehouden aan deze show dus, maar het is een band vol met potentie wat mij betreft.

Maar ieder nadeel heeft ook een voordeel. Ik had Skrillex op mijn planning staan, maar omdat Wunderhose te vroeg stopte ben ik onderweg toch even blijven hangen achterin bij Kae Tempest. En ook dat was heel sterk, de laatste kwartier/20 minuten die ik zag klonken heel goed met prima publiek. De show was voor mij te kort om er een volledig oordeel geven maar ik kan geloven dat dit compleet gezien ook erg sterk was.

Daarna was het Skrillex tijd. Intro (en dus ook André Hazes blijkbaar) gemist. Maar alles wat ik van Skrillex heb gezien was naar verwachting. Hard en lomp, maar stiekem ook wel weer fijn. Deze spot staat hem wel goed, beter dan een Alpha headliner zoals hij anno 2012 was. En de show was ook heel erg dik in de Bravo, dus het plaatje was redelijk compleet. Puik showtje.

Terwijl er een volksverhuizing plaatsvond richting de Alpha ben ik blijven hangen bij de X-Ray om Blawan (Live) te zien. Heerlijke sounds, soms dansbaar maar soms ook weer niet. Maar snoerhard en ook gewoon tof. Leuk optreden, maar meer ook niet als je het mij vraagt.

De vrijdagnacht spot was dit jaar voor Sleaford Mods. 3e keer dat ik ze live zie. En ik moet zeggen dat ik hun nieuwe werk minder dig dan het oude, en het toch een een beetje een gimmick act is. Nog steeds een mooie voldoende, maar ook niet memorabel.

Het vervolg van het nachtprogramma lag voor mij in de India. Interplanetary Criminal klonk best lekker, en het redelijk te doen in de India kwa drukte. Best geinig optreden, maar helaas ook wel een beetje braafjes. Daarna nam Hudson Mohawke het over. Die vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, het is een beetje speelse house maar ik mis er toch wel een beetje diepte in. Leuk om een keer meegepakt te hebben maar daar bleef het wel bij. De nacht afgesloten bij de X-Ray Dj Europarking b2b Slimfit de nacht afsloot. Helaas kon me dit ook niet echt pakken en voelde het aan of ik dit jaarlijks op Lowlands heb zien staan. Dus lekker afgesloten en naar de tent gelopen.

verslag zaterdag en zondag volgt nog.
 
Laatst bewerkt:

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.152
3.062
Kunnen ze nou echt niets verbeteren aan de doorstroom van de parking? We hebben er dik anderhalf uur over gedaan om de parking af te komen en staan nu al een half uur op een fietspad(!!) in de middle of nowhere
Nee, alles moet over een provinciale weg. Je kunt misschien wat eerder vertrekken de volgende keer.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
931
1.697
Duidelijk mijn pers meening is dan ook dat van dit soort bands er wel wat meer mag staan en dan gelijk in de eerste lichting. Misschien krijgen we dan ook weer wat verschuiving in het publiek dat komt. Voor dit jaar kon ik heelaas niet. Maar ik zie het na 20 jaar dat ik geweest ben het de verkeerde kant op gaan met zoveel die van alles gebruiken en geen ontzag meer hebben voor de mede mens. Overal doorheen lullen. En je gewoon omverlopen bv. Moet wel zeggen dat het moeilijk was om er niet bij te zijn. Hoop dat jullie hebben genoten
Ik ben wel op Lowlands geweest, maar herken niet echt de dingen die je hier noemt. Line-up was dit jaar al een verschuiving en meer dan prima. Ik ben nergens omver gelopen en heb ook nooit het idee gehad dat er veel mensen rondliepen zonder ontzag voor de medemens. En ja er lopen soms idioten rond, maar over het algemeen zijn de meeste mensen relaxxed op LL.

Dat praten blijft wel een ding hoor, maar dat is niet een Lowlands maar landelijk probleem.
 

zkro

Nieuw lid
19 aug 2024
1
2
Duidelijk mijn pers meening is dan ook dat van dit soort bands er wel wat meer mag staan en dan gelijk in de eerste lichting. Misschien krijgen we dan ook weer wat verschuiving in het publiek dat komt. Voor dit jaar kon ik heelaas niet. Maar ik zie het na 20 jaar dat ik geweest ben het de verkeerde kant op gaan met zoveel die van alles gebruiken en geen ontzag meer hebben voor de mede mens. Overal doorheen lullen. En je gewoon omverlopen bv. Moet wel zeggen dat het moeilijk was om er niet bij te zijn. Hoop dat jullie hebben genoten

Ik ben het hier zo mee eens en het frustreert mij dat het mij zoveel frustreert tijdens het festival.

Het heeft mijn in ogen ook te maken met de zien en gezien worden trend waarbij het belangrijker is om je activiteit op social media te zetten dan het werkelijk te ervaren. Lowlands heeft hier zelf ook schuld aan door allerlei optredens te filmen en het publiek in beeld te brengen. Ik werd hier echt onrustig van. Ik zit er helemaal niet op te wachten om op het grote scherm getoond te worden.

Ik zou zeggen: ga naar Fusion in Duitsland. Daar vind je alles wat je zoekt: beleving, anti-commercieel, respect voor anderen, ruimte en een vriendelijk verbod op het filmen met je telefoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Mimi

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
205
210
Zo weer thuis van een geweldig weekend. Ik was al zeer te bespreken over de line-up, en ik vind dat het dit jaar echt geweldig heeft uitgepakt.

Over de donderdag niet veel spannends te vertellen. We kwamen tegen de middag aan en konden vrij wel direct doorlopen bij de ingang. Helaas wel camping 6 moeten staan, maarja dat was ook te verwachten. Savonds even op het terrein geweest, beetje buurten en wat drinken en gegeten. Maar geen silent disco gedaan en dergelijke.

Vrijdag:
Gestart met Wings Of Desire, bij het inluisteren vond ik het goed klinken. Het was een langzame opener maar best ok. Maar heel bijzonder werd het helaas niet. Door gegaan naar de India voor onze zuiderburen Ramkot. Ik had er al veel over gehoord, en ik hoorde potentie op plaat maar ik was niet direct hooked. Live vond ik heel erg sterk, vooral het instrumentale stuk en deed me soms ook aan QOTSA denken. Heerlijk rock.

Ik had niet echt mustsees dus maar binnengelopen bij MSPAINT. Opnieuw weer het hardere werk binnen dit affiche, niet van de kwaliteit als van Ramkot, maar het zeker wel ok en vermakelijk. Ook weer een mooie voldoende. Daarna even binnen gehopped bij New West, maar daar kon ik helaas heel weinig mee, heel erg Coldplayerig maar met weinig klasse naar mijn inziens, een van de weinige mindere optredens dit weekend.

Door gegaan naar de Alpha voor Half Moon Run. Het was niet heel druk en het is echt geen Alpha act eerlijk gezegd. Maar het weerhield de band zeker niet om een sterke live set neer te zetten. De rustige Alpha setting had ook wel weer wat. Het was eindelijk weer droog en het zonnetje kwam er doorheen. En soms een beetje lekker wegdromen. Ik moet meer luisteruren aan deze band gaan besteden. Vervolgens naar India gelopen en daar Jordan Mackampa even gekeken, best een ok muzikant maar wist het publiek niet echt te vangen, maar kwa sound klonk het wel ok. Kleine voldoende. Toen was het tijd voor wat Hip Hop en zijn we naar Flowdan naar binnen gegaan zonder al te veel verwachtingen. Maar de X-ray ging helemaal los en ik dus ook. Heel energieke show met veel harde beats er in. Echt een sterk optreden.

Daarna gingen we door met de Punkrock van Bob Vylan. Opzich snap ik wel wat mensen bedoelen met het vele praten tijdens zijn show. En daar ben ik het ook wel beetje mee eens, ik snap waar hij vandaan komt en wat hij zegt. Maar op een gegeven moment werd het iets te, en ik ben van mening dat hij het niet nodig heeft. Want ondanks het geen echte band performance is, is gewoon wel heerlijk hard en energiek maar doordat het de show veel opbrak werd de boodschap juist minder goed doorgegeven, maar alsnog ruim vermakelijk.

In de Bravo stond Teddy Swims te wachten. Op plaat niet heel erg onder de indruk want ik blijf het een beetje makkelijke radio muziek vinden waarvan er al zo velen zijn. Maar ondanks dat was het optreden gewoon sterk en deed hij het heel goed voor het doelgroep die daar op afkwam. Misschien dat het niet mijn ding was, maar ik kan nergens ontkennen dat het een slecht optreden was. Dus ook weer mooie voldoende.

Wat echt wel mijn ding was, was de band Wunderhose. Stond vorig jaar al op het affiche en zegde toen helaas af. Teal was een van mijn favoriete tracks van vorig jaar, ik had er dus enorm veel zin in. En de band trapte af, wow dit was inderdaad helemaal mijn ding. De lichten en de sound, echt een "band" waarvan je soms nog afvraagt of ze nog bestaan. Je kan het bijna zelfs "euforie" noemen. Alleen jammer dat mijn concert een beetje werd verstoorde door kwebbelende Amsterdammers waardoor ik die hype kwijtraakte, en en waardoor een Teal helaas niet bij binnen kwam. Ondertussen lichtelijk geïrriteerd werd het einde van de band ook rommeliger inclusief de rare en te vroege afsluiting. Dubbel gevoel overgehouden aan deze show dus, maar het is een band vol met potentie wat mij betreft.

Maar ieder nadeel heeft ook een voordeel. Ik had Skrillex op mijn planning staan, maar omdat Wunderhose te vroeg stopte ben ik onderweg toch even blijven hangen achterin bij Kae Tempest. En ook dat was heel sterk, de laatste kwartier/20 minuten die ik zag klonken heel goed met prima publiek. De show was voor mij te kort om er een volledig oordeel geven maar ik kan geloven dat dit compleet gezien ook erg sterk was.

Daarna was het Skrillex tijd. Intro (en dus ook André Hazes blijkbaar) gemist. Maar alles wat ik van Skrillex heb gezien was naar verwachting. Hard en lomp, maar stiekem ook wel weer fijn. Deze spot staat hem wel goed, beter dan een Alpha headliner zoals hij anno 2012 was. En de show was ook heel erg dik in de Bravo, dus het plaatje was redelijk compleet. Puik showtje.

Terwijl er een volksverhuizing plaatsvond richting de Alpha ben ik blijven hangen bij de X-Ray om Blawan (Live) te zien. Heerlijke sounds, soms dansbaar maar soms ook weer niet. Maar snoerhard en ook gewoon tof. Leuk optreden, maar meer ook niet als je het mij vraagt.

De vrijdagnacht spot was dit jaar voor Sleaford Mods. 3e keer dat ik ze live zie. En ik moet zeggen dat ik hun nieuwe werk minder dig dan het oude, en het toch een een beetje een gimmick act is. Nog steeds een mooie voldoende, maar ook niet memorabel.

Het vervolg van het nachtprogramma lag voor mij in de India. Interplanetary Criminal klonk best lekker, en het redelijk te doen in de India kwa drukte. Best geinig optreden, maar helaas ook wel een beetje braafjes. Daarna nam Hudson Mohawke het over. Die vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, het is een beetje speelse house maar ik mis er toch wel een beetje diepte in. Leuk om een keer meegepakt te hebben maar daar bleef het wel bij. De nacht afgesloten bij de X-Ray Dj Europarking b2b Slimfit de nacht afsloot. Helaas kon me dit ook niet echt pakken en voelde het aan of ik dit jaarlijks op Lowlands heb zien staan. Dus lekker afgesloten en naar de tent gelopen.

verslag zaterdag en zondag volgt nog.
Heerlijke review dit zeg! Laat ook wel zien hoe breed Lowlands eigenlijk programmeert (en hoe breed je muzieksmaak is). Supertof.

Maar effe, waar de neuq haal jij de energie vandaan om én vroeg op het terrein te zijn, én fucking veel te zien, én de nacht nog uitspelen. Wat is je geheim, want dat heb ik ook echt nodig
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.199
491
Had Mount Kimbie heel graag gezien, zeker na de lovende verhalen hier. Vooraf (door die verplaatsing) mijn grootste clash geworden en op het laatste moment toch voor Nas gekozen. Veel bekende songs, uiteraard, maar bij minder bekend werk kunnen hiphopshows me niet heel erg boeien.

Gister heel vroeg wakker en zodoende ook heel vroeg al op het terrein, rond kwart over 10 à half 11. Beetje bij de Armadilow gehangen, lowlandskrantje gelezen. Bluai eerste band van de dag en aangenaam verrast. Door naar NNO vanaf de Alphaheuvel, bijzonder om mee te maken. Herkende maar een enkele soundtrack, alsnog spectaculair om zoveel muzikanten zo'n geluid te horen maken. MRCY was een volgende verrassing, soulvolle stem. Prima voor in het zonnetje. Door naar AIR, mooie plek in de Alpha die niet vol, maar ook niet heel leeg, was. Mooie setup en hele fraaie uitvoering. Goed geluid ook. Had hele hoge verwachtingen en fijn dat deze ook waar werden gemaakt. Direct door naar Thundercat, maar was wat laat en kwam er daardoor niet helemaal in. Net buiten de Bravo even gaan zitten, ook omdat Venna hoog op de must-see lijst was beland. Op de eerste rij van de Lima een hoogstaande jazzshow gezien. Venna leek aanvankelijk niet zo blij met de afstelling van het geluid van zijn sax, maar dat trok in de tweede helft goed bij. Veel ruimte voor improvisatie en jams bij bandleden, veel glimlachende gezichten. Kort stukje Roisin Murphy gezien maar kon me helaas niet pakken, ook al heb ik Moloko vroeger echt veel geluisterd. Nas dus gekozen boven Mount Kimbie.. daarna even wat gegeten in de buurt van de Heineken en daardoor ook bij Brutulismus beland. Wat een energie en wat een feest. Zag tegen het einde een 6 meter hoge conifeer de tent in gaan. Kin'gongolo Kiniata goed feestje en nog even de Juliet in gegaan voor cabaret / sketches, wat eigenlijk boven verwachting grappig was, met goede sfeer bovendien. Rondje terrein gedaan, wat nog erg druk aanvoelde voor de zondag. Even bij drum 'n bass en de polka gekeken maar uiteindelijk bij Moodyman in de X-ray Lowlands afgesloten.

Top3 zondag
Venna
Air
NNO

Nog wat plussen en minnen:

+++ eten, speciale vermelding voor de burgers van beef chief en de gefrituurde bloemkool en okonomiyaki echt heel erg lekker.
++ aankleding en sfeer op het terrein.

--- grotere groepen die zonodig bij elkaar moeten staan, vaak door later aan te sluiten bij een vooruitgeschoven post na berichten in groepsapp.
-- openlijk drugsgebruik en geen oog voor anderen.
- nachtprogramma op zaterdag, natuurlijk deels door afzeggingen.
 

marksi

Playlistbediener
11 feb 2024
14
42
Zo dat was me weer een heerlijke editie. Drie prachtige vermoeiende dagen met enorm veel liefde om me heen. Intens genoten. Voor mij was het een wat andere editie dan normaal. Besloten om me niet klem te gaan zuipen en wat bewuster alles mee te maken. Dat beviel goed, hoewel je in de diepe nachten wel wat aansluiting verloor.

De acts die ik heb gezien:
Vrijdag
Reanny:
leuk begin. positieve dame die haar hele familie had meegenomen op stage. Voor een beginnende hip-hop artiest goed optreden en lekker verstaandbaar. Beats waren lekker. Minpuntje was dat het geluid van de backup microfoons niet altijd goed afgestemd stonden. Iets dat ik vaker meemaakte deze dag.

Jungle by Night: ik had het gevoel dat het publiek om me heen nog echt moest opwarmen en dat ongemakkelijke begin feestje gevoel een plekje moest geven. Ik vond het wat tam om me heen. Toen de groep waarmee ik was vertrok, kwam ik er zelf wonderwel beter in. Hoogtepunt was toch wel Sef.

Glass Beams: enorme verrassing voor me. bijna hypnotische muziek zonder pieken of dalen maar nam me erg lekker mee in de vibe en liet me niet meer los.

Froukje: Het idee was Flowdan maar de X-ray was veel te klein daarvoor. Dus naar Froukje gegaan. Precies wat ik ervan verwachtte. Goed, leuk en erg aimabel.

Teddy Swims: Een van de artiesten waar ik me het meest op verheugde. Ik vond het heerlijk. Optreden blaasde me niet weg, maar professioneel en strak met een absoluut hoogtepunt. Some Things I'll Never Know was vantevoren niet het nummer waar ik het meeste naar uitkeek, maar pakte me hier volledig. Zo gevoelig, zo echt.

Skrillex: Wat een geweldige start door Bloed, Zweet en Tranen te spelen. En een paar geweldige blazend momenten in een set die ik wel wat warrig vond. Echte een paar absolute hoogtepunten en helemaal lekker in de beats, maar ook wat momenten dat ik vond dat ie forceerde. Richting het einde was het top weer. Mooiste was dat we iets eerder weggingen en overal in het publiek groepjes helemaal los gingen, was leuk om te zien.

Justice: Enorm strakke set. Lichtshow vond ik prachtig. Mijn energie was er niet helemaal meer bij. Maar waardige headliner.

Nachtprogramma:
Vooral de India gepakt, maar wat was het daar druk. BlCK Mamba en Interplanetary Criminal waren leuk. Maar daarna was de koek op. Helaas Hudson Mohawke niet gered en lekker gaan slapen.

Zaterdag
Spinvis:
Lieve liedjes en een hele warme sfeer om me heen. Lekker om in te komen en de dag weer met goede moed te beginnen.

The Streets: Man wat vond ik dit vet. Gelukkig iets eerder bij Spinvis weggegaan waardoor we maar een kwartiertje hadden gemist en vanaf dat we er waren meteen er helemaal in opgegaan. De composure waarmee Mike Skinner over blazende beats zijn teksten bracht vond ik prachtig. En geweldig hoe hij het publiek meekreeg in zijn fantasiëen over vrouwelijke moshpits en de wall of death. En het kwam allemaal uit. Echt super leuk,

Cho & The Chosens: Idee was IJsland maar dat vond ik te druk en wat ik hoorde trok me niet. Dus naar de Bravo gegaan. Ik verwachtte dat het wat zou doodslaan in een veel te grote tent. Dat viel mee. Maar boeide me niet genoeg dus lekker op tijd naar the Sugababes.

Sugababes: Poe wat was het geluid slecht op het begin. Maar gelukkig herstelde dat snel genoeg. Heerlijk nostalgisch en wat was het lekker druk. Gewoon een hele goede booking. Het was echt leuk.

Artemas: Soulwax overgeslagen om even te rusten en dus naar Heineken. Artemas was leuk. Mooie stem en nummers die goed in mekaar zaten. Ik denk dat hij over een paar jaar nog een stuk groter is.

Sampha: Plan was eigenlijk Overmono maar omdat ik op tijd wilde zijn voor Romy naar Sampha gegaan. Geen moment spijt gehad. Wat een prachtige meeslepende show van een enorm humble voorman. Dit hadden veel meer mensen moeten zien. Tijdens Piano stonden er gewoon drie mannen naast me te huilen. Een van de momenten van mijn lowlands.

Romy: Dit was vooraf waar ik het meest naar uitkeek en wat maakte het het waar. Heerlijk vooraan in exstace gedanst met alle andere fans om me heen. Romy is zo loveable en de nummers doen het perfect voor een 9 uur zaterdagavond op Lowlands. Met een warm gevoel wordt je de nacht in gebracht.

Fred Again: Op het warme gevoel van Romy doortrekken naar Fred Again what could go wrong? Nou best veel eigenlijk. Enorm druk en achterin staan met niemand die beweegt en de helft die meer praat dan in de kroeg. Neem daarmee een show die veel te veel pauzes kent met een Fred die moeilijk te verstaan is. Gelukkig richting einde van de show de call gemaakt om uit de drukte te gaan staan en toen nog wel een paar keer heel lekker los gegaan (de beats en nummer blijven geweldig). Maar toch nog veel te veel pauzes in de set. Al met al de grootste teleurstelling ondanks ik toch nog wel heb genoten.

Zwart Licht: Goed dat je ons hebt gevonden! Leuke show die wat op gang moest komen op het begin maar met absolute hoogtepunt richting het einde met Typhoon en Winne die ook nog langskwamen. Lekker NL Hiphop.

Nachtprogramma: Besloten om toch een beetje een alcohol buzz op te zoeken. Iets meer gedronken en dat hielp om wat meer in de menigte op te gaan. Veel in de Xray (Rozaly) en India (narciss) geweest, De drukte viel me tegen maar heel gezellig. Aboluut hoogtepunt afsluiter Narciss met tune van Vengaboys. Toen lekker om half 4 naar bed.

Zondag
Kabaka Pyramid & Noord Nederlands Orkest: Standaard zondag Reggaestart wilde ik niet missen ook al kreeg ik niemand mee. Het was goed, maar voelde me iets teveel alleen dus naar de Alpha,. Orkest werkt toch echt heel goed op dit tijdstip. Prachtige muziek en het publiek die er een mooi feest van maakt. Hoogtepunt op Harry Potter een toverwedstrijd tussen twee gasten met plumeaus in de pit.

La Priest: Vermoeidheid kickte in en La Priest die ooit blazende beats bracht, kwam nu toch wel heel erg mellow. Kon me niet zo boeien.

Air: Mooi. Goede booking. Ze verliezen wel een beetje de aandacht door de opbouw van hun set (hits op het begin). Begrijp de keuze wel om de volgorde van het album aan te halen. Maar denk dat het boeiender was geweest als er iets meer opbouw naar herkenning in was geweest. Nog steeds erg mooi.

Barry can't Swim: Lekker, leuk, fun en een heerlijk feest. Me enorm zitten opvreten aan de groep randstedelijke parasieten naast me. Die wel een half uur van tevoren komen om vooraan te staan, de hele show stilstaan en aan het praten zijn totdat het hitje dat ze kennen wordt gespeeld en ze met alle telefoons in de aanslag doen alsof ze de beste tijd van de wereld hebben. Jammer dat Lowlands steeds meer van dit soort van mijn stadgenoten trekt. Maar het mocht de pret niet drukken. Barry was vet en zien we volgende keer in de Alpha.

Nas: Even een lange pauze, Willem en Roisin gemist om vooraan te staan voor een van mijn jeugdhelden. Wat een knallend begin en wat een tempo waarin hij enorm strak al de hits naar voren bracht. Ik vond het helemaal top. Minpuntje was dat 50 jarige Nas naar het einde wel een beetje moe begon te worden wat de kwaliteit een beetje kostte. Maar geweldige show en prachtige afsluiter van een heerlijk weekend. Lowlands blijft prachtig en ik heb weer een geweldige tijd gehad.
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Ik zal wel blind en dronken zijn, maar ik zie niemand drugs gebruiken (wel onder invloed ervan, maar niet met sleutels aan de gang ofzo)

ik heb weer intens genoten van de sfeer. Dus ze doen allemaal maar waar ze zin in hebben, zolang het maar gezellig is.
Achter ons, bij wunderhorse, stond iemand achter ons lekker te sleutelen. Misschien zat een snotje dwars?
 
  • Haha
Waarderingen: Joris en @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken