Lowlands 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik denk dat The Prodigy meest logische optie zou zijn op dat tijdstip met een Nothing But Thieves achtige act ervoor ofzo. Geen idee hoe ze het doen zonder Keith, maar op Reading/Leeds staan ze ook nog erg hoog op het affiche. En hun laatste show was ook goed ontvangen zag ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Dante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
New Order werkte heel erg goed. Denk dat je het wat dat betreft iets beter in de oude elektronica kan zoeken ipv oude gitaarhelden.
Zoals al gezegd door eva84, Massive Attack zou heerlijk zijn in dat straatje.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Chase & Status (Live) touren ook weer dit jaar overigens (staan op DOUR). Hoewel ik dit soort acts altijd wel tof vind, is het ook allemaal een tikkeltje passé ook alweer. Zijn er nog toffe elektronische mainstream acts beschikbaar die niet eerder op Lowlands hebben gestaan? (een Autechre ofzo zie ik ook niet snel gebeuren namelijk).
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Chase & Status (Live) touren ook weer dit jaar overigens (staan op DOUR). Hoewel ik dit soort acts altijd wel tof vind, is het ook allemaal een tikkeltje passé ook alweer. Zijn er nog toffe elektronische mainstream acts beschikbaar die niet eerder op Lowlands hebben gestaan? (een Autechre ofzo zie ik ook niet snel gebeuren namelijk).
Chase & Status is dan wel weer in the picture sinds vorig jaar. Nieuwe nummers en Boiler Room zijn vrij populair volgensmij
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Ik denk dat Green Day het nog best goed zou doen. Geheel tegen mijn verwachtingen verkopen die nog bijna een hele GelreDome uit tegen belachelijke prijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Persoonlijk had ik Moby in m'n festival carrière nog eens willen meemaken en Jamiroquai bijvoorbeeld ook. Niet echt namen waarvan ik verwacht dat ik die ooit nog ga afvinken op een NL festival.
Moby in 2000 als afsluiter op PP gezien, was fantastisch! Zou zeer welkom zijn.
Die dag ook nog oa Muse, Korn en Pearl Jam, dat waren me nog es tijden!
Jamiroquai vond ik daarentegen in 2019 jammer genoeg erg tegenvallen, dus ik weet niet of je daar 5 jaar later nog vrolijk van wordt...😉
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, eva84 en Dante

rrr

Playlistbediener
5 feb 2023
28
43
Hoe schatten jullie de kans in dat Paolo Nutini komt? Treedt in juni bijvoorbeeld op op een festival in Kroatie, en staat in juli in Ierland.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Hoe schatten jullie de kans in dat Paolo Nutini komt? Treedt in juni bijvoorbeeld op op een festival in Kroatie, en staat in juli in Ierland.
Met die twee maanden is augustus niet de meest logische plek om ook nog eens op te duiken. Maar aangezien hij vorig jaar DTRH deed en dat optreden goed is ontvangen is de kans nog wel aanwezig.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
195
323
Welke (gouwe) ouwe zouden het nog goed doen tegenwoordig? Limp Bizkit kent bijna iedereen wel, ook als je in die tijd nog potjes olvarit at. Prodigy idem. Korn ben ik al minder zeker van. Skunk Anansie? Lenny Kravitz? Ik zou het echt niet weten.

Is Hot Chip inmiddels al gouwe ouwe? Anderhalf jaar geleden in Tivoli waren het in ieder geval een stel middelbare mannen die nog heel leuk voor de dag komen.

Verder in het meer elektrische straatje kan je ook denken aan Fatboy Slim, Milk INC, Groove Armada, Basement Jaxx?

Bij kwam Sugababes ook al snel naar boven als kanshebber.

In hiphop zou je het ook kunnen zoeken qua gouwe ouwe zoals The Pharcyde afgelopen jaar; Nas, Mos Def (Yasiin Bey), De La Soul etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en eva84

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
363
468
Is Hot Chip inmiddels al gouwe ouwe? Anderhalf jaar geleden in Tivoli waren het in ieder geval een stel middelbare mannen die nog heel leuk voor de dag komen.

Verder in het meer elektrische straatje kan je ook denken aan Fatboy Slim, Milk INC, Groove Armada, Basement Jaxx?

Bij kwam Sugababes ook al snel naar boven als kanshebber.

In hiphop zou je het ook kunnen zoeken qua gouwe ouwe zoals The Pharcyde afgelopen jaar; Nas, Mos Def (Yasiin Bey), De La Soul etc.
Nas staat in Engeland rond Lowlands op een festival dus er liggen kansen
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
313
262
Chase & Status (Live) touren ook weer dit jaar overigens (staan op DOUR). Hoewel ik dit soort acts altijd wel tof vind, is het ook allemaal een tikkeltje passé ook alweer. Zijn er nog toffe elektronische mainstream acts beschikbaar die niet eerder op Lowlands hebben gestaan? (een Autechre ofzo zie ik ook niet snel gebeuren namelijk).
Dacht ik ook. Totdat ik een paar maanden geleden Chase&Status(DJ-set) zag in Dublin. met mijn 31 jaar was ik veruit de oudste in een uitverkochte zaal. Ze krijgen het voor elkaar om weer een andere/jongere generatie naar zich toe te trekken. Was ook een hele fijne setlist die avond, genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Dacht ik ook. Totdat ik een paar maanden geleden Chase&Status(DJ-set) zag in Dublin. met mijn 31 jaar was ik veruit de oudste in een uitverkochte zaal. Ze krijgen het voor elkaar om weer een andere/jongere generatie naar zich toe te trekken. Was ook een hele fijne setlist die avond, genieten.

Deze Boiler Room is met bijna 6 miljoen views al bijna in de meest bekeken 20 Boiler Rooms gekomen en is pas sinds oktober te bekijken. Echt bizar
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dacht ik ook. Totdat ik een paar maanden geleden Chase&Status(DJ-set) zag in Dublin. met mijn 31 jaar was ik veruit de oudste in een uitverkochte zaal. Ze krijgen het voor elkaar om weer een andere/jongere generatie naar zich toe te trekken. Was ook een hele fijne setlist die avond, genieten.
Het is ook weer even geleden dat ze zijn geweest hoor. Maar had die blijkbaar nieuwe hype gemist dan. Laat maar gewoon komen dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo diep in de productie van deze shows zit. Ik kijk meer naar naam en populariteit en probeer te beredeneren wat LL zou kunnen doen. Peggy Gou als populaire maar niet super grote dance act na een headliner als QOTSA zie ik gewoon wel gebeuren. Net als een kleine headliner (zeg maar NBT niveau) voor Fred Again.., zodat die de headliner plek kan pakken als dance act maar er ook een live act voorstaat waarmee ze kunnen pronken dat die ook headliner is. Laten we bijv the 1975 pakken. En dan nog een stand alone headliner, zoals Billie.

QOTSA - Peggy Gou
The 1975 - Fred Again..
Lana del Rey

Dit zou wel lekker zijn. Denk echter dat dit nog steeds te hoog ingezet is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken