Lowlands 2024

mgbss

Support act
15 feb 2019
789
474
Flogging wel een prima Alpha-act ergens in de middag. Voor mijn gevoel was Amenra er vorig jaar, maar dat blijkt alweer 2018 geweest te zijn.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Lowlands heeft altijd een paar van die grote namen niet, die PKP wel heeft. Zal dat dit jaar Fontaines en Stormzy zijn?

Die augustus festivals hebben er trouwens ook wel eens anders uit gezien. Mogen niet klagen dit jaar. :)
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Oei de kans op Fontaines DC gaat wel echt afnemen nu. Donderdag in Frankrijk, vrijdag Pukkelpop, zaterdag Portugal en dinsdag spelen ze in Turkije

Wat betreft de PKP namen mag Flogging Molly wel langskomen, leuke middagact.
 
  • Leuk
Waarderingen: sjoeske

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Blijf het dan wel bijzonder vinden dat Fontaines er voor kiest om dit jaar niet in Nederland te spelen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Blijf het dan wel bijzonder vinden dat Fontaines er voor kiest om dit jaar niet in Nederland te spelen
Kunnen toch nog wel aangekondigd worden? Misschien spelen ze 2 gigs op 1 dag. En kwa reizen zijn wij Nederlands niks gewend he. Als je vroeg in Portugal speelt kan je best de volgende avond weer in NL staan. Is geen band met veel productie lijkt me.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Kunnen toch nog wel aangekondigd worden? Misschien spelen ze 2 gigs op 1 dag. En kwa reizen zijn wij Nederlands niks gewend he. Als je vroeg in Portugal speelt kan je best de volgende avond weer in NL staan. Is geen band met veel productie lijkt me.
In theorie kan dat, maar ik verwacht dat een met de formaat als Fontaines dat niet meer gaat gebeuren tbh.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en mgbss

RobGordon

Playlistbediener
19 apr 2023
9
12
Spijker op de kop. Iedereen denkt ongevoelig te zijn voor advertenties omdat ze zichzelf niet direct overstag zien gaan en erbij denken 'je moet wel heel dom zijn om hier in te trappen'. Als merken het alleen van dit effect zouden moeten hebben zou het inderdaad weinig zin hebben. Het idee achter zo'n Miele- powerwash is dat het, naast de naamsbekendheid, ook nog een positieve herinnering aan/associatie met het merk creëert. Reken maar dat als je dan in de mediamarkt staat, je eerder voor die Miele gaat dan voor de Everglades. Advertenties werken zelden met een directe call to action.

Ik ben overigens niet per se tegenstander van de aanwezigheid van grote bedrijven op festivals, zolang ze maar iets enigszins creatiefs/nieuws/nuttigs toevoegen op het terrein. Ik meen me te herinneren dat je een aantal jaar terug je lauwwarme blikken bier kon laten omruilen voor koude Grolsch. Dat is precies het type reclame waar ik meteen achter sta.
Die Grolsch-actie vond ik ook heel leuk, tot ik ontdekte dat alle lauwwarme blikken die werden ingeleverd niet in de koelkast gezet werden en later koud uitgedeeld... maar allemaal vernietigd. Ze wisten namelijk niet wat mensen in de tussentijd met die blikken gedaan hadden en konden dus de kwaliteit niet garanderen. Wat een verspilling!
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Kunnen toch nog wel aangekondigd worden? Misschien spelen ze 2 gigs op 1 dag. En kwa reizen zijn wij Nederlands niks gewend he. Als je vroeg in Portugal speelt kan je best de volgende avond weer in NL staan. Is geen band met veel productie lijkt me.

2 shows op 1 dag lijkt mij erg sterk, maar in theorie kan de zondag nog natuurlijk. Pukkelpop --> Portugal --> Lowlands is alleen erg onlogisch, maar we gaan het zien bij de volgende aankondiging
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
333
270
voor het overzicht...

Wel op Lowlands, niet op Pukkelpop (tot nu toe):

Ama Lou, Backxwash, Barry Can't Swim, Big Thief, Blawan (live), Bob Vylan, CHO & The CHOSENS, Fat Dog, Flowdan, Froukje, grandson, Grove, HAEVN, Half Moon Run, Harry Mack, Hermanos Gutiérrez, Hudson Mohawke, IDLES, Jungle by Night, LA Priest, Lander & Adriaan, Maribou State, MSPAINT, Nas, Noord Nederlands Orkest, Pachyman, Peggy Gou, Ramkot, Sampha, Sleaford Mods, Spinvis, Spiritbox, Sticks, university, en Wargasm.

Wel op Pukkelpop, niet op Lowlands (tot nu toe):

Amenra, Charlotte de Witte, Crystal Fighters, Enter Shikari, Flogging Molly, Fontaines D.C., Hedex, Indira Paganotto, Merol, The Offspring, RAYE, Rise Against, Sam Smith, Sigma (dj set), Stormzy, The Haunted Youth, The Vaccines.

Op beide festivals:

Brutalismus 3000, Denzel Curry, Fred Again.., Goldband, Inhaler, J Hus, Jorja Smith, Overmono, Queens of the Stone Age, Romy, Skrillex, Soulwax, Sugababes, The Smile.
 

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
53
52
Wel op Pukkelpop, niet op Lowlands (tot nu toe):

Amenra, Charlotte de Witte, Crystal Fighters, Enter Shikari, Flogging Molly, Fontaines D.C., Hedex, Indira Paganotto, Merol, The Offspring, RAYE, Rise Against, Sam Smith, Sigma (dj set), Stormzy, The Haunted Youth, The Vaccines.
Moet zeggen dat ik van deze namen er weinig echt ga missen op Lowlands (Fontaines DC daargelaten).
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Oei de kans op Fontaines DC gaat wel echt afnemen nu. Donderdag in Frankrijk, vrijdag Pukkelpop, zaterdag Portugal en dinsdag spelen ze in Turkije

Wat betreft de PKP namen mag Flogging Molly wel langskomen, leuke middagact.
Eind van de zondagmiddag op Lowlands. Daarna hotelletje op Schiphol en maandag naar Turkije vliegen. Moet kunnen. Slapen doen ze maar op Pinkpop.

Flogging Molly om mee wakker te worden zou wel heel fijn zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Lowlandicus

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Fontaines zie ik helaas niet gebeuren. Flogging Molly graag, leuke begin middag Alpha act. Crystal Fighters, vooruit
 
  • Leuk
Waarderingen: sjoeske en Athos

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
356
282
Fontaines zie ik helaas niet gebeuren. Flogging Molly graag, leuke begin middag Alpha act. Crystal Fighters, vooruit
4 dagen achter elkaar voor Fontaines zie ik ook niet zo gebeuren.
Enter Shikari zou van mij door mogen komen, maar weet niet hoe waarschijnlijk dat is gezien die ook op de Prodigy dag van Jera staan.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Heerlijke nostaLLgie de laatste pagina's! De achterkant van de oude Bravo (herinner met Vive la Fete!), Flogging Molly, Titty Twister, noem maar op. Volle bak voorpret.
Mochten de Vaccinetjes en Fontainetjes nog aanhaken (en Gesaffelstein en Bonobo en...), dan is de upper midcard voor mij weer-ga-loos!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik verwacht eerlijk gezegd Joost nog wel opnieuw (ja alweer). Heel die hype rond het songfestival lijkt het mij een easy pick voor de Lowlands organisatie (en daarom komt Fontaines D.C. niet ofzo).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken