Lowlands 2024

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Vond die dance afsluiters vorig jaar wel een mooi initiatief. Lekker gedanst op Underworld in de Alpha en tijdens Charlotte de Witte, naar King Gizzard & the wizzard lizzard geweest en daarna was het heerlijk rustig rondom de Bravo en kon ik zelfs makkelijk de Adonis nog in. Dus jammer dat ze dat dit jaar niet meer gaan doen.

Had ook het idee vorig jaar dat het echt een stuk rustiger was bij het cabaret programma dan voorgaande jaren. Waar ik in voorgaande jaren nog wel is heel vroeg van te voren in de rij heb moeten staan viel dat nu mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, Athos en davadude

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Ik vind het ook vrij merkwaardig. Uitgebreid aankondigen dat er een alphavergunning komt tot 01h voor dance-acts, om het vervolgens 2 jaar te doen en er weer mee te kappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en davadude

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt erg. Ik zag hier ook op de die spot al een beetje easy namen daar genoemd worden. Zo groot vind ik die vijver niet van namen die daar echt goed tot hun recht komen. Een Solomun vind ik met alle respect echt niet iets wat muzikaal gezien als afsluiter hoort op een mainstage van een mainstream festival. Het deed me ook een beetje denken aan de Pinkpop's en Werchters rond 2010.

Dan heb ik liever weer internationalere dance acts in de Bravo waar ze imo beter tot hun recht komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt erg. Ik zag hier ook op de die spot al een beetje easy namen daar genoemd worden. Zo groot vind ik die vijver niet van namen die daar echt goed tot hun recht komen. Een Solomun vind ik met alle respect echt niet iets wat muzikaal gezien als afsluiter hoort op een mainstage van een mainstream festival. Het deed me ook een beetje denken aan de Pinkpop's en Werchters rond 2010.

Dan heb ik liever weer internationalere dance acts in de Bravo waar ze imo beter tot hun recht komen.
Qua dat er bepaalde namen niet groot genoeg zijn om als afsluiter op de mainstage te staan ben ik het helemaal met je eens.
Alleen die Bravo staat mij snachts toch een beetje tegen, omdat het daar gewoon veelste druk is.

Een DJ die de Alpha afsluit zie ik ook niet echt als de headliner van het festival, maar meer als de start van het nachtprogramma en een alternatief t.o.v. de overige stages, waar dan ook het nachtprogramma kan beginnen. En een mooie zaak om het publiek te verspreiden over het terrein in de beginuren van de nacht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Qua dat er bepaalde namen niet groot genoeg zijn om als afsluiter op de mainstage te staan ben ik het helemaal met je eens.
Alleen die Bravo staat mij snachts toch een beetje tegen, omdat het daar gewoon veelste druk is.

Een DJ die de Alpha afsluit zie ik ook niet echt als de headliner van het festival, maar meer als de start van het nachtprogramma en een alternatief t.o.v. de overige stages, waar dan ook het nachtprogramma kan beginnen. En een mooie zaak om het publiek te verspreiden over het terrein in de beginuren van de nacht.
Tsja ik vond het eerlijk gezegd niet heel bijzonder. Van mij mogen ze terug gaan naar een scherpere electronische set gelijkertijd met de Alpha headliner zoals ze dat ooit eerder deden. Ik vond de verdeling juist niet erg sterk vorig jaar kwa drukte. Bij bepaalde acts was de rest uitgestorven.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
483
315
Vraagje, komen er bij lowlands in de weken voor het festival ook redelijk veel kaarten in de verkoop zoals dat bij dtrh en bks steeds het geval is? Besloten toch te willen gaan maar bedacht me ineens dat dat nog wel eens heel moeilijk kan worden😅. Zou mijn eerste lowlands worden maar deze line up wil ik eigenlijk echt niet missen
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en nieuwsgierig

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
363
470
Vraagje, komen er bij lowlands in de weken voor het festival ook redelijk veel kaarten in de verkoop zoals dat bij dtrh en bks steeds het geval is? Besloten toch te willen gaan maar bedacht me ineens dat dat nog wel eens heel moeilijk kan worden😅. Zou mijn eerste lowlands worden maar deze line up wil ik eigenlijk echt niet missen
Komt goed, uiteindelijk resale nog best wat tickets die je easy kan aanschaffen
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Ik las iets over controles bij de ingang enzo. Met de caravan wordt je altijd redelijk streng gecontroleerd. Afgelopen jaar zo'n jonge gozer die echt wat te ijverig was. Trok echt alles open tot aan de armsteun in de auto aan toe. Zag alleen het grote survival mes wat toevallig nog in het handschoen kastje lag niet eens liggen. Wilde een probleem maken van t formaat van onze muziek box. Uiteindelijk was het de oudere security die zei joh rij door.

Paaspop is in mijn beleving wel strenger dan LL.

Wat imo vaak helpt is zorgen dat alles van te voren al open staat. Dan werpen ze een keer een blik en zijn er snel klaar mee.
Maar jij kent wel de goede verstopplaatsen in je caravan dus no worries toch?
 
  • Haha
Waarderingen: eva84

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Vraagje, komen er bij lowlands in de weken voor het festival ook redelijk veel kaarten in de verkoop zoals dat bij dtrh en bks steeds het geval is? Besloten toch te willen gaan maar bedacht me ineens dat dat nog wel eens heel moeilijk kan worden😅. Zou mijn eerste lowlands worden maar deze line up wil ik eigenlijk echt niet missen
Ja komt goed.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Ik zat net een beetje te bladeren door de FAQ van Pinkpop en zag daar dat ze een proef doen met een garantie op een plek op je voorkeurscamping, a 5 euro per tent (vaste gast-ticket). Als dat populair is zie ik Mojo dat volgend jaar op Lowlands ook wel doen. Dat je dan voor 5 (of 10 euro) toegang tot camping 1, 2, 3 of 4 kan reserveren. Het is geen groepsplek want je krijgt geen afgezet stukje, maar wel toegang tot een bepaalde camping.
 
  • Wow
Waarderingen: eva84

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Ik zat net een beetje te bladeren door de FAQ van Pinkpop en zag daar dat ze een proef doen met een garantie op een plek op je voorkeurscamping, a 5 euro per tent (vaste gast-ticket). Als dat populair is zie ik Mojo dat volgend jaar op Lowlands ook wel doen. Dat je dan voor 5 (of 10 euro) toegang tot camping 1, 2, 3 of 4 kan reserveren. Het is geen groepsplek want je krijgt geen afgezet stukje, maar wel toegang tot een bepaalde camping.
Denk ik niet. Op Pinkpop zijn de verschillende écht verschillende campings op een hele andere plek en andere ingang. Op Lowlands zou je dan voor elke camping een extra controle moeten zetten en het terrein afzetten. Dat gaat ze te veel mankracht kosten, naast dat ze ook wel weten dat het de sfeer op het campingterrein tegenwerken.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Ik zat net een beetje te bladeren door de FAQ van Pinkpop en zag daar dat ze een proef doen met een garantie op een plek op je voorkeurscamping, a 5 euro per tent (vaste gast-ticket). Als dat populair is zie ik Mojo dat volgend jaar op Lowlands ook wel doen. Dat je dan voor 5 (of 10 euro) toegang tot camping 1, 2, 3 of 4 kan reserveren. Het is geen groepsplek want je krijgt geen afgezet stukje, maar wel toegang tot een bepaalde camping.
Geen beste trend. Dus hoop niet dat ze dat ook gaan overwegen voor Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Denk ik niet. Op Pinkpop zijn de verschillende écht verschillende campings op een hele andere plek en andere ingang. Op Lowlands zou je dan voor elke camping een extra controle moeten zetten en het terrein afzetten. Dat gaat ze te veel mankracht kosten, naast dat ze ook wel weten dat het de sfeer op het campingterrein tegenwerken.
True. Op Lowlands kun je 'binnendoor' natuurlijk ook nog van camping naar camping, dus dan zou je dat ook af moeten gaan sluiten. Ik denk en hoop dat je gelijk hebt.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
321
321
Het reserveren van een camping zou wel helpen met het steeds vroeger aankomen op de donderdag.
Merken jullie ook dat de bezoekers steeds vroeger aankomen op donderdag? In 2014 en 2015 kon ik makkelijk een plek op 1 t/m 4 kon vinden op begin van de middag. Nu geven de matrixborden al aan dat de campings vol zijn, terwijl ik zelf eerder van huis vertrek.
Het wordt een beetje een race to the bottom naar zo vroeg mogelijk aankomen. Al heeft de manier zonder reservering van campings als voordeel dat je de campings sowieso zo vol mogelijk bezet.
Wat is Best Kept Secret een verademing betreft camping. Daar hoef je geen wekker te zetten op de aankomstdag op vrijdag.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Wij vertrekken inderdaad ook elk jaar weer eerder, omdat we elk jaar net iets te laat aankomen om gemakkelijk een plek te vinden op camping 1 t/m 4. Met als gevolg dat we afgelopen jaar op camping 6 stonden, wat trouwens prima te doen was en eigenlijk snachts wel lekker rustig was.

Vorig jaar waren wij er ook echt heilig van overtuigd dat we als 1 van de eerste zouden aankomen (vertrokken rond 6 uur vanuit Rotterdam), maar we werden al snel met de neus op de feiten gedrukt toen we achteraan moesten sluiten in de rij en na 3 uur wachten de borden met VOL zagen voor camping 1 t/m 4.
 
  • Wow
  • Thinking
Waarderingen: eva84 en Athos

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
321
321
En dan weer een sneer van EvE krijgen tijdens een interview dat we allemaal in de auto stappen. Ik neem het liefste de trein. Vorig jaar was het onmogelijk op tijd aan te komen in Biddinghuizen door de werkzaamheden, dus helaas een auto volgepropt met 4 personen.
Als LL echt een statement wilt maken moeten ze de campings alleen open stellen in de ochtend voor iedereen die met de trein, bus of fiets komt. Oftewel de parking pas open vanaf de middag.
Maar misschien durven ze dat niet aan en denken ze dat dat alle wegen volstromen in de middag. Ik denk zelf dat je juist op zo'n manier zo veel mogelijk mensen uit de auto krijgt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
En dan weer een sneer van EvE krijgen tijdens een interview dat we allemaal in de auto stappen. Ik neem het liefste de trein. Vorig jaar was het onmogelijk op tijd aan te komen in Biddinghuizen door de werkzaamheden, dus helaas een auto volgepropt met 4 personen.
Als LL echt een statement wilt maken moeten ze de campings alleen open stellen in de ochtend voor iedereen die met de trein, bus of fiets komt. Oftewel de parking pas open vanaf de middag.
Maar misschien durven ze dat niet aan en denken ze dat dat alle wegen volstromen in de middag. Ik denk zelf dat je juist op zo'n manier zo veel mogelijk mensen uit de auto krijgt.
Vond dat ook een onnozele uitspraak. Alles raakt steeds eerder vol en het vervangende vervoer is steeds later. Tuurlijk komt iedereen met de auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Gebruikers die dit onderwerp bekijken