Lowlands 2024

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Op instagram blijven 'ze' maar zeuren om Captain Keith. Was vorig jaar ook al zo. Moet hij terug of was het gewoon echt tijd om verder te gaan?
 
Laatst bewerkt:

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Mooi dat Personal Trainer en Elephant hun verdiende spot nu krijgen op Lowlands. Persoonlijk heb ik beiden voorlopig genoeg gezien, maar dit zijn in mijn ogen wel twee van de paradepaardjes van de Nederlandse indie de afgelopen jaren. Toch eeuwig zonde dat zulke bandjes in ons land tot noch toe niet doorbreken tot het 'grotere' publiek.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86
OkƩ worp deze keer; er staan er een paar tussen die ik al gezien heb (Elephant, Personal Trainer) en een paar welke ik wel wil zien ( Teddy Swims, bar Italia, DPS, Rosin Murphy). Al met al, helemaal niet ontevreden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Nu iets meer tijd genomen te hebben voor het namen is het een ok worp. Niet alles mijn ding, maar er sluipen zomaar weer enkele namen op mijn to see lijstje. En dan wordt het in augustus weer keuzes maken, dat heb ik nu eigenlijk al in de combinatie met vorige drop met namen.

Ik hoop vooral op Rise Against of Flogging Molly achtige namen om de commentaar van ons Lowlands groepje te sussen. Zonder te verdiepen is het al klagen om dit soort namen. Blijft jammer. Maar ik heb ondertussen al genoeg te zien.

Mijn interesse uit dit lijstje: RĆ³siĆ­n Murphy, Teddy Swimps, Elephant, Kokoroko, Zwart Licht, Bar Italia, Model/Actriz. Maar de nieuwe namen zijn nu nog even door de speakers aan het gaan, even kijken wat er bij komt. Kae Tempest is ook altijd top natuurlijk, maar wel al regelmatig live gezien. Dus ik denk dat op een vol programma mijn keuze op iets anders zal gaan vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmabloemert en Bob105

rrr

Playlistbediener
5 feb 2023
28
43
Wat verwachten/hopen jullie nog qua hiphop?

Veel internationale acts heb ik niet veel hoop meer op, had altijd nog stiekem de hoop op 21 Savage maar daar verwacht ik niets meer van helaas.

Nederlandse acts die ik denk/hoop dat ze komen: Willem, Mula B, Flinke Namen, Kevin, Sef.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
218
Gisteren naar Editors geweest, wat een fantastische band is het toch. Ook na al die keren dat ik ze live heb gezien blijven ze mijn hart stelen. Het is dan bijna oneerlijk dat ze niet op het LL24 affiche staan ten opzichte van sommige baggernamen die je er nu op ziet staan. Wat zou het dan toch fijn zijn als Editors de zondagmiddag-spot in de Alpha krijgen om ons weer een beetje op te zwepen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Wat verwachten/hopen jullie nog qua hiphop?

Veel internationale acts heb ik niet veel hoop meer op, had altijd nog stiekem de hoop op 21 Savage maar daar verwacht ik niets meer van helaas.

Nederlandse acts die ik denk/hoop dat ze komen: Willem, Mula B, Flinke Namen, Kevin, Sef.

Sef, Flinke Namen en Mula B verwacht ik zƩker niet, die willen BKS en DTRH lekker exclusief houden. Willem daarentegen is een ƩƩn-tweetje met de nieuwe plaat natuurlijk. Maar echt hiphop kan je dat ook niet meer noemen vind ik.

Ik hoop zelf dat Stikstof nog langs komt, die heb ik tot nu toe overal gemist, ik vind Overlast echt heel sterk.
 

rubenv

Playlistbediener
11 okt 2023
46
37
Wat verwachten/hopen jullie nog qua hiphop?

Veel internationale acts heb ik niet veel hoop meer op, had altijd nog stiekem de hoop op 21 Savage maar daar verwacht ik niets meer van helaas.

Nederlandse acts die ik denk/hoop dat ze komen: Willem, Mula B, Flinke Namen, Kevin, Sef.
Freddie gibbs & madlip voor de 10 year anniversary van piƱata zou geweldig zijn. Verder zouden armand hammer, deathgrips, A$AP Rocky, Little simz en westside gunn ook helemaal niet vervelend zijn, maar wel heel onwaarschijnlijk. (kwa internationale rap acts)
 
  • Leuk
Waarderingen: nappel en wsslvrwrt

sjoeske

Playlistbediener
18 jan 2020
40
39
Wat verwachten/hopen jullie nog qua hiphop?

Veel internationale acts heb ik niet veel hoop meer op, had altijd nog stiekem de hoop op 21 Savage maar daar verwacht ik niets meer van helaas.

Nederlandse acts die ik denk/hoop dat ze komen: Willem, Mula B, Flinke Namen, Kevin, Sef.
Dope dod, La Coca Nostra, Suicide Boys
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en djessnl

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
Wat verwachten/hopen jullie nog qua hiphop?

Veel internationale acts heb ik niet veel hoop meer op, had altijd nog stiekem de hoop op 21 Savage maar daar verwacht ik niets meer van helaas.

Nederlandse acts die ik denk/hoop dat ze komen: Willem, Mula B, Flinke Namen, Kevin, Sef.
Skepta tourt en zou erg gewaardeerd worden, maar wel nog een grote naam om zo ā€œlaatā€ nog aan te kondigen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: rrr

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Nog even mijn late take over de nieuwe namen, na een snelle eerste luisterbeurt bij sommigen want ik ken lang niet alles.

Must see erbij: Dead Poet Society, Bar Italia, Victoria Canal (deze stond al in mijn playlist, maar geen idee meer hoe ik hier ooit op ben gekomen?) en Kae Tempest

Graag zien: Kin'Gongolo Kiniate, Kokoroko, Charlot, Mitsune, Model/Actriz en Confidence Man (want leuk met een groep).

RĆ³isĆ­n Murphy ken ik wel, ook wel eens wat van opgezet. Zou ik opzich wel naar toe willen, maar ik heb me toen niet verdiept in de uitspraken en dergelijke die gedaan zijn. Even kijken of ik dat Ć¼berhaupt wil.

Personal trainer en Elephant altijd leuk, maar inmiddels ook wel genoeg gezien.

Rest nog veel inluisterwerk, maar klonk nog wel wat tussen wat ik leuk zou vinden,
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en davadude

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
227
Wat verwachten/hopen jullie nog qua hiphop?

Veel internationale acts heb ik niet veel hoop meer op, had altijd nog stiekem de hoop op 21 Savage maar daar verwacht ik niets meer van helaas.

Nederlandse acts die ik denk/hoop dat ze komen: Willem, Mula B, Flinke Namen, Kevin, Sef.
Ja, Killer Mike is de dag na LL in Paradiso. Zou top zijn maar had 'm dan eigenlijk in deze drop verwacht. Voor namen begonnen met droppen hoopte ik op Joji en JID.

Qua Nederlandse namen, Sef staat op DTRH als special guest. Kevin was er ook vrij recent. Mula en Willem zouden top zijn. En ik zou persoonlijk heel blij worden van een soort Burning Fik ensemble show, maargoed, kleine kans. Igor is ook heel vet, jonge nieuwe artiest die dingen met een artiest doet, 3voor12 omschreef hem als 'Sor meets Tyler the Creator' maar dat doet 'm eigenlijk tekort.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en wsslvrwrt

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
53
52
Gisteren naar Editors geweest, wat een fantastische band is het toch. Ook na al die keren dat ik ze live heb gezien blijven ze mijn hart stelen. Het is dan bijna oneerlijk dat ze niet op het LL24 affiche staan ten opzichte van sommige baggernamen die je er nu op ziet staan. Wat zou het dan toch fijn zijn als Editors de zondagmiddag-spot in de Alpha krijgen om ons weer een beetje op te zwepen.
Als een fan van het eerste uur doet het mij pijn om te zeggen, maar; zelf was ik er ook bij maar had ook wel sterk de indruk dat het wel veel vergane glorie is. Hoewel ik ze nog altijd sterk live vind, had ik de indruk dat hun show de afgelopen 10 jaar stil heeft gestaan. Het nieuwe album vind ik te weinig spraakmakend om een show op Lowlands te rechtvaardigen.

Kleine side-note, had bijna het idee alsof de show in AFAS een greatest hits show was. Op 1 nummer na namelijk 2 van hun nieuwste albums volledige geskipt (In Dream en Violence hebben ze 1 nummer van gespeelt). Geeft voor mij ook wel aan dat ze momenteel weinig te bieden hebben. Vind toch wel dat als ze weer op Lowlands komen, ze wel mogen komen met wat vernieuwing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken