Lowlands 2024

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
620
1.053
Het is inderdaad best opvallend hoeveel kaarten er alweer te koop staan op ticketmaster en ticketswap, zo'n 150 in totaal. Verwacht dat de prijs net als vorig jaar nog wel een tijdje gaat dalen. Heeft dit te maken dat mensen de line-up toch te matig/alternatief vinden? Of gebeurt dit elk jaar?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.224
2.172
Het is inderdaad best opvallend hoeveel kaarten er alweer te koop staan op ticketmaster en ticketswap, zo'n 150 in totaal. Verwacht dat de prijs net als vorig jaar nog wel een tijdje gaat dalen. Heeft dit te maken dat mensen de line-up toch te matig/alternatief vinden? Of gebeurt dit elk jaar?
Gebeurt eigenlijk elk jaar. Dit jaar bij Down the Rabbit Hole kwam het pas laat op gang, maar zelfs daar is het ook weer dit jaar.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
620
1.053
Gebeurt eigenlijk elk jaar. Dit jaar bij Down the Rabbit Hole kwam het pas laat op gang, maar zelfs daar is het ook weer dit jaar.
Ja ik weet dat er vorig jaar ook behoorlijk wat kaarten vrij kwamen voor LL, alleen dit gebeurde wel pas in augustus. In ieder geval wel fijn dat de mensen die geen kaartje hebben waarschijnlijk voor de vraagprijs of daaronder nog aan kaarten kunnen komen.

Ben dit jaar ook wel benieuwd naar de drukte bij acts als the Smile, Big Thief, IDLES. Vond het vorig jaar aan de ene kant lekker, dat het bij mijn favoriete acts niet te druk was, maar het zag er soms ook te rustig uit. En toch heb ik het idee dat ze met deze line-up wel weer iets meer naar de alternatieve kant zijn geschoven t.o.v. vorig jaar.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.864
2.523
Hoe meer druk er is om direct een kaartje kopen, hoe meer er ook weer te koop komen te staan. Mensen kopen nu ook vaak, niet wetende of de überhaupt willen gaan.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
620
1.053
Ik blijf dit toch een vreemde eend in de bijt vinden, maar goed, d'r zal vast wel publiek voor zijn.
Waarom vind je dit een vreemde eend in de bijt als ik vragen mag? Past toch prima in het rijtje, Cabaret, Theater, wetenschap, Talks en Films.
Eerlijk toegeven dat ik zelf het literatuurprogramma nog niet vaak bezocht heb, de overige randzaken wel allemaal.
 

Don_076

Playlistbediener
6 feb 2024
26
107
Waarom vind je dit een vreemde eend in de bijt als ik vragen mag? Past toch prima in het rijtje, Cabaret, Theater, wetenschap, Talks en Films.
Eerlijk toegeven dat ik zelf het literatuurprogramma nog niet vaak bezocht heb, de overige randzaken wel allemaal.
Van alle randprogramma's vind ik dit als enige een behoorlijk stoffig imago hebben. Bij de rest vind ik het makkelijker om een stukje entertainment te zien/ voor te stellen. En zoals je zelf al zegt, dit heb je niet vaak bezocht, waar ligt dat dan aan als ik jou dan weer vragen mag. Ik ben zelf op een festival niet in de stemming voor literatuur als ik eerlijk ben. Mijn vlag die dit jaar mag wapperen op LL heeft niet voor niets de titel "Music Is The Answer" ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
620
1.053
Van alle randprogramma's vind ik dit als enige een behoorlijk stoffig imago hebben. Bij de rest vind ik het makkelijker om een stukje entertainment te zien/ voor te stellen. En zoals je zelf al zegt, dit heb je niet vaak bezocht, waar ligt dat dan aan als ik jou dan weer vragen mag. Ik ben zelf op een festival niet in de stemming voor literatuur als ik eerlijk ben.
Denk dat ik het niet bezoek, omdat ik geen Nederlandse literatuur lees, maar eigenlijk alleen maar Engelse boeken. Als er een schrijver bij zou zitten die ik ken zou ik het wel interessant vinden om te bezoeken. Dit is wel iets wat ik alleen in de ochtend/begin middag zou bezoeken. Later op de dag zou ik inderdaad ook niet in de stemming zijn om over literatuur te praten.

Ook ooit op een ochtend bij Lowlands terecht gekomen bij een zelfverzekerdheidscursus van Lucky Fonz III. En dat blijft één van mijn leukste herinneringen aan het festival tot nu toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en daily

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
620
1.053
Wat is toch die toegevoegde waarde van dat filmpje waarin je nét niet kan lezen wie het zijn?
Ja verschrikkelijk, elk frame moeten pauzeren, omdat je anders niet kan lezen wat er allemaal staat. Geef mij maar gewoon een ouderwets lijstje met de namen en wat ze komen doen.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
398
493
Ik blijf dit toch een vreemde eend in de bijt vinden, maar goed, d'r zal vast wel publiek voor zijn.
Dat is er ☝️. Ben er altijd wel in de ochtend te vinden. Ik snap bijvoorbeeld de Yoga niet, maar daar is ook altijd genoeg belangstelling voor...
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
586
804
Als Nick Hornby of Jonathan Coe over hun werk zouden komen vertellen zou ik wel langs gaan, maar verder idd geen interesse in het literatuurprogramma.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
620
1.053
Zijn er hier eigenlijk mensen die veel van de randprogrammering bezoeken?
Zelf probeer ik altijd minstens één Cabaret show, 1x meedoen aan de wetenschapsquiz, 1x een Film mee te pakken en een rondje te maken langs de kunstwerken op de vrijdagochtend.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
483
453
Ik zie al die dingen op Lowlands eigenlijk niet eens als randprogrammering. Lowlands is voor mij juist een heel breed cultureel popfestival. Ik ga ook altijd wel naar wat andere dingen dan muziek, ook wel later op de dag (De Juliet kan nog heel leuk zijn na de laatste niet-elektronische namen).
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
14
16
Zijn er hier eigenlijk mensen die veel van de randprogrammering bezoeken?
Zelf probeer ik altijd minstens één Cabaret show, 1x meedoen aan de wetenschapsquiz, 1x een Film mee te pakken en een rondje te maken langs de kunstwerken op de vrijdagochtend.
De afgelopen twee edities stond FC afkicken er, die hadden wel toffe dingen. Zo ben ik nog in gesprek geraakt met Rob Jetten (los van politieke voorkeuren, hoor): vond ik wel interessant. Ook een verhaal gehoord daar van de afghaanse nationale voetbaltrainer. Als die er weer staan, probeer ik dat wel. Ook altijd voornemens een caberetshow mee te pakken, maar dat is me eigenlijk nog niet gelukt i.v.m. te druk spoorboekje haha.

Oh! En op een gare dronken avond die film van Dave Grohl gezien, mijn broertje viel in slaap. Toch maar snel weer ergens de dansnacht ingegaan haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke en Davidd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken