Lowlands 2024

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.142
Nog even inhakend op Goldband. Ik heb ze nog best verdedigd van te voren, omdat ze op basis van hun hits best nog wel een set kunnen vullen. Maar als je dan ook niet alle hits speelt (langste nacht? Hallo?) en eindigt met een nummer dat niemand boeit, 7 minuten voor tijd het podium afloopt maar wel de cameras nog laat draaien is het helemaal kut.
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
441
710
Wij zijn weer onderweg naar huis en bij slapen. Heel mooi festival gehad en prachtige shows gezien :D

Was uiteindelijk een redelijk relaxt weekend, maar vond de nacht matig door drukte op leuke plekken en mindere muziek waar het oké was.

Weinig last gehad van praters, ook doordat ik een aantal vooraan stond. Als ik mensen erop aansprak, was er weinig begrip maar werd het gelukkig wél stiller.
 

wsslvrwrt

Dagopener
18 jul 2022
545
826
Wij zijn weer onderweg naar huis en bij slapen. Heel mooi festival gehad en prachtige shows gezien :D

Was uiteindelijk een redelijk relaxt weekend, maar vond de nacht matig door drukte op leuke plekken en mindere muziek waar het oké was.

Weinig last gehad van praters, ook doordat ik een aantal vooraan stond. Als ik mensen erop aansprak, was er weinig begrip maar werd het gelukkig wél stiller.
Ik zag echt overal praters, geen een show waar t niet zo was
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Ik ben echt nog nooit zo relaxt naar huis gegaan. Heerlijk loopje in de zon naar de auto, nog even ontbijtje scoren bij de supermarkt (wat in mijn ogen een absolute aanwinst is).

Gister ook nog heerlijk genoten vooraan bij NAS. Hele dikke show.
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
126
187
Moet wel zeggen gebaseerd op wat mensen zeiden voor het weekend, dat het nu inderdaad op valt hoeveel mensen strak staan en dat ze overal sleuteltjes naar binnen werken
Eens. Stoor ik me al jaren aan, net als dit jaar, ook al moet ik zeggen dat gisteravond me erg meeviel gelukkig. De takkentraditie kan je onzinnig noemen, maar ik heb gister veel mensen gezien die gewoon met elkaar een feestje aan t bouwen in plaats van door je heen te kijken en door je heen te willen lopen.

Had t er gisteren met vrienden over. Die saamhorigheid mis ik soms echt op dit festival man, en dat is precies wat voor mij Lowlands zo leuk maakt.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.142
Idles show van het weekend volgens 3voor12:

Voor mij samen met Sampha, Mount Kimbie en Justice de absolute hoogtepunten, dus ik kan mij grotendeels vinden in de lijst. Roísin was ik iets minder van weg, maar lag meer aan mijn energie op dat moment.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
689
413
Idles show van het weekend volgens 3voor12:

Kan nooit echt iets met zo'n lijst. Dat Goldband er überhaupt tussen staat is al lachwekkend.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
931
1.697
Ook een heerlijk relaxte terugreis gehad. Gister 4 uur snachts in de tent, half 8 opgestaan, spullen ingepakt, 9 uur weg en om 11 uur thuis. Geen files, geen drukte op de camping heerlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Bij die mensen egoïstisch zoals je dat hebt met verslaafden….. druk met zichzelf en medeverslaafden…..
Ik zal wel blind en dronken zijn, maar ik zie niemand drugs gebruiken (wel onder invloed ervan, maar niet met sleutels aan de gang ofzo)

ik heb weer intens genoten van de sfeer. Dus ze doen allemaal maar waar ze zin in hebben, zolang het maar gezellig is.
 

Zonnetje92

Nieuw lid
12 aug 2024
3
2
Aah top dankjewel ! Ik had ook via whatsapp nogmaals gecheckt of ze specifiek op de foto hadden gereageerd, en ze hebben nogmaals bevestigd dat dit toegestaan is mits het een camper betreft die APK-gekeurd is. Dus dan kan ik de gasfles lekker laten zitten, ideaal voor eitje bakken en koelkast.

En goed punt (van iemand anders) van de koksmessen trouwens, op dit moment ligt dit hele kampeer-uitzet van mijn ouders in de camper, dus dat soort dingen moet ik dan inderdaad nog even eruit halen! Kolen BBQ ook eruit dan gok ik!
Ben benieuwd hoe streng de controle überhaupt is, want die camper heeft echt oneindig veel vakjes / kastjes etc ..
Nog even hierop terugkomend (misschien nuttig voor anderen voor volgend jaar). Deze installatie mocht namelijk toch niet. Ik moest de gastank inleveren. Uiteindelijk toen ik de whatsapp conversatie liet zien, mocht ik hem toch houden. Maar de controleur zei erbij dat het een uitzondering was en dat verder iedereen met zo’n installatie de gastank had moeten inleveren. Er stonden ook wel 200 gasflessen daar op een veldje naast elkaar. Of dat nou heel veilig is..

Ik heb de organisatie zojuist ook even een berichtje gestuurd over deze tegenstrijdigheden.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DanielNedelko

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Idles show van het weekend volgens 3voor12:

Geen Teddy Swims in de top 30, maar wel confidence man op 15? Ja oké… ik stop met lezen
 

TJ_

Nieuw lid
25 jul 2024
1
6
1e keer Lowlands zit erop! Was enerverend. Kon ook niet anders met zo'n sterke, brede lineup.

- Vrijdag bandjes-dag was magnifiek. Erg genoten van Future Utopia, Glass Beams, The Lathums & Wunderhorse (laatste stukje mee kunnen pakken). De regen mocht de pret niet drukken. Justice ook schitterend, hadden een betere geluidsinstallatie verdiend.

- Zaterdag voelde erg druk aan(?) Vooral het langzame geschuif. Ik moet snelwandelen om mijn spoorboekje te waarborgen. Ook bij Fred was het duwen en beuken. Van eerdere shows wisten we dat hij weleens in het publiek opduikt, en waren daarom strategisch gepositioneerd om hem een high five te kunnen geven. Zijn set viel wel enigszins tegen. Had net als Justice de dag ervoor last van sound issues. Hoogtepunt van de dag was Lander & Adriaan!

- Zondag opgestart in de India. Vooral DPS was weergaloos, en ik vond ze sterker geworden sinds RW'23. Daarna prachtige show van AIR op een onbegrijpelijke Alpha-stage. De enige echte blunder waar ik de organisatie op heb kunnen betrappen.

Zou Lowlands eraan onderdoor gaan als ze 5000 tickets minder verkopen? Zou het plekje zoeken op de camping, in de rij staan voor eten/drinken en het schuifelen tussen de stages wat gemoedelijker maken. Denk dat ik volgend jaar toch weer switch naar RW / DTRH / BKS.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
200
484
IDLES ook mijn (voorspelbare) hoogtepuntje. Vind ze nog wel eens een beetje rommelig spelen, nu opvallend strak, en alhoewel het bij mij even heeft geduurd voor het kwartje viel bij Tangk geven die nummers echt een extra laag aan de set. Viel me ook mee hoe veel mensen er nog rondom de alpha bleven hangen. Dacht eigenlijk dat ze na een kwartier de boel wel aardig zouden hebben schoongespeeld. Heel fijn dat zo'n band blijkbaar toch nog bij Lowlands past.

Verder nog stuk gegaan bij Soft Play, genoten van Dead Poet Society, weggedroomd bij Air en verrast door Bluai. Al met al weer heel veel goeie muziek gezien, maar echt te weinig binnen mijn smaak om volgend jaar weer een kaartje te kopen. We zijn gewoon een beetje uit elkaar gegroeid. En dat is oke.
 

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Op de valreep nog even een geweldig set van Anetha gezien. Later wel met een groter verslag maar wat was dat goed zeg. Van een halfvolle naar volledige capaciteit van de Bravo is ook knap op zondagnacht.

Eens! Die set redde voor mij persoonlijk in 1 klap het nachtprogramma van deze editie. Heel tof
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Gebruikers die dit onderwerp bekijken